FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Raport la brînză
Text postat de Gheorghe Rechesan
RAPORT LA BRÎNZĂ

Hala cu produse lactate a unei piețe mari din capitală ; peste tot vitrine frigorifice și galantare pline cu marfă, curate și aspectuos aranjate.
Un cetățean de vîrstă mijlocie, cu o față zîmbitoare, iluminată de trei negi mari, roșii ca niște butoane, pătrunde cu pași mărunței în hală. Se oprește în fața unei tarabe cu produse tradiționale, deservită de un baci sibian, privește pieziș calupurile mari de telemea și-l întreabă:
− E bună, brînza, bade?
Baciul îl privește mirat :
− Noa, ni la el...dacă n-ar fi bună, aș da-o la purcei!
Cetățeanul nu-i luă în seamă exclamația și continuă:
− Știi că brînza poate fi bună sau rea...dar e mai bine să fie bună decît să fie rea, nu-i așa? Știi zicala aia:brînză bună în burduf de cîine !
− În burduf de cîne n-am, numa-n burduf de oaie! mormăie ciobanul.
Cu o mișcare scurtă, taie cu un cuțitoi o bucățică dintr-un calup de telemea și i-o întinde:
− Na, ia de gustă!
Celălalt apucă bucățica delicat, cu două degete și o examinează:
− E de oaie?
− De oaie, da! Place-ți?
Negoșatul molfăie discret brînza:
− Ai ținut-o în apă cu sare?
− Păi cum altfel...că se strica din toamnă pînă amu!
− Nu-i bine...sarea ridică tensiunea arterială, facilitează calculii renali, bolile cardiace și-n general scade speranța de viață în rîndul populației cu drept de vot!
− Bag samă că dumneata ești doftor!
− Da, doctor în drept specializat în penal și crimiologie, două mandate de magistrat la curtea constituțională, rector la facultate, etcetera...de aceea te avertizez: ceea ce faci dumneata cu brînza este un abuz, o crimă la adresa sănătății tuturor românilor!
Baciul își împinge clopul pe ceafă:
− Nu te supăra domnule, da io’ de zece ani vînd caș și telemea la domni și la doamne și nimenea nu s-o plîns că s-ar fi betejit c-o mîncat din ea...am vîndut și la nemți, olandezi și elvețieni și tăț or zîs că brînză faină ca la noi niciunde-n lume n-or mîncat!
Negii de pe obrazul clientului se înroșiră mai tare:
− Dumneata îți denigrezi țara!
− Nu, io nu emigrez...io aicea stau, la stîna mea, mulg oile și fac brînză așe cum am învățat, din moși-strămoși!
− O vorbești de rău printre străini și scazi încrederea cetățenilor în autoritățile statului!
− Auzi, domnule, amu nu te supăra că-ți spun: cumperi au nu cumperi brînză?
− Aș cumpăra dacă ar fi o brînză cinstită, justă, corectă, nu una coruptă! Aceasta e problema majoră și trebuie să luăm măsuri, să reformăm toate produsele lactate tradiționale în așa fel încît toți cetățenii patriei să aibă acces neîngrădit la brînză, conform articolului douăzeci și unu, aliniat unu, doi și trei din constituția României!
− Noa, ni la el, c-o găsit pureci și-n brînză !
− Pureci n-am găsit dar, în urma acțiunilor de control judiciar, am constatat tot felul de nereguli care te fac incompatibil cu funcția pe care o exerciți...de aceea am să prezint în fața opiniei publice un raport cu propunerea de revocare!
− Bage dracu’ o mînă de foc în revocarea ta...fă ce vrei cu ea, că io tot mulg oile și fac brînză!
− Ba, n-ai să faci, fiindcă vei fi revocat!
− Mintenaș mă duc io la domn președinte să-i zîc cum stă treaba cu brînza, că-i om bun și fain, din Sibiu, ca și mine!
Cetățeanul ridică din sprîncene, negii se mișcară și ei, ca trei butonașe purpurii și exclamă:
− Hehehe! Ce crezi, tu, bade, că președintele tău poate să facă mare brînză!? Stai numa să dea colțul ierbii și să iasă mioarele la păscut că și declanșăm procedura de suspendare...să vedem atunci cine mai papă lapte și brînză în România!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  normal că se zbenguie! cînd împărtășești aceleași idealuri, dragostea la vîrsta matura(să nu zic la ramolisment)arde cu patima unei led de tri volti.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-26 14:41:26
         
 
  greșești, bade sau nu știi vorba aia:frate-frate, dar brînza e pe bani!pe tine neluțule, s-avem pardon, nu te-aș lăsa să mi-o pupi nici pentru un meleon.de bitcoini dăia, jmekeri ce-i dezgropi tu cu tîrnăcopu macintosh-macferlan și-i ascunzi de haștagi sub mindirul de paie!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-26 14:36:25
         
 
  nu-i gelos, bre, deocamdată se zbenguiește cu nen'su Buricea.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-26 14:36:01
         
 
  Doi tefelei înfrățiți, în delir verbiastic baroc,
Pupându-se sub buric, reciproc!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-26 14:00:53
         
 
  m-am prins acum:Neluța e geloasă și orice gelozie literară se manifestă, dincolo de naturel,prin sudalme și porcăieli, fics sindromul Othello davai zdreanța, kakaia zdreanța.mare brînză de lăsata secului!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-26 13:36:17
         
 
  nu-l înjuram, moș Tăgârță, că ambii ne-am născut la oraș. aveam polemici, dialoguri, purtam discuții ceva mai animate, pe teme literare. sau în calitate de editori. aveam conferințe, simpozioane.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-26 13:12:21
         
 
  Spre deosebire de tine, care îl înjurai, iar acum îl pupi! Deh, actualitatea e mai apetizantă! Și fără pastă și periuță! Ca să fie aroma mai persistentă.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-26 12:53:49
         
 
  un fâs, firește, acum, că s-a dovedit incorect politic. anțărț îl pupai în Baikonur, dar nu 'nainte de-a te spăla temeinic pe dinți. de patriotardele resturi. de mămăligă. stima și allez siktir.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-26 12:39:44
         
 
  bade, ești constipat tare! cu un laxativ ai încercat?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-26 12:36:36
         
 
  Alt fâsss! Ce dracu ați mâncat mă ieri, toată ziua? Fasole?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-26 12:28:40
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE