FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Dodecalogul lui Vasile cel mic zis și éntomatoctonul
Text postat de Gheorghe Rechesan
Dodecalogul lui Vasile cel mic zis și éntomatoctonul

1.cînd scoți capul în lume arată-te cult, citit(de pildă, poți recita dintr-un poet persan renumit: Khayamm, Firdoussi, Saadi, chit că habar n-ai de vreunul) vorbește tare, cu aplomb și nu te arăta intimidat chiar dacă nu știi mai nimic despre cele discutate.
2. cînd te adresezi unei femei, arată-te calin, politicos și marcat de frumusețea ei interioară; nu uita să o măgulești la fiecare vorbă: „vă admir nemărginit, îmi plac concepțiile dumneavoastră, omagiile mele!”
2. cînd te adresezi unui bărbat pe care-l placi nu uita să adaugi:”prieten drag, te iubesc nespus, nici nu știu să-ți spun cît de drag mi-ești atunci cînd mă pierd cu privirea în ochii tăi!”
3. nu te rușina să faci greșeli gramaticale, invoacă cît mai des zicala:”numai cine nu muncește nu greșește” fiindcă ești truditor cu condeiul pe hîrtie; aidoma plugarului care-și ară brazda, tu asuzi pe brazda literelor.
4. înjură-l fără reținere pe cel care îți contestă talentul sau priceperea; cu cît sudalmele tale sunt mai triviale, cu atît cîrtitorul se va retrage mai repede din calea ta.
5. lingușește-l pe cel mai versat decît tine în meșteșugul vorbelor, învață de la el nerușinarea, ifosele, sudalmele și copiază-i stilul; amăgește-te că va veni o vreme cînd alții ca tine te vor imita la rîndul lor.
6. dacă te împinge trufia (cine e fără pată să ridice primul pietricica oprobiului) să te pronunți asupra unui subiect vast despre care nu știi mai nimic, folosește cuvinte pompoase, expresii alambicate și fraze întortocheate; cu cît logica spuselor tale e mai încîlcită, cu atît ai șanse mai mari să fii socotit un erudit.
7. nu uita să minți cu folos; dacă spui adevărul există pericolul să pari un credul, așadar distorsonează adevărul ori de cîte ori ai ocazia și vei dobîndi un folos material sau unul spiritual.
8. însoțește-te cu cei care au mai puțină știință de carte decît tine; prin contrast cu analfabeții care-ți stau în jur, vei părea un om cultivat și înțelept.
9. pupă acolo unde ai scuipat; memoria colectivă e scurtă, nimeni nu te poate acuza că ți-ai schimbat părerile peste noapte.
10. pune în cîrca altuia ceea ce te apasă pe tine (lene, lașitate, ipocrizie,turpitudini de tot felul, ignoranță) și vei constata că viața ți se va părea mult mai lesnicioasă.
11. acuză-i pe alții de toate defectele tale; sfinți să fie și tot se vor înnegri de rușine și de necaz.
12. cînd socoți că ai spus destule și nu mai știi ce să adaugi, repetă-te; repetiția nu este mama consecvenței sau a înțelepciunii, însă, îți vei zăpăci interlocutorii.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  mă amuză că ai picat taman pe pildele 10,11.ceea ce este relevant pt. orice sicofant atins de nanismul telectului său intrinsec.ne revedem la slujba de exorcizare, silică!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-17 14:21:43
         
 
  Sacrilegiu, sfinția ta,ai căzut in apostazie, îți renegi predicile!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-08-17 14:14:30
         
 
  "vade retro satana!" :))) numele tău e sile!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-17 14:09:26
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
 
sile, debitezi porcărele cu ghiotura! mă-ntreb dacă ești doar un tîmpit sadea sau unul tratat de pedofilie cu șocuri electrice! fiică-ta știe că ești pe invers?
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-16

Cu asta cucerești Nobelul pentru antiliteratură!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-08-17 14:04:58
         
 
  vasilache, de băgat în seamă te-ai băgat singur, cu asemenea capodoperetă de analiză kaka-maka, însă de vrei recunoaștere la scară europeică te pot ajuta dedicîndu-ți(deși nu mă pretind poetache ca matale) o minifabulă scrisă-n grabă:

Un muscoi mare și-albastru, cu pretenții literare,
O dipteră dintr-aceea în latrine trăitoare
S-a fălit c-ar fi în stare, în ilustru-i bălegar,
Bîzîind pe limba-i slută, să tocmeasc-un insectar
Și-narmat cu bolduri, ace a plecat la vînătoare,
După goange, gîze, fluturi în culori uluitoare
Ba rotindu-se ca orbu a zburat spre frunza deasă,
Unde păianjenul își țese geometrica lui plasă
Ce s-a petrecut, pe urmă, nu-i o taină pentru lume,
Prins în mreajă, stors de vlagă, a ajuns prilej de glume!


Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-16 12:20:08

Cu opera asta intri direct în analele Academiei, ești doct si talentat, ce mai!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-08-17 14:00:39
         
 
  Stimabile, prin tot ce scrii, te autodescrii.
Ți se pare ție că ai ajuns atât de sus, de te văd atât de mic?
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-08-17 13:54:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE