FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
CRIST SIDERAL
Text postat de Euro peea
Întuneric… Moarte… Întuneric…
Obosit de atâtea erori, Omul, victimă a evului atomic, sfârteca vidul, însingurat ca o umbră alungată. Din când în când își mai întorcea privirea durută în urmă, apoi, cuprins parcă de o și mai mare tristețe se lăsa să plutească pradă întâmplării. Peste umerii săi, geometria ucisă a Universului se scurgea în râuri de cenușă iar haitele de umbre ale morții îl pândeau din locurile unde constelațiile nu mai erau decât o părere.
Atunci, în asemenea clipe, avea nevoie măcar de un licăr de lumină, de o fărâmă de viață, dar stelele și planetele nu mai erau decât nesfârșite mări și deșerturi de fum. Biciuită de atomii ucigași, Lumina încremenise pentru totdeauna în umbra adâncului, iar Universul murise otrăvit de proprii săi copii, oamenii.
Iar el, Ultimul Fiu al Universului, se îndrepta acum, ca la o adâncă și tainică chemare, prăbușindu-se, către matcă. Când, deodată, se opri din zborul său trist și, îndepărtându-și praful, își plecă urechea cu grijă și ascultă, neștiind că nu e altceva decât tăcerea.
„Ce-ați făcut cu timpul de mâine?” izbucni Însinguratul în inima întunericului. Și nu îl auzi nimeni. Iar Universul n-a fost niciodată mai trist decât atunci, împodobit cu cenușa stelelor.



***



Fiul Omului cade, dar călăii îl împing, îi pun pe cap coroana de spini, îl bat și-l batjocoresc necontenit pe calea crucii până la Golgota, unde este despuiat de hainele Sale și adăpat cu fiere și oțet. Hainele i se rup și se împart iar astfel i se reînnoiesc toate rănile pricinuite de bici. Mâinile și picioarele Lui sunt pironite pe cruce, iar Fiul lui Dumnezeu atârnă de rănile mâinilor și picioarelor și suferă dureri nespuse pentru toate faptele cele rele ale mâinilor noastre și pentru căile păcătoase pe care au umblat picioarele noastre.
Curând, Alesul își dă de bunăvoie sufletul în mâinile Tatălui Său Ceresc. Lumea se închide în sine ca într-o lacrimă: Doamne, Dumnezeul Meu, de ce m-ai părăsit?




***



Înfiorat, lunecând fără scăpare înspre locul care îl chema pe nume, Îndureratul se apropia clipă cu clipă de acel punct neștiut și neatins încă de nimeni, niciodată, de acel punct zero care însemna centrul materiei și al energiei, inima de-abia pâlpâindă a Lumii. Târziu, ]i apăru în fața privirii încremenite de atâta pustietate ca o supremă mângâiere, iar ochii săi porniră deodată să rostogolească peste moartea din jur izvoare de lumină în culorile anotimpului regăsit. De-abia atunci își înțelese chemarea și, alegându-și mormânt viu Cerul, îl pătrunse. Apoi se dezlănțui furtuna: strângându-și de peste tot materia și energia, într-un hohot înfiorător, Universul se contractă în câteva clipe într-un grăunte neînchipuit de mic și de luminos. Iar Omul, închis în el ca într-o lacrimă, trăi pentru o clipă în punctul zero al spațiului, momentul zero al unui alt Univers, apoi, iertat, se risipi în cioburile de lumină ale unei noi dimineți.


Și fulgera Lumina incendiind cu razele-i cristaline noaptea deșertului cosmic și frângându-l fâșie cu fâșie până când din hăuri începură să înflorească niagare albastre pentru a lumina cu valurile lor, ca niște făclii, noua eră. Fotonii sfârtecau vidul revărsându-se și limpezind trecerea făpturii spulberată atunci, acolo, la marginea clipei și răspândită întru îmbrățișarea noii lumi.
Ca o ploaie de argint, lumina curgea peste clipele ațipite într-un ecou, iar Omul, risipit celulă cu celulă, nu se mai prăbușea, ci plutea cu eternitatea în înainte-i, ca un sublim răsărit.

În Univers era din nou viață.



***



OMUL A FOST IERTAT! Mai reuși Crist să murmure, apoi, pentru a spăla păcatele noastre trecute și viitoare se sfârși, răstignit, dincolo de hotarele Timpului și ale Spațiului, călcând în singurătatea nemărginirii.

***

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Niciuna.

Sărbători Fericite!

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-04-27 02:04:37
         
 
  Am selectat acest eseu pentru a fi difuzat în cadrul emisiunii ,, Știință, Artă și Religie - În Căutarea Drumului Comun" de la Radio ProDiaspora, Houston, Texas, realizată de d-na Mioara Gram, luni, la ora 20 RO.
Dacă aveți vreo obiecțiune, vă rog să-mi comunicați aici.
Sărbători fericite!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-04-26 23:47:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE