FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Monica Macovei, activistă pentru drepturile omului, procurorul care a inițiat reforma din Justiție în România
Text postat de Florentin Sorescu
"Monica Macovei este cunoscută, în primul rând, procuroarea care, din postul de ministru al Justiției, a inițiat reforma în acest domeniu, prin modificări aduse Codurilor Penale. Acest lucru i-a adus, de-a lungul timpului, critici dure din partea politicienilor din diferite partide. Tot Macovei este cea care a făcut posibilă înființarea Agenției Naționale de Integritate, care verifică incompatibilitățile politicienilor. Și-a încercat norocul și în cursa pentru Palatul Cotroceni, în 2014, însă a ieșit abia pe locul cinci. Mai recent, însă, ea a devenit unul dintre cei mai activi europarlamentari români, la Bruxelles. Apropiată de Traian Băsescu, care i-a și propus funcția de ministru al Justiției, în Guvernul Tăriceanu, Macovei nu mai are, în prezent, aceeași relație cu fostul șef al statului, atacurile dintre ei fiind din ce în ce mai dure.


Monica Macovei a fost ministru al justiției între 2004 și 2007, iar din 2009 deține funcția de europarlamentar din partea României, fiind realeasă pentru un nou mandat, în 2014.

În august 2014 și-a anunțat candidatura pentru președinția României la alegerile din 2014, a demisionat din PDL și s-a clasat pe locul 5, la scrutinul prezidențial. A condus ONG-ul pentru apărarea drepturilor omului APADOR-CH până în 2004, inițial drept consultant pro bono, iar apoi ca vice-președinte și președinte.

S-a născut în 4 februarie 1959, este divorțată și are un băiat. Este absolventă a Facultății de Drept a Universității din București, iar profesional, a intrat în 1983 în procuratură.

La începutul anilor ’90, a refuzat să le facă dosare persoanelor arestate ilegal de mineri, punându-le în libertate și raportându-și în schimb colegii care reținuseră abuziv protestatari din Piața Universității. În 1997 a demisionat din Parchet, motivând incompatibilitatea de vederi cu procurorul general Nicolae Cochinescu.

Din 1995, Macovei a lucrat ca expert pe justiție pentru Consiliul Europei în Europa de Est, participând la misiuni în Federația Rusă, Ucraina, Lituania, Albania, Moldova, Cehia, Georgia, Macedonia, Serbia, Bosnia și Herțegovina.

Monica Macovei, inițiatoarea reformei justiției în România, care a dus la aderarea României la Uniunea Europeană


De numele Monicăi Macovei este legată inițierea reformelor în justiție, cerute de UE, care au dus la ridicarea unora din stegulețele roșii de către Comisia Europeană, și care a contribuit la acceptarea României în Uniunea Europeană la 1 ianuarie 2007.


Ce spunea Macovei despre reforma din justiție: ”Reforma justiției s-a făcut în 2005. Poate mulți sunt tineri și nu-și mai aduc aminte, așa că o să le reamintesc eu: când a plecat PSD de la putere, la sfârșitul lui 2004, a zis că a încheiat capitolul Justiție și Afaceri Interne (în cadrul negocierilor de aderare la UE), dar n-a spus și cum, a fost o minciună prin omisiune. L-a încheiat lăsând mai multe clauze de amânare, stegulețe roșii. Dacă nu făceam acele lucruri până în 2006 nu intram în UE la 1 ianuarie 2007. Una era reforma justiției și s-a făcut, iar lucrurile au început să funcționeze”, spunea Macovei, pentru Euroactiv.

Ministerul condus de Macovei a inițiat proiecte de lege incluse în strategia națională de luptă împotriva corupției declanșată de Guvernul Tăriceanu: legile privind reforma justiției (legea privind Consiliul Superior al Magistraturii, legea privind organizarea judecătorească și legea privind statutul magistraților), care au fost adoptate în urma procedurii de asumare a răspunderii guvernamentale, Legea nr. 90 din 15 aprilie 2005 (în virtutea căreia orice fost ministru poate fi anchetat pe baza dreptului comun, fără avizul parlamentului) dar și proiectul de lege privind înființarea Agenției Naționale de Integritate, al cărei scop este controlarea averilor demnitarilor.

Aceasta a povestit și cum a ajuns ministru al Justiției, în mandatul lui Călin Popescu Tăriceanu. Pe 25 decembrie 2004, Macovei era la Breaza, cu părinții și cu fiul ei. Se întorsese pentru vacanță din Bosnia. Ea a povestit că a fost sunată insistent toată dimineața de un număr necunoscut și când a răspuns într-un final, a fost uimită că vorbea cu președintele proaspăt ales, Traian Băsescu, care i-a cerut să accepte portofoliul justiției în guvernul Tăriceanu.

În calitate de europarlamentar, în 2012 a elaborat 35 de rapoarte adoptate în plen, fiind cel mai activ raportor dintre cei peste 750 de europarlamentari.

Monica Macovei a candidat în 2014 la președinție, ca independent, fiind numit㠔Doamna de Fier”. În copilărie, și-a dorit foarte mult să urmeze studii umaniste, după cum povestea, iar mama sa a vrut să devină doctor. A ajuns la Facultatea de Drept, unde a avut rezultate excepționale, terminând pe primele locuri, pe țară, în promoția sa.

Despre viața la Bruxelles, Macovei afirma, într-un interviu, c㠄ești într-o clădire de sticlă, în care alergi dintr-un loc în altul, de la o comisie la alta, de la voturi la ședință și de la interviuri înapoi în birou, ca să lucrezi pe legi și amendamente”.

”Noi, în Parlament, avem tot ce ne trebuie, și cantină, și bănci, și coafor, și curățătorie”, spunea Macovei pentru Formula AS.

Macovei, atac la guvernarea PSD-ALDE: ”Problemele penale ale lui Dragnea și Tăriceanu sunt un pericol pentru țară”
Macovei a continuat să se implice și în politica internă și a devenit cu critic dur al actualului ministru al Justiției, Tudorel Toader. Potrivit eurodeputatului, modificările aduse în proiectul de reformă a Justiției, asumat de Ministerul Justiției, care cuprinde, printre altele și excluderea președintelui din procesul de numire a procurorilor cu funcții de conducere de la DNA, DIICOT și Parchetul General și înlocuirea acestuia cu CSM, format din 19 membri, sunt ”fatale pentru sistemul juridic”.

„Pofta ce-au poftit: Toader predă Justiția PSD-ului și ALDE. Toader egal Stănoiu. Tudorel Toader, uns ministru ca să distrugă Justiția, propune trei modificări fatale pentru Justiție și țară”, afirma Macovei.

Nici liderii actualei coaliții de Guvernare nu au scăpat de criticile fostului ministru. ”Președinții celor două camere ale Parlamentului, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, au reușit să izoleze România pe plan extern și să pună în pericol Parteneriatul strategic cu Statele Unite”, afirma europarlamentarul Monica Macovei.

„Problemele penale ale lui Dragnea și Tăriceanu, apărate de armate de soldați credincioși de partid, sunt un pericol pentru țară, pentru că legile au ajuns să fie făcute doar pentru a-i scăpa pe inculpați de dosare penale și de răspundere”, mai arată europarlamentarul într-un comunicat de presă.

Ea lansa un semnal de alarmă, în contextul modificărilor legilor justiției, în Parlament, și acuza PSD, ALDE și UDMR că pun în pericol situația României în Uniunea Europeană și cere oprirea modificărilor la codurile penale.

„Opriți modificările la codurile penale! Altfel, ne scoateți din UE! Românii trebuie să mai îndure o rușine din cauza lui Dragnea. România este avertizată de Comisia Europeană pentru nerespectarea angajamentelor asumate la aderare, în 2007. Comisia face apel la Parlamentul României să regândească acțiunile propuse, respectiv modificările la legile justiției și la codurile penale. (…) Aici ne-au adus Dragnea&Tăriceanu, cu sprijinul UDMR și gașca lor pro-corupție și împotriva justiției. Oricât ar încerca PSD&ALDE și posturile tv ale mogulilor penali să ascundă realitatea, aceasta se vede foarte clar la Bruxelles. PSD&ALDE&UDMR pun în pericol situația României în Uniune”, afirma Macovei, la începutul anului.

Macovei, despre Traian Băsescu: Nu mai este luptătorul anticorupție, și-a dezamăgit electoratul


Monica Macovei a rupt relațiile cu Traian Băsescu, în ultimii ani. Ea spunea că acesta „nu mai este luptătorul anticorupție” și c㠄și-a dezamăgit electoratul”.

“Să nu ne surprindă o alianță PMP-PSD în 2016. Traian Băsescu nu mai este luptătorul anticorupție, și-a dezamăgit electoratul. Acum, Traian Băsescu și-a dezamăgit electoratul, pentru că este împotriva luptei anticorupție – o denumește apărarea drepturilor omului, adică drepturilor inculpaților -, împreună cu PSD. Au același discurs. Dacă ne uităm pe scena politică, PSD și Traian Băsescu dau în DNA.

Traian Băsescu atacă DNA, atacă SRI, cu care a lucrat (…). Nu mai este consecvent. El nu mai este luptătorul anticorupție. S-a încheiat. Din păcate, nu mai este. De-asta spun că și-a dezamăgit electoratul”, scria Monica Macovei, în 2015.

Și Băsescu a atacat-o pe Macovei. “Pe asemenea informație nu pot să remarc decât că a rămas procuror comunist. Europarlamentar român care pune sub semnul întrebării obligativitatea respectării drepturilor omului, a rămas procuror comunist. Înțelegerea ei despre drepturile omului. O văzusem zilele trecute, acum aflu acest text care sper să nu fie o capcană. Gândiți-vă că tot doamna asta spunea că tehnica SRI ne costă un miliard. Nu costă mai nimic, vă spun eu”, a spus Băsescu, într-o emisiune televizată, după ce Macovei afirma c㠄într-o țară în care criminalitatea este ridicată, drepturile omului nu pot fi exercitate pe deplin.”

În 2014, în calitate de candidat independent la alegerile prezidențiale, Monica Macovei îi cerea lui Traian Băsescu să organizeze un referendum, în 16 noiembrie, concomitent cu organizarea celui ce-al doilea tur al prezidențialelor, privind restrângerea imunității parlamentarilor, miniștrilor și președintelui." - articol reprodus din varianta on - line a ziarului "Libertatea"

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ca să nu mai vorbesc de faptul că noțiunea de "suspiciune rezonabilă" din care nu pricepi o iotă nu este o invenție a Monicăi Macovei, nici măcar o inovație, ci un termen uzitat în legislația europeană, în mod special CEDO. Dar ce să vorbești cu încuiații si înveninații. Singuri vă băgați unghia în gât.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-04 22:18:43
         
 
  Câte procese pierdute, atâția neuroni ai tu, Kosta! Ce minte poți avea ca să susții sus si tare că focul de la Colectiv a fost pus de Johannis ca să dea la o parte guvernul Ponta?!... Noaptea minții, asta ați ajuns tu și măscăriciul ăla care bălește pe-aici. A-propos, singurii de pe acest site care mi-ați cerut consultații juridice. Cam cât de prost trebuie să fie unul care cere consultații juridice de la un avocat despre care zice că e prost? Cu adevărat asta este o suspiciune rezonabilă că în capul vostru nu este nimic rezonabil.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-04 22:09:44
         
 
  Daaa, desiguuur, că noi dăm cu pumnalul în bătrânii care trec pe stradă, noi umblăm cu costumele alea vărgate, agățate-n pari, noi strigăm isteric, cât ne țin bojocii: DNA, să vină să vă ia; noi agităm cătușe, ca demenții, în ochii oamenilor, noi o botulim, ca paraditul ăla de Bot, sărind, la o lansare de carte, în gâtul autorilor, noi suntem decapații care ies în piața victoriei capitalismului și cerem decapitarea parlamentarilor, noi portocalim oameni nevinovați, noi kioveșim stalinist, noi urlam ca apucații, cu ochi exoftalmici și bale la gură, în parliamentu de la varza busseleză, că românii sunt hoți, i-au furat pițipoancei doo meleoane de voturi și i le-a băgat ei în profundor, de-aia țipa așa, și etc și et și etc...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 19:33:03
         
 
  ba este, găgăuță. ura e la voi.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-04 19:23:49
         
 
  Ăsta nu e imn haștagist, băbăiete!
Imnul lor e de extracție liikeană: la groapa cu var, știrbilor!
Deci, să nu-ncurcăm borcanele.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 19:21:26
         
 
  băbăieți, ați luat-o razna rău, da rău de tot. nu-mi rămâne decât să vă recomand puțină, măcar puțină dragoste. și sănătate.

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-04 19:19:07
         
 
  Acum câteva clipe s-a-ncheiat interviul dat de către colonelul Daniel Dargomir la Antena 3 (auuu, auuu, au!...antena 3, durerea de ficați a haștagiștilor!), în care spune că Inițiativa civică 3.0, pe care a înființat-o, are drept obiectiv eliminarea statului paralel, adică a cârtițelor care au săpat România, la temelie, cu osârdie.
Ioi, ioi, ioi, poate cine știe, cine știe, până la urmă afla-vom ce hram poartă băbăieții prohașatgiști de pe aici!
În acest sens voi încerca să mă înscriu în inițiativăa aia.
Auu, auu, auu... abia aștept să aflu care papagal de pe aici e șăfu și care ordonanțele!
Vivat colonelu!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 18:54:39
         
 
  Eu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-04 18:46:17
         
 
  Cine a putut sa dea trei stele acestei linguseli odioase, acestui lins posterioric total, e ori nebun, ori ticalos!  
Postat de catre sters sters la data de 2018-02-04 18:24:17
         
 
  Abia azi, cand ai elogiat-o pe matracuca de Macovei te-ai devalorizat total in ochii mei, avocatule de procesturi pierdute. Din acest moment am inteles ca nu pricepi nici ce vezi cu ochii tai. Sa ai capul pe umeri si sa o lauzi pe aia, care a facut posibila "suspiciunea rezonabila", inseamna sa fii ticalos cu "T" mare. Vai de facultatea ta!  
Postat de catre sters sters la data de 2018-02-04 18:08:19
         
 
  Aștept cu interes. Ar fi să mai discutăm și despre literatură pe-aici, că în rest le-am rezolvat pe toate.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-04 17:35:50
         
 
  lăsați dreak ginsengu, coniacu, tisanele și ciondăneala asta infantilă, c-aș vrea să bag un fragment dintr-un roman polițist, e și cu haștagi și! editorul căruia i l-am dat la citire zice că-i bunicel, la Alex Ștefănescu n-aș apela că zice Peia că-i ramolit și vîndut lui Soros, chiar îs curios de impresii!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-02-04 17:14:55
         
 
  bravo! :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-04 16:26:41
         
 
  Pardon! Am deja un pogonaș de ging-seng, și, cum să spun?... te-aș sfătui să nu fii prin preajmă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 16:12:53
         
 
  eu, modest, coniac. tu tot pe ciuboțica, pardon, cucului?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-04 16:07:33
         
 
  Te-ai cam fleșcăit. O berică, un coniecel, ceva,
acum, de după amiaza duminicală?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 16:00:26
         
 
  poate de păr. moațe.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-04 15:46:11
         
 
  Nu ea, tu. Citește cum se scrie!  
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 15:44:20
         
 
  de ce cutare să te mai ia, măi nene, aviene fără pene?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-04 15:42:44
         
 
  Fiindcă doamna Macovei, de cutare să mă iei, Lotrule, se pozează cu șioroș, escrocul internațional. cu dare de mână la hașșștagiști și minte de îngheață bruselu, cu ape minerale, cu tot. Unde-or fi cele doo meleoane de voturi furate la alegeri, pentru care urlai ca apucat, în parliamentu verzei de soi, madam Pinocchio? Poate ne iesplică țuțării tăi de pe-aci, de pe Europeea, unde s-au strâns ka kalicii la pomană, să-și prinză puricii-n blană!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 15:38:12
         
 
  Avocățele. ia colea două versuri, ca să înveți și tu a scrie:

Ești mai mic, cu mult mai mic,
Decât sexul de furnic!

Zici că ai câștigat fro 77 de procese. Cum? la mica înțelegere cu porcurorii din dosare? Adică, lăsăm de la noi, dar servește-ne cauza?
Apropo, ce fel de învinuiri li se aduceau clienților tăi? Tot din alea ticluite, ca dosarul de referendum al lui Dragnea?
Sau cele îndreptate împotriva adversarilor politici? A, deci le-ai salvat onoarea celor ce s-au trezit haștagiști peste noapte, ca ăla cu medicamentele vândute în Americi!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 15:32:41
         
 
  Și pe deasupra își face și cultură civică🤣🤣🤣  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-04 13:43:59
         
 
  Unul dintre lucrurile pe care le-am învățat, Radule, este să nu te pui la mintea prostului. Necum să-ți pierzi timpul cu el. I-am spus că îl voi ignora, dar el insistă. Închipuindu-și, probabil, că stau să-i citesc inepțiile.
Un lucru e reușit însă: Voi posta cu regularitate exact lucrurile care știu că îi plac. Prostul nu numai că n-o să se abțină și le va citi cap coadă, dar își va pune și grohăielile în pagină.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-02-04 13:10:50
         
 
  fiindcă doamna Macovei bagă spaima-n derbedei...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-02-04 12:25:58
         
 
  Dar poate că ne explictezi tu, avocățele, că madam Pinocchio n-a catadicsit până la ora asta, cum e cu cele doo meleoane de voturi, furate la alegeri!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 12:03:45
         
 
  https://www.bugetul.ro/kovesi-facuta-knock-plan-pr-aplica-salva-imaginea/
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 11:48:08
         
 
  Ooooo... dar cine altcineva să-i pună steluțe pe umeri lu șoricel, decât toarșu comandant de poltroni?!
L-ai și avansat, Rădulescule, pe discipol?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 11:46:02
         
 
  Pupa-o-ai în floare pe jagardeaua aia trădătoare, șoricele! Și mai zici că ești anticomunist, când asta a fost procuroare ceaușistă și a făcut parte din "galeria odraslelor nomenclaturii comuniste, opresori și profitori ai regimului ceaușist, care au preluat democrația noastră originală și au reformat-o după chipul și asemănarea înaintașilor. În ultimul deceniu, asemenea personaje au făcut legea în România fiind promovate cu ostentație în funcții-cheie ale statului, unde au produs mari prejudicii de imagine și nu numai." (Cotidianul)

https://www.cotidianul.ro/biografia-necenzurata-a-monicai-macovei/

Și hahalera asta zici că luptă pentru drepturile omului? Și a inițiat reforma aia de pardon de expresie, în care adorantul ei, bășilă, a făcut ce l-a tăiat capul? Dacă te-ntreb ce grad ai, la sicret, te superi, șoricele!
Hai siktir!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-02-04 11:00:14
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE