FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Țiganiada
Text postat de Florentin Sorescu
"Multumesc din suflet pentru reactiile, deja numeroase si entuziaste, despre TIGANIADA modernizata. Ce repede v-ati procurat-o si citit-o, unii dintre Dvs! As dori sa reproduc un scurt pasaj dintr-o scrisoare, mai ampla, pe care mi-a adresat-o dl Cosmin Ciotlos, dupa lectura, tocmai pentru ca e vorba de un critic si istoric literar, universitar, pe care-l respect... cu afectiune: "Ce după-amiază și ce seară fabuloase mi-ați oferit! M-ați pus față în față pe mine cel de alaltăieri cu varianta mea de azi. La precedentele relecturi ale Țiganiadei descopeream fragmentar o experiență tulburătoare: aceea a admirației pentru unul dintre cei mai mari poeți ai noștri, admirație întotdeauna prudentă din motive muzicale. Ceea ce ați realizat Dvs vine să mă împace definitiv și neted cu acest inconvenient. I-ați restituit lui Budai-Deleanu ceea ce, prin forța lucrurilor, îi lipsea: și anume contactul la timp, organic, cu ceea ce se scria și se citea la noi atunci și chiar mai aproape de noi. Cum s-a tot spus, marii noștri poeți nu l-au citit, din pricini evidente, așa încât, literatura română a demarat și-a eclozat fără unul dintre cei mai nobili strămoși ai ei. Acum , datorită Dvs, „familia” s-a reunit. Budai-Deleanu a încetat să mai fie în exil în raport cu Eminescu, Ion Barbu, Blaga și chiar Nichita Stănescu. Pot numai să-mi imaginez cu ce eforturi ați făcut asta, pentru că nimic din chinurile „acordării instrumentelor” nu răzbate la suprafață. Urmăream rândurile, cu o atenția vizuală încordată a celui care caută impreciziile și deodată m-am auzit articulând versurile, rostindu-le plenar, încurajat de faptul că, pentru prima oară de când citesc poemul ăsta, le simțeam respirând, le auzeam vibrația, fără sincope și fără cezuri. E mult mai mult decât pedagogie și știință în cartea aceasta; și, spunându-v-o, știu că bat la uși deschise: e poezie veritabilă." Ce-ar fi fost Ulise fara Homer? Ce-ar fi fost Homer fara un bun critic literar? Va multumesc si în numele lui Ion Budai-Deleanu, domnule Cosmin Ciotloș.” - Crustuan Bădiliță (sursa, pagina acestuia de FB)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE