FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Literatură, vere!
Text postat de ioan peia

Cu dosarul sub braț, Lazăr pășea vioi pe treptele Ministerului de Justiție. "O să fiu singurul candidat, nimeni nu va îndrăzni să mă contra-candideze", gândi cu un zâmbet în colțul protezei. "Cât de bine îmi stă blondul asta", își zise în gând, simțind cum i se încălzește sufletul de bucurie. Se vopsise ieri cu Oro Puro 24k de la Oro Therapy, o vopsea de păr care conținea micro particule de aur de 24 de karate. "Dumneavoastră încotro?". Se opri și se uită la portar. "Îmi depun candidatura pentru funcția de Procuror General la domnul ministru". "Actele dumneavoastră". Îi întinse buletinul. Portarul se uită la act, se uită la Lazăr, iar se uită iar la act și se duse la ghereta unde vorbi ceva la stație. Se întoarse și-i înmâna buletinul: "Nu știu ale cui sunt aceste acte, deoarece persoana din fotografie este în mod cert mai în vârstă, cu părul cărunt. Vă rog să părăsiți clădirea". Descumpănit, Lazăr se holba la sepepeist-ul pe care îl împrumutase de la Codruța. "Să mergem, șefu'", spuse acesta. Resemnat, dădu să facă calea întoarsă. "Generale!", auzi o voce strigandu-l. Era Tudorel, jovial ca de obicei, privindu-l din capul scărilor. "Lasă-l să urce", îi spuse portarului. Lazăr urcă scările monumentale și își continuă drumul alături de Tudorel spre cabinetul ministrului. Odată intrați în birou, Tudorel ridică receptorul: "Spune-i Vetei să cumpere și să-mi aducă repede în birou ceva pe alb, pentru par. Da, L'Oréal Pear White Hair Permanent Color Cream sună bine". Lazăr simți că se îmbujorează de furie. "Ca să poată să-și continuie proiectele și rezultatele pozitive, un bărbat mai trebuie să facă uneori sacrificii", îi spuse sec Tudorel. "Fotografia de la dosar trebuie să corespundă cu cea din buletin, astea-s regulile și trebuie să ne supunem", îi explică ministrul. Se prăbuși în fotoliu, deznădăjduit. "Bine, o fac", spuse cu vocea stinsă. Șefa de cabinet deschise neauzit ușa și îi înmână un tub de vopsea de par și niște mănuși de unică folosință. "Baia-i acolo, prosoapele sunt curate", îi spuse zâmbind Tudorel. Își târși picioarele spre toaletă, închise ușa după el și deschise la robinetul la maxim. Plângea în surdină, camuflat de zgomutul apei. Își scoase cu mișcări haotice sacoul și cămașa și le așeza pe capacul wc-ului, iar peste ele puse cu grijă dosarul. Pe urmă, cu o mâna tremurândă, așeza ochelarii pe rezervorul de apă. "Scuze, generale, n-avem apă caldă", auzi de dincolo de ușa. Plânsul cu sughițuri se transformă în plânset în hohote. Își bagă capul cu minunatul păr auriu în chivetă și simți pe ceafă cum îl taie jetul rece de apă. Începu să-și frece părul cu pasta albă ca zăpadă cu mișcări care trădau exercițiul. Termină și se așeza tremurând pe marginea căzii, așteptând ca vopseaua să-și facă efectul și să i se incălzească la loc capul congelat de apa rece. Auzi un ciocănit în ușa. Era Tudorel: "Scuze, generale, dar mă taie". Se holbă la el nevenindu-i să creadă. "AM NEVOIE ACUM LA TOALETĂ!", șuieră Tudorel. Descumpănit, ieși din baie, la bustul gol, cu crema în par. Auzi cum Tudorel se închide pe dinăuntru și cum ridică capacul veceului. Își sună sepepistul rămas în fața ușii, în afara biroului: "Să nu lași pe nimeni să intre până nu ies eu". Timpul trecea greu și Tudorel nu mai ieșea din baie. Deja trecuseră 30 de minute. Plictisit, studie ambalajul vopselei: "Aplicați pe părul umed și așteptați 15 minute ca produsul să-și facă efectul. Pe urmă clătiți bine părul cu apă caldă. ATENȚIE, nu păstrați vopseaua aplicata mai mult de 15 minute, există pericolul de ardere a părului!". Simți cu se învârte camera cu el. Se ridică și se îndreptă spre ușa toaletei, hotărât să o spargă. Se opri când auzi un zgomot de apă trasă. Ușa se descuie și din baie ieși Tudorel care se încheia nonșalant la cureaua pantalonilor. "E bună iahnia, dar cu măsură, că altfel înfund veceul", îi zîmbi Tudorel, după care se duse spre telefon și formă un număr: "Spune-i Vetei că iar a uitat să pună hârtie igienică la baie", spuse calm în receptor, "noroc că generalul și-a lăsat dosarul de candidatura la toaletă".

Cristi Gabriel
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE