FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
MAREA MAHMUREALĂ
Text postat de Gheorghe Rechesan
MAREA MAHMUREALĂ (scenetă nerecomandată celor fără alcoolemie în sînge)

MOTTO:Fiarbă berea-n cupe, spumege țucalul...

DECOR: Aidoma celui din „ Împărat și proletar” cu deosebirea că pe bănci de lemn, în scunda tavernă mohorîtă la mese lunge” nu stau „copii săraci și sceptici ai plebei proletare” ci un grup de consumatori avizați ai zilelor noastre.
SCENA I
SILE ( ridicînd o halbă și fredonînd cu o voce răgușită):
Cine a pus cîrciuma-n drum
Nu știa că în anale
Scris ne era să bem acum
Distilat de chimicale !
DORIN DOLĂRESCU:
Maestre, dă basul mai jos un pic, că mă zgîrie pe timpane!
SILE:
Am plătit și am dreptul să cînt ca oricare consumator!
DORIN DOLĂRESCU:
De durerile beției
Voind creieru să ți-o vindec,
L-am chemat în somn pe Kama
Kamadeva, zeul indic
El veni, copilul mîndru,
Călărind pe-un fel de cal,
Avînd zîmbetul slugarnic
Și-ți întinse un țucal.
SILE:
Ia mai du-te tu în...unde și-a înțărcat mutu iapa și țăranul grapa!
DORIN DOLĂRESCU:
Ce bei mă, Vasilache, zamă de praștie?
SILE:
Bere cu rom, băutura adevăraților marinari...rețeta mi-a dat-o un nostrom, tare drag sufletului meu, pe care l-am cunoscut într-o vară, la Năvodari, pe cînd eram șef de detașament la pionieri!
DORIN DOLĂRESCU:
De-aia compui manele expirate...mai bine bea un wiskey, îți limpezește și creierul și vocea!
SILE:
Ce-ți pasă ție, chip de lut,
De beau vin ori bere
Trăiești năuc, doar în trecut,
Ca negustor de mere!
DORIN DOLĂRESCU:
Te dor hemoroizii, Muțunache, că văd că bolborosești numai tîmpenii? Hai, ia și tu o dușcă de gioni ualcăr și-ți trece!
SILE:
Americane, nu vrei tu să mi-o sugi?
DORIN DOLĂRESCU:
Ha-ha-ha! Nu știam că ești pe invers, bădie! Vorba lui Marțial ți se aplică și ție: „bărbat cu femeile, femeie a bărbaților toți!”
SILE:
Bețivan tîmpit lasă că-ți arăt eu!
DORIN DOLĂRESCU:
Vezi că ești beat, nu te ține capul la băutură, du-te la privată, poate-ți vii în fire!
SILE:
Și ce dacă-s beat? Chiar și marele poet, nestemată a Arabiei, Omar Khayam trăgea la măsea...bea și scria neprețuitele sale rutabaye, adică catrene:
"Bea vin! Curând primi-vei șpagă.
Și nu vei lua cu tine mita dragă.
Aceasta-i marea taină: laleaua scuturată
Nu înflorește iarăși, bețive, niciodată!"

SCENA II
Intră cu pași apăsați un ins îmbrăcat ca și personajul central din celebrul tablou al lui Octav Băncilă. Cere o bere și-o bea repede, cu sete, aruncînd priviri dușmănoase peste buza halbei.
DORIN DOLĂRESCU:
Uite, poate să-ți confirme și maestrul aici de față, wiskiul limpezește mintea și întărește spiritul!
NELU BEI-NU-BEI:
Trădător de neam și țară carele ești, țuica nu-ți mai place, te-ai momit la distilaturile yankeilor!? Află, bă transfugule, că rachiul, în special ăla obținut din boștină de corcodușe , îi a mai sănătoasă beutură care egzistă pe lume, nici nu se compară cu trăscăul tău americănesc!
MIȘU BERICEA (apropiindu-se cu o sticlă pe jumătate plină în mînă):
Hîc...nici voc-ta...vot-ca nu-i de le-dă-pat...hîc!
DORIN DOLĂRESCU:
By the way, am auzit că în țuica românească autohtonă s-ar băga și găinaț de găină!
NELU BEI-NU-BEI:
Bă sictiritule, io bag ce vreau io, unde vreau io și cînd vreau io...și care-ar fi problema cu găinațul? Îi naturel și ecologic, hăbăucule, mult mai sănătos decît gunoiul tău americănesc!
DORIN DOLĂRESCU (fluturînd un teanc de dolari):
Fac pariu cu tine că de-ai avea money cîți am eu, n-ai mai bea ce scoți din coteț, după ce se ușurează găinile!
NELU BEI-NU-BEI:
Mă șterg la c...r cu dolarii tăi! În vatra satului meu plățile se fac numai în bitcoini... sau în ouă, după caz!
DORIN DOLĂRESCU:
De-aia au ajuns românii să umble în zdrențe că fac tranzacții valutare cu ouă...dar, spune-mi, dacă tot ești găinar, ouăle alea-s clocite de tine sau de o găină ?
NELU BEI-NU-BEI:
Să mi le numeri, securistule...c-atîta ați învățat la școala aia de șpioni să furați cloșca dă pă ouă!
SILE (golind halba):
I-ai zis-o maestre! Ăștia care au băut cu securiștii sunt toți spioni!
DORIN DOLĂRESCU:
Și Păunescu a băut cu securitatea pînă și-a paradit ficatul!
SILE:
Să nu te iei de bardul de la Bîrca, e cel mai mare poet după Eminescu! (recită împleticit, lungind silabele):
Iubita mea, să ne aruncăm în zare
Împleticiți în icre de guvizi
Că Zarea-i templul desfătării
Pe urmă ușa cîrciumii s-o-nchizi

Ți-am spus pe Terra-s multe rele
Dar Zarea-i căpătîiul meu
Ți-am pregătit șampania frapată
Și-o nuntă cu miros de alizeu

Iubita mea să devenim apatici
Și-alcoolul fie-ne destul
Setoși de cele sacre
Să bem nemărginirea-n preambul

Iubita mea, te-ai îmbrăcat în varză
Te sorb ca zeamă din borhot
De Zarea-mbuteliată-n grabă
Mă las, definitiv, de tot!

DORIN DOLĂRESCU:
Păunescu are marele merit că a introdus poezia pe stadioane, de-asta îl aclamau tinerii, că puteau să bea cîte-o bere în timpul spectacolelor lui! Mi-amintesc de-o fază, eram student la Teologie și, din cauza angajamentului cu biserica, n-aveam voie să punem gura pe alcool dar ne-am dus cu grupa de la seminar direct pe stadion cu cîte o sticlă de coniac ascunsă sub anteriu!
NELU BEI-NU-BEI:
Boaitelor, toți aveați epoleți ascunși sub sutane!
DORIN DOLĂRESCU:
Corect, maestre! (rîde): eu, de exemplu, eram paharnic major pe regiment, ce să m-ascund după vorbe, îmi plac și muierile și băutura!Într-un fel sau altul, toți am fost comuniști și securiști, trist e că unii au rămas așa!
MIȘU BERICEA:
Pardon, io am ef...ef...ef-ec-tu-at stagiul militar la vînătorii de fuste, nu la sec...sec..se-cu-ri-ta-te!
SILE:
Cretinule, ce știi tu? Tu ai huzurit în Occident și-ai băut tot ce era mai bun, noi am trăit aici, în anii cei mai grei ai comunismului, supraviețuind cum puteam, cu spirt medicinal strecurat prin miez de pîine!
NELU BEI-NU-BEI:
Dacă ar fi după mine, io i-aș strînge pe toți emigrații și i-aș închide într-o clinică de dezalcoolizare, să stea pe sec și să le treacă pofta de a mai denigra patria-mumă!
SILE:
Da, da, să sugă numai apă chioară și să fie obligați să citească Păunescu & Vadim, corefeii literaturii noastre în fiecare zi!

SCENA III
MANUEL CRISTELNIȚĂ SOBRU:
Domnilor, în calitatea mea de proprietar al acestui local arondat sistemului de alimentație și hidratație publică, vă rog, nu escaladați conflictele!
SILE:
Eu nu-s conflictual decît atunci cînd sunt treaz!
NELU BEI-NU-BEI:
Iaca scîrț, să treziră drojdiile-n jupînu apropritar ! Lasă-ne, domle, cu gargara, că știm toți că pui detergent în bere, să facă spumă!
MANUEL CRISTELNIȚĂ SOBRU:
Vă propun un moment zero!
MIȘU BERICEA:
Io nu consum...hîc, nicio băutură care nu are sub zero grade! Berea caldă și votca fără ghiață...(scuipă scîrbit) ...nu se merită să le bei!
MANUEL CRISTELNIȚĂ SOBRU:
Din data de azi, șepte decembrie, anul curent, în acest spațiu se vor servi doar băuturi răcoritoare și produse nealcoolizate...abstinență totală, intoleranță absolută la etanol, spirt și malț!
MIȘU BERICEA:
Nu să poate....hîc, chiar azi, cînd e sfîntu Ion și io trimit fe...fe...fe-ci-li-tări Ioanelor, Ionuțelor și Ionișoarelor din tot ma...ma-pa-mondu !
DORIN DOLĂRESCU:
S-a mai încercat în SUA în anii 20 iar rezultatul a fost că a înflorit contrabanda, producția ilegală de alcool și consumul pe cap de locuitor!
NELU BEI-NU-BEI:
Poți să-mi arzi butoaiele, să-mi distrugi alambicul, să-mi tai toți prunii și zarzării din livadă că io tot beau...ce, e problema cuiva că beau? Bei nu bei, tot mori!
MIȘU BERICEA:
Io, noaptea nu beau...cel mult o bere-două că mi se face sete din cauză de... hîc-hîc... citit!
SILE:
Domnu Manuel, să fiu sincer, mie nici nu-mi place alcoolul, m-am luat după idiotul ăsta de yancheu care compune epigrame politice la beție!
DORIN DOLĂRESCU:
Tu, nici cînd ești treaz, nu ești în stare să scrii un vers valabil, onanistule!
SILE:
Onanist e tac-tu, cretinule!
DORIN DOLĂRESCU:
Citește biblia, analfabetul, Onan era profet, tu ești un limbric în tescovină, și pe-urmă cere o bere...uite, îți dau eu una, gratis, la stîlp!
NELU BEI-NU-BEI:
Haide bre, ce dreac, că nu ni-s copii de țîță!Fiecare bea cît îl duce capu și-l țin buzunările, că nu din cauză dă taxe și accize ajung oamenii alcooliști, ci din cauza securiștilor din birtul paralel și a procurorilor corupți care ne ia abuziv alcoolemia dîn sînge!
MIȘU BERICEA:
Ăăă....cine-o fi compus cîntecul ăla care începe așa: Al...al...al-co-liști din toate țările, uniți-vă? Da despre ce vorbim noi, domle?
NELU BEI-NU-BEI:
Are dreptate domn profesor, vorbim discuții la una mică, iarconversația fără beutură e ca...
SILE:
Marea fără valuri...
DORIN DOLĂRESCU:
Wiskyul fără un cub de gheață...
MIȘU BERICEA:
Mah...mah...mah-mu-rea-la, hîc...fără ciorbă de potroace!
Toți vociferează, e larmă mare se sparg sticle, se trîntesc mesele și scaunele, bubuie dozele de bere lovite de podea.
O VOCE (din culise): Ce se-ntîmplă a căzut iarăși servărul dughenii?
ALTĂ VOCE (tot din culise):Nu, se sfădesc bețivii, cică birtașul a zis că nu mai dă nimănui de băut pe datorie!
O VOCE: Lasă-i să se sfădească pînă pică în bot!

CORTINA

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ești ipocrit sile! normal că te-ai privit ca-n oglindă în textul de mai sus, așa fictiv cum e el!pînă la următorul interogatoriu mergi binișor în celula ta capitonată și rumegă la următoarea afirmație:"nu e prost destul, literatul fudul ce-și zice poet și poetul ce scrie-n closet!"  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 15:28:01
         
 
  No, cum se spune, fuji mai cătinel...
Io, bine crescut voi avea grijă, in lipsă, de productul de aici. Și, de ce nu, poate și de celelalte.
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 15:25:17
         
 
  Desigur, Gheorghe, vin minteni să-ți mai destind atmosfera. Și să ți-o mai extind.
Vezi, așa devii și tu citit :))
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 15:22:35
         
 
  asta înseamnă că ești mahmur? din păcate, măi vasilache-cîrpă-moale, spațiul destinat interviului s-a gătat! revin peste vreo 2-3 zile cu transcrierea excată, punct cu punct, a tuturor întrebările pe care ți le-am pus!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 15:22:34
         
 
  Să îți fac vizualizărle mai numeroase, vin mintenaș cu ceva mai consistent, că nu ți-am analizat deloc productul pe care l-ai ouat. Că este o mărgică, indubitabil. Că de asta ți-a și zis unul care nu are posibilitatea, că ți-ar da doua stele portocalii. (,,Bine, el nu știa că tu acum nu vezi decât stele verzi!)
Iar răspopitul ti-a văzut-o tare... ( Chiar nu aveți pic de rușine?)
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 15:19:23
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  er. Radio Erevan
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 15:18:31
         
 
  mănînci litere, murmuzel?hai să mai destindem atmosfera, poate ți se descrețește fruntea aia lată de două dește c-un banc pe-nțelesul tău.
Întrebare la Radoi Erevan:ce înseamnă epitrop?
Răspuns: Un epitrop este un episcop care a mîncat toată pita sfințită și a băut tot vinul de împărtășanie.

prin analogie, sile e un "poiet" de pe net care mănîncă litere cînd scrie(pe p.c. sau hîrtie)și și-a băut toată cerneala!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 15:17:24
         
 
  Cărțile Prostiei? După prestațiile tale pubice zilnice, ești subiectul exemplar. O demonstrezi ca nimeni altineva!
La semnează Ghiță Nechezan!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 15:09:30
         
 
  Nu am mai multe, că ți le-as pune pe toate în gură!
Guvide mai ești!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 15:06:16
         
 
  ps: bineînțeles, afirmația " eu nu pun în gura ta vorbele altora,ți-o pun pe-a mea!" nu numai că e neinspirată, dar e și agramată. corect ar fi:eu nu pun în gura ta vorbele altora, ci pe-ale mele...ai notat, murmuzel?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 15:01:11
         
 
  cine le-a scris, nostromu? valerică uncheșu?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 14:59:17
         
 
  ghițel, eu nu pun în gura ta vorbele altora,ți-o pun pe-a mea!

Am multe cărti, dar de căpătâi îmi sunt ,, gheorghe e prost", cealaltă ,, Prostia lui este incurabilă".
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 14:57:31
         
 
  sile, cel care pune-n gura altora vorbele sale se numește mincinos.E de înțeles că înșiri tot felul de tîmpenii, un ins care are în bibliotecă 2 cărți,una de vadim, alta de păunescu, n-are cum să fie sclipitor de cultivat...poate la cultura hasmațuchiului!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 14:46:55
         
 
  În rest, cum ai zis e bine, conduci tractorul prin bălării și înjuri proștii............
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 14:34:49

Că bine zici!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 14:40:49
         
 
  er. diminutive  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 14:35:08
         
 
  sile, la "tractor" se potrivește rima "ogor", ce naiba, te pretinzi poet și bîlbîi dimnutive ca țîncii de la kindengarden!
de ex. catrenul:
Un matroz din Năvodari
Cocoțat pe un tractor
Scrie rime fără spor
Scoase iute din ițari

în rest, cum ai zis e bine, conduci tractorul prin bălării și înșiri prostii, doar-doar s-o milostivi kkdemia de tine și te bagă-n istoria prostiilor autohtone!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 14:34:49
         
 
  Potaie de când te știu!

Crucea ta de prostișor,
La profilul tău agrar,
Descalec de pe tractor
Și incalec pe măgar!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 14:23:07
         
 
  ohooo, bîlbîitul hasmațuchi s-a dezlănțuit!!!nu numai că suduie de mamă și de tată dar "o bagă" tuturor, o adevărată epidemie de manifestare energetică homosexuală pe europeea, dle Cristescu...Chemați urgent un psihoterapeut, că "virilul" literat vasile face victime mai rapid decît virușii gripei!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 14:15:49
         
 
  iote, că sile a aflat și de ghelemele! faci progrese, ce să zic...acu, fie vorba.ntre noi, tu, agramat dovedit, eu plictisit de tîmpeniile ce le înșiri, ar trebui să afli că doar " " nu-s suficiente, între paranteze se pune volumul și(sau) numele autorului citat! nu e vina ta, cei ca tine care au absolvit școala de mecanici agricoli habar nu au de asemenea subtilități!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 14:11:10
         
 
  Bine, gheorghe, ți-o bag!

hăbăuc, micuț, prostuț,
mă slobod pe tine,
ghițel de la Vășcăuț,
văd că îți convine!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 14:08:21
         
 
  Păi, numai un idiot cu ștaif putea spunè că am șterpelit, câta vreme am pus intre ghilimele!
Dar poate ți se trage de la chiorometri...
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 14:03:49
         
 
  ai șterpelit-o de la peia, silache, epigoane!de altfel, toți simpatizanții pesedeului au în genă furtișagul!
bagă ceva de la tine dacă tot îți umblă mestecătoare ca ți mațul raței hrănite cu lobodă dar ai grijă să nu faci bătături pe meninge căutînd rima la "ninge"!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 13:51:09
         
 
  Cu plăcere:
,,Recheșane, ești mai mic decât puța de furnic"!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 13:44:04
         
 
  să-ți spun drept, măi vasilaș-de pe-imaș, modelul real întrece cu mult fantezia, iar repetările tale(așa se-ntîmplă cînd ai un vocabular sub nivelul dosului broaștei din mină)de tot rîsul simptom sigur de ramolisment cerebral! ia mai zi-o odată cu aia antologică, cu furnicu!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-31 12:30:42
         
 
 
Ghițel, tu ești o tumoră a bunului simț care își răspândește metastazele pe unde apucă.
Trist, dar adevărat.

 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2019-01-31 12:22:21
         
 
  thank s Rudy, dar mai bine-așa, că iar zice Peia că sunt securist sub acoperire!
e o parabolă, uica Nielu, în Românica orice e posibil!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-01-30 18:45:17
         
 
  Tare! Si posibila. :)

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-01-30 16:13:45
         
 
  Excelent text,maestre Rechesan,ti-as da doua stelute dar nivelul nu-mi permite,din pacate!

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-01-30 15:45:59
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE