FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
menuet
Text postat de Gheorghe Rechesan
menuet

Trebăluiam printre cadavre
le măturam de muște verzi,
vorbeam, glumeam, spuneam palabre
sperînd că nu o să mă vezi

Și, deodată, tu, iubito,
te-ai uitat la mine lung
murindu-mi tu secunda ce-am murit-o
mai dinainte ca să plîng


* poezia a fost scrisă de Nichita Stănescu cu doi ani înainte de moarte,nepublicată în volum niciodată și face parte din ciclul de 50 poeme inedite dedicate Dorei Stănescu, soția poetului.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Cam înțelegi ce vrei, ce-ți convine, ghiță porumbiță!
Eu n-am spus că ai inventat tu nimic, am spus că nici nu m-am omorât să deschid postul. Că nu puteam găsi ceva, de doftă, la tine. Altfel, e cam ușor de recunoscut stilul. Poate m-aș fi prins, dacă nu-mi era lene. Dar tu, cu cartea-n mână, să o iei în freză?! Și mai și minți: că a apărut "cu grafia originală în manuscris(inclusiv menuet pe care n-ai recunoscut-o)".
Deci nu e cu grafia aia, minciunică, și nici nu mă lua cu "nu ai recunoscut-o", fiindcă nici măcar nu am citit-o!
Așa ai făcut și cu pisica aia, când ai tot ocolit somația mea de a arăta originalul.
Eh, ce să te aștepți de la un recuperator?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-18 00:10:47
         
 
  Același album, Peia, la pagina 185, „menuet”.cred că ai cartea dar, te prostești zicînd că aș fi inventat eu poezia de mai sus.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-17 18:33:44
         
 
  Album redactat "Viața românească", pag. 312, "Dormi".
Caută și ți se va deschide!
Mintea.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 23:07:21
         
 
  Nu că eu nu-s colportor ca tine. Ci doar reproduc cu fidelitate ceea ce citesc. Ca să vezi!...

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 23:01:04
         
 
  Eu am respectat ceea ce e scris, negru pe alb. Nu știu a cui e vina. Poate a ălora care au redactat albumul. Doar nu era să corectez eu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 23:00:17
         
 
  îmi vine greu să cred că Nichita a scris "dormite-ai și dormi acu" în loc de "dormi-te-ai și dormi acu".

sau că atât de semidoct e colportorul, de nu i-a sărit în ochi.

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-04-16 21:33:51
         
 
  Deci, cum 'seși?

"poezeaua ta? e o pastișă și-atît. bucăți tăiate din Nichita și lipite laolaltă, așa cum lipește un copil decupările dintr-o revistă."

Pfuuu! Ești bun, taicule!
Deci ai gusturi, nu glumă!
Îți place Nichita Stănescu,a tunci când știi sigur că nu e "pastișă" de-a mea!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 19:52:00
         
 
  Iar "menuetul" a apărut în volumul omagial, dedicat lui, în 1984, și poartă fix titlul ăsta, pe care ți-l zisei eu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 19:47:57
         
 
  FRAIEREEE, AI FURAT-O, FRAIEREEE!
Ținînte bine: pozica e scrisă de Nichita Stănescu.
Face parte din volumul "Scrisori pentru prieteni"!

Hă, hă, hăăă! Căzuși în cursă, fraiere!

Cât privește menuetul ăla, nici măcar nu am accesat poezica, bicoz credeam că-s niște prostioare mimate de către tine sau șparlite, ca povestea cu pisica aia!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 19:45:21
         
 
  și-n menuet nu e,după tine, atotperceptivule? admit să ai păreri și gusturi dar, cînd le împletești cu blesteme și sudalme, cine te mai ascultă? curcile ale din salcîmii de pe malu Gogoșiței!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-16 19:44:33
         
 
  repet, nada nu era pt tineși totuși ai mușcat în mod inexplicabil,probabil vizionările ale tîrzii în miez de noapte la antenele „ varanului” ți-au tocit rău neuronii)ci pt.sfertodoctul de Conțurel, care, nici dacă postam Oda în metru antic de eminescu, tot mușca ca un biban năuc!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-16 19:42:37
         
 
  nu, volumul este cel scos de Viața Românească în 84 , după moartea lui Nichita, iar poeziile cele cincizeci au fost inedite, cu grafia originală în manuscris(inclusiv menuet pe care n-ai recunoscut-o)și nu au apărut în volum decît zece ani mai tîrziu și atunci după tot felul de tertipuri editoriale.

poezeaua ta? e o pastișă și-atît. bucăți tăiate din Nichita și lipite laolaltă, așa cum lipește un copil decupările dintr-o revistă.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-16 19:35:45
         
 
  O vorbă mare a spus Nichita Stăenscu: "Nu cred în avangardă, cum nu cred în ariegardă. Cred în literatură pur și simplu. Când e."
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 18:58:03
         
 
  Te crezi mai jmeker ca bomba atomică, tipule!

Volumul se numește: Tu departea, tu departea mea... și de cincizeci de titluri dedicate lu gagică-sa.
Îți enumăr primele cinci, apoi pe cele 20-25 și penultimele cinci, ca să vezi că nu mă dau rotund ca tine:
cântec, doină, dora, dora, doră... cântec, oacheș, trecând pe acolo, nemernicia, se anapoda... viscol de primăvară, contemplare, fînar, la plop, scrisoare.

Cât privește poezica, io zic că e o imitație perfectă!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 18:07:20
         
 
  conțulache,dacă tăceai filosof rămîneai! vorbind și comentînd ca prostu din baia publică, ți-ai demonstrat cu vîrf și îndesat incultura, frustrările și jegul de pseudopoet!(care ți-a rămas sub unghii ca țărîna unui plugar cinstit)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-16 18:02:25
         
 
  ioane, nada din cîrlig nu-ți era destinată! bon, dacă ai mușcat să-ți fie de bine!firește că-l poți imita pe Nichita(deși mă-ndoiesc că ai volumul din care am citat între cei 5 metri steri de poezie)dar nu poți fi Nichita,oricît te strofoci tu să demonstrezi!
Conțule, cît de obtuz poți să fii! Ești mai redus, mai analfabet și mai stupid decît mi-aș fi putut imagina.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-16 17:42:36
         
 
  Dar ce ușor poți scrie ca Nichita Stănenscu...
Iacă:

Dormi în unghia mea dreaptă
zgâriata pâna la sânge
plângi tu oaie înțeleaptă
iarba verdele și-l frânge

Oh, zbang-zdrang îmi este coardă
coasta, de chitară
Unghii izbucnite, ho, dezmiardă
pieptul dedicat să moară

Nani-nani, taure,
buți-buți, lapți, lapți, hu,
aurheo, aure,
dormite-ai și dormi acu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 16:29:42
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Uite că pică alt fraier în plasă!
Unde dai și unde crapă!...


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 14:17:24
         
 
  Desigur, toți scriitorii României, în frunte cu alde preșu și liikeanu, secondați de-alde răsulescu și zîngheșani, erau în piața victoriei capitalismului, țopăind cu... vuvuzeaua-n gură!

În plus, cât de fraier poți fi, râzgheșane, când crezi că chiar dacă nu te-i fi prins de stil, nu dădeai o căutare pe goagăl, să vezi ce și cum. Că aci nu fu ca chestia cu pisica moartă, de la popa-n poartă, pe care nicicum nu ai avut tupeul să o deconspiri. Furtișag de (...) pârât!

Pdap, credința că tot, dar absolut tot ce scrie un ins, fie el și super-notoriu, e genial, ține doar de prostia unora care nu-s în stare să facă deosebirea între adevăr și farsă. Poezica de mai sus e o prostioară, scrisă de Nikita (aollleu, juma rus, nu vă stârnește așa, un fel de revoltă anticomunsită?!!), la finișul unei sticloanțe de vodkă.
Dacă-l scuturi bine pe "marele poet" avangardist, nu mai rămâne din el decât vreo sută de titluri.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-16 14:01:56
         
 
  pun pariu că dacă trăia, Nichita era în piața Victoriei cu poezie#!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-16 11:54:41
         
 
  mă bucur că mai pot detecta poezia adevărată.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-04-16 10:14:57
         
 
  și mie.nu pt. că a scris-o Nichita ci fiindcă merge drept la țintă.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-16 10:13:14
         
 
  mie mi-a plăcut. a cui e?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-04-16 10:10:57
         
 
  Rudy,Stef, poezica nu-mi aparține, am postat-o să văd dacă mușcă din momeală bardu sau altă plevușcă cu ifose criticoide!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-16 10:09:24
         
 
  Da, specialitatea ta morbidă de a mătura muștele de pe cadavre și de a sta la „palabre„ ( în loc de palavre!).
PALÁBRĂ s.f. (Franțuzism) Palavră, vorbă goală; minciună. Sursa: DN (1986) adăugată de LauraGellner, de pe vremea lui bunicul. Ca s-o faci pe desteptul! În final, iubita îți moare secunda și te lasă cu ochii în soare. Tu ce să mai omori? ( cum pretinzi!). Secunda era deja moartă.
 
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-04-16 09:08:39
         
 
  Iata ca si in poezie poti face lucruri deosebite.Daca nivelul mi-ar permite,as da un vot.

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2018-04-16 08:02:17
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE