FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Când se aruncă cu noroi
Text postat de Emanuel Cristescu
Tu luminează și el se va preface în praf pe care îl va spulbera vântul. (Citat din memorie dintr-un autor pe care nu mi-l amintesc. Să fie Călinescu, să fie Maiorescu?)

Să fie prostie? Să fie răutate? Să fie vreo intenție distructivă a unora? Să fie lipsă de discernământ? Să fie câte puțin din toate? Greu de înțeles și greu de diagnosticat!

Citez din ”Termeni și condiții”

”- Atelier Literar este un spatiu virtual gratuit pus la dispozitia creatorilor si iubitorilor de literatura. Atelierul este online, interactiv si necenzurat în spiritul art. 19 din “Declaratia universala a drepturilor omului”: „Orice om are dreptul la libertatea opiniilor si exprimarii; acest drept include libertatea de a avea opinii fara fara imixtiune din afara, precum si libertatea de a cauta, de a primi si de a raspândi informatii si idei prin orice mijloace si independent de frontierele de stat.”
- De altfel Constitutia României prevede la art. 30 urmatoarele:
(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisa.


Lipsa cenzurii nu înseamna însa si lipsa regulilor de comportare în societate. În acest sens aducem la cunostinta, tot din "Declaratia universala a drepturilor omului" art.29 :
1. Orice persoana are îndatoriri fata de colectivitate, deoarece numai în cadrul acesteia este posibila dezvoltarea libera si deplina a personalitatii sale.
2. In exercitarea drepturilor si libertatilor sale, fiecare om nu este supus decât numai îngradirilor stabilite prin lege, exclusiv în scopul de a asigura cuvenita recunoastere si respectare a drepturilor si libertatilor altora si ca sa fie satisfacute justele cerinte ale moralei, ordinii publice si bunastarii generale într-o societate democratica.
3. Aceste drepturi si libertati nu vor putea fi în nici un caz exercitate contrar scopurilor si principiilor Organizatiei Natiunilor Unite.


Misiunea asumata a sitului este: „ încurajarea si promovarea creatiei literare originale de valoare, selectia valorilor si publicarea celor mai bune creatii literare în paginile revistei on-line www.europeea.ro în volum de autor sau în volum colectiv “

Toți cei care postează aici au acceptat, când s-au înscris aici, termenii și condițiile în care pot posta.

Cu toate acestea și cu toate eforturile pe care le fac pentru a menține o atmosferă salubră pe site, apar mereu provocări, ofense jigniri, bălăcăreli, atacuri la persoane și altele de acest gen. Încât, se pare, o harță intratabilă pare să fie preocuparea, de căpătâi, a unora!

Îmi tot reproșați că nu am făcut nimic pentru site. iată, avem acum o revistă ușor de utilizat. În care lucrările valoroase pot fi publicate. Iar revista, prin efort comun, încet, încet, poate deveni, reper cultural.

Se pare are că unora nu le pasă. Nu sunt interesați.

Ei bine, domnilor, mie îmi pasă! A venit un moment al alegerii apelor. Constat, cu neplăcere, că unii profită de limitele democrației. Democrație în care am crezut și cred. Însă care, iată, poate fi neeficientă poate chiar distructivă. Poate deveni ineficientă în realizarea unor obiective serioase și perene! Pentru că, profitând de drepturile democrației unii abuzează și pot deturna efortul comun al celor mai mulți. Trist dar adevărat.

Suntem aici un grup, deschis, de oameni cu preocupări, cel puțin declarativ, literare. În locul unor dezbateri serioase, în loc să ne susținem și să ne promovăm unii pe alții, în loc de efort comun pentru a face cunoscute valorile reale și talentul acestui grup unii, se pare, cu toate forțele, acționează pentru distrugerea coeziunii grupului și pentru denigrarea membrilor. Prin urmare, pentru decredibilizarea acestui spațiu. (Poate și eu să fi greșit acceptând dezbateri politice aici. Voi realiza, sper, și o secțiune politică. Mă îndoiesc însă că voi putea impune un limbaj elevat. Însă am datoria să încerc.)

O sociogramă ar putea releva factorii perturbatori și ar putea pune în evidență incompatibilitățile. La care, cu tot regretul, va trebui să renunțăm. Și, evident, cu strângere de inimă, o voi face.

Cine nu vrea să participe la misiunea și obiectivele acestui spațiu cultural, cine va continua să provoace și cine va mai infesta acest spațiu va trebui să plece. Am făcut și fac prea multe eforturi pentru a menține funcțională această platformă. Unii au ajuns să mă jignească fără niciun motiv. Ba, un recent venit pe site, domnul Conțu, și-a permis, chiar, să mă înjure. Intolerabil. Sigur, ignor cu serenitate, astfel de manifestări și nu cred că merită nici măcar efortul de a le răspunde. Dar situația de acum nu mai poate continua.

În concluzie vă întreb, la modul serios, cine este interesat de proiectul cultural Europeea și cine vrea să participe la acest proiect în termenii și condițiile prevăzute de regulament? Puteți răspunde aici sau pe e-mail. Cine nu vrea să participe va trebui să plece. Alegerea apelor, deja, a început!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Stimată doamnă,
În calitate de înfocat colecționar de manuscrise rare ați putea să-mi emiteți o proforma invoice pentru toate cele 11 volume? Vreau să le achiziționez direct de la dvs (aș fi onorat dacă mi-ați oferi și o dedicație pe fiecare) – căutând în librării m-am ciocnit invariabil de același răspuns: ”ne pare rău, stoc epuizat”. Dezarmant. Dacă nu mai aveți nici dvs, voi fi distrus. Într-o atare situație, evident nedorită, în compensare, sau drept consolare mai bine zis, trimiteți-mi vă rog măcar lista cu cei 11 critici avizați. Aș putea avea măcar o discuție cu dânșii, ceva de genul:
- Ce faci dom-le? Faci mișto de mine?
- Păi, cine a început primul?
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2018-04-22 11:49:18
         
 
  Domnule Emanuel Cristescu, în niciun caz nu o să mai postez pe Europeea vreun text, cărțile mele sunt cunoscute, am destui cititori. Cronicile cărților mele sunt scrise de critici avizați, nu am nevoie de criticile lui Radu Ștefănescu sau Florin Rădulescu de pe Europeea. Vă mulțumesc pentru cuvintele binevoitoare și urare.  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2018-04-21 22:14:38
         
 
  în luna de recluziune la nivel 10, promit să citesc toate cele 11 cărți.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-04-21 17:42:26
         
 
  lol  
Postat de catre dorias serbanescu la data de 2018-04-21 17:17:45
         
 
  Vedeți, domnule Ștefănescu, la ce performanțe va fi putut contribui și Europeea?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-04-21 17:08:44
         
 
  Invidia, doamna Ilie, invidia. La 11 cărți sunteți o autoare realizată. Poate mult prea realizată. Sigur, USR vă v-a fi confirmat autenticitatea și valoarea.

Prezentați-ne și nouă titlurile. Și, eventual, fragmente.

Dar de ce vă speriați? Și Shakespeare a fost contestat. Dacă dumneavoastră credeți în valoarea cărților pe care le-ați scris, dacă aveți cititori care rezonează cu ele de ce sunteți așa modestă? Prezentați-le! faceți-le cunoscute. Marele Text nu trebuie văduvit.

Vă doresc numai succese și bucurii.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-04-21 17:05:46
         
 
  Intervenția prolificei noastre colege îmi aduce aminte de bancul cu un gușter pe la 80 ani, în cârje, care bate la ușa unei școli de samba, i se deschide, bună ziua, cu ce vă putem ajuta, salut, se stropșește moșul, am venit să vă anunț că pe mine nu puteți conta.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-04-21 16:16:33
         
 
  "Să fie prostie? Să fie răutate? Să fie vreo intenție distructivă a unora? Să fie lipsă de discernământ? Să fie câte puțin din toate? Greu de înțeles și greu de diagnosticat!"
(Emanuel Cristescu)

Păi, singur vă dați răspunsul, domnule Cristescu. Oamenii nu se schimbă, oricât ați vrea dv. Europeea a fost "cucerită" de câteva nume toxice, care se hrănesc doar cu resentimente. Au venit și pe pagina mea de facebook și m-au făcut de rușine cu mahalagismele lor. I-am blocat.De aceea nu am vrut să vă trimit coperțile cărților mele: dacă le-ați fi postat pe Europeea îmi dau seama ce răutăți puteau posta. Am 11 cărți până acum,am avut lansări de carte cu succese, Radu Ștefănescu ar face infarct și nu numai el: Florin Rădulescu și alți vreo câțiva. Nu vă întrebați de ce nu mai postează pe Europeea ceilalți autori care postau acum câțiva ani? Vă doresc ca Europeea să revină la ce-a fost odată, dar sunt sceptică. Mult succes!
Vasilica Ilie
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2018-04-21 15:46:04
         
 
  raduleasco, te crezi vreun critic? imi bag tunul in sosetele tale gaurite.  
Postat de catre dorias serbanescu la data de 2018-04-19 20:40:08
         
 
  Zgornele, pune-ți pantaloneii scurți, rolele și fuga-fuguța la bulivar, birjar, să-ți mai speli și tu ochii. Că de când ești andropauzat ți s-au răzvrătit glandele și ți s-a strâmbat creierul, de ajusn un fel de burete fleșcăit.
Și mai tacă-ți fleanca aia de savant pârât, că te-am băgat seamă doar că să simți și tu că exiști!
Ar trebui să-mi mulțumești că te-am sculat din sicriu și bâțâi acum din cap, cum ți-am mai spus, ca bibelourile din parbriz.
Cât privește "tâmpeniile și mizeriile", "calamitatea", "terorismul totalmente radicalizat" cât și chestia cu mascații, asta trădează spiritul vostru haștagist, de neobolșevici, de fapt rasiști-naziști, care considerați că toată lumea-i penală, afar de voi!
Moșteniți, mă, voi pământul ăsta, să vă creșteți puii de minibullsheetvici, care dansează țanțoroiul în piața victoriei capitalismului, cu vuvuzeaua-n gât!
Hai sik și vorba aia!...

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-18 16:22:13
         
 
  Ce sa comentezi ma contule,scrii cum scrii,adica postezi numai nazbatii apreciate doar de tine,ai 4-5 citiri la fiecare aberatie pe care o produci,du-te mosneag fasait in parc si joaca table.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2018-04-18 16:03:05
         
 
  Sunt de acord sa postez la sectiunea Mahala. Dar neaparat il vreau si pe Clontosu acolo, cu operele lui stupide, pe post de copil de mingi.plus dorias cel de sex incert care debiteaza numai elucubratii, perfect pentru postul de carne de tun.

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2018-04-18 15:27:29
         
 
  Domnule Corbu, este clar că individul a devenit un terorist totalmente radicalizat. S-ar putea ca în curînd să-l salte mascații chiar de pe site. Și să caute și materialele cu care s-a nutrit copios aici.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2018-04-18 09:22:20
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  S-au mai auzit câteva focuri de armă, dar una peste alta, a fost liniște.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-04-18 09:10:23
         
 
  În toată perioada, domnule Ștefănescu, aici s-au publicat creații valoroase. Iar audiența medie a fost de cca 75 de vizitatori unici pe zi.

Întrebarea mea viza atmosfera. Adică dacă, în acea perioadă au mai fost certuri, ofense, jigniri bălăcăreli.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-04-18 09:04:08
         
 
  Vreo doi ani domnul Ioan Peia nu a activat aici. A fost cumva o atmosferă civilizată pe site?
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-04-18 07:14:18



domnule Cristescu,

un an de zile după explozia bombei de la Hiroșima, oleandrul nu a mai răsărit. atmosfera era toxică. ziarele, puține, îi rechemau pe supraviețuitori, îndemnau la reconstrucție, dar scoteau editoriale cu titluri gen LATENȚĂ EUROPEICĂ. totul era pustiu, deci ecoliterar. în sensul ăsta, da, putem spune că în absența civilizației, cu prețul ăsta, a fost o atmosferă calmă, civilizată.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-04-18 08:41:56
         
 
  Mulțumesc domnule Ghejan.

Mutatis mutandis, Gruparea Junimea, numără vreo 30-40 de membri. Și ce urme a lăsat, ea, gruparea, în literatura română!

Noi,aici, formal suntem peste o mie. De ce oare ceilalți nu mai sunt activi? Trecând peste atacul informatic al nefericitului Dan Cârlea cred că atmosfera de pe site i-a făcut pe mulți să nu mai activeze.

Și la Junimea erau polemici! Și ce polemici. Dar nu s-a ajuns niciodată la o atmosferă ca aici.

Dacă nu vom reuși să instaurăm o atmosferă de dialoguri intelectuale de dezbateri și critici ale textelor, această atmosferă de mahala, care, insidios, s-a instaurat pe site, va face ca efortul creativ, munca pe text, și realizarea a ceva durabil să se năruie.

Eu nu-mi doresc asta. Și, cred, mulți dintre noi, la fel. Prin urmare îndemnul meu: să ne reîntoarcem la literatură și dezbateri, domnilor. Care puteți. Care nu, ne pare rău. O să vă pun la dispoziție o secțiune separată. O Mahaleea în care să vă desfășurați.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-04-18 07:57:48
         
 
  N-am nevoie de nicio sociogramă ca să vă răspund ferm: da. Dînsul nu este o persoană, este o calamitate. Chiar dacă vă măgulește cît de cît faptul că vă ține politic partea, o face într-un hal fără de hal. Dealtfel știți bine că e un scandalagiu incorigibil. Indezirabil pe oriunde a bîntuit.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2018-04-18 07:42:54
         
 
  Legile, domnule Cristescu, chiar și ale dvs., nu se aplică retroactiv! Vă cer scuze, dacă țineți neapărat, dar vrea să vă mărturisesc că sunt, prin convingeri, ateu, și că am o altă viziune asupra Iadului!  
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-04-18 07:40:13
         
 
  Domnule CTA,

Vreo doi ani domnul Ioan Peia nu a activat aici. A fost cumva o atmosferă civilizată pe site?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-04-18 07:14:18
         
 
  Domnule Conțu,

Nici în al doisprezecelea ceas nu conștientizați gravitatea gestului dumneavoastră!

Postați comentariile mele care, chipurile, m-ar face ”responsabil” de înjurătura dumneavoastră!

Și înjurătura dumneavoastră. Să vedeți și alte păreri.


Și, dacă tot nu veți înțelege c[ trebuie să-mi prezentați scuze va trebui să părăsiți acest spațiu. Fără condiționări. Punct.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-04-18 07:11:56
         
 
  Domnule Corbu, cît timp îl promovați pe Peia cu toate tîmpeniile și mizeriile lui, eu vă răspund: nu. Sînteți complicele lui și el profită de lașitatea dv. Și v-o și spune-n față. Trebuie să fii orb să nu vezi realitatea.

Dealtfel știți bine unde e buba, dar faceți tot felul de volute ca să nu puneți degetul pe ea.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2018-04-18 06:31:07
         
 
  Nu v-am înjurat, domnule Cristescu, dvs mi-ați cenzurat abuziv mai multe comentarii, adăugând la unul dintre ele un răspuns malițios, iar eu v-am replicat în aceeași notă. Ori suntem echidistanți cu toată lumea, ori nu suntem! Nu se va mai întâmpla de acum înainte, fiindcă mă voi feri să mai fac comentarii. Cu toată stima, autorul moral, a celor semnalate mai sus, sunteți dvs.!






ț ori
 
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-04-18 06:25:01
         
 
  Foarte corect! De fapt, există o veche vorbă românească care spune c㠔dragoste cu sila nu se face”. Mai mult (în consens): nu aveți nevoie de prea multe explicații sau justificări de dat pentru acțiunile dvs viitoare privitoare la ”epurare”, având în vedere un agreement acceptat tacit de utilizatori, pe care l-ați tot reamintit în calitatea dvs de editor șef (owner) al paginilor albastre. Oricine are dreptul să-și manifeste nemulțumirea față de regulamentul impus (agreement-ul de fond fiind astfel neacceptat ”la vedere”), deci implicit excluderea celui în cauză devine o consecință - exact ca un risc asumat, exprimat, produs. Atâta timp cât decizia dvs este demonstrat obiectivă (deși, personal chiar și asta o privesc ca pe un răsfăț), cu atât mai mult n-ar trebui să fie deranjantă nici măcar pentru cel implicat. De menționat totodată, ar fi faptul că e practic imposibil să nu existe ”scăpări” în afara regulamentului. Editorul ”perfect” nu există. Ar însemna ca acesta să nu mai facă nimic altceva, decât să citească toate ”bazaconiile”. Se oferă cineva? Nu cred! În altă ordine de idei, o echipă editorială, cu toate că ar spori eficiența (poate chiar și obiectivitatea deciziilor) va fi tot ”un stol de cuci”. Una peste alta, și pe înțelesul tuturor: violul se pedepsește, iar aici nu e un centru de re-educare!  
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2018-04-18 04:32:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE