FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
liniștea e un dar de crăciun
Text postat de dorias serbanescu


cȃnd te ascultă ea își dă seama că amȃndoi locuiți în aceeasi cameră mică . îngustă și fără ferestre. cȃt să faceți schimb de ochi. inimă. piele. împărțiți un pat micuț și strȃmt. vă țineți unu altuia de cald si frig. dormiți spate în spate. în corpul vostru ghemuindu-se același lup în stare latentă.
în mȃinile voastre pixul are aceleași dezamăgiri certitudini autenticitate voci litigioase. iubiți același lac de munte al îndrăgostiților universali.
unde chipul ei se suprapune jumătate peste al tău. și invers.
tot mai adȃnc. tot mai atroce. 2 semiluni.
vă recunoașteți aceleași fobii retrageri. furii. oboseli justificate sau nu.
dăruiți liniștea ca pe un dar de crăciun.
în acest vis comun ea te poate iubi. fără punct. pȃnă la capăt.
în realitate v-ați urî reciproc ca artiști inumani și nebuni de legat.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Biografismul critic este demult validat în sfera criticii literare și oferă un serios temei pentru înțelegerea, interpretarea și dehermeneutizarea unei opere. În plus, cum am afirmat de mai multe ori, pe aici, scriind, ne descriem. Adică, lăsăm urme. Ori, de la Umberto Eco, cel puțin, știm că urma poate fi un element suficient pentru reconstituirea întregului. Prin urmare eul auctorial este deosebit de important. Că este un ”el” sau o ”ea”, vârsta, formația, mediul proxim ori mai puțin proxim, posibilele traume, succesele sau insuccesele, parcursul educațional și extrem de multe altele, care țin de biografism și sau biografie, pot ajuta foarte mult lectorul sau criticul.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2020-12-29 15:07:19
         
 
  nu stiu cat de mult ar putea biografia autorului sa influenteze interpretarea unui text. sunt autori foarte buni, cu numele, ale caror texte sufera de fenomenul rahitism.  
Postat de catre dorias serbanescu la data de 2020-12-29 14:05:56
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  va multumesc.  
Postat de catre dorias serbanescu la data de 2020-12-29 08:38:49
         
 
  O percepție monadică, suprinzătoare a cuplului. Un cuplu arhetipal cu o existență dominată de restricții: ”cameră mică . îngustă și fără ferestre.”. Restricții care generează comportamente complementare, compensatorii și care asigură un fel de unitate idestructibilă a cuplului. Fără coercițiile contextuale, adică, în ”realitatea libertății” ca artiști creatori, cele două existențe ar deveni forțe antitetice. Sigur, se mai poate glosa asupra acestui text, scris inteligent și hermeneutizat. Poate un studiu mai larg și aprofundat asupra textelor acestui autor (autoare?) precum și recuregerea la critica de tip biografist ne-ar putea releva și alte perspective de percepție a textului.
Felicitări și succes.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2020-12-27 02:07:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE