FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Oi, păstori, creiere sau mic tratat de antimanipulare
Text postat de Emanuel Cristescu
Aud cum argumentează câte un cetățean*: ”Păi cum să plătească Soros atâția oameni?” Răspund. Nu, Soroș nu plătește ”atâția oameni” El nu plătește decât creiere și păstori**. Oile, de regulă, nu sunt plătite. Deși ele asigur㠔atâția oameni” Adică mulțimea. Ele trăiesc și acționează potrivt unei proceduri simpe: maxima probabilitae și minima rezistență. Hrană, apă, lapte! Păstorul este dirijorul El dă direcția, indică pajiștile, asigur㠔imunitatea” față de lupi, urși și alți atacatori. Sarcina lor, a oilor, este să mănânce și să dea lapte, lână, carne. Și să se înmulțească. Atât. Conștiința lor de sine este mulțimea. Aflată la dispoziția creierelor prin intermediul păstorilor!

Creierele planifică strategic și tactic evenimente, decid și inițiază punerea lor în operă.

Păstorii!. Un număr de păstori. Sunt noduri de rețele, de ordinul zecilor.de astfel de noduri. Nodurile sunt înarmate cu baze de date*** (adică baze de adrese e-mail, telefoane, ID) un set bine țintit de slogane, lozinci, clișee, texte care să trezească interesul, să gâdile orgoliul să flateze vanități, să producă dezbinare, etc.(laboratoarele sociologice, psihosociologice, comportamentale, marketingul social, etc le elaborează pe bază de sondaje, opțiuni, analize etc)

Iată, mai jos, câteva dintre mesajele transmise celor aflați, cu adrese, în bazele de date:

”Vă cerem să fiți de partea bună a istoriei, într-un moment în care este clar că se decide viitorul european al României.” (Prin acest mesaj, se contestă legitimitatea Parlamentului, a Guvernului a majorității rezultate în urma alegerilor, tot. Ei bine, tot ceea ce a rezultat democratic, în urma alegerilor libere, corecte și necontestate de către nimeni, se lasă a fi înțeles, este ”partea rea a istoriei” Partea bună este aceea decisă de creiere, preluată de păstori și susținută de oi.)

”În spitalele din România un adolescent vrea să se sinucidă disperat de lipsa tratamentului care i-ar putea salva viața. În ultimul an țara noastră s-a confruntat cu cea mai aspră criză a lipsei medicamentelor. Sistemul medical este la pământ.”
”Un sfert din copiii din România nu au acces la sistemul de învățământ. Abandonul școlar e la cote alarmante. Sistemul de învățământ e pe butuci.”

”Parcurile Naționale sunt sub asediu, iar companiile lacome după profit taie în ultimele păduri virgine ale României. Protecția mediului este pe ultimul loc în lista de priorități a guvernanților noștri.”
”Dar prioritățile politicienilor sunt acum Legile Justiției. De când mulți au dosare penale încearcă să ne transmită că problema nu ar fi ei, ci ar fi justiția. De un an de zile de când guvernează, actuala putere a lucrat doar la găsirea de soluții pentru a-și scăpa penalii. Nu au reușit în iarnă cu OUG 13, așa că acum plusează printr-o procedură parlamentară foarte grăbită.”
Apoi mesaje transmise din baza de date: Iată un pasaj dintr-un astfel de mesaj pe care l-am primit pe e-mail. ” Pentru toate astea și pentru fiecare dată când Guvernul și Parlamentul și-au pus propriile interese înaintea cetățenilor, hai duminică în stradă. Vino în piața centrală din orașul tău de la ora 18:00. Nu vei fi singur.
Ei sunt câteva sute. Noi suntem câteva milioane. Ei cred că au puterea pentru că stau în niște scaune comode. Noi știm că avem puterea pentru că votul nostru i-a adus acolo. Așa că duminică schimbăm balanța de putere. Protestăm cu toții pentru o justiție independentă. Pentru un sistem de sănătate care vindecă, nu care îngroapă. Pentru o educație accesibilă tuturor. Protestăm pentru că toate acestea sunt interconectate.”!

Nu uita: duminică, ora 18, piața centrală din orașul tău.”


Alte mesaje, care invadează media sunt de tipul:

”Ați votat partidul X? Sunteți niște proști.” Ca să vă apărați faceți contrariul a ce se așteaptă ei să faceți.
”Bunicilor, nu vă gândiți la viitorul nostru?” Vorbe puse în gura unui copil. Ei bine, poate nimeni în afara bunicilor și părinților nnu se gândește mai mult la interesul nepoților și copiilor. Doar că mesajul ticălos vrea să inducă dezbinare.
”Fiecare generație are propriul său moment de cumpănă. Bunicii noștri l-au trăit la colectivizare și au pierdut. Însă copiii lor și părinții noștri l-au trecut cu brio în ‘89. Acum e rândul nostru.”

După cum se poate constata, mesajele sunt cu țintă precisă și au o parte, în viziunea autorilor, blamabilă. Care incriminează partidele, coaliția la guvernare și susținătorii acestora. Susținători care sunt diabolizați, duși în derizoriu, ridiculizați, ademonestați. Partea luminoasă a mesajului, evident, o reprezintă obiectivele și scopurile manipulatorilor. SE realizează astfel un cadru emoțional în care, mulțimea, încălzită și adusă treptat treptat în stare extatică, va prelua și va repeta mecanic orice lozincă sau slogan care i se va servi. Iată câteva dintre aceste sloganuri: ”De la Casa Albă, direct la Poarta Albă“, „Vrem sistem de sănătate, nu dosare curățate“, „Oare pot să refuz să-mi plătesc taxele până la limita a 199.000 lei?“, „Nu legalizați hoția!“ Mai multe găsiți la link:

Pancarte, sloganuri, postere

După cum se observă, nimic referitor la prevederi concrete din legile Justiției care, chipurile, ar afecta independența Justiției, ar încălca Aquis-ul comunitar, recomandările Comisiei de la Veneția ori nu ar fi în conformitate cu modelele Justiției din țările europene dezvoltate. Nimic. De fapt, se pare, creierele care orchestrează această manipulare, nici nu sunt interesate de așa ceva. ”Legile Justiției” nu reprezintă decât un pretext. O motivație care să prindă la cât mai mulți cetățeni. Pentru a se realiza masa critică necesară astfel încât, pe un fond emoțional, să se anuleze rezultatele votului de la ultimele alegeri. Provovocarea dezordinii, ajungerea la anarhie, scăparea de sub control a situației din stradă. Se înțelege că acest cadru manipulator-emoțional, pe scară largă, ar putea fi utilizat, cu mesajele și sloganurile aferente pentru susținerea a orice. A se vedea fereastra de oportunitate Overton

Fereastra de oportunitate Overton

din care redăm pasajul: ” În conformitate cu FEREASTRA OVERTON, pentru fiecare idee sau problemă, în societate există o așa-numită fereastră de oportunități. În cadrul acestei ferestre, ideea poate (sau nu) să fie discutată pe larg, susținută deschis, promovată, se poate încerca legalizarea ei. Fereastra e mutată, schimbând paleta posibilităților de la o fază de NECONCEPUT, complet străină moralei publice, total respinsă, până la faza de POLITICĂ CURENTĂ, care e deja discutată pe larg și adoptată de conștiința populară și susținută prin lege. Nu e o spălare a creierului ca atare, ci o acțiune mult mai subtilㅔ

La un alt Păstor, nod de rețea, sunt redate instrucțiunile date de creatori pentru cei care doresc să folosească mesajele artofprotest.ro. „Arta de pe acest site este disponibilă pentru download gratuit. Este scalată pentru dimensiunea A3. Poți să îți faci posterul super ușor. Cel mai simplu: downloadează posterul și printeaza-l. Îți va ieși un poster A4. Lipește-l pe o bucată de carton și ești gata să mergi la protest! Un pic mai greu, dar merită. Downloadează posterul și printeaza-l folosind tile settings. Caută pe Google cum să faci asta cu imprimanta ta. În felul asta vei printa posterul pe bucăți pe care poți apoi să le asamblezi într-un poster mai mare. Apelează la profesioniști. Găsește un printer profesionist te pot ajuta. Recomandăm să printezi A3. Tot aici poți să-i rogi să te ajute să-ți monteze posterul pe spumă sau carton. Dacă tot ai bătut atâta drum, fă mai multe copii să împarți și prietenilor. Printează alte chestii: tricouri, insigne, steaguri, orice îți trece prin cap!”
Dacă mai ai și tunuri mediatice și postaci care să distribuie și s㠔trag㔠în populație cu asemenea ”guri de foc mediatice”, în principiu, obiectivele pot fi atinse. (Evident plata acestor mijloace este absolut obligatorie. Sursa plăților, de regulă, este incertă. Chiar dubiosă sau ilegală. Și se află, întotdeauna, mai târziu. Ori prea târziu. Nu contează, plată să fie, păstori să fie, că ...oi se găsesc!

Procedând astfel, gata, evenimentul ”spontan”! Gata mulțimea. Gata obiectivul! Unii ar putea spune gata manipularea. La noi, iată, avem o ”spontaneitate”, care durează de peste un an de zile!
Cum spuneam mai sus, oile, de regulă nu sunt plătite! Ele participă la acest ”montaj social” cu voluptatea pe care le-o conferă siguranța și adevărul mulțimii extaziate. Malițioșii ar spune, de fapt, ale gregarității. S-a ajuns la triumful gregarității luminițelor. Triumf care a trezit invidia marilor servicii secrete ale Planetei. Simfonia mioritică a mulțimilor a lăsat lumea bouche be!
*
* *
Cum poți să te aperi de manipulare?

nformându-te din mai multe surse. Și văzând cui folosește. Cine este interesat să te aducă în postura de oaie! Și, fie și numai din spirit de frondă, se recomandă să procedezi exact invers de cum îți sugerează să faci. Adică, să nu accepți rolul ori ipostaza de oaie!

Dar cea mai bună apărare este să ai un set solid de principii și valori morale și să conștientizezi interesul țării tale. Țineți cu poporul, altfel veți greși calea spunea Simion Bărnuțiu. Dar aveți grijă. Vor fi sirene, fie și supraponderale și supraideologizante, care vor stabili ele ”interesul național” Cazul Oprea, rejectatul național, Udrea și alți sunt simptomatice!

Fiți verticali. Gândiți cu mintea domniilor voastre. Respingeți statutul de turmă!

Ca regulă generală, este recomandabil să nu dați curs unei așa –zise intuiții emoționale sau primului impuls. Trebuie pocedat detașat rațional să-ți răspunzi unor întrebări care te vor ajuta să te descurci în hățișul manipulator.

1. Care este percepția generală cu privire la situația dată?

2. Care este percepția specifică a altora față de situația dată?

3. Care este interesul meu în această situație?

4. Se înscrie interesul meu în interesul general?

5. Este acestă situație împotriva interesului meu?

6. Este împotriva interesului general?

7. Vreau eu cu siguranță așa ceva?

8. Nu cumva dau curs voinței altora?

Apicând acest set de întrebări cazului concret, respectiv, modificare legilor Justiției, pornim de la situația generală:

1. Există o realitate că actualele legi ale Justiției din România au permis abuzuri, înscenări, dosare contrafăcute. Sondajele spun că românii, în majoritate, nu au încredere în justiție. O demonstrează erorile judiciare, devoalările făcute în presă chiar de către oameni din sistem. Nu poate fi ignorată chiar dezvăluirea fostului președinte cu privire la modul cum se aranjau completele și sentințele în anumite procese. De aceea săa ajuns ca 80% dintre români să nu aibă încredere în Justiție.

2. Chiar și organismele europene și-au manifestat, deschis, îngrijorarea față de prăbușirea încrederii românilor în Justiție!

3. Interesul meu este ca, dacă, doamne ferește, ajung în fața Justiției să am parte de o judecată dreaptă. Cu legile de până acum aș putea beneficia de o justiție corectă Păi, dacă s-a demonstrat concret că, pe baza acestor legi, s-au putut face abuzuri nu cumva există o mare probabilitate ca și în cazul meu să se poată produce asemenea abuzuri? Prin modificarea legilor, există șansa ca situația să fie îmbunătățită? Răspunsul firesc este da!

4. Interesul meu se înscrie în interesul general. Deoarece marea majoritate a cetățenilor își dorește o justiție dreaptă, neabuzivă.

5. Da, protestele la care sunt invitat să particip se opun modificării legilor justiției. Prin urmare se opun interesului meu și interesului general.

6. Cu siguranță se opun interesului general care, în proporție de 80% nu are încredere în Justiție.

7. Sigur, nu vreau așa ceva. Deși m-ar tenta. Este cool să ieși în piață. Să protestezi împotriva guvernului. Să mergi cu prietenii și colegii tăi. Să fii în trendul manifestațiilor. Pentru că, nu-i așa, puterile sunt, de regulă abuzive. Și, în plus eu nu am votat cu cei de la guvernare. Da, așa este. Dar este împotriva interesului meu și nu vreau șa ceva!

8. Sigur, dacă dau curs unei asemenea invitații sunt manipulat (manipulată) Ei bine, manipularea este negativă și nu-i voi da curs. Refuz statutul de oaie!
Esențial, pentrua te proteja de manipulare este să faci primul pas. Adică să vrei să te protejezi. Pasul doi: începi și gândește și analizează.

Câți dintre noi, oare procedează astfel?



* mai mult sau mai puțin manipulat.

**Păstorul este cunoscut și sub denumirea cu acoperire zonală mai largă de ”cioban”

*** ”Trimit acest email celor 263.950 membrii Declic. Dacă și un sfert dintre noi decid să își contacteze senatorul, atunci acest demers al nostru ar fi de departe cea mai impresionantă mobilizare a cetățenilor din istoria democrată a României. Dar nu lăsa pentru altcineva ce poți face chiar tu, contactează-ți de-ndată senatorul” Citat dintr-un e-mail pe care l-am primit personal. E-mailul meu se află într-o bază de date ca urmare a participării mele la campania privind Roșia Montana.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE