FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Scrisul ca negare a cititului
Text postat de Emanuel Cristescu
Marele Blond, l-am numit pe Fănuș Neagu, spunea cândva: „în România mai mult se scrie decât se citește”

Scrisul are multiple motivații pe care nu le analizez acum.
„Scrisul publicat” te poate plasa în sublim sau ridicol.
Autorii și cititorii avizați realizează din câteva versuri, cuvinte, fraze, etc. despre ce este vorba.

Veleitarismul, grafomania, mitomania, autogenialismul sunt păcate mari și grele. Ecomaculatura nu poate avea justificare decât „ca drept la exprimare”

Un minim IQ presupune că, dacă, intenționat sau nu, ajungi la Ateneu la un concert și ești nepregătit, asculți liniștit ori pleci. Ori te uiți la ceilalți și încerci să te adaptezi. În nici un caz nu începi să dansezi. Ori să încingi o horă.

Dreptul la exprimare este una, creativitatea, experimentalismul, chiar și „revoltismul” ori negativismul și altele asemenea sunt altceva însă infantilismul și „facilitismul” ori „nonvalorismul” chiar dacă, în virtutea dreptului la exprimare, pot apărea pe Europeea, nu trebuie încurajate.

Nu doresc să rănesc pe nimeni însă nu pot asista impasibil la degradarea valorii unor texte care apar pe Europeea.

Așadar vă invit să fiți mai exigenți cu textele pe care le publicați pe acest site. Iar pe autorii avizați îi rog să nu mai escaladeze discuții având ca obiect texte slabe. O simplă atenționare, ori o remarcă, nerăutăcioase, urmate de ignorarea unor astfel de texte, consider eu, sunt suficiente.

Nu este nevoie să fiți prezenți zilnic pe prima pagină. Publicați atunci când aveți ceva valoros. Și nu neglijați cititul. Vă rog să vă faceți un bilanț și să vedeți câte ore dedicați zilnic cititului și câte scrisului. Rezultatul vă va spune multe despre calitatea textelor dumneavoastră.

Închei spunând non multa, sed multum. Pentru cine are ochi...de citit.

Repostare remember
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Eroare!
Am să vă demonstrez, cu câteva poeme de-ale mele, că nu aveți dreptate. Repet: nu forma, ci vibrația interioară a versului e definitoriu, în poezie.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-21 14:36:33
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Versul clasic mai poate fi acceptat doar dacă are ceva scânteietor și original.

Mai merge în creațiile cu formă fixă, parodii, epigrame. În rest, forma canonică s-a banalizat. Este ca și cum s-ar tricota la infinit un ciorap stilistic imens. Având câteva combinații! Una pe față două pe dos, una pe fașă, una pe față, una pe dos, două pe față două pe dos. Ori acest canon stilistic pune accent pe sonoritate, eventual pe un mesaj de tip mnemotehnic. Limitează deschiderea ideatică și o constrânge, procustian, să intre în tipare. Iar tiparele sunt așa de multă că s-au învechit. Tocmai împotriva unor astfel de habitudini s-au revoltat moderniștii. Suprarealiștii fiind vârf de lance.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-21 14:33:19
         
 
  De ce? Ați abandonat ideea că versul clasic mai poate fi credibil, digerabil? Eu nu. Chiar cred că poate fi revigorat, integrând în el stilul specific, definitoriu al autorului.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-21 14:16:28
         
 
  [email protected]

Mai puțin sau deloc în vers clasic.
Multumesc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-21 14:13:09
         
 
  De fapt, pe lângă cărțile de poeme, deja scrise, două tipărite, acum încerc să încropesc o carte pe care nici nu știu cum s-o calific. Aș dori să vă trimit cele o sută de pagini de început, să vă dați cu părerea. Merită să continui au ba?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-21 14:09:18
         
 
  Puțini, foarte puțini. Câteva floricele. Comparativ cu vremea noastră, sunt complet insignifianți.
Unde să trimit materialele?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-21 14:06:06
         
 
  În mare parte aveți dreptate. Dar eu nu-mi pierd speranța. Sunt tineri care învață pe rupte. Din propriul lor interes și propria lor voință. Și aceștia vor prelua și vor duce mai departe românismul și cultura română.

Caut acum prin Europeea. Sunt și unele texte mai facile dar cele mai multe sunt valoroase.

PS. Poate îmi trimiteți și dumneavoastră niște materiale și o fotografie. Mulțumesc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-02-21 14:01:44
         
 
  Când încă mai erau valabile cărțile de telefon și mersul trenurilor, mai răsfoiau și ei prin ele. Au mai rămas cărțile de bucate, dar bucătăresc după ureche. Așa că au ratat și șansa de a-și corecta măcar gramatica. A fost înlocuită cu gramatică de face book și vocabular de macadam. Vom avea niște telectuali de mucava, care vor face praf litera română.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-21 13:41:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE