FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Îngerul de la mascați
Text postat de Florentin Sorescu


Îngerii sunt printre noi. Vii, alcătuiți din carne și oase. Uneori pot lua cele mai bizare întruchipări, cum ar fi trupele de intervenție rapidă. Mascații, cum li se mai spune.
Spuneam într-o poveste, "Ana care aduce fericirea", că noi suntem carcase. Un fel de vehicole ale îngerilor prin care aceștia vin printre noi.
Ei bine, întrebându-mi niște clienți arestați pe nedrept cum a fost în penitenciar, îmi relatează un episod care nu are cum să nu te pună pe gânduri. Și anume că au căpătat putere în momentul în care...
- A venit la mine un om mare, domnule avocat! spune Vasile. De la mascați. A venit și m-a privit atent în ochi, după care mi-a spus:
- Tu nu ai ce căuta aici, fața ta nu este de criminal! Și m-am simțit așa, nu știu cum să spun... Mai întărit. Că acolo nimeni nu te crede. După care m-a întrebat, "Tatăl tău unde e?".
- Stăteam și fumam abătut un chiștoc, îi ia vorba din gură Dorel, când a venit la mine un tip imens. Unul din ăia de ne păzea, înarmați până în dinți. Și la care nu li se vede fața. Doar gura și ochii. M-a privit atent și mi-a zis:
- Nici tu nu ai față de criminal! Băiatul tău mai mic da, se vede pe fața lui că a comis crimele!
După care s-a dus și s-a întors cu un pachet de țigări pe care mi l-a dat. (Îngerii ăștia s-au adaptat și ei după puteri, când e cazul îți dau și țigări🤣)
- Veți vedea că veți ieși de-aici, numai trebuie să aveți puțintică răbdare, sigur veți ieși!
- Haide, domnule, fii serios, s-au oțărât ceilalți gardieni, vor ieși când o să ne vedem noi ceafa!
- Bine, a zis el, vom vedea! Dar eu vă spun de-acum, ca să știți: va ieși bine și ADN-ul, vor ieși bine și celelalte probe. Ăștia nu au față de oameni care au ucis. Chiar vreau să urmăresc acest caz, să-mi spuneți ce se mai întâmplă!".
Ai zice că a fost o vorbă aruncată în vânt, dar povestea nu s-a oprit aici:
- A venit din nou pe la noi, spune Vasile. De Paști. Și mi-a dat o cruciuliță să mi-o pun la gât. Iar când am fost operat de apendicită din nou a venit. Aveam cătușele puse la mâini după operație, mă simțeam rău, iar el le-a spus celor care mă supravegheau:
- Scoteți-i cătușele imediat!
- Cum să i le scoatem?! s-au oțărât ei. Nu avem voie!
- Pe răspunderea mea! Le-a zis el. Este un ordin. Și-așa stau degeaba aici, măcar să le facem viața mai ușoară.
- Cred că era un fel de șef, mai adaugă Vasile. Cam le spunea celorlalți ce să facă.
- A venit de mai multe ori în tot acest timp, completează tatăl. Ne aducea țigări și vorbea frumos. Parcă îți creștea puterea când îl auzeai...
- Când am ieșit afară, iar l-am văzut, zice Vasile. Se pitise după o ușă și ne-a sărit în față ca să ne sperie;
- V-am spus eu că o să ieșiți? ne-a spus. Doar nu era să stați aici nevinovați. Există un Dumnezeu deasupra!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  O lume care, multora dintre noi, le este străină. O lume cu multă, foarte multă nedreptate. Nedreptate ilegală și chiar nedreptate legală. În acest univers restrictiv, ”Îngerul de la mascați” (ÎM) pare un personaj neverosimil. Textul este unul factual, constatativ. Ca o fișă de anamneză ca o foaie de observație. Fapte simptome trăiri. Consemnate meticulos de un medic de apărare a sufletelor.

Textul incită la reflecție. Și pune probleme. De exemplu, ce motivații are ÎM în fi un fel de forță suprajustițiară de administrare a dreptății? Cum și de ce apare el acolo? Este o realitate sau este un personaj creat de nedreptățiții soartei? Pentru a-și exprima credința în dreptatea lor și pentru a rezista? Și multe altele.

Avem de-a face cu un text bun. Semnificativ pentru locul în care, poate, doar speranța mai există.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2017-11-02 18:47:42
         
 
  Mulțumesc, Gheorghe, mulțumesc, Radule și cine a mai citit acest text! Pereche cu el este un altul, zic eu mai bun, pe care l-am postat mai demult și pare să nu fi interesat pe nimeni: Ana care aduce fericirea. Îl repostez acum, poate se va bucura de atenția cuvenită.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2017-11-02 09:37:35
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  e binișor, Florentine, ai un vot și de la mine!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2017-11-02 09:10:27
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE