FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Jandarmul Păun
Text postat de Gheorghe Rechesan

În tot vacarmul din zilele acestea nici nu-ți mai vine să arunci o părere obiectivă asupra celor întîmplate vineri, 10 august a.c. „Lovitură de stat dejucată de intervenția eficientă a forțelor de ordine” zbiară susținătorii fervenți ai „democrației” originale de tip erdogan transplantată pe meleagurile mioritice. „Jandarmiadă coordonată de Dragnea și-ai lui” susțin alții și, pe bună dreptate, cam așa arată lucrurile văzute din interior, mai ales dacă ai fost atît de naiv și de exaltat în civismul tău încît să crezi că vei participa la o manifestație pașnică luîndu-ți porția de libertate sub formă de gaze lacrimogene și spray iritant. În media și-n spațiul public cafteala continuă intens:„ E o diversiune ca să-l scoată basma curată pe ăl dintîi penal al țării” ba pe-a mă-tii că-i clar: „ Johannes a coordonat toată acțiunea”, "Jandarmeria a apărat democrația oprind manifestanții să intre în clădirea guvernului", "aiurea, s-a supus ordinelor unui satrap însetat de putere, guvernul era-n vacanță în frunte cu Vasilica-Viorica, clădrea era doldora cu material de luptă și de logistică anti-manifestanți", ș.a.m.d.
Din exterior, lucrurile se văd, pesemne, la rece, fără patimă și-n strictu-sensu, ceva de felul: la București (viitoarea capitală, răstimp de jumătate de an, a Consilului Uniunii Europene) au avut loc mișcări de stradă și proteste violente îndreptate împotriva a guvernului care au fost reprimate printr-o brutală acțiune a forțelor de ordine” . N-o să aduc în discuție nici faptul cui i-ar fi folosit ca o demonstrație pașnică a Diasporei românești sprijinită, așa cum era firesc, de participanții obișnuiți la mitingurile antiguvernamentale din București și din marele orașe ale țării să fie deturnată într-una violentă, însă cine a avut urechi de auzit a priceput limpede. De altfel, boșii din p.s.d. au avertizat din timp că se așteaptă la confruntări violente(știau ei ce știau), iar vuvuzelele partidului de guvernămînt au spus-o răspicat „venim peste voi un milion, dacă-i nevoie, și vă călcăm pe toți în picioare!” N-a fost nevoie de un milion de adepți furioși, au fost suficienți circa șapte-opt mii de jandarmi și luptători antitero înarmați pînă-n dinți.
Dincolo de scenariile născocite, care mai de care mai elucubrante, apocaliptice și isterice, un lucru e limpede. La cererea expresă a președintelui, parchetul militar, care oricum s-ar fi sesizat din oficiu, s-a pus pe treabă conștiincios, adunînd mii de imagini și de mărturii ale celor agresați și de o parte și de alta, IML a lucrat la foc continuu și curg plîngerile penale de vătămare corporală gravă și abuz în serviciu. În acest moment fierbinte, numai șefa MAI mai pune batista pe țambal afîrmînd că jandarmeria a acționat „ireproșabil” în loc să arunce prosopul și să dispară din peisajul politic (înclin, însă, să cred că dumneaei n-are aprobare de la "Tătucu" să-și înainteze demisia).
Cred că prima parte a anchetei va stabili, în scurt timp și cu suficientă exactitate, ceea ce s-a întîmplat în seara zilei de 10 august la nivel operativ și logistic, atît în cadrul manifestației cît și a corpului de represiune, cine a instigat, cine a abuzat urmînd ordinele venite de sus sau dimpotrivă, încălcînd legea de funcționare a jandarmeriei. În partea a doua, cum ar veni la concluzii, tot zelul procurorilor se va înnămoli, fiindcă ancheta va atinge vîrful decizional, politic. Se vor alcătui comiții și comitete, vor fi audieri, atacuri și contratacuri și de o parte și de alta a eșichierului politic, pînă cînd lumea se va plictisi de acest subiect, iar atenția publicului va fi deturnată.Victimele represiuni, peste cinci sute, vor continua lupta pe cont propriu (așa cum s-a întîmplat după mineriade și tragedia de la Colectiv) c-așa-i la noi, te-a mîncat în dos să te duci unde nu trebuia, acum taci și rabdă. Dincolo de bestialitatea reprimării (toată nația a văzut, chiar și după manipulările de rigoare, imaginile cutremurătoare pe care nu credeam să le mai văd vreodată în România anului 2018) și de cuvenita compasiune datorată celor agresați, mie, unul, mi-e milă și de jandarmul aflat în primul rînd al confruntărilor. Obișnuit să se supună orbește ordinelor (că doar a jurat să apere instituțiile statului și puterea aflată la cîrma țării, nimeni nu i-a amintit că-n timpul oricărei demonstrații are datoria să apere și pe manifestanți de zurbagii sau oponenți ), să dea cu lacrimogene, să-mpartă bîte, pumni și bocanci în coaste și-n figură, el săracu’ e prins între Scylla și Caribda. Dacă spune adevărul în cursul anchetei își taie singur craca de sub picioare că află șefii, iar dacă tace mîlc ori o dă cotită pe după cireș poate încasa sancțiuni pentru abuz în serviciu și comportament abuziv în timpul misiunii de dispersare a manifestanților și-și pierde pîinea. El e acarul Păun al acestor zile și, paradoxal, punctul de boltă al arcadei democratice. Dacă-l înlăturăm, se năruie, naibii, toată coșmelia!Cît despre președinția UE, cred că nici nu mai are rost să vorbim!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE