FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ura și ...la gară!
Text postat de MARELE MAESTRU INTERGALACTIC
(text revizuit)

Azi am pescuit frumos, să moară Cici. Live. Only on "matrimoniale", tati. Am prins una bucată tipesă, calitatea numero uno, carne macră. Da' stai să vezi cum a fost combinația, pretenaș. Intru și io pă net, ca băiețașii, în pauza dă chiftea. Văz un profil marfă. La descriere, cică:" Posesoare buze profesionale și balcoane confort 1,cu termopan, doresc relație definitivă, între 6 luni și 5 ani, in funcție de gravitatea sentimentelor, cu senior octogenar sensibil, neapărat acționar fără obligații la un lanț de magazine, bicoz ador shoppingul and gogonelele". Poza, absolut incredibiloasă și total inedită: Anghelina Gioli! Zic: -Asta o fi sor-sa înfiată dă o famelie dă romi dă pă la noi. Nu pot s-o ratez, cu poarta goală. Așa că, bag din prima o chestie originală, made în Japan:-Tu ești asta din pozii, fă, cocoșato? Ea:-Ghici, bă, cap dă ventil! și trimite un stol dă inimnioare urmate dă un alt stol dă chestii mai intime, cred că morsa o cunoaște pă mami. -Vezi, cumetre, ce înseamnă să știi să croncăni cu o foanfă? îi zic unui gușter amator care-mi urmărește cu evlavie evoluția la paralele, după care încep să mulinez. Morsa să zbate nițel. Mai arunc din poignet câteva poante legendare. Se topește ca o ciocolată expirată expusă la un incendiu declanșat accidental într-un depozit dă cauciucuri dă iarnă. Apoi aruncă lasou':-Ura și la gară!Ok, belfăre, cârtița asta e ori leșinată după moa, ori e naș pă tren. Ambele combinații mă coafează. Mai ales varianta doi. Cum altfel aș putea să domesticesc puștoaice într-un marfar, fără să plătesc belet?Ajung acasă. Lustruiesc papucii dă plajă, scot din cufăru' rămas dă la bunicu' cravata lui ornată cu o turmă dă molii , împrumut un slip minuscul dă la vecinu' meu, nea Zmucitu , un pensionar dă omenie deosebit, stripăr amator la un bar local dă babuțe. Mare om. Și ce relații are, mai rău ca Băsescu. A fost internat și la spitalul 9 în contumacie. În vremurile lui bune era șomer cu contract dă muncă nelimitat. Da' ce anvergura mea să întâmplă, viscolește?Acu' două ore stăteam la plajă!Ok, trecem la echipament dă iarnă. Las slipu' pă mine că e sexy rău și adaug un fel dă pelerină dă ploaie transparentă și decapotabilă. E extrem dă eficientă în procesul dă seducere a victimei. Scot becicleta din șifonier. Acolo o țin în fiecare iarnă, ca orice șmecherean care să respectă. Ajuns în stradă, încalec ca boieru' și cu șaua înfiptă în bip pedalez în forță contra viforului. Mă mișc repede și după vreo nșpe căzături în trafic și câteva altercații cu populația bovină dă șofereni, ajung la destinație, proaspăt murat. Leg becicleta cu sfoară dă un stâlp, chiar la intrare.Păi ori suntem profesioniști, ori nu mai suntem? Intru într-un edificiu' pă care scrie mare, pentru purtătorii dă ocheane :"Gară". Uite un gheșeu . Acolo e o pisi. Zic:"Iumbi, ia zi-mi,frățioare,pă unde să mă aciuesc că tre; sa vină una bună după matrimoniale?" Să uită nașpa pă mine, cred că e invidioasă pă morsa mea. Într-un final, face un efort și guița:-Mergeți drept înainte, scrie "Sală de așteptare!". Îmi aranjez slipu' ud fleașcă ca să fiu prezentabil și mă îndrept spre target. Când ajung la obectiv, ce să vezi, nepoate?Oameni gârlă,ca la cantina săracilor. Înjur:"Dă-o draq dă cocostârcibilă, dacă deja e coada asta la ea , e clar că o penetrez în următorul cencinal!" Dispar. Becicleta mă așteaptă, veștejită dă viscol . Șaua ei e din nou gata să-mi între în bip. Dă data asta înghețată corect,pă barosăneală!

21 decembrie 2014
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Observația critică ” - zona asta eu o văd, mai degrabă, caracteristică teatrului absurd, unde tușa critică, oricum excesiv îngroșată, nu mi se pare esențială –” este corectă și complementară diagnosticului textual.

În varianta autonomă, da, ” schița de față pare că eșuează în toate variantele,”. Însă este păcat de munca de a surpinde manelismul realist. Eu am văzut, și nu limitativ, două posibilități concrete de salvare a textului.

Și, da, aveți dreptate când spuneți: ” delimitarea de text (iar v-am citat), cred că de fapt v-ați gândit la delimitarea de personaje) ” Da, delimitarea de personaje, de text și, mai ales, de asumarea personală. Adică de riscul de a fi perceput ca făcând parte din text și nu de a-l cita. Adică, analogic vorbind, Pavaroti ar putea fi imaginat exemplificând o manea. Dar niciodată reprezentant al genului.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-03-03 14:09:57
         
 
  Stimate domn Elena Ștefan, prin grotesc și tragism, show-urile lui nea Zmucitu din barul local de babe și imaginea biciclistului pedalând eroic prin viscol (în pelerină și papuci de plajă) eu unul aș zice că sunt mai degrabă elemente de realism utopic. de-aia ziceam că narațiunea la persoana I-a nu merge, nu fiindcă depărtează textul de zona în care maneaua comportamentală e caricaturizată (sau, citindu-vă, insectarizată) - zona asta eu o văd, mai degrabă, caracteristică teatrului absurd, unde tușa critică, oricum excesiv îngroșată, nu mi se pare esențială - ci fiindcă impune din start o atitudine. pe scurt, deși ca text pur umoristic, schița de față pare că eșuează în toate variantele, în cheie absurdă cred că ar avea succes, delimitarea de text (iar v-am citat, cred că de fapt v-ați gândit la delimitarea de personaje) fiind un efect implicit al detașării pe care-l oferă formula de narațiune neutră.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-03 13:01:21
         
 
  PS.Domnul Cristescu m-a rugat să vă spun că, gata, ați depășit baremul celor 12.000 de semne.

Textele dumneavoastră au invadat, ba chiar au acaparat întreaga pagină bleu. Avem de-a face cu o inflație de texte.

Mai răriți postările. Este bine și pentru Europeea dar și pentru textele dumneavoastră domnule MMIU (Mare Maestru Inter Universuri).
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-03-03 06:42:56
         
 
  De la manea literară la literatură

Textul, în sine, se înscrie perfect în categoria de ”realism manelistic” Luat ca atare surprinde habitudini, caractere, comportamente și limbaje specifice culturii eurrome. Observația este una, exclusiv, critică. De natură constatativă. Fără nicio conotație discriminatorie. Personajul principal utiizeză expresii care caracterizează un șmecheraș superficial, inventiv și închipuit. Cu o spoială de gesturi și îndemânări de natură comportamentală și de utilizare a device-urilor informatice. Toate însușite din mers sau, cum se spune, după ureche. Un, ceea ce se chema, pe vremuri, adevărat fante de obor. Sugerat a fi un ”personaj umblat” prin mai multe spații geoetnice! ”Only” ”numero uno” ”bicoz ador shoppingul and gogonelele” etc. denotă fie ”umblarea directă” fie ”indirectă” pin însușirea expresiilor de la alți ”umblați”

Personaj jovial ”dă acțiune” fără complexe și fără simțul ridicolului. Nu-l deranjează faptul că în timp ce tasta, ”mulina” cum spune el, altcineva se uita pe telefonul său! Ba mai mult, ”dându-se mare” intră în vorbă cu personajul spunându-i de sus ” -Vezi, cumetre, ce înseamnă să știi să croncăni cu o foanfă?”

Evident, cine se aseamănă se adună chiar și în zona cyberspațiilor. Din textul mesajului matrimonial este ușor de înțeles cu cine ai de-a face. Mai ales când citești precizarea aspirațional inteligentă, în stil Mușatescu: ” doresc relație definitivă, între 6 luni și 5 ani”” Astfel că intră în dialog cu ”tipesa” cu care, pare, a se înțelege de minune. Pentru că, desigur, face parte din aceeași zonă categoremică. Dialogul este savuros:”-Tu ești asta din pozii, fă, cocoșato? Ea:-Ghici, bă, cap dă ventil! și trimite un stol dă inimnioare urmate dă un alt stol dă chestii mai intime, cred că morsa o cunoaște pă mami”

Un story subțire. Superficialitatea personajului este, mai apoi, pusă în evidență de ceea ce a înțeles el din dialog și de rapiditatea cu care trece la acțiune. Ca urmare a unei convenționale expresii ”ura și la gară” pe care el o ia la modul propriu. Ceea ce denotă o lipsă de discernământ și un infantilism comportamental aproape arhetipal. Să mai amintim semnificația pe care o dă el mulțimii de persoane care se află în sala de așteptare!

În concluzie, personajul este bine insectarizat atât prin limbaj cât și prin comportament, gândire și acțiune.

Problema textului este una de valorizare. Cum spuneam, mai sus, luat autonom, textul nu depășește statutul de manea literară. El, textul, poate fi valorizat și i se pot atribui valențe cu adevărat literare, dacă este integrat într-un alt text, un text serios sau chiar umoristic dar de altă factură. În care acest text să fie insertat de către un alt narator. Fie ca o poveste, fie ca un exemplu. Această inserție ar salva textul din sfera manelisticii și l-ar putea duce, contrapunctic textului serios, într-o zonă în care ”maneaua” este luată în răspăr, în tărbacă. Ar mai fi o soluție. Ca textul să facă parte dintr-un volum, cu mai multe astfel de texte și care să poarte un titlu, ceva în genul ”Caracterelor” lui La Bruyere. Adică, să denote, expres, detașarea chiar delimitarea autorului față de astfel de texte. Rolul său auctorial constând în capacitatea de a surprinde și reda comportamente și limbaje de acest fel.

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-03-03 06:32:32
         
 
  Daca esti pedofil sau nu e problema ta,domnule Mihai,fiecare cu bucuriile lui,eu doar am apreciat,sincer,comentariul obiectiv legat de textuletul meu. O seara corecta!  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-02 23:06:16
         
 
  și se pare că nici eu nu mai sunt pedofil, ceea ce mă dezamăgește, deoarece păream a fi singurul din site activând pe linia asta, ceea ce - nu-i așa? - era o chstie, totuși...  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-02 22:59:31
         
 
  Maestre Stef,am retinut.Multumesc.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-02 22:24:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  da ce pățirăți, bre? v-ați contaminat de virusul meu pacificator??? nicio m#$e, nimic???  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-02 22:11:50
         
 
  la valoarea mea de romancier recunoscut în bloc, eu zic așa: poantă are, dar fiind devoalată încă din titlu, finalul e mai previzibil decât victoria psd în alegeri, deci minus; limbaj are, dar e neverosimil, niciun cocalar nu e chiar așa idiot, deci minus; narațiune - curge, dar de la nea zmucitu în sus, plictisește; idee faină, deci plus; la o eventuală revenire pe text, eu unul aș schimba titlul și-aș muta narațiunea la persoana III, fiindcă, de fapt, aici cheia nu mi se pare comicul, ci absurdul.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-02 22:10:15
         
 
  eu nu sunt peia,cand doi oameni cu experienta iti spun sa mergi la somn,trebuie sa o faci,inca o data,va multumesc,domnule Rechesan,domnule Mihai,e clar ca proza nu e de mine.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-02 22:05:54
         
 
  faci cum zici că e mai bine, dle florin! ceea ce am scris eu era simpla senzație pe care am încercat-o, nimic altceva. dacă e corectă sau nu percepția, nu știu, dar eu așa am simțit...  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-02 22:01:37
         
 
  Nu ignor niciodata opinia unui om inteligent,multumesc mult,domnule ADRIAN MIHAI.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-02 21:31:10
         
 
  *amplificat  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-02 21:23:51
         
 
  eu am citit o singură dată textul și mi-a creat impresia de scrâșnit al nisipului între dinți sau mestecat de șaibe și piulițe. lasă, clar, senzația că nu e altceva decât un soneat vrac, luat la întors cu furca, amplicicat de vreo zece ori (ca volum, nu ca valoare).

am întâlnit exact aceleași expresii din sonete, mai puțin termenii exotici (care, oricum, sunt complet gratuiți), gen oagadougou sau tom cruz.

dacă așa arată un text revizuit, atunci poate că nu e rău să-l re-revizuiești, ținând cont și de ceea ce zicea dl recheșan (poanta).

acum, eu nefiind vreun mare specialist, poți ignora cele semnalate, ca și cum nu ar exista. nu e nicio supărare...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-02 21:22:48
         
 
  Cand un profesionist iti recomanda sa mergi la somn,o faci,fara sa protestezi. :) Multumesc, maestre Rechesan.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-02 20:11:40
         
 
  am citit de 2 ori textul, cu atenție.nu știu ce ai revizuit, dialogurile sunt aruncate cam anapoda în pagină,limbajul e mișto, sunt cîteva expresii haioase de semnalat dar lipsește poanta de proporții, zvîcul final.pe scurt, nu că mă dau „maestru” or specialist, dar cred că e una buca de proză cam firavă...părerea mea  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-02 19:52:35
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE