FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Laudatio
Text postat de Emanuel Cristescu
Pare a fi o modă dezavuarea, criticarea, denigrarea, defăimarea, ridiculizarea, etc. a tot ce este român și românesc. Cu un fel de mazochism sui generis, care pare să genereze un fel de bucurie secretă, se încearcă pe toate căile discreditarea românilor și a României. Este drept, România nu se află în cea mai fastă perioadă a sa însă de aici și până la a nega totul este o cale lungă. Pe care unii o fac. Sincer ori manipulați, conștienți sau nu, plătiți sau nu, din banii poporului român ori ai altora. Aproape toate mizeriile posibile și imposibile ni se aruncă în cârcă. Parcă suntem victimile unui plan diabolic de deculturalizare și depopulare. Ne pleacă inteligențele, am depășit se pare, milionul de analfabeți, sinuciderile se țin lanț, sărăcia amenință fibra esențială a poporului, ticăloșia a fost legalizată, bogățiile țării au fost și încă mai continuă să fie vândute pe nimic iar românii se simt din ce în ce mai singuri, din ce în ce mai străini în propria lor țară. Indivizi, care mai de care "reprezentanți" ai poporului român secretă un fel de lături care, amestecate cu fiere și ură, sunt aruncate în capul acestei nații cu dispreț și perseverență.

Până când toate acestea? Până când și până unde spiritul creștin și toleranța pot îndura aceste mizerii, neadevăruri, insulte și ordinării? Mulți dintre intelectualii țării, deveniți, în percepția mea, intelectoni, adică un fel de cameleoni care își schimbă opiniile după cum bate banul ori interesul se înregimentează cu arme și bagaje în slujba unei cleptocrații veroase, rapace și ipocrite.

Să ne resemnăm? Niciodată. Timpul ne presează. Devine nerăbdător. Spiritul și inteligența românilor cresc exponențial cu greutățile, constrângerile, trădările. Avem o capacitate de rezistență și de renaștere extraordinară. O genă phenixiană pare implantată în ADN-ul nostru. Am fost ocupați, am fost trădați, am suferit dar am renăscut, parcă mai viguroși, din propria noastră cenușă.

Suntem un popor glorios care rezistă la întretăierea intereselor marilor puteri ale lumii de două mii de ani. Vom sorbi, poate, și ultima picătură de amar însă vom renaște. Spre disperarea retardaților care ne tot insultă. Durerea mare este că, de multe ori, "carne din carnea noastră" se dedă la acest oribil gest de denigrare. Nu trebuie să mai tolerăm așa ceva. Nu trebuie să mai răbdăm.

Spunea Vlahuță în finalul poemului său "România pitorească" "“Într-o țară așa de frumoasă, c-un trecut așa de glorios, în mijlocul unui popor atât de deștept, cum să nu fie o adevărată religie iubirea de patrie, și cum să nu-ți ridici fruntea, ca falnicii strămoși de odinioară, mândru că poți spune: “Sunt român”” iar geniul poetic al neamului, Eminescu, numit "cadavrul din debara" de imbecili iresponsabili scria:

" Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie,
Tara mea de glorii, tara mea de dor?
Bratele nervoase, arma de tarie,
La trecutu-ti mare, mare viitor!"

M-am bucurat găsind pe internet un filmuleț: Lumea fără România. Douăzeci de milioane la miliardele Lumii! Numeric, aproape nesemnificativ. Valoric? Vă las să judecați singuri.

Lumea fără România

Vă invit așadar, pe toți cei care se simt români și care se mândresc sincer cu apartenența la acest popor, să încercăm să identificăm și să postăm în www.europeea.ro cât mai multe dintre contribuțiile românilor la cultura, de orice fel, a lumii precum și cât mai multe dintre motivele care ne pot face mândri că suntem români.

Repostare
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Cine urăște România? Toți alogenii!...
Dacă vei căuta în arboretele lor ginecologic, vei constata că toți, fără excepție, sunt parveniți. Gândul lor e la paradeală și ură. Ură viscerală care ține de un ADN împrumutat de pe toate maidanele lumii, pe unde au migrat strămoșii lor de-a lungul veacurilor.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-21 11:54:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE