FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Adio, domnule președinte
Text postat de Gheorghe Rechesan
ADIO, DOMNULE PREȘEDINTE
Stătea pe o bancă în scuar și privea straturile de petunii prăfuite și ofilite de soarele verii. În capătul opus al pieții fațada din stuc a Operei lucea ca osul șlefuit de secole al unui craniu cu o singură orbită, arcada mare în stil brâncovenesc boltită deasupra balconului. Un băiețel de doi-trei ani, alerga după o minge mare, roșie cu buline albe care se rostogolea pe dalele aleii. Întinse talpa și opri mingea, iar puștiul o apucă stîngaci cu amîndouă mîinile aruncîndu-i o privire mirată și totodată dezamăgită..
„ Da, murmură, aici a început tot, acum treizeci de ani, dar tu nu ai cum să înțelegi așa cum nici alți tineri din epoca aceea nu au înțeles ora astrală a schimbării. Nu erai pe lume în acel an, poate nici taică-tu și maică-ta nu erau încă născuți, iar cei care s-au născut după anul acela teribil nu reflectează prea mult la cele întîmplate!”
Țîncul aruncă mingea mai departe și se repezi să o ajungă. Un porumbel urît, cu penajul gri-albăstrui țopăi în calea lui, iar copilul lăsă mingea și se avîntă spre pasăre.
„ Am crezut că vom schimba lumea și vom fi celebrați ca niște eroi, am schimb am avut parte de nenumărate umilințe și dezamăgiri...alergam și noi după o minge, iar mingea s-a oprit în talpa pantofului unui președinte. Și ce președinte... Cel mai nepotrivit pentru vremurile acelea!”
Mama copilului își aprinse o țigară și strigă ceva spre odrasla ei.
„ Da, domnule președinte ați fost o adevărată pacoste pentru țara noastră. Eu nu am avut încredere în dumneavostră din clipa în care ați apărut la televiziune afișînd un aer revoluționar și enunțînd răspicat că veți lupta pentru salvarea valorilor imuabile ale socialismului. Nu mi-a plăcut deloc profilul acela de răpitoare, obrazul spuzit de negi, privirea piezișă de vulpe. Masele, însă, vă aplaudau conferindu-vă, pe nedrept, statutul de salvator al democrației, în timp ce oportunist și cu multă șiretenie descuiați ușile palatului prezidențial. V-ați cuibărit la căldură lăsînd cu bună știință burghezia roșie laolaltă cu foștii torționari să edifice noua ordine. Ați făcut scăpați criminalii care ne-au împușcat și ați învrăjbit poporul, minerii împotriva studenților, vîrstnicii împotriva tinerilor, proletarii contra intelectualilor. Manevrele au avut efect și am trăit destui ani sterpi și cenușii în vreme ce reușeați, ca un adevărat necrofag oportunist, să vă înșurubați bine în fotoliul puterii, timp de trei mandate. Nu v-am urît, ura e un sentiment care secătuiește inima împietrind-o, dar v-am detestat din toate puterile.N-a trecut o zi fără să vă doresc să trăiți, așa cum afirmați că ați trăi:sărac și cinsitit. ”
Soarele dispăru în spatele calcanelor lăsînd o lumină moale, catifelată peste tufele de tuia tunse în formă de lumînare. Umbra piezișă tăia scuarul în două jumăți inegale, una în care stătea așezat bărbatul răsuflînd tot mai greu, cealaltă în jurul artezienei secate.
„ Ar fi trebuit să plecați în exil, așa procedează toți liderii înzestrați cu coloană vertebrală care au pierdut puterea dar, în loc să vă faceți nevăzut în Vietnam, în Cuba sau în Coreea de nord, după ce ați lăsat frîiele din mînă, v-ați deghizat într-un eremit al social-democrației, iar la umbra dumneavoastră protectoare au crescut, ca ciupercile după ploaie, alți adepți într-ale ticăloșiei și perfidiei. Aș zice că sunteți nemuritor și, ca pe orice ateu veritabil, la capătul drumului nu vă așteaptă iadul, ci paginile mînjite de minciuni ale manualelor de istorie. Eu sper să apuc ziua în care veți ieși cu picioarele înainte din casă, însoțit doar de tovarășii de drum și de fidelii care s-au înfruptat din pomana puterii. În loc de doliu, dacă mi-ar sta în putere, aș decreta ziua înmormîntării dumneavoastră drept zi de serbare populară. Adio, domnule președinte!”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Deci esti un simplu pion, militianule?  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-06 20:09:55
         
 
  nu servesc, mersi!
mutați voi, nebunii, între voi!
:))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 20:05:47
         
 
  apropos, șah știi? hai să jucăm online. https://www.sparkchess.com/  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-06 19:20:08
         
 
  Peste vreo 150 de ani, cand si Marele Maestru Intergalactic va fi ca si tine, adrian mihai, atunci o sa compuna si el integrame ca ale tale, 3 la legatura. Desi nici atunci nu cred ca s-ar demite.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-06 19:11:13
         
 
  "orice mosneag fara ocupatie poate sa compuna un rebus".

zău, son(e)atule? ia încearcă și o să constați că nici măcar la nivelul unui moșneag fără ocupație nu te poți ridica. adică, din acest punct de vedere, ești zero tăiat în patru, cu tot șahul tău cu tot!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 19:04:55
         
 
  nea integrama, orice mosneag fara ocupatie poate sa compuna un rebus, ,discuti cu un ex-sahist,nu cu sclerozatii tai din fata blocului, niste terminati care beau Newmark,pet la o,5 si joaca table toata ziua,discutand politichie ,de parca i-ar pasa cuiva de opiniile unor bosorogi rupti in bip :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 18:09:42
         
 
  intergalaction, ai încercat și tu, măcar așa, de curiozitate, să compui un careu? că eu, de bine, de rău, pot duce soneate și rondele(!) la bun sfârșit... și nu oricum, ci pe rime impuse de tine. adicătelea, ce poți tu, pot și eu, garantat! ba chiar mai mult!

dar hai să vedem dacă și reciproca e valabilă, încearcă să compui un careu de 10/10, să zicem. să vedem și noi de ce ești în stare în afară de a râde de pasiunea altuia...

dar vezi cum faci, că o să rupi vârful la creion! :))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 17:57:39
         
 
  auzi,tataie,baga si tu un rebus cu militieni ca tine,mai radem si noi,ca baietasii..  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 17:33:39
         
 
  o sa posteze un rebus,are o experienta de 25 de ani,iti dai seama ce succes are la bosorogi cu 4 clase...
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 17:32:06
         
 
  încearcă și tu măcar 2-3 zile să postezi o creație personală, ceva, și poate că impresia asta de epigon al bardului de malu și trol pesedist se va șterge.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-06 17:29:18
         
 
  dacă vrei să ne mai descrețești frunțile, postează ceva...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-06 17:25:21
         
 
  adrian mihai inveseleste atmosfera cu umorul sau involumtar.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-06 17:23:43
         
 
  rebusache,ramai,pleci,tot aia,esti vesnic latraul lui peia,care peia, am simtit-o pe pielea noastra,injura de mame nonstop,e modul lui de viata...deci si al tau,arlechinul lui favorit :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 17:23:15
         
 
  păi dacă aș pleca și eu, coane fănică, ați rămâne, în linii mari, cam 4. adicătelea tu, (mane)lică, son(e)atul intergalaction și nenea recheșan.

o să posteze unul dintre voi iar ceilalti trei o să dea stele, voturi, lauri și balauri, să înalțe ode autorelui, bla-bla, rolurile schimbându-se ulterior...

nu ți se pare că ar fi o atmosferă tristă? hai s-o mai inveselim umpic, zic!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 17:16:12
         
 
  Mulțumesc tuturor pt atenția acordată acestei postări! Inițial intenționam să fie ceva gen Toamna patriarhlui dar așa cum a observat Fane a ieșit un articolaș cu tematică actuală.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-06 17:01:26
         
 
  cred ca dovlecarii astia doi se iubesc sincer,exista o empatie aproape neverosimila intre ei,doi pensionari comunisti plini de venin,doi frustrati care se merita unul pe celalalt,casa de piatra, tovarasi! :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 16:38:54
         
 
  nu doar că e printre voi, dar v-a pătruns atât de adânc în creierașe, încât se poate explica foarte ușor comportamentul obsesiv-compulsiv pe care îl aveți, nefericiților...
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 16:18:31

comisare, așa-i că-l iubești? atunci de ce mai pierzi vremea pe-aici în loc să-l însoțești pe facebook, în exil, cum fac ceilalți epigoni? sau poate că încă nu ți-ai dus la bun sfârșit misiunea. vrei să-ți arăți devotamentul? fă-ți seppuku, ai să intri în legendă.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-06 16:33:28
         
 
  piticule,bucura-te in legea ta ca te mangaie peia pe dovleac pt ceea ce debitezi,hai,pa! :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 16:32:12
         
 
  avantaj eu, galatioane son(e)at! tu nici măcar atât nu ești în stare să faci, așa că despre ce să discutăm? despre son(e)ate ce să mai zic, că sunt cam toate o apă și-n pământ, sub semnul iumbirii în oagadougou...

și n-ar fi rău să te rogi să apuci și tu pensia, pygmalioane... poate-ți iese!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 16:26:37
         
 
  Vot,maestrul Rechesan scrie impecabil,indiferent ce subiect abordeaza.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 16:24:30
         
 
  du-i gainile lu' peia la pascut si ciocu' mic! :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 16:21:34
         
 
  pensionare,vezi-ti de rebuselele tale, atata poti :)))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 16:20:06
         
 
  nu doar că e printre voi, dar v-a pătruns atât de adânc în creierașe, încât se poate explica foarte ușor comportamentul obsesiv-compulsiv pe care îl aveți, nefericiților...  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 16:18:31
         
 
  gainarul de giurgiu e inca printre noi, si-a gasit un papagal rebusist,asta da performanta.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 16:14:18
         
 
  adrian mihai a primit indicatii noi de la seful lui,tovarasul peia?  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-06 16:12:06
         
 
  de obicei sunt înclinat să dau steluțe unui text care îmi aduce un dram de bună dispoziție. posibil, de data asta am greșit, voi pune și o steluță.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-06 16:08:30
         
 
  adrian mihai, corect e: spirit gregar, nu spitit gregar. Este cumva licenta poetica sau nu ti-a iesit rebusul?  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-06 15:50:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  eu vorbeam de stele, dacă tot face textul respectiv obiectul unui editorial de succes. votul l-ai dat așa, din spitit gregar, cred că și tu știi că nu e meritat.  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 15:23:46
         
 
  am votat, comisare. menționează tu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-06 14:55:38
         
 
  așa oa fi, duleo, da ocserv că nici mata nu te-mbulzâși să-l înstelezi. păi cum așa? una vorbim și alta fumăcim?  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 14:46:59
         
 
  în ciuda comentariului ofuscat de mai jos (un fel de dai în mine, dai în tine, dai în fabrici și uzine, nu-l lua în seamă) textul e bun, l-ai putea propune ca editorial într-una dintre puținele oaze de presă liberă.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-06 14:38:04
         
 
  • pieții >>>>>>>>> pieței
• Coreea de nord >>> Coreea de Nord
• am schimb >>>>>>> în schimb
• ca ciupercile >>>> precum ciupercile
• virgule alandala, nu insist.

mult zgomot pentru nimic, din păcate! unul dintre cele mai slabe si serbede texte semnate gh. recheșan. dacă pe cele anterioare le-am marcat cu steluțe, aici nu dau nici măcar vot.

puteți mult mai mult, dle recheșan!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-06 14:22:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE