FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Seiko
Text postat de Florentin Sorescu
Ultima dorință a lui tata a fost să-și ia un ceas.

Nu știu ce îl apucase tocmai acum, când zilele îi erau
numărate. Pesemne că vorba aia cu "I-a sosit ceasul" pornește de la ceva concret.
Te miri cine o mai fi vrut să-și ia unul și i-a sosit comanda tocmai la soroc.

Tata a fost norocos, el a găsit unul japonez de mare precizie: Seiko.

În fiecare seară se uita la secundarul lui și-mi spunea plin de respect: "Uită-te și tu, ai dracu japonezi, merge la secundă. Acum.o să știu la fix când o să mor".

Totuși japonezii, cât sunt ei de ai dracu, au dat-o în bară. Nu știu cum naiba s-a întâmplat dar, când era tata mai mulțumit și mai mulțumit de mașinăria lui, pac, s-a oprit.

Să-i stea inima în loc, nu alta, de așa grozăvie. Că dacă moare și nu mai știe cât este ceasul?

Așa că l-am luat repede și l-am dus la reparat.

Când m-am întors acasă îl văd și pe tata întins frumos, cu mâinile puse pe piept și pe mama alergând de colo colo ca o curcă beată.

"Ai reușit să-l reparil? mă întreabă ea. Că uite și tu, tac-tu' a dat ortul popii cât ai fost plecat și m-a rugat cu limbă de moarte să-l îngropăm cu ceasul, să-i mai audă și pe lumea cealaltă ticăitul ".

"Bineînțeles că da!" am mințit-o eu prezentându-i victorios trofeul.

"Bine, mamă!" mi-a răspuns ea cu un aer blând. Hai să i-l punem la mână.

După aceea i-am făcut toate cele creștinești și l-am înmormântat.

Ceasul continuă să meargă și acum, după atâția și atâția ani, la secundă. De câte ori mă duc la mormântul lui se aude un ticăit.








Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE