FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
România 20.0
Text postat de Emanuel Cristescu
România s-a mai aflat în suferință. De fiecare dată a găsit forța să renască. Da, este trist că s-a distrus, este trist că s-a înstrăinat dar cel mai trist este că România s-a depopulat și continuă să se depopuleze. Ce-i trebuie pentru a începe să renască? Viziune, obiective, organizare și solidarizare. Ca viziune , redresarea, dezvoltarea și reindustrializarea României cu obiectivul fundamental creșterea accelerată a salariilor și pensiilor și alinierea lor, treptată, la mediile europene în maxim 10 ani. În baza unui program investițional detaliat, complex și aplicat consecvent. Astfel, în 10 ani, cel puțin 3 milioane de români se pot întoarce acasă. Iar această întoarcere va fi benefică și pentru ei dar și pentru țară. Pentru că se vor întoarce cu o bogată experiență acumulată în străinătate. Pe care o vor putea aplica aici.


Japonia nu are resurse. După război, mulți specialiști japonezi au fost trimiși în Europa și USA. Pe banii Guvernului japonez. Au învățat, s-au perfecționat . Apoi s-au întors și, cu toții au edificat fabuloasa Japonie de astăzi.


Noi avem resurse. Chiar și pentru cele înstrăinate se poate rediscuta partea care să-i revină României. Și avem, iată, o diasporă care s-a perfecționat pe banii ei și care poate veni să aplice ideile, procedurile și tehnicile învățate pe acolo. Unii, care au economisit, ar putea investi în România. Evident, dacă ar fi încurajați. De exemplu, 10 ani, firmele înființate de ei sau, de ce nu? toate firmele înființate de la un moment T zero, să fie lăsate în pace să acumuleze timp de 10 ani. Atât să plătească TVA și salariile și contribuțiile. Pe care să le declare periodic, voluntar. Atât. Fără controale care să-i inhibe să le ceară șpăgi să-i streseze șamd.


Apoi da, multe obiective industriale s-au distrus. Ce să facem acum? Să ne pierdem timpul bocind? Nu acest aspect poate fi transformat în oportunități. Ne putem dezvolta din nou, în domenii noi, dotate cu ultimele tehnologii. Cunosc, de exemplu, Fabrica de Cinescoape. Niciodată nu am fi reușit să o închidem noi dacă rămânea de stat. Producea cinescoape alb-negru și consuma 147 Nmc pe oră gaze naturale în timp ce românii tremurau de frig în case. Dacă nu intra în faliment singură trebuia să vină cineva de afară să o închidă Fapt care s-a întâmplat. Și bine s-a făcut. Și, precum această fabrică au fost numeroase. Așa că, acum, există un teren masiv de investire.


Drumuri și autostrăzi ca program prioritar. Apoi, încet, încet, în 10 ani, România va deveni Tigrul Europei sau acea Grădină a Maicii Domnului cum, inspirat, a numit-o Papa Ioan Paul al doilea.


Există dorință, există voință, există știință să facem așa ceva.

Noi care am făcut platforme marine să să nu putem scoate gaz natural și petrol din Marea neagră? Să nu putem exploată, cel puțin, cărbunele din minele de carieră? Să nu putem transforma cele 7 milioane de tone de deșeuri menajere produse anual, (și care constituie o gravă problemă ecologică) în gaz, fără niciun fel de poluare, când există știința de a o face? Și multe, multe altele.


Revin la întrebarea de mai sus? Ce ne lipsește? Solidarizarea, organizarea și un acord de reconciliere națională. Pe timp de război este greu să produci altceva decât produse de război. Pacea socială poate aduce renaștere și înflorirea României.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ati uitat cel mai important lucru. Japonia a beneficiat dupa WWII de un management american de top. Printre cei care au pus Japonia si Germania de Vest pe picioare a fost si managerul american de origine romana Joseph Juran, alaturi de Philip Crosby, Edward Deming si altii. Romania nu a beneficiat niciodata de management de top, ci a fost condusa in toate sectoarele cheie doar de politruci, hoti si incapabili. De aceea s-a ajuns aici. Oricum, romanului nu poti sa ii spui ceva ca el le stie deja pe toate. Mai nou romanii sunt cei mai mari experti in Virusologie si in 5G (daca ne uitam numai pe FB).

 
Postat de catre Euro peea la data de 2020-04-24 19:30:29
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE