FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sînt o babă pesedistă (6)
Text postat de Gheorghe Rechesan
6.

Țara suferea cumplit sub tirania „Matrozului” care cîrmuia cu manierele lui de bădăran toate treburile interne și externe, iar eu nu îmi găseam locul printre cei dezamăgiți de înfrîngerea în alegeri. Fiică-mea îmi scrisese că făcuse nunta și multă vreme am fost mîhnită că n-am putut să fiu acolo, în America, să o văd și eu în rochie de mireasă. Mi-a trimis niște poze care m-au făcut să lăcrimez și să mă necăjesc mai tare fiindcă purta o rochie simplă, albă, fără voal, nu pe cea cu dantelă, trenă, voal lung și brodată toată cu fir argintiu și cristale swaroski pe care dădusem o grămadă de bani. În amărăciunea mea nu aveam cu cine să mă sfătuiesc, cu cine să schimb o vorbă și nici nu știam ce cale să aleg, de-acum înainte, în viață. Îmi vedeam de munca mea, lucrîndnd mult peste orele de program căci facturile și borderourile pline cu cifre ale consilului județean se înmulțeau pe zi ce trece de nu-mi mai vedeam capul de atîta treabă. Soarta, însă, mi-a oferit încă un prilej nesperat să-mi consolidez viitorul. După serbarea zilei sale de naștere șeful meu, Titus Grăjdean, m-a luat deoparte și mi-a spus confidențial:
„ Doamna Sorana, dumneata ești o femeie de încredere, hotărîtă și foarte civilizată, e păcat să-ți irosești inteligența printre hîrțoage!”
Am simțit pe neașteptate că inima îmi zvîcnește puternic în piept. Făcusem oare vreo greșeală, îl nemulțumisem cu ceva de se gîndea să renunțe la serviciile mele. Am oftat și i-am răspuns precaută:
„ Mă străduiesc, domnu Titus să vă fiu de folos și să știți că aș face orice ca partidul să ajungă din nou la guvernare!”
El și-a mîngîiat mustața grizonantă și bine îngrijită:
„ Știu și tocmai de aceea m-am gîndit să-ți fac o propunere!”
„ Doamne, mi-a trecut prin gînd, cu amintirea perversităților lui Baltaciuc de la fisc încă proaspătă în minte, ce drac se-ntîmplă cu bărbații din ziua de azi, de-și rînduie viața după filmele americane indecente?”
Ca și cum mi-ar fi ghicit gîndul, Grăjdean mi-a spus zîmbind:
„ Una decentă ca dumneata...ce-ai zice să-ți depui candidatura pentru alegerile europarlamentare?”
Mi s-au muiat picioarele de a trebuit să mă așez și să beau un pahar mare de apă.
„ Eu, la Bruxelles? m-am bîlbîit, nu știu dacă pot să fac față acestei sarcini, mă copleșește!”
„ Nu te speria, doamnă Sorana, a zis Grăjdean, vino-ți în fire, că partidul va avea grijă de tot ce trebuie ca să fii aleasă!”
„ E prea mare pasul pe care mi-l cereți să-l fac! Nu mă pricep la politica de nivel înalt, de ce să vă mint, că pînă acum m-am ocupat exclusiv cu treburi administrative, mărunte, aici, pe plan local, nu cred că-s potrivită!”
„ Hai, lasă modestia, că ești cea mai potrivită și te-am ales tocmai fiindcă ești o persoană devotată și de încredere! Ce să mai lungim vorba, rezolvă ce mai ai de rezolvat pe aici, fă-ți bagajele, că-n maxim trei luni mergi la Bruxelles să ne reprezinți în parlamentul european!”
Vai de capul meu! Eu nici nu știam exact unde-i Bruxellu ăla pe hartă, darmite ce se petrecea pe-acolo, dar i-am ascultat sfatul. Bani aveam, așa că m-am dus în Mall să-mi aleg niște rochii frumoase, pantofi adecvați și poșete din piele naturală ca să nu mă fac de rușine. Mi-era necaz că nu aveam o prietenă alături cu care să mă sfătuiesc, așa cum facem noi, femeile, de obicei, însă fata de la magazinul de confecții a fost extrem de drăguță cu mine și m-a ajutat să-mi aleg toaletele potrivite. Pentru ocaziile speciale am cumpărat o fustă midi, din stofă albă, deasă ca abaua și un pardesiu din același material, cusut cu broderii colorate, roșu-galben-albastre în motive populare confecționat de o creatoare de modă româncă care folosea numai materiale și tehnici tradiționale. Pentru seară, am ales o rochie lungă din lame mov închis ( învățasem și eu cîte ceva despre radiația violetă) cu un păun mare brodat cu fir auriu pe corsaj, iar pentru ținuta de zi cu zi un taioraș în nuanța somonului (care se potrivea de minune cu culoarea ochiilor și părului meu) cu revere răscroite, tare drăguț, puteai să juri că ieșise din mîinile lui Coco Chanel. Vînzătoarea de la standul de cosmetice m-a sfătuit să-mi cumpăr și un parfum scump, tot chanel, însă mie mi s-a părut prea scump pentru bugetul meu așa că am luat unul obișnuit, cu arome de viorele și flori de vîsc. Alegerea garderobei m-a îmbărbătat, mi se părea că acum puteam înfrunta orice europarlamentar de sex masculin, că doar nu eram eu mai proastă și mai urîtă decît altele care au ajuns la Bruxelles. Am avut ambiția să îmbrac toate hainele achiziționate și să mă pozez cu ele. Am trimis fotografiile Andreei, în America și ea mi-a telefonat imediat ce le-a primit.
„ Ce-ți veni mamă, să te-noiești, ai un cavaler și mie nu mi-ai zis nimic? s-a mirat fiică-mea.
„ Poate că am...ce-mi veni? Uite-așa, m-am gîndit să arăt și eu ca o doamnă, să nu-ți fie rușine cu mine!
A rîs, înveselită de vorbele mele:
„ Mamă, nu te supăra pe mine, dar țoalele pe care ți le-ai luat îs cam demodate și te îmbătrînesc!”
„ O fi...da’ care-i problema ta!”
„ Nu vreau să arăți ca o babă!”
„ Ce să fac, sunt o babă, că m-au îmbătrînit grijile și necazurile înainte vreme!”
Vocea ei s-a muiat:
„ N-ai decît patruzeci și opt de ani...și, nu te supăra, mamă, eu îți vreau numai binele, atîta tot!”
Mie mi-a sărit muștarul și am strigat în receptor:
„ Da, sunt o babă, o babă pesedistă dar să știi că nu mă las bătută nici de alea mai tinere și mai frumoase ca mine!”
Andreea a mai mormăit ceva despre scumpetea vieții în America, despre bărbatu-su, despre serviciul care o sleia de puteri, apoi a închis. Tare m-a mîhnit constatarea ei și, de ciudă, am scos o sticlă de coniac din șifonier, pe care o păstram pentru ocaziile festive, dacă-mi venea cineva în casă, am ras un pahar mare, plin cu coniac și m-am mai liniștit.
A doua zi, am primit un telefon de la unul Contrău, secretar general la partid sau cam așa ceva, care mi-a spus să vin urgent la sediu și a trimis o mașină cu șofer să mă aducă. Am apucat să mă rujez puțin, am îmbrăcat repede pardesiul alb cu motive populare stilizate și m-am prezentat la sediul p.s.d. Lui Grăjdean tare i-a mai plăcut ținuta mea și, de cum m-a văzut m-a complimentat:
„Uite, așa trebuie să arate orice membră a organizației de femei care vrea să reprezinte partidul!”
Ne-am urcat amîndoi într-un jeep grand cherokee de culoare neagră și am luat-o spre Videle, fiindcă de-acolo stabilise el că trebuie să-mi încep campania electorală. Conducea cu o sută pe oră dar degajat, cu o singură mînă și cu țigara aprinsă în colțul gurii deși drumul era plin de hîrtoape.
„ Îs multe de făcut în județ, a zis ocolind ditamai groapa din asfalt și trebuie să convingem oamenii să te aleagă fiindcă avem nevoie de pile la Bruxelles și de fonduri europene ca să rezolvăm toate problemele din infrastructură!”
Mai mult ca să mă aflu în treabă l-am întrebat:
„ Eu ce trebuie să fac? Ce să le spun oamenilor că n-am avut timp să-mi pregătesc un discurs, m-ați luat pe nepregătite.
El a zîmbit, așa cum știa el, un zîmbet șăgalnic care înfiora orice femeie și mi-a risipit neîncredrea.
„ Nu trebuie să faci nimic special...ieși în fața oamenilor, le spui că știi ce păsuri au, că-s tare necăjiți și că dacă te aleg vei depune toate eforturile să le rezolvi problemele...de altfel ți-am scris noi un discurs scurt, trebuie numai să-l citești cu voce tare, clar și fără frică!”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  nu, eu cred că e un apevist la pensie, în jur de 66-68 ani care crește bibilici, scrie haikuri pe scîndurile poiatei și se crede Al Pacino în tinerețe.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-15 21:13:20
         
 
  Contu e un moldovean marunt,care abia a absolvit 12 clase la cuca macaii,sa fim indulgenti cu un ins care in loc sa-si are ogorul,se crede poiat  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2018-04-15 13:15:29
         
 
  acest troller marunt,(a.contu, pt.conformitate) care si-a ]nchis comentariile ar avea poate, parte de mai multa atentie daca nu si-ar varsa umorile si frustrarea pe paginile altora si si-ar vedea de poezicile lui.sa somezi pe cineva s[ paraseasca europeea numai pt. bizii ca un anofel pe-aici mi se pare ilar...cum era dictonul ala cu cizmarul si sandaua?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-15 13:00:50
         
 
  Deci, care e răspunsul? Verde-n față, nu cu savantlâcuri giratorii.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-15 10:20:40
         
 
  Dom'le, o singură întrebare, ca să fiu sigur că nu greșesc: toate invalidările comentariilor mele îți aprațin sau ai vreun negrișor care umblă cu mânuța cremenală peste tot, favorizându-i pe unii și dându-le interdicție altora?
Sper că nu te-apuci să-mi invallidezi și comul ăsta!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-15 09:27:36
         
 
  Care ”lui”? Dl. Recheșan are nivel de postare directă. Deci nu-i validează sau invalidează nimeni textele sau comentariile. Dacă încalcă regulamentul sesizați. Eu nu pot citi tot ce se scrie aici.

Celor care au nivel 10, da, li se validează sau invalidează texte și sau comentarii. Și este plină de invalidări.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-04-15 08:23:29
         
 
  Dacă lui îi aprobați comentariul acesta abject, domnule Cristescu, de ce nu-l validați și pe al meu, care este mai degrabă moralizator?  
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-04-15 07:08:38
         
 
  contzulake, nu toți sunt lași ca tine! sunt pe europeea de vreo zece ani și n-am să plec fiindcă chelălăi tu jalnic. dă sfaturi altora, mai proști ca tine, vezi-ți de niNfe, bolerouri, linge dosul bardului de la Malu și fă-te că plouă poate te alegi cu ceva.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-14 22:05:18
         
 
  Mută-te pe alt site sau închideți căsuța de comentarii, fiindcă și așa nu te alegi cu nimic!
Apoi, mai scrie și tu câte o poezie, ceva de bun simț, decât să pui etichete! Ascultă-l și tu o dată pe Ioan Peia, care știe ce spune și cum să spună!!!
Să nu zici că-s subiectiv!
 
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-04-14 20:07:11
         
 
  er.limbajul  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-14 17:08:23
         
 
  contzunache, problema nu sunt textele mele, erorile sau limbajujul folosit, problea e;ti tu, un veleitar scofîlcit și frustrat care nu realizează cît de limitat este.să te avertizez să nu mai intervii sub textele mele? nu, bre, fiindcă îmi oferi dovezi cu duiumul cît de nătîng poți să fii...era să scriu niNfomaniac!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-14 17:07:46
         
 
  Mulțumesc, domnule Peia. M-ai scutit de un efort neplăcut! Am mai semnalat greșeli și în alte texte, dar n-au fost validate. Psemne îl protejează cineva!
E jalnic cum încearcă să demonstreze că albul e negru! Dă vina pe personajele sale, care vorbesc strict, dar asta nu înseamnă că povestitorul trebuie să se confunde cu ele ( dacă nu cumva...!)
 
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-04-14 15:44:58
         
 
  pps swVarovski, analfabetule? mai caută:

Swarovski ( / s w ɒ r ɒ f k k i / ; germană: [svarɔfski] ( Despre acest sunet asculta ) ) este un producător austriac de sticlă de plumb (denumită în mod obișnuit cristal ) cu sediul în Wattens , Austria. Compania este împărțită în trei mari domenii ale industriei: Swarovski Crystal Business, care produce în primul rând bijuterii din sticlă de plumb (denumite în mod obișnuit bijuterii de cristal )
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-13 19:36:48
         
 
  Băi Zghiereșane, nu mai fă, mă, așa, pe deșteptul, că n-ai inventat tu DEXul!
Vezi, mai întâi, că proptiși tu o virgulă unde n-are ce căuta, bașca nu ai pus alta unde trebuie. Eu m-am tot mirat cine dracu îți corectează ție textele! Nu cumva ai vreun negrișor, cu studii la facultatea lu Victor Bălosu, alea de i le turti Birică, pe miriște?
Omul are dreptate, "n", pe taste, e lângă "m", și ai făcut și tu greșeli din astea, cu duiumul. Nu mai zic că redactezi mizerabil textul: nu ții cont de pauze, de locul virgulelor, de frazare. Te pardon, pe tine, de zici că ești cel puțin kakademician la institutul de făcut biluțe din nas!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-13 19:22:35
         
 
  p.s. nu, niNfomania ta nu e o eroare de tastare e neștiință, nemaivorbind de faptul că habar nu ai ce semnificații are termenul!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-13 19:07:43
         
 
  colțurică, mă bucur că vînezi fleacuri dar, e inutil să îi spun că personajul vorbește stricat, ca omul de rînd, atunci cînd își relatează viața.e o tehnică numită nuanțare de care tu habar n-ai și-ți înșiri textele în proză plicticoase ca pe niște mărgele fără sfoară. apropos, de ce nu-ți deschizi, curajosule, paginile ca să îți numărăm și noi virgule, veleitar fără haz ce ești?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-13 19:06:21
         
 
  swaroski - swvarovski
rânduie viața - rânduiesc viața ( pers. a IIIa)
mai ține cont și de virgule, nu prea știi unde să le pui!
„Ninf㔠a fost o greșeală de tastare, în cel puțin 5 comentarii și poeme apare corect! Te legi de nimicuri, mai bine te-ai uita în textele tale în care scrii „sînt” în loc de sunt, etc
 
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-04-13 17:10:05
         
 
  nene bardule, ai greșit ușa,registratura de sudalme pierdute este alăturea, cum o iei la stînga spre Videle!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-13 15:13:04
         
 
  Păi voi, măi rădulescu doi, ce sunteți? Nu o gașcă de haștgiști pur sânge? Nu sunteți vis, ci coșmar!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-13 12:58:53
         
 
  vai...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-04-13 12:55:50
         
 
  :))) dă-i tu, dacă ai chef, blowjob!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-13 12:53:09
         
 
  eu cred că Colțache nu scrie tocmai rău, dar trebuie să mai fure, să mai sugă din creația marilor maeștri.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-04-13 12:51:36
         
 
  colțurică, faptul că trolezi pe unde poți)inclusiv pe f.b.) nu te transformă automat nici în literat și nici în critic.unul ca tine, care bîjbîie agramat cu epocale și impardonabile gafe de genul niNfomani ar trebui să-și țină ciocu mic și să nu mai zgîrie parchetul cu giumbușlucuri de prematur!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-13 12:47:07
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  De ce nu validați comentarile despre greșelile lui Rechesan? Nu e prima dată! E protejat!  
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-04-13 12:14:03
         
 
  atîta poți,pauvre popeia?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-04-12 18:11:50
         
 
  daca nici peia nu viseaza hastagisti la tot pasul,atunci cine mama zmeilor sa-i viseze...  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2018-04-12 17:05:51
         
 
  Greșală, încă din titlu!
Ești o babă haștagistă, din clanul Cîrpaciu!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-04-12 15:35:45
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE