FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
undeva la vest de russia
Text postat de Woman WithW
românia înseamnă acasă
înseamnă pumnul de pământ care
a traversat atlanticul acum 20 de ani
românia este sângele care apă nu se face
crucea părinților mei
troița unde mă închinam pe furiș
orașul dintre munți în care
am învățat să iubesc

pentru antonio este forță de muncă ieftină
carlos a auzit despre comăneci hagi & dracula
john știe că e o țară undeva la vest de russia

pentru mine românia
este cămașa aceea înflorată pe care
o porți toată viața și
chiar și atunci când se rupe
nu o poți schimba
așa cum nu îți poți schimba ochii
după ce ai orbit

(nig /2017)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Peia, nu știu, el știe. Il apreciez și îl citesc și are tot respectul meu; dar nu îi înțeleg lipsa consecvenței. Nu e prima oară.  
Postat de catre Woman WithW la data de 2018-02-25 16:28:49
         
 
  Și Rusia se scrie to cu R:)

Eu știu că pe siteul ăsta de joacă ,,meciuri grele,, dar nu e cinstit să se dea cartonas roșu și la jucătorii de rezervă:)
 
Postat de catre Woman WithW la data de 2018-02-25 16:16:50
         
 
  Păi da, dar atunci erau alte vremuri! Timpul trece, onestitatea se erodează, conștiința face opturi propagandistice, oftica crește debitul bilei!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-25 16:07:07
         
 
  Da, clar! Textul e "patetic" doar pentrru că vorbește despre România, altfel decât scuipând-o și înjurând-o makovist, de la înălțimea parlamentului de varză acră a brusselezilor!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-25 16:04:24
         
 
  Servus, Radu:) Mă surprinde că aici poezia aceasta ți se pare proastă când pe FB ai apreciat-o. Ba m-ai ajutat să corectez o repetiție. Nu ești genul care să aprecieze un text doar din cauză că mulți ,,care contează,, au apreciat textul ăsta, sau, mai rău, din cauză de ochi frumoși.

 
Postat de catre Woman WithW la data de 2018-02-25 16:01:24
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
   
Postat de catre Woman WithW la data de 2018-02-25 16:00:17
         
 
  Mulțumesc, domnilor:)
Domnule Peia, atâta vreme cât există Rome, Wisconsin, Venice- Florida, Naples Florida, etc, yankeii vor avea probleme cu geografia:)
John însă a fost pe aproape :)
 
Postat de catre Woman WithW la data de 2018-02-25 16:00:16
         
 
  Simplu poem, dar plin de sensibilitati nostalgice. Mie mi-a placut si-i acord o steluta si vot !  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2018-02-24 17:29:35
         
 
  Nu, nu domnule Peia. Forțați nota. Cu așa logică, la vest de Japonia, la vestul extrem, se află chiar...Japonia.

Autoarea însă, deși voit, ușor vag, a precizat punctul de referință: Rusia. Spunând, textual: ”undeva la vest de russia” Fără să precizeze la primul vest, la al doilea la al n-lea ori la vestul extrem. Apoi a nominalizat. România. Inferența logică este aceasta Undeva, mai la vest de Rusia se află o țară România. Căreia autoarea îi aduce un elogiu. Este adevărat, cam simpluț, trăirist și extrem de sincer. Conotația discretă a poemului este regretul. Unul ovidian aș putea spune.


Ovidius

”Tristele IV,6,45-48. Îmi lipsește chipul Romei, îmi lipsesc prietenii, grija mea,
și ceea ce mi-e mai scump ca orice, îmi lipsește soția.
Este de față norodul scitic și mulțimea geților îmbrăcați cu pantaloni.
Astfel mă tulbură și ceea ce văd și ceea ce nu văd.”
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-24 13:52:00
         
 
  După părerea mea, textul e simpluț, artificial și de-un patetism penibil. România se scrie cu majusculă dacă-ți pasă. Atunci când se scrie. Altfel, se trăiește.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-24 12:10:02
         
 
  Și mai la vest? Adică, peste gârlă? Din acel punct, unde, presupun, se află autoarea, peste altă gârlă, nu-i Japonia? Undeva, nu înseamnă musai undeva, acolo! Ci undeva, din locul unde sunt localizat eu. Ori, din acel punct, distanța cea mai apropiată e înspre Japonia. Sau pământul o fi plat și stă pe spinarea elefanților yankei?


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-24 11:44:39
         
 
  La ”vest de Rusia”, imediat geografic, este Ucraina și apoi România incluzând Basarabia.

Stilistic vorbind și evident, poetic, ”la vest de rusia” denotează România. Cum scrie în, chiar, primul vers autoarea. Iar textul este un elogiu adus acestei țări. De către, mutatis mutandis, un ”Ovidius” modern. Cu un exil asumat și extrem de diferit de acela al ilustrului roman.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-24 11:40:09
         
 
  Cum adică la "vest de russia"?! În japonia? Dar atunci, titlul corect ar fi: De undeva, de la vest de Russia. Adică de-acolo, pe unde bântui autorul.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-24 11:25:11
         
 
  Mă întreb, pentru makavei și ciracii ei ce-o-nsemna!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-24 09:34:33
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE