FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
despre poezie
Text postat de Gheorghe Rechesan
Poezie, băi, euro-peia! Fără existențialisme seci, interjecții, țîfne de țață care a citit cinci metri steri de lirică prăfuită.

CĂDERE de ION STRATAN

"Sufletul meu s-a rostogolit la picioarele
celor trei Grații
luați-l, legați-l

lumea mea se rostogolește peste mine
cel ce-o păzeam de ani, de albine

inima mea e un măr căzut în Grădină
cine-i de vină, cine-i de vină

trupul meu e un sâmbure mai mare decât fructul,
decât inima mea
mâncat dinlăuntru "

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  sorescule, lasă-l pe Goethe cu Floarea aia lui de măceș că peia nu l-a recunoscut nici pe Nichita!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-31 13:22:18
         
 
  bre, supozitoare, supozițiile tale îs aghiasmă curată, vezi să nu te-neci cu busuiocul!
1.Răspunsul dat lui Atanasiu era o pledoarie pentru normalitate,antixenofobie și civilitate.
tu, cu mintea ta muncită de umbre și crize de rasism nu poți să o pricepi.o sucești de-a moaca, nu te-ar crede nici curca aia tută din fruntea guvernului!
2.N-am contestat? grozavă probă, ce să zic...și, mai mult ca sigur că ești atins de amnezie, am tot repetat-o aici.
3.iote, domle, ești și fizionomist!!! uită-te în oglindă, mai bine, și autoevaluează-ți mecla!
Antihaștagist? ai să devii personaj emblematic al anilor 2010, majoritarule stahanovist și securistic, că asta faci toată ziulica, sapi ca sobolu, găsești dovezi incriminatoare, arunci acuze,ameninți, dezvălui comploturi, conspirații și te bați cu cărămida în piept cît ești de patriot sadea. exact portretul robot al reprezentantului unui regim demult dus la groapă...dar, uite, minune, cîteva specimene au supraviețuit și după 89!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-31 13:20:55
         
 
  "Un flăcău în cîmp zări
Floarea de răsură,
Mîndră-n straie purpurii.
Dulce-n inimă simți
O săgetătură
Roșu, roșu trandafir,
Floare de răsură.

El îi zise: "Eu te rup,
Floare de răsură".
Floarea zise: "Eu te-mpung,
Să ții minte îndelung
Floarea nu îndură",
Roșu, roșu trandafir,
Floare de răsură.

Crunt flăcăul, crunt a rupt
Floarea de răsură.
Ea l-a-mpuns și s-a zbătut,
Geaba-n lacrimi a gemut,
Soarta tot o-ndură,
Roșu, roșu trandafir, 
Floare de răsură."
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-05-31 13:00:05
         
 
  Problema nu este aceea de a nu recunoaște autorul, ci poezia.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-05-31 12:54:19
         
 
  măi cutare (polisemnatismul cristescian e la liber, îl poți încerca în variatele lui forme posibile),

1. Că ești țigan, chiar tu ai recunoscut-o, într-un răspuns ofuscat, dat lui ratatanase, care făcuse așa, o aluzie de-aia, de-a lui savantă!

2. Apoi, în dialogurile cu mine, n-ai comtestat deloc acest lucru.

3. În fine, ai o poză, în jurul căreia e un întuneric de să-ți bagi deștetele-n ochi. Și o fiziognomie specifică: de-aia cu cioc curbat!

Dar presupunând că, în fine, taman aia ești, de ce ar fi atât de insultător? Păi, prin genul ăsta de refuz, tu... însule, nenică, ești rasist! Adică, refuzi dreptul unor rase ancestraole să existe!
"Da bă, nenică, sunt țigan, și ce-i cu asta?", ar trebui să ripostezi. "Dar sunt un exemplar de rasă, se luminează inastant lumea în jurul persoanei mele rafinate.
Păi nu?
Și nu mă mai amenința cu consiliul ăla, că adun și eu toate insultele tale, vizavi de mine, și s-ar putea să iasă mai nasol: discriminare a majorității, mde! Adică, a antihaștagiștilor.



 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-31 12:11:55
         
 
  peia, te vei îneca în mizeria insultelor pe care le azvîrli necontenit de cînd ai aterizat pe europeea.ai dovezi că aș fi țigan, cu toate conotațiile injurioase pe care mi le adresezi:cioară, garoi, corturar, etc.? n-ai, e doar plăsmuirea creierului tău înecat de drojdiile urii. am mai spus, consiliul ăla național împotriva discriminării ar trebui să te spînzure de limbă dacă și-ar pune mintea cu unul ca tine...cred că și acolo în ștreangul fictiv ai scuipa și ai bolborosi fără oprire sudalme, ca un patefon stricat.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-31 11:52:54
         
 
  Măi floricele, măi spiță de poețel de găurică, mai citește, dracului, o dată, comul meu, pe care, desigur, l-ai periat pe dinafară, pe deasupra. Și vezi, cu mintea ta de avocățel pârât, ce-am spus eu, ce-ai înțeles tu.

În altă ordine de idei, habar n-am de care poveste cu Goethe vorbești. N-ai putea să dai un link, ca să văd despre ce murmuri tu?
Și ce?, tu l-ai recunoaște pe Goethe din câteva fraze, sau pe oricare scriitor, afară de cei foarte recognoscibil, urmare a stilului extrem de personal?
Ce vă mai place să faceți pe voi, în pempărși, nenică!...

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-31 11:51:30
         
 
  Domîle, când e să vă acoperiți gafele, recurgeți la tot felul de baliverne speculative!
Spuneți;: "Cine vă obligă să luați doar sensul depreciativ?"

Păi atunci: pentru cioară, garoi, ciripel, croncănitor etc, matale de ce optezi pentru sensul depreciativ. Căz doară e vorba de "Ambiguizarea, polisemantism, (...) procedeu stilistice"
Sigur, "distinșii" care vă sună frumos la ureche, sunt scuzați, că, nu-i așa?, vă dă prilejul domnniei voastre hermeneutice, mult mai distinse, să mai faceți niște viraje retorice gratuite.
Uite, dacă-ți place așa mult brânza aia cu mămăligă, atunci și matale ești un bălălău hermenăuk! Și ia sensul bun, gurmand al expresiei. Iar de-acum, tot așa mă voi adresa distinsei voastre domnii... bălălăuce, fără să vă simțiți ofensat. Să vedem cum e, dacă vă convine.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-31 11:44:33
         
 
  ”multipitele” se va citi ”pistele multiple”  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-05-31 10:55:54
         
 
  Da, Bălălău are și sensul pe care îl invocați. Eu m-am gândit la un cântec popular cântat de Dolănescu. Dicționarele, că m-am uitat, mai relevă și ”Mâncare făcută din mămăligă, unt și brânză.” Care îmi place. Dar nu am știut că se numește așa. Prin urmare, distinsul coleg are acoperire. Cine vă obligă să luați doar sensul depreciativ?

Ambiguizarea, polisemantismul, multipitele sunt procedee stilistice care, mânuite cu inteligență și talent, exonerează autorii de diverse răspunderi. Dumneavoastră mergeți la propriu. Fără o minimă prudență. Vina o poartă complexele care nu vă dau pace. De exemplu, modul în care vă adresați trădează frica de a nu vă afla în inferioritate. Adică, asemenea lui Sarkozy, vă luați un scăunel cu dumneavoastră! Ori, tocmai asta vă trădează! Nu vreți să mă credeți: scriind ne descriem.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-05-31 10:54:16
         
 
  Păi, bă nenică editoare, nu ți se pare că o cam dai pe dupe coteț? Pe mine de ce mă cenzurezi?
Alo, dom Corbu, matale faci, bre, discriminări? Păi, termenul de "bălălău", pe care mi-l atribuie, cu nonșalanță, râzgheșan, știi ce-nseamnă?
Iote, potrivit DEX: Prostănac care umblă cu mâinile bălăbănind.
Prin urmare, a-l defini pe unul drept ceea ce este, adică țigan, e mai insultător decât a-i atribui cuiva termenul de "bălălău"?
Chiar aș vrea să-mi răspunzi, dom Corbu.
Și am să insist, până când vei catadicsi să-mi răspunzi.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-31 10:32:41
         
 
  Păi cum aș fi putut să nu stiu de vreme ce e precizat cu litere de-o șchioapă numele autorului, adică ION STRTAN? Mă aoleam de tâmpeniile spuse, de genul "amendă de circulație", precum am si scris explicit.
Si da, nu aș fi stiut că-i aparține lui Stratan dacă nu ar fi fost scris, care ar fi problema? Mătăluta nu-l recunoscusi pe un amărât ca Goethe, praf l-ai făcut, bașca alți poeti, in afară de tine, poetul poporan.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-05-31 10:05:59
         
 
  Da cum de-ajunseși tu la concluzia că eu te amendam pentru referiri al coemntariul meu, floricele? Bă, voi citiți cu adevărat ce vi se arată în fața ochilor? Dealtfel, singur recunoscuși că nu prea. Ci doar vă dați cu părerea de colo, din boscheți.
Evident că la sperietura ta că, unul, florin, putea fi confundat cu unu'... maaaariliii floricel, care, vai, putea fi bănuit că nu știa el, informatul, de unu', stratan, găsit de către recheșan printre jucărelele lui literaturnice.
Orice fraier, puțin mai atent la lectura unui text, putea deduce acest lucru. Numai floriceii jucăuși, ca mâții cu ghemotocii de lână, nu. Căci ei esteră profunzi. Derivație de la profund!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-31 09:15:44
         
 
  Ionele, mătăluță încurcași borcanele!
Nu la comentariul tău am făcut referire - nici nu l-am citit, de altfel, dar o s-o fac acum - ci la al celui care are același prenume cu mine: Florentin.
Poezia postată este indiscutabil bună, optzecistă sau nu. Am zis bună, nu nemaipomenită.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-05-30 23:51:20
         
 
  ce sentințe dai, bălălăule!te pomenești că mîine-poimîine te ung dracnea&vasilica ot videle ditamai cacademician pt. inestimabila ta contribuție la construcția noului edificiu critic al literaturii române(metoda peio-rativ intejecționistă), stahanovistule!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-30 23:47:09
         
 
  Floricele,
Aoolllleu, aoleu!, saracan de tine! Ți-ai scuipat în sân să nu faci noaptea-n pat pipilică pe tine?
Te spăriași rău, că taman tu să fii icccnorant și să nu-l cunoști pe optezecist. Acu e prea târziu. Dacă nu l-ai citit când era-n vogă, acum, când doar recheșan mai știe de el, e prea târziu. S-a fumat până-n plăsele. Alături de ăilalți optzeciști care se dădeau rotunzi pe vremuri, dar care au dispărut în neant ca nimica.
Mai sapă câte unul, ca recheșan, după ei, ca să se dea cunoscător, dar știe și ăsta fix ce-a-ngropat pisica!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-30 23:00:20
         
 
  Uf, ce sperietură am tras!
Pentru o clipă am crezut că eu am scris tâmpenia de mai jos. Mi-am zis, chiar așa de beat să fi fost?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-05-30 18:16:41
         
 
  florentin, fără acronim, pseudonim sau nume, dacă n-ai auzit de Ion Stratan ce să-ți explic? că ești ghiolban ca un bodyguard care duce umbreluța coanei eutherpina bîlbuță?cere-i lu badea peia un volumaș că doar are 5 metri steri în biblioteca aia lui din Alexandria(de Teleorman, firește)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-30 15:12:22
         
 
  Si care`i "poezia", domnule Gheorghta? Ce emotie, ce sensibilitate are scriitura aceasta? Pare un fragment dintr-o amenda de circulatie (scrisa, dupa forma, de un militian). Intreb, si eu, ca un cititor neavizat. Ori nu e pentru noi?  
Postat de catre Florentin Maftei la data de 2018-05-30 14:57:32
         
 
  bade, ideea este că oricît ți-ai screme mintea aia magraoană de cunoscător n-ai fi în stare să scrii nimic pe potrivă.ești uscat și expirat(orice ar zice admiratorii tăi securiști) ca tizicu oii în tîrlă, lipsit de simțuri,orbecăi tîmp printre rime și vocabule, pe brînci, ca sobolu, fără să te atingă nimic.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-30 14:51:59
         
 
  Mare brânză, scoasă din rânză, exemplul tău de poezie, recheșane!
Ce-o fi sufletul lu nenea ăsta, de se rostogolește? Mărul lui Adam, pornit din beregăți și oprit în buricul gagiclor ălora?
Și ce făcu lume aia?
Se rostogoli taman piste omu', paznic antiviperin? Dar ce, albinele sunt nește vietăți demne de oprobriul liric al insului? Dacă zicea: niște "viespi", mai treacă meargă. Da, dar nu rima cu "mine"! E, ce să-i faci: doo rime fâsâite întrec în genialitatea cele en rime ale mele perimate, vai, vai!

Ops! și veni și nemaipomenita metaforă, a echivalenței inimii cu un măr! O fi tot al lui Adam, din gâtlej, sau a lui Adam din manej? Manejul biblic primordial, zic.
Dar ce găselniță! Merii cresc în grădină! Dar nu orice grădină, ci una cu literă mare! O fi aia, a hesperidelor. Iar el, poietu – Herculele poieziei, vezi bine – i-a tras țeapă lu Ladon și fură merișorul de aur, pe care-l expuse acilica.
Ceea ce nu am priceput este de ce se limită doar la trei hesperide și nu plusă până la șapte? Atât îl duce instalația? Sau mărul a fost lovit de venturia ianaequalis?

Sau poate, mă înșel, totuși: Grădina aia o fi grădina Domnului, mai știi? Iar el, Adamul primordial, carele avu trei Eve la dispozițiune. Dar problema e că, fără trei coastre, mai are tipul forța să se încontreze cu ele?
Și mai e o problemă: de ce mărul crește în grădină, fie și cu literă mare? Așa, ca legumele? Deh, o livădă în miniatură, acolea.
Sau o fi „mărul de lângă drum” al lui Beniuc?

Dupe care, încheiem apoteotic:
„trupul meu e un sâmbure mai mare decât fructul,
decât inima mea
mâncat dinlăuntru"

De fapt, cine e „mâncat” pe dinăuntru? Logica exprimării ar spune că inima ar fi mâncată pe dinăuntru. C㠄trupul”, ca poziționare în frază, e așa de departe de concluzia finală, încât numai un amator ar putea face așa greșeală topică.

Deci, fleoșc!, e concluzia mea, măi degustătorule de poezele de doi sfanți.
O să-ți dau eu câteva exemple de poezii. Existențialiste, desigur, dar probabil proaste, de vreme ce nu sunt validate de către infailibilul tău spirit evaluator!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-30 14:07:38
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE