FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Către tinerii nefrumoși și neliberi din țara noastră
Text postat de Marian Tudorel Lazar

Nu vă mai amăgiți, nu sunteți nici mai frumoși și nici mai liberi decât toate generațiile de tineri care au fost înaintea voastră. Dimpotrivă, sunteți cea mai urâtă, mai proastă, mai leneșă, mai rea și mai lipsită de libertate generație din toate timpurile! Și nu mă mulțumesc să afirm aceasta, ci să v-o și demonstrez:
Să luăm, în primul rând, frumusețea voastră. Și am să vă spun un lucru care, fie nu vi s-a mai spus, fie vi s-a spus și nu l-ați băgat în seamă, incapabili să-l înțelegeți: frumusețea omului nu stă în găteala exterioară, ci în interiorul său. Adică în bunătatea inimii, înțelepciunea minții și sănătatea trupului. Ce aveți voi din toate acestea? Nimic. Și ca să vedeți că nu vorbesc aiurea, haideți să le analizăm pe toate. Aveți voi bunătate a inimii, aveți voi o minte înțeleaptă și un trup sănătos? Nu și nici măcar nu știți ce înseamnă acestea. Pentru bunătate, ca să vă comparați cu generațiile de dinaintea voastră, voi lua doar fenomenul de bullying din ziua de azi. În trecut, derbedeii care îi terorizau pe ceilalți erau cel mult unul într-o clasă, adesea unul într-o școală, și acesta era evitat și marginalizat de toți ceilalți, dacă refuza să-și modifice comportamentul. Astăzi lucrurile stau taman pe dos: derbedeii sunt toată clasa și cei terorizați și marginalizați sunt unul, sau doi sau câțiva. Culmea este că tocmai aceștia, terorizații și marginalizații, sunt cei cu adevărat frumoși, cu suflet bun, fiind urâți tocmai pentru acest suflet și această blândețe naturală a lor! Deci, sunteți voi buni, ”generație frumoasă și liberă”? Pe dracu buni, sunteți niște monștri sadici, iar cel mai bun dintre voi este părtaș, prin pasivitate, la răutatea și faptele voastre rele. Și fiind răi, sunteți și urâți.
Poate veți spune, însă, că sunteți înțelepți la minte. Numai că înțelepciunea voastră nu se vede, dimpotrivă. Pentru voi a trebuit creată sintagma ”incult semantic”. Adică un om care știe să scrie și să citească, dar este incapabil să înțeleagă înțelesul celor citite și scrise. Dar voi vă credeți înțelepți și, ca să fiți ”proști destul”, sunteți și fuduli. Sunteți gata să judecați orice, oricât și oricând, chiar dacă nu ați auzit în viața voastră și nu v-ați gândit o secundă la acel subiect. Sunteți așa de înțelepți încât, într-un filmuleț de curând, am văzut o vașnică ”tânără frumoasă și liberă” americancă plângând de mama focului că mama ei a gătit un curcan însărcinat! Fain, nu? Dar voi nu sunteți americani, voi sunteți români și sunteți cei mai deștepți din toată lumea... Oare chiar vi se pare că există vreo diferență între această adolescentă americană idioată și voi?! Oare chiar vi se pare că mai există vreo diferență între un adolescent american și unul de oriunde de aiurea din lume?!
Dar poate veți fi fiind pe interior mai sănătoși ca noi, ”boșorogii” și ”babacii”. Numai că nici aceasta nu se întâmplă și nu se va întâmpla. Îndopați cu vaccinuri și medicamente încă de dinainte de a fi născuți și, mai ales, trândăvind și nefăcând nimic toată ziua, ați ajuns să suferiți la vârsta copilăriei de boli bătrânești. Sunteți mai strâmbi de spate și mai nevolnici decât toate generațiile de ”babaci” de până acum, iar dacă sunteți puși să faceți o muncă cot la cot cu unul mai în vărstă, trei dintre voi abia pot face față unui ”boșorog” și tot ”boșorogul” va ieși pe primul loc! Deci cred că v-am lămurit cât de ”frumoși” sunteți, pe dinăuntru. Cât despre frumusețea voastră de dinafară, nici în aceasta nu-i depășiți pe cei de dinaintea voastră, că se găteau și ei, dar numai să se împodobească nițel, nu să se acopere de-a binelea, ca voi. Actorii și actițele voastre sunt doar machiaj, botox și steroizi, iar voi nu sunteți departe de ei. Sunteți mai artificiali decât toți artificialii de până acum. Dar vă amăgiți că asta-i fața voastră și ăsta-i corpul vostru. Până și ochii vi s-au acoperit cu plastic, de plasticul filmelor și reclamelor. Când priviți, nu mai vedeți realitatea, ci personajele de desene animate cu care vă nașteți și cu care sper să nu și muriți!
Bine, n-om fi frumoși, dar măcar suntem liberi, veți spune. Liberi să ce?! Libertatea voastră nu se depărtează nici măcar cu un pas de telefon, calculator, frigider, discotecă și bar. Dacă vi se iau toate acestea o să rămână din voi doar niște zombi, din care jumătate se vor sinucide, un sfert se vor omorî unii pe alții și restul vor avea nevoie de luni și ani de psihoterapie să-și revină cât de cât la normal. Pentru voi, ca să fiți exterminați, nu mai este nevoie de potopul lui Noe, este de ajuns o simplă furtună solară! Și ca să vedeți cât de proști și ușor de manipulat sunteți, vă aduc aminte că, înainte de voi, principala masă de manevră era formată din mineri. Pentru că doar ei erau atât de disperați și de lipsiți de cultură încât să fie ușor de plimbat oriunde era nevoie de demonstrații, scandal și bătaie care să înlocuiască un proces democratic ce ar fi dus la alt deznodământ decât cel agreat de păpușari. Iar înaintea minerilor au fost mase de manevră țăranii și muncitorii cu două clase primare. Cărora, iată, azi voi le-ați luat locul, că sunteți mai lipsiți de judecată ca cei cu două clase de ieri și mai disperați ca un miner din subteran de atunci. Doar că primii nu făcuseră carte pentru că erau orfanii unor părinți ce pieriseră în războaie, iar ultimii chiar treceau de la statutul de cei mai bine plătiți muncitori din țară la cel de muritori de foame. Pe când voi sunteți proști pentru că sunteți leneși și nu vreți să învățați, răzgâiați cu de toate și sunteți disperați să nu vă pierdeți privilegiul de a trândăvi toată ziua în plăceri fără număr. Nu mai vorbesc de lipsa de orice respect și recunoștință pentru părinții și dascălii voștri, de lipsa de orice țel serios și a oricărui bun simț, nemaiavând nici măcar cei șapte ani de acasă, de când au fost înlocuiți cu cei doi ani pentru creșterea copilului...
Totuși, dacă am scris toate cele de mai sus este pentru că încă mai sper. Încă mai sper să vă reveniți și să deveniți întradevăr frumoși și liberi, chiar dacă nu vi se va mai repeta aceasta ostentativ, ca unor gâsculițe proaste și ușor de manipulat. Pentru că aceia dintre voi care sunt cu adevărat frumoși, liberi și deștepți, nu ies în stradă, la comandă, să urle ca descreierații, ci muncesc, alături de părinții și bunicii lor, creînd o lume mai bună și mai frumoasă, fără a avea nevoie de laude și lingușeli, fără a fi dependeți de jocuri, filme, iarbă și sex, doar satisfăcuți de a-și împlini datoria la fel ca toți ceilalți, indiferent de vârstă și frumusețe fizică!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Care ar fi motivul?
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2017-01-10 20:43:00
         
 
  Tudorel, sezi frumos! Esti un frustrat. Regret ca domnul Emanuel Cristescu nu-ti da u perdaf.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2017-01-10 18:13:53
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE