FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
observatii la obsevatii
Text postat de Dumitru Cioaca
De curand umanistul Ioan Peia intr-un articol filozofic intitulat "Observații la “PRINCIPIILE VIEȚII” – un fel de dodecalog de... mântuială!" aduce niste argumente care ar putea fi categorisite drept contra-argumente, findca prea se opun idelor extrem de progresiste pe care domnul profesor Cristescu si le-a insusit de la un autor necunoscut; care s-ar putea sa fie chiar geniul Poporului Roman din moment ce prefera sa ramana anonim. Mai jos, pentru a restabili adevarul filozofic, imi permit sa introduc propriile mele observatii. De ce fac acest lucru? Fiindca de la filozofii daci se stie ca niste observatii care nu sunt combatute la timp de alte observatii o pot lua razna cat ai zice peste, si nu este bine ca acest lucru sa se intample chiar aici pe Europeea.
(filozoful incepator Genuneanu)


"Citind proverbe, am constatat că, oricare dintre ele, are și un contraproverb, care, desigur, pretinde același grad de credibilitate și aplicabilitate ca și primul.
Citind sapiențiile învățaților, am constat același lucru. Poți chiar să întocmești un adevărat contraglossar de idei potrivnice, fără să ai sentimentul că violezi nu'ș ce înalte precepte morale, cuprinse în respectivele sapienții.
Adică ceva de genul comentariilor de mai jos, făcute la nemaipomenita comoară de înțelepciune, culeasă de dom Cristescu, din marea operă humanoidă, de conjunctură."
(filozoful matur Ioan Peia)

"Ma voi straduii sa urmez intocmai legea descoperita de filozoful matur Peia care care ca orice proverb sa aiba un contraproverb"
(Genuneanu)


1.Principiul oglinzii.
Înainte de a-i judecă pe alții, este bine să atragi mai multă atenție asupra ta.

Filozoful Peia:
Păi, luminata reflecție nu prea aduce a bine. Kioveșiștii – cu, în siajul lor, tefeliștii – au atras foaaaarte tare atenția asupra lor, și faptul ăsta nu mi s-a părut a aduce deloc a principiul ăla. Dimpotrivă, ei au spart toate oglinzile obișnuite, reclamând dreptul absolut de a-i proiecta pe alții în alte ogllinzi – ale minții lor, geratoare de imagini și idei strâmbe, ca în tunelul acela de concavități și convexități irecognoscibile.

Filozoful Genuneanu:
-Gurile rele spun ca si marele filozof Peia ar fi spart toate oglinzile in care s-a uitat, deoarece, fiind oglinzi Kiovesiste, in loc sa reflecteze chipul lui luminos si plin de intelepciune i-l aratau pe necuratul.


2.Principiul durerii.
Omul supărat pe sine duce supărarea altora.

Filozoful Peia:
- Omul supărat pe sine, înseamnă că are o atitudine critică corectă: întâi își sancționează propriile greșeli, se supără că a greșit, apoi se poate, eventual, compara cu restul indivizilor. În timp ce restului indivizilor puțin îi pasă de procesul autocritic al celui “supărat pe sine”! Așa că transferul de ofuscare nu are loc sub nicio formă. Deci, principiul este fals.

Filozoful Genuneanu:
-Omul suparat pe sine inseamna ca este un slabanog care nu are curajul sa se supere pe altii; motiv care il face sa devina si mai suparat pe sine. Cel mai bun remediu care il scoate pe om din acesta incurcatura aparent insurmontabila, este insuratoarea care ii da omului posibilitatea sa se supere, la inceput, pe soacra, iar dupa ce-i moare soacra, pe nevasta. Pentru ca supararea sa nu duca la excese impanate cu violenta, omul insurat isi ia, dupa caz, una sau mai multe amante.

3.Principiul căii superioare.
Omul trece la o cale superioară de dezvoltare abia atunci când învață să se comporte cu oamenii mai bine decât aceștia se comportă cu el.

Filozoful Ioan Peia:
O “cale superioară de dezvoltare” (ce-o fi aia, ce dezvoltă?... musculatura? –dar să ne facem că-nțelegem sintagma) se tot încearcă, de vreo jdemii de ani, iar individul tot “subdezvoltat” a rămas! Intelectual și moral vorbind, căci mi s-a părut că la asta face aluzie prețiosul precept.

Filozoful Genuneanu:
O cale superioara de dezvoltare nu se refera in nici un caz la musculatura umana ci la o dezvoltare superioara a fericirii omului. Si aceasta fericire vine numai atunci cand omul se comporta cu semenii lui mai bine decat se comporta semenii lui cu el. Un exemplu personal este cea mai buna metoda de a face mai usoara intelegerea acestui
principiu de baza al filozofiei. Eu am un vecin, care find un zgarciog, atunci cand merg la el in vizita, nu ma trateaza decat cu o stacana de trascau, lucru care ma face mai mult nefericit decat fericit. Cand acelasi vecin vine la mine in vizita, eu, fiind un om mult mai marinimos, nu ma las pana nu torn in el cel putin un litru de rachiu. Dupa care, vazandu-l ca abia se mai tine pe picioruse, ma simt superior dezvoltat, din moment ce il iau in carca spre a-l lepada in fata usi de la apartamentul sau.

4.Principiul bumerangului.
Atunci când ajutăm alți oameni, ne ajutăm pe noi înșine.

Filozoful Ioan Peia:
- Bumerangul este armă. Dacă nu lovește ținta, se întoarce la vânător. Faptul ăsta să fie servit drept exemplu de ajutor reciproc? Parcă și văd un nor de bumeranguri vâjâind pe deasupra capului, într-o spectaculoasă canonadă războinică? Hazlie interpretare!

Filozoful Genuneanu:
-Bumerangul, pentru aborigenii din Australia, nu este o arma si un mijloc legal si onest de a-si castiga in mod demn existenta. Atunci cand un anumit trib de aborigeni
se hotaraste sa ajute pe un alt trib concurent sa nu moara
in chinuri cumplite dataorita inanitiei, ci datorita bumerangului care ucide instantaneu, respectivul trib se ajuta si pe sine in sensul ca toti cangurii vor avea onoarea de a fi invitati la masa numai de el.

5.Principiul ciocanului.
Nu folosi niciodată ciocanul pentru a omorî un țânțar aflat pe fruntea interlocutorului.

Filozoful Peia:
- Trebuie să fii esență de prost, ca să faci asta. Nu. Nu folosești ciocanul, ci substanțe otăvitoare. E mai eficient și fără daune colaterale! Mă refer la fruntea prostului!

Filozoful Genuneanu:
-Acest principiu filozofic dovedeste spiritul de sacrificiu al unui tantar, care se aseaza expre pe fruntea unui om, dusmanul lui de totdeauna, pentru ca alt om sa-si ucida semenul folosindu-se de pretextul ca el nu a vrut altceva decat sa scape lumea de o insecta daunatoare.
Metoda substantelor otravitoare propusa de filozoful Peia,
pe langa ca este una mult mai costistoare decat metoda ciocanului (cu un ciocand, daca ai putere de munca, poti sa omori milioane de tantari, fara ca aceasta minunata unealta de lucru sa se resimta, pe cand chimicalele otravitoare trebuiesc cumparate mereu) este si o arma de distrugere in masa care nu tine seama de gradul de utilitate sau inutilitate a insectelor intalnite.

6.Principiul schimbului.
În loc să pui alți oameni la punct, cu botul pe labe, pune-te tu în locul lor.

Filozoful Peia:
- Dacă ai fi câine, motivul punerii botului pe labe ar avea, drept motivație ascunsă, fie un fel de obediență subalternă, fie o ipocrită mimare a supunerii. În secunda doi, un astfel de exemplar e foarte posibil să muște cu furie.

Filozoful Genuneanu:
-Aici filozoful Peia are perfecta dreptate, in sensul ca
un om care respecta cu sfintenie conditia de om, niciodata
nu va incerca sa puna pe alt om cu botul pe labe, preferand sa-i dea niste labe peste bot.

7.Principiul învățării.
Orice om pe care îl întâlnim, în potențialitate este capabil să ne învețe ceva.

Filozoful Peia:
- Asta-i o tâmpenie, extrasă dintr-un exces de politically correct! Adică prefăcătorie cu lustru de diplomație super-ipocrită. Să-l văd pe nenea ăsta, debitant de astfel de bazaconii, cum asimilează incoerențele unui nebun ce se crede Napoleon! În potențialitate, nebunul poate fi geniu neînțeles, dar cum potențialitatea este adesea un fel de n-ar mai fi – ceea ce și este, într-o scurtă definiție! – dacă am sta să învățăm de la orice deraiat, certamente sfârșim și noi la fel. Cenzura... imanentă trebuie să fucționeze ireproșabil, altfel toți neguleștii kioveșiști ne pot da lecții de anticorapșăn, iar noi să învățăm cum se face!

Filozoful Genuneanu:
-Aici filozoful Peia a pus foarte gresit punctl pe i: un om cu scaun la cap are enorm de multe de invata de la un nebun care se crede Napoleon, dar numai daca-i pune marelui razboinic intrebarile care-l macina. Astfel va afla ca Napoleon Nebunul nu va pierde nicidata lupta
cu negulestii kiovesisti, dar nici nu o va castiga.
Fiindca atat Napoleon Nebunul cat si anumiti filozofi
extremi de sanatosi la cap, nu duc niciodata razboaie
pentru a le castiga, ci numai de dragul de a duce razboaie.

8.Principiul charismei.
Oamenii manifestă interes față de omul care se interesează de ei.

Filozoful Peia:
- O altă prostie! În general, carisma e “influență asupra mulțimii datorată prestigiului, farmecului personal etc.” (DEX). Or conținutul panseului de mai sus este tocmai pe dos. Am putea defini, eventual, o astfel de atitudine drept altruism sau ceva de genul. Dar nici vorbă de carismă, manifestată dinspre mulțime către individ. Mulțimea nu are carismă, ci persuasiune de ciurdă.

Filozoful Genuneanu:
-Confundand multimile cu ciurdele, carisima filozofului Peia s-a dus in balarii, iar sansele lui de a ajunge
tribun adulat de mase au fost pe veci compromise.

9.Principiul 10 puncte.
Dacă crezi în calitățile cele mai bune și superioare a oamenilor, de regulă acest lucru îi obligă pe oameni să manifeste calitățile lor cele mai evidente.

Filozoful Peia:
- Da’ cuuuum să nuuu! Ia să crezi tu, cu perseverență, că omul e o ființă ireproșabilă și să vezi câtă superioritate din asta ți se-ntoarce drept în moacă, cu o forță de croșeu de categorie grea! Vorbă să fie! Cred că nenea ăsta, care o lălăie pe dialect creștinoid, în sensul întoarcerii obrazului celălalt, e un fel de scopit de peșteră, în dialog etern și țăcănit cu creaturile de prin scobiturile acesteia.

Filozoful Genuneanu:
-Moaca plina de vanatai, cucuie si rani inca nevidecate
pe care o afiseaza domnul Peia, ne arata ca filozoful nu ne vorbeste despre experienta altor ganditori, ci din propria lui experienta de o viata.

10.Principiul confruntării.
Întâi îngrijește-te de oameni, apoi intră cu ei în confruntări.

Filozoful Peia:
- Cum ar veni, întâi oblojește-i, ca să capete puteri, pentru ca, ulterior, să ți-o tragă la moacă cu mai multă forță! Mișto cugetare! Da’ n-ar fi mai bine să-i articulez eu una, la scăfârlie, insului, ca să am șansa de a nu cădea, ca prostul, sub pumnul lui de urangutan veritabil, aflat anterior în starea de blegeală fizică? Adică îmi dau singur cu tesla-n biluțe, ca să par principial. E o prostioară amicală!

Filozoful Genuneanu:
-Filozoful Peia nu-si va da niciodata cu tesla in bilute si asta nu din cauza ca i-ar lipsi tesla...

11.Principiul stâncii de piatră.
Încrederea este fundamentul oricăror interacțiuni.

Filozoful Peia:
- Certamente! Am încredere în unul cu care mă asociez să fac o treabă, iar insul, nu numai că mă abandonează pe drum, dar mă și vinde! În 99% din cazuri, astfel este răsplătită încrederea. Cine susține baliverna de mai sus, înseamnă că nu a trecut prin viață, e încă un bebeluș care crede că tot ce zboară se mănâncă. Adică e un mic Gâgă, filosof-învățăcel de hârțoage pedagogice!

Filozoful Genuneanu:
-Aici concuzia trasa de filozoful Peia este legata de
de deziluzii profesionale: se stie ca intre crescatorii de gaini, cunoscuti in literatura de specialitate si sub termenul de gainari, datorita concurentei acerbe, nu a existat, nu exista si nu vor exista nici un fel de relatii de incredere. Aici cred ca gainarii ar avea multe de invatat de la rromi, care in munca lor de noapte cu noapte prin interiorul cotetelor, practica arta colaborarii si a ajutorului reciproc.

12.Principiul liftului.
În procesul de interacțiune, noi putem ridică oamenii, dar îi putem și coborî.

Filozoful Peia:
- Păi e simplu... e ca la cursa aia dementă, prin noroaie: utimul îl calcă pe cap pe primul, ca să poată trece el mai departe. Sau îl ia pe sus și dă cu el cât-colo, ca să nu-i mai stea în drum. Asta-i regula. “În sus și-n jos, Pip, asta-i viața!” – Marile speranțe – Ch. Dickens). Ce mare noutate cogitativă e în asta? E de pe vremea lui Pazvante.

Filozoful Genuneanu:
-Pentru a-l putea calca pe cap pe primul filozoful Peia
s-a hotarat sa fie ultimul. Hotarare care, daca nu ar fi un ateu atat de inrai,i-ar aduce si alte foloase deoarece in Sfanta Carte scie clar ca, la intrarea in rai, "cei din urma vor fi cei dintai"


13.Principiul situației.
Nu permite niciodată ca o situație să semnifice, să valoreze mai mult decât interacțiunea.

Filozoful Peia:
- Aici suntem trimiși pe zona de specialitate, a hermenelii! La alde Barthes, Saussure, Faucault, Derrida, Kristeva etc. Ca niște neinițiați în arta asta super-abstractă, ne dăm și noi, timid, cu părerea : o fi-nsemnând că să nu blăblăiești mai mult decât ceea ce se vede cu ochiul liber, fără râcâieli filosofice după ureche. Poate, dar în cazul ăsta, contradicția din cogitațiune este frapantă. Ei, dar niște inculți ca noi nu avem cum să pătrundem adâncimile abisale ale semioticienilor de geniu!

Filozoful Genuneanu:
-Cand filozoful Peia isi da numai timit cu parerea filozoful Genuneanu nu mai are curajul sa-si dea cu parerea de loc. Fiindca nu sti niciodata cand ii vine foame sacal timid.

14.Principiul Gică.
Când Gică are problema cu toți oamenii din jurul lui, problema principala o reprezintă tocmai Gică.

Filozoful Peia:
- Și dacă o fi taman invers? Cum dovedim că Gică e problema? Prin simplă afirmație? Principiul adevărului absolut, legat de numărul celor care-l îmbrățișează, să fie el infailibil, ca Papa cu-ale lui coroane, puse una peste alta? Dămult, mai dădămult unii savnți susțineau că nu se poate zbura. Au venit niște alde Gică și au spus: ba da! În general, în știință, au fost mulți de-alde Gic㠖 vezi și Einstein. Asta ca să luăm exemple celebre. Dar și prin viața de toate zilele se poate întâmpla asta. Iată că, uneori, un Gică din ăsta se dovedește a avea dreptate, în pofida agitației de ciurdă! Vezi tefeleala de acuș ceva vreme, în care niște entuziaști susținători ai celor ce-i voiau vârâți la mititica pe mai mulți inși, luați drept Gică din punctul lor de vedere, se dovedi a fi un fiasco total. Ba chiar o mizeră manufactură de culise.

Filozoful Genuneanu:
-Nu numai in stinta au fost multi de Gica (vezi Gica Einstein) dar si in filozofie au fost la fel de multi Gica, unul din ei fiind de origine daco-europeeica. (ati ghicit, este vorba de colegul nostru, distinsul Gica Peia)


15.Principiul accesibilității.
Ușurința cu care relaționezi cu tine însuți îi ajută pe alții să se simtă liberi în relația cu ține. Când cu ține însuți nu te înțelegi, ceilalți din jurul tău se simt prost și încordați.

Filozoful Peia:
- Asta reproduce, sub altă formă, așa-zisul principiu nr. 2. Deci e redundant. Am putea adăuga doar, ca un comentariu suplimentar, că, dacă afișezi așa, un aer de jmeker natural, relaxat și disponibil, atunci toți se simt la fel de jmekeri și disponibili să relaționeze. Asta numai la bețivăneală se întâmplă. Până i se pune unuia pata, și să vezi balamuc după aia: toate fălcile devin accesibile la toți pumnii posibili!...

Filozoful Genuneanu:
-Balamucul cel mai mare, cand i se pune unuia pata, nu este la betivaneala ci la femei...

16.Principiul tranșeului
Atunci când te pregătești de lupta, sapă-ți un șanț, în așa fel încât în acesta să încapă și un prieten.

Filozoful Peia:
- Luptă?!!... Păi la ce dracu mai enunațarăm principiul de mai sus, și ăsta legat de nr. 2? Credeam că deja am devenit o concordie universală, în urma definirii ăstor magnanime prințipuri, și, când colo, iote că ne-ntorserăm la regula darwinistă al luptei câinești. Păi, bre, nea cugetătorule: ori îndreptăm lucrurile, elaborând astfel de prințipuri corijatoare, ori n-o mai fredonăm sapiențial. Că așa, tooot s-au trezit la însăilat panseuri inșii ăștia aplecați spre corijarea apucăturilor omenești și, vax albina!, le-ndreptară ca pe funia-n sac.
Apoi, chestia cu tranșeul lărgit, e cam cu gând mișel: hai să-l ademenesc pe unul care nu a avut prevederea să-și sape un șanț și să-i cer chirie pe proprietate propria-i viață. Adică să-l vâr la-naintare, în virtutea acestui drept, și dacă-l nimeresc dușmanii-n scăfârlie, vor crede că, gata, a terminat cu tipul care se ascundea-n șanț, așa că vor ieși la atac, iar eu îi secer ca pe spicele de grâu. Erou, ce mai!

Filozoful Genuneanu:
-Interpretarea data de filozoful Peia santului in care ar trebui sa sapi si o groapacapabila sa gazduiasca un prieten (desi uni zic ca cel mai bine te simti atunci cand ai norocul sa inoptezi intr-un sant alaturi de o ticla de trascau care iti e prietena) nu se refera la o lupta pe viata si pe moarte ci la lupta pentru pace, pe care nadajduieste sa o castige orice filozof care nu sete pus pe rele.

17.Principiul agriculturii.
Toate interconexiunile și relațiile trebuiesc cultivate.

Filozoful Peia:
- Pare a fi, mai degrabă, principiul fizculturii, ăla promovat de un nene, în pantalonei scurți, de pe aici! Deci, o glumiță răsuflé. Chiar toate, toate? Și cu naziștii, și cu bolșevicii, și cu tefeliștii, și cu ăia și cu ăilalți? Nu e un fel de amestecătură de bolbotine, de nu se mai știe om cu persoană? Babilonie curată, ce mai !

Filozoful Genuneanu:
-Toate interconexiunile cultivate trebuie recoltate; dar numai dupa ce s-au copt!

18.Principiul 101%
Caută 1% din informații, lucruri cu care suntem de acord și orientează asupra acestora cele 100% eforturi ale tale.


Filozoful Peia:
- Ce prosteală statisticoidă! Și dacă în ăle 1% informații sunt tot atâtea tâmpenii, musai trebuie să le accesez și să le multiplic? De unde știu că nu într-un anume rest de 1%, din cel 100%, nu s-ar afla ceea ce mă interesează? Ori luăm, pe rând, toate unurile la sută, din sută la sută, ca să dăm de marea revelație? Aiureli retorice!

Filozoful Genuneanu:
-In vino veritas! si nu 1% ci 100%.
p.s.
Dupa vin eforturile filozofilor ar trebuii indreptate catre adevaruri mai tari cum ar fi palinca sau horinca.

19. Principiul răbdării.
Atunci când călătorești alături de alții, întotdeauna vei călători mai încet decât dacă ai merge singur. Ai răbdare. Tot acolo ajungi, chiar dacă puțin mai târziu, dar nu o să fii singur.

Filozoful Peia:
- Nu cred că e chiar așa. Singur, te cam plictisești de mers. În grup, vrei nu vrei, mergi cu același pas. Asta, dacă te țin balamalele. Dar ele nu te-ar ține nici în cealaltă ipostaz㠖 a mersului solitar. Totuși, în grup, ai o șansă-n plus. Poate te mai ajută vreunul, nebiciuit de intereseul de a ajunge primul. Și e foarte posibil să nu fii singur la finiș, dacă ai răbdarea de a o tălălăi pe drum, dar certamente nu vei câștiga nimic pentru întârziere. Vor râde toți fraierii de tine. Asta-i altă flecăreală cu iz sapiențial.

Filozoful Genuneanu:
-Caltoria in grup nu duce decat la busculade, accidente, drogari si alte nenorociri; cel mai bun exeplu? Turul Frantei, la care toti ciclisti care au rabdare nu castiga nimic.

20.Principiul sărbătorii.
Verificarea reală, autentică a relațiilor se concretizează nu doar prin faptul că suntem credincioși și loiali prietenilor atunci când aceștia sunt în necaz, dar și în faptul că ne bucurăm real și sincer atunci când prietenii noștrii obțin succesul, victoria, bucuria, fericirea.

Filozoful Peia:
- S-o crezi matale, nea cogitatorule! Dacă majorității indivizilor nu îi aduce niciun fel de beneficiu succesul altora, li se va revărsa din plin bila, măcăind pe din dos, cu multă umoare revărsată-n vorbe ipocrite: “Mare brânză, asta făceam și eu! Ce merit e-n asta?”

Filozoful Genuneanu:
-Filozoful Peia nu are dreptul sa fie atat de pesimist, deoarece istoria ne arata ca din miile de facatori de "mare branza" apare cateodata un talent meteoric care este in stare sa dea la iveala un cascaval de cea mai buna calitate.

21.Principiul prieteniei.
În tot felul de condiții egale, oamenii vor avea tendința să lucreze alături de omul care le este pe plac. În tot felul de condiții inegale, oamenii vor face același lucru.

- Asta-i o chestie demnă de Gâgă: e foarte normal să mă alătur unui om care-mi inspiră încredere și care îmi este oleacă simpatic. E calea cea mai ușoară de abordare a managentului lucrării în comun. Chestia tare e abia când reușești să-ți inhibi sentimentul de dizgrație, vizavi de un individ, și să-l acuplezi la scop. E ipocrizie, ce-i drept, dar una benefică. Pentru amândoi.

22.Principiul cooperării.
Muncă în comun, în cooperare crește cu mult probabilitatea succesului.

Filozoful Peia:
- Redundanță la cel de sus. Și banalitate.

Filozoful Genuneanu:
-Acest principiu a fost verificat si rasverificat de colhoznici sovietici.

23. Principiul satisfacției
În interacțiunile constructive, benefice,a părților implicate, pentru a dobândi plăcerea, bucuria, satisfacția, de regulă le este suficient pur și simplu să se afle alături și împreună.

Filozoful Peia:
- Cred și eu: dacă mă aflu lângă o gagică șucară, pe malul unui lac, sub briza ușoară a unui vânticel care se furișează prin coama sălciilor, întins pe iarba crudă și ademenitoare, este evident că voi fi animat de cele mai mari satisfacții. Mai ales dacă mi se va rătăci mâna prin teritorii ispititoare! Oh, oh!

Filozoful Genuneanu:
-Orice principiu filozofic care propaga fericirea deplina isi are exceptiile lui. Ca exemplu: sub pletele unei salcii plangatoare,din cauza unei rataciri neinspirate catre niste teritorii ispititoare care apartineau altui proprietar, mana filozofului Ioan Peia a suferit un accident erotic care a silit-o sa stea doua saptamani in gips.

PS. FB mă anunță că acest text este o amintire de-a mea de acum un an. Nu știu de unde am preluat textul dar este plin de înțelepciune. Așa că vi-l ofer, cu drag, celor care nu-l cunoașteți. Merită citit. Și poate, chiar, reflectați la acest text!

Filozoful Peia:
- Chiar dacă nu știți de unde ați preluat textul, mr. Corbu, simplul fapt că l-ați asimilat necritic, nu vă aduce oarece beneficii de imagine. Uite că am reflectat la el, precum ne îndemnarăți, și nu găsii mare bravură sapiențială în conținutu-i sacrosanct.

Filozoful Genuneanu:
-Cea mai mare abatere de la legile in vigoare este ca domnul profesor Cristescu a afisat acest text pe Europeea
fara aprobarea autorului anonim. Ca sa nu mai vorbim de tantimele neplatite aceluiasi anonim.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  cînd porți ochelari de cal, ca onorabilul Buricea Mișu pînă și un anunț de la mica publicitate ți se pare lung și greu de lecturat!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-24 13:43:58
         
 
  Frate Mihai,
Din lungimea acestui text numai o treime imi apartine. De restul se fac vinovati atat distinsul nostru padisah cat si filozoful Ioan Peia. Dar sa sti ca pe langa lungimea dialogurilor lui Plato, pe care domnul Peia le stie pe de rost, textul nostru filozofic este o nimica toata.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-05-24 07:49:51
         
 
  Textul este prea lung si nu am avut rabdare si curiozitate pentru a-l parcurge !
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2018-05-24 07:28:59
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE