FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ia de-aici, literatură, bre! Vol. II din ”pas cu pas”!
Text postat de ioan peia


"Încă o carte să le mai scriu la micuți", se gândi Scriitorul, înmuindu-și pana de păun în c...r. "Șefu'", trebuie să citim și noi?", îi întrerupse sepepistul gândurile. "Ești prost? Nici eu nu citesc mizeria asta", spuse gânditor. "Adu olița, simt că-mi vine muza". Sepepistul se întoarse de îndată cu o oliță de argint, pe care o încălzise în prealabil în apă caldă, să nu se așeze Scriitorul cu fundul pe metalul rece. Cu un zâmbet statisfacut, Scriitorul puse olița pe jilț, își ridică puțin halatul din mătase cu motive teutonice și se așeză cu un geamăt de plăcere. Ferestrele biroului începură să se aburească, dar sepepistul respira pe nas, nemișcat, cu ochii puțin lăcrimoși. "Ar trebui să ajungă", mormăi scriitorul. Sepepistul îl ajută pe scriitor să se ridice, scoase olița de sub dânsul și o puse pe biroul. "Nu încă, șefu'", murmură în timp ce, cu mâneca sacoului, îl șterse cu aproximație între picioare. Scriitorul se așeza la loc în jilțul cu brocart albastru și fir de aur și privi pe fereastra aburită. Tacticos, înmuie pana de păun în oliță și scrise: "Era o vara călduroasă. Afară nu ploua deloc. Soarele strălucea pe cer. Păsărelele cântau în copaci". Copleșit de efort, îi cerul ajutorul sepepistului. "Carmen își călca chiloții după ce îi apretase în prealabil dormind în ei", îi sugera acesta. "Adică?", se zburli la el Scriitorul. "Șefu', trebuie și ceva picanterie că altfel nu se vinde", spuse acesta imperturbabil. "Ești deștept, mai zi-mi, dar fără Carmen", admise Scriitorul. "Cu chiloții călcați, Carmen își puse sandalele de leopard și ...". "Fără Carmen, boule, că mă taie de la ciorbă!". "N-aveți grijă, șefu', vorbesc eu cu ea, pe mine mă ascultă", spuse cu un zâmbet fin sepepistul. Scriitorul privi absent în gol și își înmuie pana pe vârful limbii. Pana avea un gust acrișor, pe sufletul lui. Înmuie partea cealaltă în oliță și și-o plimbă pe la nas. "Ce a gătit Molecularul pentru azi?", întreba brusc Scriitorul. Sepepistul șușoti ceva în stația camuflată la încheietura mâinii. "Aflăm imediat", îi răspunse. Scriitorul se scobi în nas prelung. Un ciocănit scurt în ușă și intră Mădălina: "Prepeliță în sos de caramel asezonată cu puțin ghimbir ca aperativ și tocăniță de vulpe polară virgină la felul doi". "Nu-i rău", mormăi Scriitorul, frământând o biluță între degete. "Ia de aici olița, s-a răcit", ordonă. Sepepistul lua vasul cu ambele mâini și dispăru la toaletă. "Zi-i lui Moleculă să se grăbească cu micul dejun", îi spuse blând Mădălinei Scriitorul, după care băgă biluța verzuie în gură, "azi mă simt inspirat". "Imediat, șeful, dar vă rog să deschideți fereastra, că e al doilea pe ziua de azi", murmură Mădălina. "Cumpărăm alții, dă-i draq", dădu scriitorul cu lehamite din mână, în timp ce Mădălina se retrăgea cu colivia de aur unde murise canarul ochii sticliți și cu aripile larg desfăcute.

Cristi Gabriel
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dom-le, deși modific, nu se vede decât în altă parte acest lucru. Pe prima pagină nu se modifică nimic. Nu pricep!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-09 22:37:37
         
 
  Rândul 2 cuvântul 3. Corectați. Considerați validarea provizorie.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2019-04-09 21:11:55
         
 
  Chiar așea: ce are textu ăsta, dom Cristescu, de nu e publicabil?  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-09 13:20:21
         
 
  Mesiu Cristescu, matale te joci la botoane, bre, sau frun haștag de serviciu?  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-08 22:02:00
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE