FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Dragă Kosta
Text postat de Florentin Sorescu
Dragă Kosta , din curiozitate, ai fost vreodată în Suedia? Și, în genere, în țările alea în care au tot plecat românașii noștri? Te-ai gândit vreodată că banii au constituit un motiv, dar nu singurul? Și că mulți dintre ei nu pentru bani au plecat, ci din cauza mizeriilor pe care le aveau de îndurat n România? Alea de zi cu zi care îți fac viața insuportabilă? Te-ai gândit vreodată că tu, chiar tu ești unul dintre cei care îi pune pe fugă prin modul în care înțelegi să te manifești și să funcționezi, acuzându-i pe toți pentru neputința ta?
Ei bine, dragă Kosta, eu cunosc astfel de oameni. Spre exemplu medici care nu-și puteau plăti aici nici măcar întreținerea din câștigurile pe care le aveau, fiind nevoiți să ceară sprijinul părinților. Sau/și care nu aveau banii necesari să CUMPERE un post, acestea fiind scoase nu la concurs, ci la mezat.
Am avut o mătușă înnebunită de faptul că ai ei copii au plecat din țară. Ca și tine, nu înțelegea nimic din ce se întâmplă. Vedea România cu ochi buni, iar Occidentul cu ochi răi.
Asta până când s-a îmbolnăvit și a trebuit să constate pe propria piele că, ceea ce vedea la televizor și i se părea a fi propagandă/minciuni, era, vai, cumplit de adevărat. Târâtă cu salvarea de la un spital la altul fără să o primească nimeni, sfârșind prin a-i implora pe asistenții de la salvare să o pună pe o bancă pentru a-și trage puțin sufletul. Sfârșind, în cele din urmă, în chinuri cumplite pentru că i-au greșit operația.
Am cunoscut, dragă Kosta, numeroși români care nu de drag au plecat. Și care au tot amânat momentul până ce viața le-a devenit insuportabilă.
Niciunul dintre ei nu afirmă că acolo este raiul, ci doar că se trăiește mult mai decent ținând cont nu doar de partea financiară, ci de civilizație.
Da, am cunoscut și români care câștigau aici câteva mii de euro pe lună și au decis să plece pentru copiii lor, chiar și pe un salariu mai mic. Sătui de înjurăturile și îmbrâncelile zilnice, de birocrația fără sfârșit. De dat șpăgi pentru ceea ce trebuia să obțină de drept.
Poate nici Occidentul nu este un vis, nici România cel mai mare dezastru.
Dar nu judeca oamenii pentru deciziile lor pe care, în realitate, nu le cunoști și pe care nu ai dreptul, nici căderea să le judeci. Învață, înainte de toate, ca tu să respecți, dacă vrei să fii respectat. Și să înțelegi că viața asta îți întoarce exact ceea ce-i dai. Pentru tine Suedia înseamnă M--E. Pentru mine înseamnă un loc în care ești cu adevărat respectat.

“Acolo, toti fugitii devin mielusei, se complac in relativa ingaduintza si amabilitate a strainilor, fura din autoserviri, cu aerul ca asa se cuvine, fiindca "strainii e fraieri si nu se prinde". Am auzit cu urechile mele cum se laudau asemenea imbecili cu fapte chiar si mai grave. De ce? Pai, e simplu: daca n-ai facut nici cat o ceapa degerata in tara ta, fiindca esti incult, n-ai profesie, n-ai scoala, esti semianalfabet, cum sa fii alt om in alta democratie? Nu, nu spun ca toti or fi la fel. Dar cei care au o bruma de cultura si sunt acolo, se lasa ametiti ce cantecul de sirena al propagandei securiste, insusindu-si ca papagalii doua-trei lozinci anti-comuniste, gen Dragnea penal, muie PSD sau ciuma rosie. De ce? Fiindca habar nu au de ce este in tara, ca strainii fura infinit mai mult decat politicienii, de orice culoare ar fi ei, ca pensionarii pe care i-ar vrea morti au facut, cu mainile lor, cam tot ce mai este prin tara asta, la nivel de munca serioasa. Lipsa educatiei adevarate naste monstri hidosi de indiferentza, lipsiti de compasiune si de mila, avizi de bani si de trai neaparat bun, fie si fara niciun merit.
(...)hai, siktir, si multa consideratie suedeza, tnere!" - scurt citat din clasicii rămași în viață, pardon, în țară
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Minti de ingheatza putzul! Nu te-am auzit macar odata spunand ceva critic despre hastagi, mincinos liberal! Mi-e sila de toata slugarnicia voastra fatza de atraini, dusmanii natiei. Vei trai poate sa vezi Romania dezbinata, rupta teritorial, si poate ca vei intelege. Atunci si poate nici atunci!  
Postat de catre sters sters la data de 2018-08-24 22:51:20
         
 
  Kosta Vianu, la fel se vede problema și de cealaltă parte - fix la fel: Cum pot niște oameni talentați și inteligenți (nu aparent inteligenți) să creadă în toate bazaconiile cu"propaganda soroist㔠și să nu înțeleagă că ceea ce distruge România vine, înainte de toate, din interior? Că discursurile pe care le ținea Ponta la alegeri cu ortodoxia și în genere cu un naționalism exagerat până a ți se face greață i-a determinat pe mulți să-l voteze pe Johannis, deși inițial nu-și doreau acest lucru, poate inclusiv pe Gheorghe Recheșan?
Dar - mai ales - cum pot niște spirite cultivate și inteligente să răspundă cu sudalme pentru simplul fapt că eu am o convingere diferită de a lor, să nu accepte că este posibil (am zis este POSIBIL, nu altceva) să se înșele când cred că dețin adevărul, că poate ne înșelăm cu toții văzând DOAR o parte din adevâr?
Și aș spune așa: Kosta Vianu. pentru mine "statul paralel" este cel care-mi fură prietenii, cel care face imposibil dialogul dintre noi, cel care desparte.
Pentru mine, Kosta, înfrăngerea este aceea de a ajunge să nu mai discut cu tine sau cu Peia sau cu Latunski sau cu Liviu Bordaș pentru simplul fapt că avem convingeri diferite. Mâ uit la ce scrieți voi (și alte persoane pe care le respect) ca să înțeleg. pe cât posibil, ce vă animă și poate mie îmi scapă, nu ca să mă contrez încercând să vă bag pe gât opiniile mele. Și asta aștept și de la voi. Pe pagina mea de FB sau în diferite comentarii am criticat ce mi s-a părut aiurea în susținerile sau atitudinea celor de la #Rezist, nu numai ale oponenților, am căutat să punctez ce mi s-a părut a fi în regulă din legiferarea PSD sau diferite demersuri ale partidului de guvernământ, nu să văd doar răul pe care îl fac. Pe scurt, am căutat, pe cât cu putință, o poziție de echilibru, ceea ce vă doresc și vouă. Acceptând că este posibil ca nu (doar) celălalt, ci și/chiar eu să mă înșel.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-08-24 11:20:33
         
 
  Distinse dle Cristescu aka Corbu, mi se pare mie sau peia ioan are deja un cartonaș galben și-ar trebui să-l vizualizeze pe cel roșu?c-așa era anunțul de duminică seara...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-24 08:27:16
         
 
  Sikti! Nu faci nici cât un reziduu de cioară!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-08-23 16:04:22
         
 
  tălică vorbește? umbli pe-acilea ca un strigoi văpsit în roșu, bodogănești și-nșiri toate neroziile citite pe f.b. sau auzite pe la antenele varanului pușcăriaș...haida-de...îngropași biata lavră sinilie a jupînului Corbu sub noian de scuipături și sudălmi!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-23 15:30:52
         
 
  Nu mai lași din gură rodul propagandei voastre inepte, e un os pe care-l rozi cu mare pasiune, securilă. Deși vă știu pe voi ca fiind spărgători de nuci, mai degrabă.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-08-23 14:51:16
         
 
  peia, ești penal-izabil! nu că mi-ar păsa de jucăreaua lui domn apropritar dar vezi roșu și sari ca bica!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-23 14:05:25
         
 
  Dom'le Kosta, sunteți într-o eroare profundă.
"doi oameni talentati si aparent inteligenti"??!
Tipii ăștia au exact atâta creier cât încape într-un scalp de furnică. Altfel s-ar mânji în halul ăsta, scuipând contra vântului?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-08-23 14:00:17
         
 
  Țângheșane, înțeleg că tu ai fost în Sudedia? Merge, merge cu cârâitul la colțul străzii? Ai adunat ceva mălai?
La fel și avocățelul. Doar că el te-a apărat, probabil, când te-au înhățat gaborii.
Cât de ridiculi puteți fi voi, ciocârdeilor, când faceți afirmații de tot rahatul, fără a observa că, de fapt, vă dați cu tesla-n biluțe?!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-08-23 13:57:07
         
 
  p.s. cît despre partea neeco, nu te-a lămurit vecinu Săndel că cine înjură se scuipă pe sine-n figură?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-23 12:52:41
         
 
  Costache, șezi mumușel, băiatu, voiam numai să știu dacă mai respiri!după paranoia cu atentaturile, de ieri seară, mulți telespectatori fideli ai antenelor varaniste au sunat la 112!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-23 12:50:58
         
 
  Ma mir neincetat cum doi oameni talentati si aparent inteligenti, Sorescu si Rechesan, au putut "pune botul", cum se sppune, la propaganda sorosista. Ce resorturi interne le anihileaza brusc capacitatea de a discerne. Cum sa fii asa de cretin sa nu vezi ca joianul e dusmanul Romaniei? Doar pentru ca nu-ti place Dragnea? Sa nu vezi cat de penal e hotul de case cu acte false? S-o pupi in pizda pe Kovesi doar fiindca strainii spun pe toate drumurile ca romanii sunt corupti? Toti, fara exceptie? Haida-de, tre' sa ai grave lipsuri la cutiutza!
 
Postat de catre sters sters la data de 2018-08-23 12:27:01
         
 
  Gheorghe, de ce te chinui tu sa sari peste tine insuti, nu pricep! Tu tii mortis sa ma intarati ca sa te injur. Nu uita, sunt persona non grata aici, asa ca ma doare-n biga daca pierd "nivelul" de postare! Dar am obosit sa te mai injur, nu te vei schimba, asa ca te las in zeama ta. Vezi-ti de drum si nu te mai baga in vorba ca musca in...ciorba, na!  
Postat de catre sters sters la data de 2018-08-23 12:19:57
         
 
  cum să calce în Suedia? ăștia ca el călătoresc exclusiv în statul paralel!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-23 09:54:20
         
 
  lasă-l, domle, că-i siktirit și obidit, nu vezi pe lîngă ce catastrofă am trecut?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-23 09:42:09
         
 
  Propagandă? Asta ai înțeles sau asta vrei să vezi? Kosta Vianu, păcat! Altceva nu mai spun. Nu că mi-ar fi căzut internetul..  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-08-23 01:33:48
         
 
  Iti adesasem un raspuns pe larg, dar mi-a cazut net-ul si s-a pierdut. Nu, tot ce spui e propaganda liberala, si nu din cea de calitate. Vezi-ti de ale tale, nu ma poti convinge ca nu esti un propagandist ratat. Culmea e ca nu stiu la care neputintza te referi, dar te asigur ca nu sunt asa de usor de dus de nas cum crezi tu.  
Postat de catre sters sters la data de 2018-08-21 20:55:31
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE