FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
În atenția membrilor Europeea
Text postat de Emanuel Cristescu
Pentru numărul 2 al revistei, vă invităm să trimiteți materiale. Pentru toate rubricile (paginile) revistei.

Poezie, proză, eseu, recenzii, exegezee, interviu, reportaje, polemică, teatru, artă plasică, film, muzică, apariții editoriale, grafică, etc. Materialele trebuie să fie originale și de calitate.

Invitația este adresată atât membrilor din țară cât și acelora din diaspora.

De asemenea puteți face recomandări de autori care nu sunt membri Europeea.

Nu uitați caracterul ecoliterar al textelor.

Materialele pot fi postate în cadrul acestei secțiuni (literatura online) sau pot fi trimise pe adresa [email protected]

ulțumesc și succes!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ia-l  
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-04 18:43:59
         
 
  Adică, vrei caterincă, te mănâncă-n bumb și ți se pare că ai ieșit prea-n față, ca pojarul la suine, facem caterinkă, bibicule. Deși mi-e teamă că rămâi fără ăi trei dinți din față! Ial și pe frac-tu, că poate și el, da'-i e rușine singur!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-04 18:43:43
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Rădulescule, bă, dacă ții, totuși, să-mi sugi șosetele, te anunț că, vara, nu le port! Deci poți să-mi pupi picioarele. Eventual, poți suge degetul mare. De mai sus!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-04 18:41:14
         
 
  cine-si pune mintea cu unul ca peia inseamna ca e mai dus cu pluta pe teava decar sarmanul om.

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2018-05-04 17:43:43
         
 
  Băietule, floricele, tipule, ca să mă iesprim euphemistic (oh, ce noroc pe mine, să-mi dea lecții de vocabular un patinator celebru, pe asfalt, care ținea să-mi iesplice, mai acu ceva vreme, cum vine de se-ntâmplă cu “eufemismu” ăsta! O fi chestie de gagicăreală?!!!... Sau de LGBT: eu – femeie?!!!...)

1. " Nu m-am dat nici mare specialist, nici mare cult, nici mare scriitor, nici mare patriot, nici mare avocat.", zici tu.

Ba te dai, și chiar cu asupra de măsură. Că-ți exprimi chiar aci, în comul ăsta sfrijit, păreri de specialist, vizavi de altcineva.
Și mare cult te dai, când corectezi pe alții că aia nu-i așa, ci altfel. O să-mi permit să pierd nițel timp să adun din sapiențiile tale de cioclopedist.
Ooo, dar ce mare scriitor te dai, când postezi, cu emfază mascată, bâiguielile tale infantile!
“Mare patriot”? Păi, aci nu încape niciun superlativ. Ești sau nu ești. Îi aprobi pe cei care scuipă pe România încă din burta mă-sii, ești antipatriot. Îi blamezi, ești patriot. Ca să nu înaintăm în argumente.
Iar când îți postezi, cu atâta suficiență și măreție, isprăvile avocățești, pe aici, este semn clar de grandomanie.

“Spre deosebire de tine, eu nu mi-am schimbat aprecierile literare pe te miri ce considerente. “, mai zici tu, așa de ritos, că parcă te și văd țapăn, în gulerul tău de magistrat kioveșist!

2. Evaluările valorice, indiferent de zona pe care ți le-ai exercita, diferă în timp. Nu mai ai, în niciun caz, același gen de preferințe – în cazul de față: scrieri, autori –
căci se presupune că evoluezi și tu, dracului, te-ai mai copt la minte, nu rămâi băț, ca un muțunache de cârpe, programat să fie înțepenit în argumente definitive. Dacă ți-aș spune că, din mulțimea de autori pe care i-am rumegat, au rămas, în topul meu personal, doar vreo zece nume, ai zice că blufez, că mă dau “mare specialist”! Nu, pur și simplu, asta-i grila mea de percepție. Și, ei bine, herr Goethe, care nu plăcu nici altora, că tot aduseși vorba, nici pe mine nu mă prea pasionează. Îl am aci, lângă mine, am trecut prin câteva cărți de-ale lui, dar, mai degrabă, recitesc autori care mă atrag, decât să prizez bățoșenia nemțească a individului. Nu am gusturi subalterne, nu-mi place x sau y, doar pentru că așa e de bonton s-o spui. Dealtfel, bănuiesc că ăștia care se dau indignați, nu au citit niciun rând din faimoșii autori pe care-i apără cu atâta emfază. Am dreptul să nu-mi placă herr Goethe sau îmi faci proces de intenție?

Pdap, dacă tu ai rămas la lecturi fumate de mult, în istoria ta consumistă, înseamnă că evoluași fix ca melcul în pajiște.
Despre "amicul" tău Recheșan nu am spus decât că și-a însușit o anume tehnică de scriere, dar ca să stau să pierd timpul cu bazaconii sefeiste ori povestioare răsufle, de-ale lui, sau pamflete trase la șapirograf, precum și ale altora, de aceeași factură, ar însemna să-mi ucid timpul și să-mi desconsider grav gusturile.
Iar dac㠓nu-ți schimbi aprecierile literare”, pentru că ești consecvent – din ce punct de vedere? – atunci nu pot să nu mă gândesc la perseverența unui anume tip de vietate!
Eu, dragule, mai am un criteriu la activ, în evaluări: sunt indivizi – fie și scriitori de o anume notorietate – al căror comportament nu cadrează cu felul meu de a vedea lumea? Deci, out cu domnii! Deci, știi ce-am făcut cu ei? Un autodafe, în curte. Simplu! Par ex.: ce atâta liikeanu, preșu, kktievici, cărtăriciu & stuff când există zeci, sute, mii de autori cu zece clase peste paradiții ăștia?!... (apropos, recunosc că, înainte de a-i pune pe jăratic, le-am citit năzbâtiile… de la prima, oh, marea găselniț㠓minima moralia” – normal, nu putea fi decât minimă morala insului!! – până la ultima, cea mai insipidă, cea mai îmbârligată, cea mai pomostită, cea mai îmbâcsită, cea mai inutilă și stupidă carte, anume Solenoidul lu’ pește – un remake supralicitant al “Orbitoarelor”, o diaree verbală, pe care cu greu am putut-o sfârși fără să vomit! Eu, care am rezistat la pelteaua proustiană: “În căutarea timpului pierdut!”. Și regăsit, oh!. Poftim, ce aere-mi dau: nici Proust nu-mi place! Am dreptul să nu? Ooo, dar să nu uit de faimoasele “De veghe-n lanul de secar㔠– de ce nu: “de cucuruz”? și “Maestrul și (Reta) Margareta!!, care m-au dat, efectiv, pe spate!).

“Din nou osebit de tine care nu ai ratat un moment să-ți clamezi vastele cunoștințe literare, meșteșugul poeticesc, impresionantele cunoștințe în materie de limbă română e.t.c., e.t.c., e.t.c.” – încă mai zici.

Da, m㠖 modestie întruchipată, Florică, avocat de renume mondial, așa sunt eu: clamant! Tu ce ești? Calmant? Calmar? Calapod? Cu toate că ar cam trebui să-mi dai un citat din afirmațiile astea, ale mele, când, se pare, m-ai prins cu rața-n gură!

Hai, că-ți ajunge! Să nu-ți încarc prea tare hardul, că poți să te “paradești”!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-04 10:47:49
         
 
  Zău, Ioane?
Hai să-ți fac și eu niște precizări!
Pe Aurel Contu îl cunosc de pe un alt site unde nicidecum nu avea figura asta umilă pe care a adoptat-o aici, constrâns de nevoi. Și l-am cunoscut pe pielea mea unde a ținut să-și verse "urdorile", nemulțumit fiind de folosirea unui cuvânt neecoliterar. Bineînțeles, a făcut caz de cunoștințele lui în materie de limbă română, sfârșind prin a da cu ele în fasole.
Adică fix ca tine pe care te-am cunoscut ca mare admirator al lui Recheșan, ca pe unul care făcea mare caz de propriul nume clamând peste tot că în ruptul capului nu ar semna cu pseudonim și care n-a ratat un moment în a-și vărsa "urdorile" până și în capul unuia ca bietul... Goethe. Om decent și respectabil, deh. Și numai bun simț.
Spre deosebire de tine, eu nu mi-am schimbat aprecierile literare pe te miri ce considerente. Am susținut fix același lucru despre Recheșan și când m-am înjurat cu el, și când nu, așa cum am făcut-o și cu tine, și cu Radu, și cu oricine altcineva. Nu m-am dat nici mare specialist, nici mare cult, nici mare scriitor, nici mare patriot, nici mare avocat. Din nou osebit de tine care nu ai ratat un moment să-ți clamezi vastele cunoștințe literare, meșteșugul poeticesc, impresionantele cunoștințe în materie de limbă română e.t.c., e.t.c., e.t.c.
Luând ca bază definiția consacrată a termenului, cine este aici cu adevărat ipocrit?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-05-04 08:41:36
         
 
  Mister Corbenko, iute-iute la oculist, ca să vă schimbe ochelarii! Dau doar câteva exampluri din perlele cârâite ale ultimelor zile:

"ți-am pus oglinda în față și nu ți-a plăcut deloc ce ai văzut în luciul ei și reacționezi ca o țață,"

"Da, Conțule, o țață lașă și ofuscată care provoacă controverse"

"Dacă ești bărbat și nu o fantoșă sublimată-n ridicol"

"să-i contești gogomănia i se pare un act de lezare a profunzimii sale lirice sublimiste,"

Deci, cum ar veni, astea nu sunt atacuri la persoană, în evaluarea savantă a domniei voastre... sublimiste!
Dar dacă v-aș atribui eu termeneul de "țață... lașă și ofuscată" și v-aș califica elucubrațiile drept "gogomănii", ar fi au ba atacuri la persoană?
Dar dacă eu aș vorbi despre cârâiturile insistente ale garoiului, ar fi atacuri la persoană? Mă rog, la o anume specie zoo!...
Întreb și eu, ca un nedumerit de sunt.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-04 07:39:45
         
 
  Domnule Peia, în nicio situație, principial, nu ”în atare situație, poți scrie orice vrei”. Există legi, regulamente, cutume și, mai ales, bun simț care limitează libertatea de a scrie la libertatea de a nu leza pe alții. V-a fost validat comentariul dar este la limita regulamentului. Pamfletul da, uzează de exagerare și tușe groase. Dar acestea nu trebuie să devină insulte, sudalme, calomnii.

V-am mai spus, viziunea dumneavoastră de ”războinic al parului” nu este una eficientă. Se poartă războaiele inteligente. În care se poate învinge fără pari, gloanțe și altele.

Apoi, practicați și întrețineți un nefast război româno-român! Este tot ce își doresc neprietenii noștri.

Aveți dreptate în ceea ce privește abuzurile, înscenările, falsificarea de probe în acțiunea de compromitere și eliminare a adversarilor politici și a elitelor românești de orice fel! Un popor terorizat și lipsit de elite este ușor de supus. Dar ce folos? ”Muriți” metaforic vorbind, cu dreptatea în mână! Românii nu trebuie să facă jocul acelora care îi vor dezbinați. Românii trebuie să dialogheze, să găsească soluții, să se organizeze și să se solidarizeze. Dacă solidaritate nu e, nimic nu e!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-05-04 05:13:09
         
 
  Fac precizarea, de la început, că acest com este un pamflet mai mic. Înțelegând că, în atare situație, poți scrie orice vrei, nu mai poate fi socotit atac la persoană. Deși văd că se practică dihai, în continuare atacul, de către un individ, obșinuit să scuipe pe cioc tot felul de cârâieli (pamflet, am zis!), luând, drept țintă, singura care i-a mai rămas: un user care îl depășește net pe secțiunea poezie și, mai ales, pe zona bun-simț. Cum însă individul nu poate trăi decât stuchindu-și stropii biliari înspre oricine nu i-ar satisface lui înaltele precepte morale, de proveniență zoomigratoare, este lăsat, cu bună știință, să se desfășoare plenar, planând bățos în văzduhuri.
Aș remarca faptul că unul din personajele de ceeași teapă, chițăilă numit (pamflet, am zis!), recunoaște că este haștagist. Numindu-i pe cei plecați "anti-haștagiști". Prin urmare, prin contrast, ceata lui Parpanghel, de pe aici, este (sunt) o adunătură de papagali acoperiți, aflați în slujba kioveșismului, adică a abuzului și bolșeviasmului, instaurat în România, sub egida mahărilor de la brussel și finanțați de către șioroșismul globalist. Am observat, dealtfel, că și după plecarea "anti-haștagiștilor", haștagiștii înregimentați au continuat să se agite (vezi colportarea ursoaicei, prin intermediul răspândacului (pamflet, am zis!). Fapt care, evident, nu i-a stârnit vigilentului chițcăilă nicio reacție, vai, deși s-a declarat vehement - ca un mare ipocrit ce este - împotriva politizării spațiului ăstuia. Dealtfel, nici zoomigratorul nu s-a oprit din considerațiuni de extracție politică. Dar asta nu a supărat pe nimeni. Dimpotrivă!

Ca o observație colaterală: văd că achitarea soților Bârsan, de către ÎCCJ, care au fost târâți prin judecăți de către mizerii porcurori kioveșiști, cu dosare măsluite, făcute în scopul de a-și inserta la CEDO oama lor blondă, ei bine, asta nu a stârnit nici atâtica spiritul de, oh, "direptate", al cetei lui Parpanghel. Tipic!
Prin urmare, ipocrizia indivizilor ăstora, militantismul lor mizer, întreținut de către stimabilul și onorabilul domn Corbenko, nu mai păcălește pe nimnei!
(Așa e eco, dom'le? Că replica de-aseară nu-ți plăcu...!)
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-03 20:44:02
         
 
  Domnule Recheșan, ideea este corectă și este luată în considerație.

În cardul secțiunii ”Redacția” este prevăzut: ”Pe măsura dezvoltării proiectului vor putea fi cooptați în cadrul redacției și alți membri Europeea sau din afară.”

Sigur, revista a pornit, oarecum, atipic. Dacă așteptam să constitui, mai întâi, o redacție și apoi să ajungem la un consens, am rezerve că revista ar fi apărut vreodată.

Pentru o bună funcționare ar fi nevoie de colaboratori care, pentru moment, să-și asume, voluntar, una sau mai multe atribuții dintre cele de mai jos.

Aștept propuneri sau autopropuneri pentru:

• selecție texte din secțiunea Literatura online, Atelier literar, conform prevederilor din regulamentul de funcționare prezentate în paragraful Ajutor.
• selecție imagini
• tehnoredactare
• machetă site
• grafică
• realizare informatică a revistei
• design,
• realizare imagini
• corectură

Redacția Europeea
– director
– redactor-sef
– secretar general
– director economic

Pagini
• Poezie
• Proză
• Teatru
Toaate paginile revistei.


Corespondenti și colaboratori din străinatate
(Canada)
(Franta)
(Grecia)
(Italia)
(Marea Britanie)
(Spania)
(USA)
Etc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-05-03 02:53:44
         
 
  ma găsesc și eu în treabă și zic că ar fi util un colectiv de redacție care să trieze și să aleagă textele trimise spre publicare; de altfel, sunt curios dacă userul Aurel Conțu v-a trimis vreun poem sublim(ist)din vasta-i operă postată pe europeea.eu aș recomanda manifestul "Sublimismul"apărut in 2010 la editura online(?)Semănătorul, un volumaș edificator,ba chiar aș îndrăzni să spun edificator pentru platitudinea, impostura și umorul involuntar găsite între filele sale.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-02 15:28:41
         
 
  Totodată, îi invit pe aceea care mi-au trimis un singur poem să mai trimită și altele. Mulțumesc.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-05-02 09:35:27
         
 
  Mulțumesc celor care au trimis.

Aștept materiale și de la ceilalți membri.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-05-02 09:13:45
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE