FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Часть вечности
Text postat de Gheorghe Rechesan
Часть вечности (UN CIOB DE ETERNITATE)

DECOR: Malul unei bălți; sălcii scorburoase, papură, stuf, apă mocirloasă, mătasea-broaștei, gîngănii zumzăind metalic prin tufe.
PERSONAJE: Doi pescari, o sticlă de vodcă, o lotcă gonflabilă

PESCAR UNU: Ce vremuri trăim, comisare...ți-a trecut vreodată prin minte că noi, doi profesioniști în adevăratul sens al cuvîntului, vom fi siliți să ne-ascundem de lume?
PESCAR DOI:E doar o etapă...repet, vom fi din nou ceea am fost înainte și nu numai!
PESCAR UNU:Ai vreo informație privind reactivarea mea?
PESCAR DOI:Nimic concret, așteptăm un ordin ferm!
PESCAR UNU: Îți dai seama că ard de nerăbdare să mă fac folositor nației...deși, drept să-ți spun, văzînd cît de încet se mișcă tovarășii, mi s-a cam făcut lehamite să aștept!
PESCAR DOI:Domnule Apeion, maestre, nimic nu e pierdut încă...peste puțin timp vom fi iarăși ce-am fost odată!
PESCAR UNU (cercetînd tufele și hățișul de arini): Ssst! fără nume, dușmanul de-abia așteaptă să ne des-con-spi-re...săptămîna trecută, în ciuda măsurilor mele de protecție, mi-au trimis o dronă în formă de libelulă și mi-au plantat un microfon în cuibarul găinilor!
PESCAR DOI:Voi investiga...și mie mi-au turnat bromură-n ceai...noroc că sunt imun din perioada petrecută la școala specială de la Băneasa!
PESCAR UNU:Mie-mi spui... mănînc barbiturice și prozac pe pîine în fiecare dimineață și n-am nici pe dracu...mă mai supără, cîteodată, prostata, dar pot încă să jumulesc o duzină de puicuțe!
PESCAR DOI:Am auzit că ați aruncat undița în iazul bleu...ăla a cărui nume începe cu E și se termină cu A...din opt litere! Cum e climatul pe-acolo, că mă bate gîndul să pescuiesc și eu ceva notorietate?
PESCAR UNU:Niște ratați conduși de un nene cam ridicol în pretențiile lui idealiste care posedă un pogonaș de baltă și se visează stăpînul canalului Dunăre-Marea Neagră...imagineză-ți că leprele astea au avut tupeul să-mi suspende mie permisul de pescuit în ape tulburi, deși era vizat la zi din epoca gheorghiu dej!
PESCAR DOI:Lumea nu mai are nicio considerație pentru adevăratele valori, dar stă în puterea noastră să schimbăm percepțiile!
PESCAR UNU (rotind repede mulineta):Hopa, a mușcat! Na, că l-am scăpat...precis că era un haștag de optzeci de chile!
PESCAR DOI:Ce momeală ați folosit?
PESCAR UNU:Clasică...un pamflețel viermănos și juma de litră de esență de mătrăgună!
PESCAR DOI:Am auzit că mătrăguna face minuni la potență...și nu numai!
PESCAR UNU: Tu ce-ai pus în cîrlig?
PESCAR DOI: Un careu de rîme...îmi place să creez o stare de confuzie printre intelectuali...mai dificil e să scoți din apă captura, se poate rupe minciogul și ai nevoie de barcă să o recuperezi!
PESCAR UNU: Știi ce zicea Maiakovki despre viață? Viața e ca o barcă-n derivă ce se poate sfărîma în orice clipă!
PESCAR DOI: Se poate, dar de ce să fim modești...cu dumneata, maestre, la timonă, m-aș aventura și pe canalul Bîstroie-Don-Volga în sus, pînă la marea Laptev!
PESCAR UNU: Mi-ar place să pescuiesc în ape periculoase...ți-am povestit cum am încercat să-l prind pe șeful răspîndacilor din Europa?
PESCAR DOI: Nu...dar cred că a fost o lecție de scuipare-maculare-manipulare ca la carte!
PESCAR UNU: Ezact, bre...l-am nădit oleacă cu nește sonete, că vezi-doamne, gagiul se visează mare sonetist, iar la urmă i-am servit o halcă mare de poem egzistențial, bașca rîmele și nălucile incluse...vrei să ți-l recit?
PESCAR DOI: Aș fi încîntat, maestre...numai o clipă, să pornesc aparatura de bruiaj, cu hașreziștii ăștia nu-i de glumit, sunt peste tot, numai ochi și urechi!
PESCAR UNU: Fii antenă! Începe așa, în forță:
„ De ce fir-ar a dracului, e foame și frig
De ce se-ndoaie salcia, de ce plînge molidul
Iar curcile mor, mor pe capete, din Giurgiu pîn la Avrig
Ne-a năpădit sila, urîtul, sordidul
Alogenii din noi mușcă repetat, înrăit
Lumea se năruie peste noi, ca o cupolă bearcă
Ca haștagimea leproasă s-o ducă gratuit
Scuip cerul tern și muced ca o ciupearcă
Cu sufletu-ntors pe dos eu vomit...și vomit!”

Aici la urmă ar mai trebui lucrat o țîră la bombeul iambului...
PESCAR DOI: Știu, n-ați găsit altă rimă...
PESCAR UNU: Ești dat dreacului comisare...aș fi găsit dar chiar în minutu ăla a sărit un cîrîitor de garoi care mi-a suflat-o și-a dus-o taman la dracu-n praznic spre granița de vest, de unde năvălesc cîrdurile de migratori cu penet cernit!
PESCAR DOI: Oricum sunteți un suflet mare și generos, o voce inimitabilă printre profesioniști și de-abia aștept să servesc patria sub comanda dumneavoastră!
PESCAR UNU (scoțînd lanseta din apă): Mulțumesc pentru încredere, comisare și eu de-abia aștept să-ți dau primele ordine...(oftînd): știi ce e mișto, bre? Că-n ciuda tuturor nenorocirilor ne-am păstrat luciditatea!
PESCAR DOI: Alături de dumneata, maestre, îmi permiteți să visez, nu-i așa? aș merge să incendiez toate ICR-urile din Europa!
PESCAR UNU: Știi ce am trăit noi, în momentu ăsta, stînd aicea pă malu bălții și mimînd că prindem crapi?
PESCAR DOI: O partidă de pescuit în ape tulburi?
PESCAR UNU: Neah...nu, băi, noi am trăit acum o clipă de egzistență adevărată, un adevărat ciob de eternitate!


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  excelent,vot.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-08 17:02:38
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  ok, nu văzusem liniuțele.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-08 14:11:04
         
 
  de fapt e „ des-conspire”!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-08 14:08:56
         
 
  vot și *, schimbă desconspira (deconspira).  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-08 13:58:53
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE