FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ORANJADA MECANICĂ (episod 1)
Text postat de Gheorghe Rechesan
ORANJADA MECANICĂ (telenovelă)

INTERIOR. DIMINEAȚA. BIROUL PROCURORULUI CRISTY MANDARINĂ

FADE IN: Camera plonjează într-o încăpere înecată în fum. În prim plan atîrnă o jachetă demodată din piele neagră și o hartă 3D a capitalei împănată cu stegulețe multicolore. În planul secund un birou masiv, acoperit cu sticlă. Un vraf de dosare cu coperțile pătate de scrum de țigară și cafea. O scrumieră mare din metal, plină cu chiștoace. O veioză cu abajur pe care-i pictat un cap fioros de meduză. Capul chilug al procurorului Mandarină se reflectă în suprafața lucioasă a biroului ca haloul lunii în apă într-o noapte cețoasă de februarie.

DUBLA 1.
Intră comisarul Adrian Grijanie, un bărbat între două vîrste, cărunt, cu obrazul palid, încercănat, nebărbierit, cu vestonul uniformei descheiat și tocul armei atîrnînd neglijent subsuoară. Salută scurt și se prăbușește oftînd pe un scaun.
MANDARINĂ (desface un pachet de țigări supelong, scoate una, îi rupe filtrul și o aprinde cu brichetă din inox în formă de falus):
− Ce faci, comisare, ai dormit azi-noapte în acvariu?
GRIJANIE(frecîndu-și bărbia nerasă):
−Razie, domn procuror, în sectorul șase, pe bulevardul Geniului și-n zona limitrofă palatului Cotroceni!
MANDARINĂ:
− Rahaturi, bă, Grijanie, pe-acolo se plimbă numai babele cu pancarde și vînzătorii de ceai la plic!
GRIJANIE:
−Nu, domn procuror, c-am săltat și-un suspect…zice că-i grec, sihastru de meserie, și-a venit tocmai de la muntele Athos ca să-l blesteme pe Johanis!
MANDARINĂ:
− Nu se prind afuriseniile ortodoxe de el, Johanis e protestant!
GRIJANIE:
−Nu le am cu astea bisericești, dar am găsit asupra lui o păpușă din cîrpe împănată cu o droaie de ace cu gămălie, made in china, un șirag de mătănii din plastic producție autohtonă și un praf gri de proveniență necunoscută. Am dus probele la analiză și ăia de la biroul antidrog au detectat în praf tot felul de chestii etnobotanice: busuioc, măghiran, coada-șoricelului, ciuboțica-cucului, brînca-ursului și tămîie…cred că-s suficiente motive ca să-mi eliberați un mandat de reținere pe numele lui pentru treizeci de zile!
MANDARINĂ:
−Unde-i suspectul?
GRIJANIE:
−L-am introdus în portbagajul merțanului meu, că mi-am uitat cătușele la o damă, în Berceni!
MANDARINĂ:
−Să-mi dai și mie adresa…
GRIJANIE:
−Și cu călugărul ce fac? Îl pun la păstrare?
MANDARINĂ:
−Ce, ești tîmpit? Și-așa ne seacă la rînză comisia juridică UE cu reclamații că ni-s ticsite pușcăriile cu pîrnăiași. Bagă-l înăuntru, să-i instrumentăm repede cazu’ !

DUBLA 2.

Intră comisarul Grijanie împingîndu-l în birou pe suspect, un bărbat rotofei, cu o perucă mițoasă pe cap și o barbă din cîlți care-i atîrnă parțial dezlipită. Poartă o sutană din dimie, nou-nouță și o cruce mare la gît.
MANDARINĂ (își așează pe nas o pereche de ochelari cu lentile negre):
−Ia loc, cetățene!
SUSPECT:
− Spasiba, dar eu sunt demn, stau în picere!
GRIJANIE (trage un scaun și-l îmbrîncește pe suspect):
− Dacă a zis domn procuror să te stai jos, apăi atunci stai jos, nu comentezi... morții mă-tii de bigot!
MANDARINĂ:
− Te rog, comisare, fără brutalități, că nu ni-s la Guantaramo! (către suspect): Numele, prenumele și adresa de domiciliu!
SUSPECT:
− Omfalos Mihalaki, aleea Antenei, sector unu, bloc ce cinci, scara be, apartamentul șaizeci și șase!
GRIJANIE:
− Minte, domn procuror și n-are nici act de identitate asupra lui ca să-l identificăm!
MANDARINĂ:
−Of course că minte, Grijanie! Trage-l puțin de păr și de barbă să vedem dacă nu-s false, cumva!
GRIJANIE (se execută și rămîne cu peruca și barba suspectului în mînă):
− E false, domn procuror!
SUSPECT:
− Am să fac plîngere la cedo că m-ați torturat!
MANDARINĂ:
− Vreau să te anunț că mi se rupe de cedo, eu execut numai ordinele superiorilor mei de la parchetul general! (își scoate ochelarii de soare și-l privește lung pe suspect):
− Unde naiba am mai văzut eu mutra asta, rotofeie, fălcoasă și roșie-n obraz?
PRIM PLAN PE FAȚA SUSPECTULUI: picăturile de transpirație lucesc în lumina veiozei de pe birou, se scurg pe obrajii îmbujorați și udă gulerul sutanei.
MANDARINĂ (scoate dintr-un sertar un album gros cu fotografii și-l răsfoiește alene; se oprește asupra uneia, aruncă o privire lungă spre suspect și exclamă):
− Ahaaa…te-am găjbit, nenicule! (către comisar): Iote, mă, Grijanie, pe cine avem noi aici!
GRIJANIE (se apleacă peste album și silabisește):
− Mi-ha-il Bram-bu-ri-ce-an…ce să spun, aveți o memorie beton, domn procuror!
MANDARINĂ (își aprinde o țigară supelong, văduvită de filtru și rîde cu satisfacția profesionistului desăvîrșit; deapănă apoi cu o voce monotonă ca și cum ar citi un dosar):
− Da, domn profesor Mișu Bramburicean, o cunoștiință de-a noastră mai veche…în urmă cu zece ani se dădea profesor de lucru manual și bazele electrotehnicii la colegiul tehnic Brâncuși…un pretext ca să molesteze elevele care studiau acolo…arestat pentru pedofilie, eliberat în urma unei amnistii…pe urmă și-a continuat activitatea infracțională: inculpat pentru comercializarea de plăci video și alte componente de p.c. contrafăcute…am dispus neînceperea urmăririi penale fiindcă a intervenit cineva de sus, din comisia juridică a parlamentului…și a ținut-o tot așa: escrocherii, contrabandă cu leduri și baterii de ceas, răspîndirea de materiale obscene la o grădiniță de copii din Drumul Taberei…pe urmă, ofensă adusă autorității, atac la bunele moravuri și comportament scandalos în public…asta a fost după ultimele alegeri prezidențiale cînd și-a scos nădragii și lenjeria intimă, exhibîndu-și fesele în fața porților palatului Cotroceni!
AL DOILEA PRIM PLAN PE FAȚA SUSPECTULUI: zîmbește sfidător, ochii îi strălucesc de veselie, o expresie de satisfacție i se întipărește pe obraz.
BRAMBURICEAN:
− Ăla a fost un protest pașnic…și mi-l asum!Șase sași în șase case se plimba țanțoși pe ștrase!
MANDARINĂ:
− Da, se dădea și poet, dumnealui… io nu mă pricep dar alții zic că e bun: cam la nivelul lui Mihai Beniuc și Vadim Tudor…(scoate o coală A4, un pix și i le întinde): ia scrie matale, domn profesor, o declarație, în sensul că ce căutai azi noapte pe la orele doușpatru-douășpatru și-un pic în zona bulevardului Geniului!
BRAMBURICEAN:
− Nu declar nimic…n-aveți dreptul să mă obligați...sunt cetățean grec, de confesiune ortodoxă, să mă bată Ăl de sus dacă vă mint, domiciliat în Atena, bloc ce cinci, numărul…
GRIJANIE (cu o expresie de sadism pe figură):
− Domn procuror, lăsați-mă să-l prelucrez eu nițel…îi știu io pe ăștia, se țin bățoși pînă cînd le aplici două-trei bulane peste părțile rușinoase, pe urmă îți spun și cît lapte au supt de la mă-sa…sunt unii care la interogatoriu, după ce i-am strîns de boașe, mi-au spus și unde și cum și-au petrecut luna de miere!
BRAMBURICEAN (tare și cu patos)
− E țara mea preafrumoasă și bogată / Cu munți și dealuri ce se-nalță-n noapte / Cu marea cea în pește binecuvîntată / Cu rîuri ce cară în avaluri miere, lapte…
MANDARINĂ (plictisit):
− Băi, Grijanie, eu nu tolerez metode de-astea barbare…nu vrea să scrie declarația, okey, nicio problemă, o scrii tu!
GRIJANIE (ia foaia și pixul):
− Am înțeles. Scriu eu, cu cuvintele mele sau îmi dictați dumneavoastră?
MANDARINĂ (sprijinindu-și bărbia în palmă, cu un aer meditativ):
− Să-ncepem…scrie așa: io, Mihail Bramburicean, declar de bunăvoie și nesilit de nimeni următoarele: în data de unșpe februarie, anul curent m-am deplasat la cenaclul de poezie…
GRIJANIE:
− Mai rar, domn procuror, că-i uscată mina-n pix…anu curent…
BRAMBURICEAN:
− Era tocmai de lăsata-secului la carne, am mîncat niște fleici de porc cu mujdei și-am băut niște tulburel de butuc...bun vin, aproape biologic!
MANDARINĂ:
−Taci din gură că ne-ncurci…așa…unde-am rămas? da…m-am deplasat la cenaclul de poezie și critică literară Zoe Dumitrescu Bușulenga…acolo, m-am întîlnit cu numitul Ion Apeion, de meserie tehnician agronom, actualmente pensionar…
BRAMBURICEAN:
− Mare om, nea Ion, vă dă la toți clasă!
MANDARINĂ (rîzînd):
− Așa, fraiere, bravo…aici am vrut să te aduc! Vasăzică, îl cunoști pe numitul Apeion?
BRAMBURICEAN:
− În sărmana noastră țărișoară, asuprită de ciocoi și jefuită de găștile de mafioți, el este cel dintîi care…
MANDARINĂ:
− Vezi, Grijanie, cum am reușit prin metoda persuasiunii să-l determin să declare tot ce vroia și nu vroia inițial…(către Bramburicean): ia, zi-ne, domn profesor ce-ați discutat voi, acolo, la o damigeană de tulburel?
BRAMBURICEAN:
− Că tre să ne organizăm...c-așa nu mai merge! A picat țara pe mîna unor hoți și-a unor ticăloși care trebuie înlăturați cu orice preț, într-un consens comun!
GRIJANIE:
− Ce consens, bre, lichea!? Ăsta e un nonsens, nu un consens...după douăzeci și cinci de ani de carieră în cadrul poliției pot să afirm în deplină cunoștință de cauză: hoți și penali au fost întotdeauna, sunt și vor fi mereu în țara noastră!
MANDARINĂ:
− Gata, pentru azi ajunge!Pune-l să semneze declarația și scoate-l pe hol!
Grijanie se execută. Bramburicean își scrie mare și citeț numele pe foaie rînjind sfidător, apoi iasă, îmbrîncit de comisar pe hol fredonînd tare și fals „ noi suntem români”.
PRIM PLAN: Mandarină își aprinde a treia țigară superlong, căruia i-a smuls filtrul. Fuioarele de fum albicios îi urcă spre tîmple făcîndu-l pentru cîteva secunde să aducă cu o taurină.
GRIJANIE:
− Domn procuror, am și eu o curiozitate, dacă nu vă supărați:cine e ăla, de care vorbeați cu suspectul, Ion Apeion și ce hram poartă?
MANDARINĂ:
− Sincer să-ți spun, habar n-am…dar am primit ordin de sus, de la Meduză să-l înfund!
GRIJANIE:
− Am înțeles...dar cu amețitul ăsta de profesor, poet și sihastru ce facem, îl băgăm la beci?
MANDARINĂ:
− Nici vorbă...îi dai drumul și-ți continui filajul. Sunt, sută în sută, convins că ne va conduce la ascunzătoarea lui Apeion!
~ va urma ~

N.A. Acest text este un pamflet, în conformitate cu legile acceptate ale audiovizualului.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  rezon, trebuie să-l mai „șlefuiesc” oleacă!
nene Mișu, barem născocește-ți propriile porecle,istețule, nu le copia pe-ale lui Peia!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-27 20:09:07
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Stoarfanescu, atentie la apelativ !  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2018-02-27 19:31:57
         
 
  cârcoteală: bramburicea e prea inteligent.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-27 18:18:43
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE