FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Da și nu
Text postat de Emanuel Cristescu
Da

Europeea a fost site literar. – Greșit. Este un site literar. Mai exact, ecoliterar!

Exclusiv. Vremurile s-au schimbat, insa, drastic, in defavoarea a tot ceea ce era sau mai este frumos pe lume, orice fel de arta, orice fel de creatie frumoasa au devenit obiectul batjocurii generale. Institutul Cultural Roman, ajuns pe mana unor dementi, a afisat la New York vagine goale si alte porcarii pe post de arta romaneasca reprezentativa. La aniversarea lui Eminescu, o curva literara a debitat mascari pe post de poezie contemporana. –Multă dreptate aveți!

In acest context, Europeea a devenit militanta. Militeaza pentru normalitate, pentru revenirea la ceea ce este frumos si pur, la cinste, la corectitudine, la frumusete. – Corect.

Nu poate ignora, astfel, politicul. Nu are dreptul moral de a se izola in turnul de fildes. – Ar putea părea excesiv militantă. Dar dacă observăm dezastrul spre care este împinsă România, cu valori, creații, cu literatură cu tot, nu mai este vremea de stat și de privit, eventual cu superioritate elitistă! Trebuie făcut ceva. Fiecare după cât vrea și poate să se implice!

N-am fost, multa vreme, de acord cu acest viraj catre politic al paginii. Dar am ajuns sa inteleg ca, in loc sa lase acest spatiu la indemana feluritilor partizani pedelei, basisti, joianisti, tefelei sau diezrezisti, proprietarul "fabricii de literatura" Europeea a ales sa riposteze, calm, cu demnitate, acestor trancalai, printre care, cu regret trebuie sa o spun, se numara insi pe care i-am creditat cu talent literar, las a-i mai pomeni – Mulțumesc pentru înțelegere. Nu trebuie să fim răi. Sau să tragem în pianiști. Au dreptate. Doar că sunt extrem de restrictivi în ceea ce privește domeniul literaturii!

Nu

Evident, europeea nu mai este un site literar. Fals.

Uzura morală și concurența facebook, net superior în ce privește viteza de acces, feedback-ul și vizibilitatea, au, probabil, partea lor de vină, Corect. Dar nu esențial.

dar în general, cauzele țin de proasta administrare:

design-ul - este în continuare OK

și suportul tehnic învechit, - corect.

nesiguranța în exploatare, ??? a fost în 2016. Când cei de la ENEL au tot schimbat stâlpii rețelei electrice. În 2017, doar la furtuni au fost ceva probleme. Altfel nu văd ce probleme au fost. Poate conexiunea internet a utilizatorilor!

lipsa investițiilor, - ansolut corect. Este marea mea neîmplinire. Poate anul acesta. După iulie!

a proiectelor realiste, - nimeni nu a murit de proiecte literare utopice!

dogma ecoliteraturii, -??? O opțiune de natură etică nu poate fi o dogmă. Mai ales când această opțiune nu-și propune să lupe împotriva celorlalte tipuri de literatură. Doar că refuzul obscenității nu este dogmă. Este virtute!

incapacitatea de a se reforma- reformarea tehnic informaționalăî are motivații. Altfel de reformare care ar fi? Renunțarea la ecoliteratură? Nu aici și nu cu mine!

febra din 2012, - Nu-mi amintesc. Detaliați.

însoțită de virajul spre textul așa zis militant, - poate cineva să dovedească faptul că nu a avut loc aici din cauza textelor politice ori militante?


autocrația editorială, - aici autocrație editorială? Aici? Unde singurele restricții sunt limbajul non vulgar și nu, atacului la persoană!

în fine, un șir penibil de proiecte fantasmagorice.- proiectele nu au fost și nu sunt fantasmagorice. Sunt realizabile. Motivele pentru care nu s-au realizat? Deocamdată, mai bine nu!

și promisiuni neonorate – corect! Și vă prezint scuze!

Ce este sau ce se pretinde europeea azi, e greu de spus, dar direcția în care se mișcă e clară. Din respect pentru puținii dar fanaticii și degrabă vărsătorii de scuipat pesedist, n-am să spun încotro. Ochiul bun vede bine! Ochiul rău vede rău!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Bună propunerea cu momentul zero. dar nu o văd pusă în practică. Apoi, nimic din ce se bazează pe constrângere nu rezistă.

Știu cum să redevină Europeea ”locul geometric” al interesului literaților. Nu pot încă să o pun în practică.

Oricum, sunt zilnic, în medie, undeva, pe la 75 de cititori-scriitori!

Cunoaștem mișcări literare cu mult mai puțini membri dar care au lăsat urme generoase în literatura română.

În portofoliul de texte Europeea sunt materiale valoroase. Care merită și trebuie să fie puse în valoare.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-01-27 20:06:10
         
 
  ”Eu iau foc” - Dotați-vă cu un stingător!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-01-27 19:57:10
         
 
  Iubesc, insa Europeea, ma doare sufletul sa vad ca nu se mai posteaza ATATA literatura ca altadata. Ca insi valorosi literar au ales sa deverseze doar comentarii rau-voitoare, numai pentru ca v-au aflat antipatiile politice si sa va acuze de simpatii care exista doar in mintea lor. Dar n-aveti ce face. Ori ramaneti la fel de corect si de nepartinitor, ori le raspundeti cu aceeasi moneda. Solutii? Nu prea vad. Doar constiintza postatorilor si comentatorilor ar mai putea schimba ceva. De pilda, un consens de genul "moment zero: ne angajam sa nu mai comitem aici decat literatura" ar fi de dorit. Dar nu cred, suntem prea inflamati. Desi, daca stau sa ma gandesc bine, altii trag foloasele de pe urma inflamarii noastre.  
Postat de catre sters sters la data de 2018-01-27 19:55:47
         
 
  Unde nu aveți dreptate? Când îi judecați pe alții. Lăsați-i în pace. Au dreptul la propria manifestare, opțiune, viziune. Au dreptul sacru să nu le placă un text. Chiar genial de-ar fi.

Și credeți mai mult în valoarea textelor dumneavoasytră! Nu vă lăsați influențat de o simplă adiere gustibusiacă! Succes!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-01-27 19:53:45
         
 
  Eu iau foc imediat la orice provocare. Si la injuratura raspund cu una si mai spurcata. Asa sunt. Nu pot fi altfel si imi cer scuze public pentru asta.  
Postat de catre sters sters la data de 2018-01-27 19:50:19
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Si, inca ceva: dovada ca sunteti un ins mai mult decat democrat este si faptul ca admiteti cu larghete, cu bunavointza, orice parere chiar contrara dvs. Este asta autoritarism? Mi se pare ca esti de rea vointa sa spui asa ceva. Ma rog, eu unul n-as putea fi la fel de ingaduitor si as bloca, efectiv, accesul unor neaveniti care m-ar spurca pe propria-mi pagina. Dar eu nu am pretentia ca as fi democrat. Daca as fi fost eu proprietarul paginii, insi ca meteleul, afeul sau albeiul rasfugit n-ar fi avut ce cauta aici. Punct. Va admir nobletea de spirit si caracterul pacifist, umanist. Ma bucur insa ca nu sunt asa, fiindca m-as dezice.
 
Postat de catre sters sters la data de 2018-01-27 19:48:27
         
 
  Da, corect. Am vâzut la un momrent dat acel ”exclusiv”. Mi-am propus să revin dar am uitat. Aveți dreptate!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-01-27 19:47:30
         
 
  Poate ca nu ati citit atent. Am scris:" Europeea a fost un site literar. Exclusiv." si aceasta se traduce nu prin aceea ca n-ar mai fi, ci ca nu mai este "exclusiv literar". Pe urma, daca ma uit la pagini si la postari, cele mai multe sunt politice. Eu am explicat clar pentru ce nu mai risc sa postez literatura aici: ca sa ma feresc de comentariile vadit politice ale unor membri cu alte vederi. Atata timp cat nu mi se cunostea aversiunea fatza de fatzarnicia basista si neghiobia joianista, textele imi erau apreciate aproape corect. Dupa asta, toti neavenitii, unii dintre ei cu probleme grave la mansarda, insi despre care stiu pozitiv ca se trateaza la Nifon, mi-au raspuns cu obraznicii si injurii la care se vor fi asteptat, probabil, la non-reactie. Ei bine, nu prea stau sa fiu scuipat, si am reactionat. Uneori dur. Imi asum. Dar partea cea mai trista este ca insi pe care ii stimam, autori talentati, dar cu vederi politice bizare si cu simpatii cel putin suspecte, au intrat pe gratis in corul defaimatorilor si asta m-a scarbit. Asadar, desi va inteleg militantismul, nu mai postez aici literatura. Pana cand ceva se va schimba. Daca se va mai putea schimba ceva.  
Postat de catre sters sters la data de 2018-01-27 19:39:10
         
 
  Europeea este pentru frumoșii nebuni ai paginii bleu. În principal. Dar, cu larghețe și empatie și cârtitorii își au loc aici!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-01-27 19:20:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE