FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Optimism temperat
Text postat de Emanuel Cristescu
Constat, cu destulă neplăcere, că intelectuali de seamă ai românilor, mai întotdeauna, sunt excesiv critici față de români. Și tot ce-i românesc este rău sau chiar pute. Ei neavând niciun fel de responsabilitate în acest sens. Așa să fie?

Am următoarea experiență de la Munchen. Am locuit câtăva vreme la un amic într-un cartier de vilișoare lipite una de alta. În spatele fiecărei vile o mică grădiniță separată prin gard viu, cam de 1,3 m înălțime, una de cealaltă. Ei bine, vecinii nu discutau unul cu altul decât extrem de rar. Într-o zi, pisica gazdei mele a trecut în grădina unuia dintre vecini. Strict și aproape oficial, vecinul i-a atras atenția amicului meu, rece și ofuscat: dacă îmi doresc pisică, îmi cumpăr. A doua sau a treia zi, pisica iar a făcut o incursiune în grădina vecinului. S-a întors udă toată. Din acel moment, amicul meu nu au mai dat drumul pisicii în grădină.

Locuiesc undeva unde am vecini noi. Destul de elegant. Am avut nevoie să mut două rafturi pentru cărți ale nepoțelelor mele. L-am rugat pe un vecin care-și făcea alergarea cotidiană, să mă ajute. Cu mare amabilitate și-a întrerupt joging-ul, m-a ajutat, a făcut câteva aprecieri și apoi și-a continuat activitatea.

Nu contest, mai ales la nivel politic, războiul româno-român: fiecare cu fiecare și toți împotriva tuturor. Război întreținut subtil și manipulator de ”elitele manageriale” ale țării. Deceniul ”turmentat”, i-aș zice, a făcut-o programatic: tineri contra bătrâni, grasul contra slab, elevi contra profesori, ”școala scoate tâmpiți”, medici contra pacienți, etc. etc. Divide et impera. La noi, adversarii politici sunt considerați, de fapt, inamici. Și orice inamic este ”bun” dacă este mort sau la pușcărie. De aceea atâtea înscenări și dosare prefabricate.

Ia să ne solidarizăm noi în jurul unuia sau mai multor idealuri naționale. Ia să vadă poporul cum elitele cooperează pentru mai binele României! Nu cumva și comportamentul românilor s-ar schimba? Eu am convingerea că da. Ce ar trebui să facem? Întâi să recredibilizăm Justiția și toți ticăloșii să plătească. Nu selectiv și, mai ales, să nu mai fie condamnați oameni nevinovați. Pentru că, iată, s-a ajuns ca românii, în proporție de 80% să nu mai aibă încredere în Justiție. Apoi să ne imaginăm niște proiecte naționale de anvergură. Toate subsumate unui obiectiv strategic fundamental: acela de a crește în 10-12 ani nivelul de trai din România și de a-l alinia nivelurilor occidentale. Câte energii s-ar descătușa, câți români s-ar întoarce acasă, câte lucruri extraordinare s-ar putea face. Spaniolii, cred eu, cam așa au procedat. De aceea ei sunt angajatori iar noi furnizori de căpșunari.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Abia acum realizez că ”pisica” a fost subiectul postării mele."
(Emanuel Cristesu)

Pisica a devenit unul dintre animalele cele mai importante ale tabletei dumneavoastra fiindca din cauza ei ati tras niste concluzii cu totul eronate despre nemti si anume ca ar fi niste brute insensibile care uda pisici nevinovate. Aflati de la mine, in toata istoria milenara a Germaniei nu se cunoaste un singur caz de teuton care sa fi legat o tinichea de coada unei pisici nevinovate.
Fiindca un neamt mai bine bea zece lazi de bere decat sa verse o picatura de schnaps pe coada unei pisici care nu a comis nici un fel de abatetre de la normele unei vieti civilizate.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2017-09-15 01:53:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule profesor,
Cine a fost cel care a dat drumul pisicii din sac, eu sau dumneavoastra? Si daca imi veneati cu o matza olteneasca as fi tras-o nitel de coada fara a face cel mai mic taraboi, numai pentru a-i da de stire ca si eu sunt oltean; dar sa-mi veniti cu cea mai revansarda pisica din lume, pisica prusaca?

p.s.
Nu stiu cum arata astazi pisicie putiniste. (Banuiesc ca urmand indemnul noului tar au devenit panslaviste si nu prind decat sobolani rusesti) Dar stiu ca cele staliniste, dupa colectivizare, aratau ca vai de capul lor; din lipsa de soareci.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2017-09-15 01:37:58
         
 
  Sagace focusare: pisica și nevoile sale. N-am interogat-o dar ea ne-a spus că e o pisică marxistă. Și spera în fiecăruia după nevoi. Că, visătoarea, credea că socialismul o să ofere capitalismului până și frânghia, făcută de capitalism cu ajutorul căreia, el, capitalismul se va spânzura. După cum vedeți, o pisică romantică și cu multă utopie. Probabil făcea parte din rețeaua Putin în Germania!

Cum spunem, sagace observație. Și, mai ales, adecvată la subiectul tabletei mele. Abia acum realizez că ”pisica” a fost subiectul postării mele.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2017-09-14 22:57:36
         
 
  "Într-o zi, pisica gazdei mele a trecut în grădina unuia dintre vecini. Strict și aproape oficial, vecinul i-a atras atenția amicului meu, rece și ofuscat: dacă îmi doresc pisică, îmi cumpăr. A doua sau a treia zi, pisica iar a făcut o incursiune în grădina vecinului. S-a întors udă toată. Din acel moment, amicul meu nu au mai dat drumul pisicii în grădină. "
(Domnul profesor Emanuel Cristescu despre incursiunile unei pisici prusace in curtea unui teuton cu miros extrem de fin)

Domnule profesor Cristescu,
Nu-i asa ca nici stapanul pisicii si nici dumneavoastra nu ati interogat pisica pentru a afla
motivul real pentru care ea trecea ilegal granita spre a ajunge in curtea vecinului? Ascultati la mine care in cei opt ani cat am stat in Germania Federala am ajuns un fel de expert in pisicile prusace. Pentru o pisica prusaca cel mai bun loc
pentru a-si face nevoile nu este curtea ei ci curtea vecinului.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2017-09-13 19:34:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE