FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pacienții coanei Europa
Text postat de Gheorghe Rechesan
PACIENȚII COANEI EUROPA

Un salon de spital: dușumele din gresie bleu, sclipind de curățenie, pereții proaspăt zugrăviți, în culori pastelate, ferestre largi, luminoase și trei paturi cu saltele noi și așternuturi imaculate. Paturile sunt ocupate de trei pensionari; primul un moșneguț scundac, cu nasul mare și ascuțit și cu o expresie arțăgoasă întipărită pe chip, poartă o pijama veche și peticită; al doilea, un septuagenar încă vînos și încruntat, cu chelia frontală, e înțolit într-un cămeșoi lung cusut cu arnici; al treilea, e un ins slăbănog și țigănos cu obrajii supți și cu ditamai musteața căruntă sub nas.
KOȘTOVEA (ocupantul primului pat): M-au ajuns blestemele Sasului, de-am ajuns să-mi duc ultimele zile într-un spital nemțesc!
PELEAG (din al doilea pat): Așa ne trebuie dacă ne-am lăsat duși de nas și amăgiți să intrăm în Evropa! Nene, io am spus întotdeauna, orice ar fi și oricum ai întoarce-o de la străinezi ni se trag toate nenorocirile!
SICOE(ocupantul celui de-al treilea pat): Nu trebuie să ne dăm bătuți! Cînd vine contravizita, eu am să ies la raportul de gardă în pielea goală, cu un steguleț tricolor în mînă!
KOȘTOVEA: Bună idee, să protestăm!
PELEAG: Io zic să răsturnăm ploștile și să mînjim cearșafurile cu scîrnă, să-i vedem pe alogenii de nemțălăi cum strîmbă din nas cînd vin la vizită!
SICOE: Sunteți de multă vreme internat aici?
PELEAG: De o săptămînă întreagă, dar e un chin...nu știu cît am să mai rabd!Unde te uiți vezi numa curățenie, peste tot pute a dezinfectant și-a chemicale...
KOȘTOVEA: Așa-i, prea sclivisite și curate îs toate, de ți-i mai mare greața!
PELEAG: Mi-e dor de un spital de-al nostru, românesc, cu podele din ciment, cu pete de igrasie pe pereți, cu oleacă mucegai printre rosturile de la faianță și barem un wc înfundat!
KOȘTOVEA: Și mie! Aici nici să dorm nu pot în cearșafurile astea curate și scrobite că foșnesc toată noaptea de nu poți închide un ochi !
SICOE: Barem, personalul medical se poartă frumos cu dumneavoastră?
PELEAG: Niște ticăloși prefăcuți...toată ziua te lingușesc lichelele, numai zîmbete și fandoseli la tot pasul!
KOȘTOVEA: Închipuiți-vă că mie, ieri, o asistentă mi-a zis: vă rog frumos să vă luați pastiluțele! Ptiu, satană, auzi la ea: vă rog frumos!
SICOE:Pastilele vi le dau la timp? Că am auzit că nu prea le pasă de pacienți!
KOȘTOVEA: Ni le dau, dar trebuie să le plătim, nu e nimic compensat. Mie-mi trag banii din pensie, dar ce pot să fac? Ehee, unde-s vremurile cînd partidul și guvernul îți dădea totul moca!
PELEAG: Numai de ăștia, ca noi, depinde, să se întoarcă!
SICOE: Eu nu plătesc nimic, spitalizarea e gratis fiindcă am fost angajat M.A.I !
PELEAG: Eu nu înghit pilule, că cine-știe-ce droguri bagă ăștia în ele ca să-mi sucească mințile!
KOȘTOVEA: Ce-ați muncit la M.A.I.?
SICOE: Nu pot să vă spun, e secret de serviciu...aveam rang de colonel și, în principal, mă ocupam cu supravegherea aparaturii din dotare: telefoane, sonerii de alarmă, sirene și altele...nici nu știți cîtă răspundere aveam!
PELEAG: Io-i telefonez lu fiu-miu să vină să mă scoată de aici!
KOȘTOVEA: Și eu am să-i spun nevesti-mi că nu mai rabd nici o zi internat aici!Dumneata, domn colonel, n-ai pe nimeni să te scape din iadul ăsta?
SICOE: N-am fost căsătorit niciodată, munca era singura mea pasiune...munca și copiii!
PELEAG: Cîți copii aveți?
SICOE: Vorbeam la modul general...copiii mei sunt în primul și-n primul rînd: tricolorul, cîntul și portul popular!
KOȘTOVEA:Știe vreunul dintre voi cînd ne-aduc micul dejun? Că-mi chiorăie mațele de foame!
PELEAG: Io nu pun gura pe mîncarea lor...spurcăciune și otravă curată! Acasă mănînc numai ce cresc și cultiv cu mîna mea!
KOȘTOVEA: Și eu m-am apucat să cresc tomate și ardei iuți în glastră, pe balcon, dar vecinul de palier, un bozgor împuțit, m-a pîrît la poliție c-aș cultiva etnobotanice!
SICOE:Să veniți la mine că rezolvăm...scoatem noi untul din toți minoritarii care-și bat joc de valorile noastre naționale!
PELEAG: Ar trebui ciomăgiți, spînzurați cu capul în jos și afumați cu șfară de tizic!
SICOE: Pe vremuri, cînd lucram în sectorul operativ, aveam o metodă imbatabilă: îi încuiam pe ăia din naționalitățile conlocuitoare într-o cămăruță și băgam în difuzoare la maxim numai muzică patriotică și populară! Să-i vezi cum se urcau pe pereți cînd auzeau „ Noi suntem români” sau „ Hora de la Tescani”!
În salon intră o asistentă medicală, blondă, tînără și drăguță, într-o uniformă apretată de un bleu senin. Pășește repede cu o tavă mare pe care se află micul dejun al celor trei.
ASISTENTA: Guten morgen. Dormit bine, meine Herren? Venit papic: Kaffee mit Milch, croissant mit marmelade und butter!
SICOE: Du-te dracului de paceaură!
KOȘTOVEA: Huuooo, nemțoaică împuțită!
PELEAG: Pleacă, torționară nazistă, n-avem nevoie de haleala ta!
Asistenta așează tava pe noptiera unui pat și se retrage speriată. Cei trei se privesc triumfători și-și strîng mîinile ca niște vechi camarazi.
Koștovea mormăi: „ mă mie mi-e foame!” și se apropie de tavă. Mănîncă hulpav, cu dumicături mari, aproape pe nemestecate. Peleag și Sicoe îl privesc cîteva clipe, apoi se așeză și încep și ei să mănînce.
KOȘTOVEA: Domle, nu e rea deloc cafeaua asta nemțescă! Ați văzut cum am pus-o la punct pe nemțoaică? Așa trebuie să procedăm de fiecare dată!
PELEAG: Da, mă, să fim uniți și să luăm ceea ce ni se cuvine fără să ne căciulim la naziști!
SICOE: Ce credeți, mai vine cu prînzul?
PELEAG: Păi, n-are încotro...ce, îi după ea? Dacă nu vine, ne pierde de clienți!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ai rezon, am băgat și o poantă de final!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-24 00:58:35
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  dacă se termina cu o poantă, era și mai bine.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-23 23:21:34
         
 
  nu te legăna în iluzii, am citit doar câteva rânduri de început. și am renunțat imediat...

ce, voiai să mor de plictiseală?
de urât și de-ntristare?
:)))))))))))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-23 22:35:46
         
 
  ideile, comisare, îs ale lui Koștovea, Peleag și Sicoe. Mersi de lecturare!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-23 21:58:17
         
 
  plictiseală maximă, aceleași idei fumate și răsfumate. alții se fac de râs mult mai rapid, cu un catren. nu văd de ce, pentru același rezultat ilar, dumneata trebuie să scrii atât de mult...  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-23 21:56:44
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE