FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Marote?
Text postat de Gheorghe Rechesan
Domnule Corbu, onorabile proprietar de sait literar,
Binevoiți să băgați de seamă că-n ultima vreme prin chiliile mitocului bleu bate vîntul, cucernicii s-au împuținat, iar bucoavnele zac risipite pe podele sau mîzgălite cu măscări. Ecoliteratura, imaculatul concept artistic inventat de domnia voastră, nu prea face prozeliți deși, la fel de adevărată ar fi afirmația că prozeliții fac literatura și nu invers.
Puțini cîți am rămas, avem și noi hibele noastre, că deh! oameni suntem, etc. (completați dumneavoastră dictonul latin) așa că vă rugăm să nu ne arătați bățul și nici ușa din dos. Cine nu are adăpostită lîngă suflețelul lui o marotă... barem una mică și discretă ca poezioara ingenuă a unei eleve de liceu?
Lui Ioan Peia îi face mare plăcere să suduie ca la ușa cortului pe oricine îi iasă iasă în cale; se pare că injuriile drenează fierea și facilitează digestia poetică. În acest mod bardul giurgiuvean rămîne rînzos și vînjos purificîndu-și calemul spre gloria postumă care-l așteaptă răbdătoare.
Onor comisarul-șef în retragere, Adrian Mihai, găsește o deosebită satisfacție în zeflemisirea adversarilor (era să scriu arestaților) pocindu-le numele și integrîndu-le în careuri poncife. În pauzele competiționale, dumnealui mai face cîte o razie prin textele postate molestînd minorele erori gramaticale. Honni soit qui mal y pense...pica-i-ar jartierele sau jambierele, după caz!
Volubilul Mitică Cioacă, decanul de vîrstă al europeicilor, tresaltă priapic în catrene dezinhibate fie că-i flutură dinaintea ochilor o rochiță, fie un tramvai. Să fim concilianți cu simpaticul postator, că doar atîta satisfacție are și dumnealui...mai știi, poate că intră în Guiness Book cu cele cinci mii de pseudoepigrame compuse!
Domnul Mișu Buricea doinește peltic dar sonor și cu spor, nu din solz de pește ori din frunză de calomfir, ci dintr-un microcip sau dintr-un circuit integrat reșapat. O fi ultima descoperire personală, o aplicație notabilă a Științelor calculatorului? Numai Bill Gates ar putea să ghicească!
Lui Sorin Olaru se pare că-i produce mare plăcere să-și facă selfiuri pe plaje exotice, ori să se fotografieze fălos tolănit lîngă decapotabile de colecție. Mare scofală, că doar o face pe banii lui și nu pe cei ai contribuabilului român.Păcat că nu compune și cîte-un poem pe teme turistice sau automobilistice cu aceste ocazii!
Florin Rădulescu trage Pegasul de coadă și le dă cu tifla muzelor domestice. Poți să-i faci vreo vină, cînd se autopersiflează cu atîta har? Să nu fim ipocriți...cui nu i-ar da fiori (poetici, ori de altă natură) admirarea unei tinerele cu forme perfecte și costumate în lenjerie victoria secret, în locul unei consoarte cu talie de morsă înțolite într-un trening lăbărțat!?
Radu Ștefănescu colindă iazurile și gîrlele din SCDP, weekend de weekend, cu operele lui Will Shakespeare la subsuoară. Pînă acum n-a reușit să agațe în cîrlig niciun moby dick dar a capturat trei volumașe proaspăt tipărite. Sub pseudonimul propriu, firește! Cred că dacă și-ar pune-n gînd, becherul ăsta l-ar putea dribla în rime și pe Cărtărescu întinzînd Levantul din insula Șerpilor pînă-n Albion!
Recunosc, nici eu nu sunt mai breaz decît alții, îmi agasez frecvent colegii evropeici cu dramolete și scenarii satirice dubioase zugrăvind, cum pot și-mi dă mîna, moravuri ușoare și caractere grele (sau vițăvercea, după caz). Pot să mă supăr pe cei care se recunosc în oglinzile virtuale dar n-au chef să zîmbească?
Am fi niște ingrați și niște ipocriți dacă n-am îngădui și excelenței voastre să posede o marotă originală. Să faci slalom între ridicol și sublim, la modul enciclopedic și-n stilul „ dicționaristic” nu-i la îndemîna oricui!Inovați limba, domnule Corbu, născocind cuvinte care nu se găsesc în niciun dicționar, ce mare scofală... noi, discipolii în rase sinilii vă susținem cît ne țin puterile!
Ce să mai constat? Că au trecut anii, deceniile aproape și că o antologie a sforțărilor noastre literare se află tot în stadiul de proiect? Că patimile politice și dezbinările între concetățeni au răsunet și-n paginile sinilii? Nu-i niciun bai, europeea plutește mai departe, pe apele internetului, chiar și cu velele cîrpite, cîrma hîrbuită și copastia spartă!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Un text corect, obiectiv, pe barosaneala,cum nu le place militistilor, rebusionisti de ocazie!Congrats,maestre!  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-04 20:22:02
         
 
  vivat marota, dle Corbu, dar ce facem cu alcoolici închipuiți? le dăm ceva de dres,îi culcăm sau îi trimitem la dezalcoolizare?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 19:02:38
         
 
  Ieri, parcă, spuneam că unele comentarii sunt la limita regulamentului. Vizam unele comentarii ale domnilor Gh. Recheșan, Adrian Mihai și Florin Rădulescu. Astăzi, cu regret, constat că domnii Adrian Mihai și Gh. Recheșan se hărțuiesc de, cum ar spune un amic ardelean, numa, numa!

Problema este că multe dintre comentariile de mai jos nu au nicio legătură cu literatura. Sunt simple hărțuisme prin care se atacă reciproc.

Din câte țin minte, unul, dacă nu cumva amândoi, se ”bucur㔠deja de un cartonaș galben.

Fac o ultimă încercare, în ideea de a preveni cartonașul roșu: treceți neîntârziat la respectarea regulamentului.

PS1. Eu înțeleg corectarea unor texte, aici, ca pe un sprijin sau ajutor. Corectarea nu trebuie să producă stări de euforie ale corectorului ori să se transforme într-un adevărat sadism al acestuia.

PS2. Căutați degeaba, cei care o veți face, cuvântul ”hărțuism”. El nu este cuprins în dicționare. Dar este expresiv și inteligibil.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2019-04-04 16:50:12
         
 
  lasă-mă pe mine, mai bine zi-i cum e cu S-AR CRUCII!!!!!!!!!!!!!!!

tot typo? tot typo?

bu-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!
bu-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 16:19:32
         
 
  s-ar crucii!
s-ar crucii! (paloma blanca)

bu-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!
bu-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 16:18:33
         
 
  cu ziceam, pristandel e expert în pilangeală, nu numai filantrop ci și pilantrop!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 16:15:25
         
 
  mai dai tu spirtul prin pâine, rechiș?
sau îl bei așa, albastru?
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 15:48:59
         
 
  înghiți în sec, Pristanda? îți trimit prin fan courier o bute, dar să o bei cu porția c-altefel te-neci în ea!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 15:44:54
         
 
  țuica de electrod și răchia de pufoaică sunt licorile care îți aduc muza, e clar!  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 15:41:00
         
 
  și curat-murdar, măi, Pristanda redivivus!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 15:39:55
         
 
  (a se citi dezalcolizatul) fiindcă, observ, fără dubii...
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 15:34:31

nu, paloma!
a se citi agramatul!
a câta oară???
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 15:39:33
         
 
  ești expert în pilangeală dar faci pe spășitu (a se citi dezalcolizatul) fiindcă, observ, fără dubii, că știi cam toate mărcile de pișorcă autohtone, le-ai degustat temeinic, cum ar veni posezi și calificarea de oenolog-etilist de elită!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 15:34:31
         
 
  sunt curat precum pa'arul de-l dai tu peste cap, cu osârdie, paloma blanca! cu grăbire, ca la milcov, dintr-o sorbire!

burețel mic și negru!
:)))))))))

 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 15:25:54
         
 
  să-ți moară cucu dă pă cașchetă? m-ai văzut tu, gabore, beat, cărat, etc.?
Mai bine vezi-ți de certificatul(autorizația) de liber-profesionist, mic producător de talanturi agrare, filantrop-educator-de școlărițe, că te trezești cu colegii de la moravuri pe cap și-o dai cotită cum că ești curat ca paharu și nu faci nimic rău, decît să-ți torni sufletul oropsit și topit în neprihănirea fetițelor!aferim suflet, de gabor mitoman!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 15:02:20
         
 
  da, bei de te cară pretenașii de subsuori și te aruncă pe preșul de la intrarea în casă, ca pe un sac cu barabule!

și aici îți dau dreptate, e problema ta!
dar să știi că e una mare, ai cam puțin sânge în alcool...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 14:54:24
         
 
  e problema mea, nu a ta, gabore, dacă beau sau nu!oricum, poți să presupui orice, eu ți-am cerut dovada că e așa cum afirmi, tu, injurios și tembelaș. și-apoi, văzînd că te rîcîie ideea(clar că ești vechi la Alcoolicii Anonimi) am zis să-ți dau apă la moară, că prea macini în gol din mestecătoare și-ți pică plombele daurite ca tabla epoleților prin imală! de altfel, nu beau decît cu prietenii, ți-am mai spus-o nu mă așez niciodată cu sticleții și curcanii la masă!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 14:46:46
         
 
  te lovi alzheimerul, paloma?
ce scriseși aicijea, ad labam propria?

gaborică, crezi nu crezi, nu eu ți-am bărbierit boscorodelile...dacă dai un ginars de jidvei la Capșa sau la Hanul lui Manuc...
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 13:13:27


om bătrân și minți fără rușine!
ce poate face vinarsul din croncănicari...

în rest, e așa cum cârâi tu, nu bei diloc!
dar diloooooc!
:)))))))))))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 14:39:51
         
 
  măi ipistate, nu cumva te trecură la circulație, din abces de zel, să dirijezi zborul vrăbiilor pîn Cișmigiu? ai tu, cumva, o dovadă clară că eu, cel care te-mpung la ficați, aș fi băut colea un deț de alcool sau o bere? Dacă nu-i așa să-ți sară ție cașcheta de doi metri și să-ți taie veorica, pupa-i-ai floricica, penzia șpețială?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 13:46:33
         
 
  dacă treci pe aici către bucale, obligatoriu îți pun fiola (te pun să sufli-n beșică, pe înțelesul tău de bețivan) și apoi îți arăt cum e cu bătuta de la bragadiru, căz ieri aveai chef de dănțuit...  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 13:19:18
         
 
  apropo, ești în criză etilică, de ceri așa, de băut, de la urechea surdă? marsh la dezalcoolizare, paloma blanca!  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 13:16:52
         
 
  mânci coceni, sulfuricule!
pardon, rumegi...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 13:15:25
         
 
  eu sunt staniolu, bre, că tu vei fi fiind cioco!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 13:14:22
         
 
  gaborică, crezi nu crezi, nu eu ți-am bărbierit boscorodelile...dacă dai un ginars de jidvei la Capșa sau la Hanul lui Manuc (sper că li se permite curcanilor să se adape acolo) îți spun care-i cenzoru...că-i mister mare, monșer, mai mare și mai adînc decît careurile tale sclifosite! e chiar, dumnealui, bulibașa, starețul mitocului, care te arde la mestecătoare fiindcă nu vrei să stai cuminte și să compui rebusuri!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 13:13:27
         
 
  văd că te ocupi cu marote și marmote...
învelești ciocolata în staniol!
subcese!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 13:09:49
         
 
  am, bre rechiovane, dar trebe să și știi că cauți...

estem săsoaice, estem magyarozssag, estem rrome, dacă asta te frământă!

dar cum tu cu le ai cu internetul și, în general, cu toată partea de it, te rezumi la eea ce poți tu face, să retezi comm-uri, ca să ai și tu, până la urmă, satisfacția intelighenției creatoare!

așadar, chivuța cam mata pari a fi, paloma blanca...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 13:05:26
         
 
  dau cu perdaf, comisare, că-mi place cum te văd cum izmenești ca o puradea înaintea deflorării or privatu de libertate de răcoarea beciului! apropos de etnii, prin filandropica lu matale nu prea se văd lanyok bozgoroaice, fraulein săsoaice, șvăboaice, jidoavce sau țigăncușe talentoare...de ucrai NI la el, ENCE nici că încape vorba!oare de ce?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 12:36:00
         
 
  ia să vedem, pe ăsta îl mai razi sau te legi de oareșce?:))))))))))  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 11:53:53
         
 
  recheșane, cum făcuși ochi, cum începură să o zbughească cu viteza luminii comm-urile din zonă!

stranie coincidență...

și, desigur, tu n-ai nicio vină, ne-am dat seama!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 11:52:39
         
 
  Vă mulțumesc pt indulgență, serenissime!Punctual, aveți dreptate.Cazuistic la fel...dar, totuși, puteți să precizați pe care dintre onorabilii postatori i-ați excomunicat?
Revista e cum e, n-ar putea să depășească limitele lavrei, însă, am remarcat întotdeauna ce arhivă bogată-n texte bune există-n rafturile chiliilor. Aveți de unde alege și mai vechi și mai noi, iar autorii, chiar și aceia care-s scumpi la vedere și nu mai dau cu anii pe-aici, nu cred că ar protesta să-și vadă opera publicată sub sigla europeică!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 11:44:06
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Iar mă cenzurași, neică?
Cred că ai visat rufe-ntinse și ogari cenușii azi-noapte! Altcum, comul nu avea nimic cenzurabil în el. Mai ales comparabil cu altele care au trecut vâjâind prin fața ochilor matale vighilenți sau ai altuia.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-04 11:40:18
         
 
  Bateți la uși deschise distinse și simpatice, domnule Recheșan! Exact așa ceva îmi doresc și eu. Și apreciez floreta stilistică! Ba chiar și ph-ul acid sau extrem de acid al textelor. Îmi plac jocurile spiritului, remarcile critice brici, exigența valorică și altele de acest fel. Știți bine, nu de puține ori, am fost obiectul vivisecției artistice a domniei voastre! Care, de multe ori nu a fost blândă deloc! Iar uneori, ca și în marota de față, ușor sau mai mult nedreaptă! Am protestat? V-am reproșat ceva?

Eu am ce am cu vulgaritatea, cu limbajul de speluncă ori de ușa cortului. Și cu atacul la persoană. Ori, cel puțin în ceea ce privește cunoscutul ”argumentum ad hominem” nici domnia voastră nu v-ați remarcat a fi un înger!

Ce m-a făcut să fiu mai drastic și să recurg la această măsură extremă? Adică, aceea a despărțirii de unii membri? Răspunsul este simplu. Degradarea fără precedent a limbajului și a relațiilor interpersonale de pe site. Vin, uneori târziu, deschid computerul și când văd atâtea jigniri, ofense și vulgarități, atâtă poftă de ceartă și intoleranță, văd roșu în fața ochilor. Și câte metode nu am încercat! Degeaba. De aceea am hotărât: mai bine mai puțini membri decât mai mulți dar cu spurcarea spațiului bleu. Și asta, cu speranța că odată igenizat acest spațiu se vor întoarce ori vor veni și alții.

În rest, da, aveți dreptate cu proiectele culturale. Îmi asum o parte din vină. O parte! Pentru că, iată, Revista Europeea, pare să fi înghețat. Nu am prea văzut înghesuindu-se membri europeici să publice aici! Eu încă îi mai aștept.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2019-04-04 11:31:49
         
 
  peia ești incomprehensibil...ori mahmur?!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 11:17:23
         
 
  Ei da, așa autocritică și critică, mai rar, coane fănică (fănică fiind pseudonimul ecoliterar al lui Immanuel Kant Cristescu!).
Sentimentul care-ți rămâne, după zemoasa lectură, e acela că zburătoarele cu aripile laie sunt niște pescărușe imaculate, iar muritorii de rând niște ăia, abjecți târâtori prin țărnă - vânători fără permis de port-arm. Că dacă tribunalu nostru nu respectă ordinele de apărare a ideii de zbor planat, venite hăt, de la mai marii diriguitori ai zoolatriei, cine altcineva?
Trăiască lupta în contra teroriștilor judiciari, care-i atacă pe vașnicii noștri luptători în contra perfizilor dizidenți anticomuniști, care voiau să dărme ordinea de drept, de-atunci și dintotdeauna.
Căci noi, vechi combatanți pe frontul antidizidentist, nu suntem luzărei ci loazărei!
Ura!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-04 10:52:31
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE