FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Doamna de din Coastă
Text postat de latunski criticul
Doamnă de din Coastă,
că mare frică-mi este de adevăr,
mai abitir decît boala și moartea plantată-n viscere


Doamnă de din Coastă,
iată că cei care m-au urît sînt morți,
iată că cei care mi-au făcut rău sînt morți
iată că pentru cei vii n-am determinare,
nici timpul să prezint un expozeu


țintuintu-mi ciomagul cu pietre prețioase
(onix, ametist, azurit, nefrit, rolit, gasperix)
ies din peșteră și urlu către univers
atunci, tu, oare, iubi-mă-vei,
(?)Doamnă de din Coastă
cu dragoste pre dragoste pășind
și fricii din mine curaj dăruindu-mi?

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nu aveti pentru ce sa va prezentati scuze.. :) nu ma simt jignit de faptul ca 'tinutitu-mi' sau 'fricii din mine curaj daruindu-mi' va suna logic si romaneste. Exista si licenta poetice mai putin obisnuite. Cele bune...  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2017-01-01 20:16:23
         
 
  Domnule Gabriel Pușcă, dacă este cazul îmi prezint scuze, dar n-am făcut decît să șarjez pe o temă ludică. An bun și pentru domnia-voastră, respectele mele.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-12-31 19:14:17
         
 
  Domnule Latunski, nimeni nu v-a cerut sa va explicati poemele, tocmai de aceea am repetat in comentariul de mai jos:"este parerea mea, asa vad eu, cred eu".

Dvs sunteti autorul, dvs sunteti cel care decide forma in care textul va ramane. Aici este atelier literar (politico-literar) cred eu tocmai ca sa 'ne dam cu parerea". Oricum am inteles si mesajul direct si pe cel indirect. Asa ca :
sa avetiparte de un An Nou bland si plin de reusite literare! Sanatate...
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-31 08:16:12
         
 
  o fi, adică revenim la ideea de bază. dar cum să împac eu două...două...ce? Nu mai bine să rămînă așa cum am stabilit eu? neh, rămîne cum am stabilit!  
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-12-30 17:16:31
         
 
  în cazul ăsta, reflexiv-meditativ erotic, corect ar fi „ țintuindu-mi”(ea) ciomagul cu...”  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-12-30 17:02:01
         
 
  Aș putea continua, cît să vă fac un portret robot. Ar fi în defavoarea ambilor trei, considerîndu-l și pe Peia prezent, așa ca o fantomă benefică...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-12-30 17:00:41
         
 
  Domnule IGP, au ajuns detaliile și am luat lumină! Intru rar pe aici. Și am un principiu, nu-mi explic poemele.
Cînd le comit țin să aibă un mesaj. Dacă nu este receptat, e vina mea. Comentariul meu ar desființa expresia ”cu moarteA pre moarte călcînd”, de unde rezultă că Iisus se plimba cu o zeitate arhetipală și ne trimetea morții, precum carnea de lucru.
Cu ce sînt de acord? cu ”țintuitu-mi-ai”, adicătelea, ea, Doamna de din Coastă. O neînțelegere comică, preluată de evrei dintr-un vechi mit sumerian. Citește matale acest poem în maniera ludico-erotică și-ți vei lămuri nelămuririle. Căz doară nu sînt eu ultimul bărbat trecut prin andropauză, care are bufeuri și regrete... pam, pam...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-12-30 16:56:57
         
 
  Dle Latunki, au ajuns detaliile la dvs ? V-au ajutat sau pierdem vremea amandoi?  
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-28 10:05:39
         
 
  este simplu dle Latunski: tintuitu-mi nu are nicio logica in forma actuala,din punctulmeu de vedere, forma corecta pe care o vad eu este: tintuitu-mi-am.
Trimiterea din ultimele doua versuri (cu moarteA pre moarte calcand si celor din morminte viata daruindu-LE') m-a facut sa va sugerez 'cu dragosteA pre dragoste pasind si fricii din mine curaj daruindu-i'. Desigur'gaselnita' -nu as putea sa o numesc altfel- este interesanta, formularea insa pacatuieste, cred eu. chiar si in cazul in care exprimarea din text se doreste o metafora cumai multe unghiuri de fuga, tot este impotriva 'naturii' -zic eu:'tintuitu-mi' si 'fricii din mine curaj daruindu-mi' . Schimbarile functiei gramaticale facute de Nichita in poeziile sale sunt schimbari care nu dauneaza logicii textului.
sper sa va fie de folos, voua si la neamul vost'! :)
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-23 22:40:27
         
 
  Domnule I.G.P., sigur că domnia voastră sesizați o neconcordanță, cum v-ați și exprimat în comentariu. Probabil că mie îmi scapă, așa cum se întîmplă atunci cînd nu găsești un obiect care este chiar în în fața ochilor. Detaliind - îmi veți fi de ajutor, mulțam!  
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-12-23 14:00:16
         
 
  eiii, lasă,dle hurmuzache că doar nu dumneata ai scris cele cinci volume din Istoria Românilor și nici n-ai fost deputat în Dieta Bucovinei!  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-12-22 23:14:27
         
 
  Iar dacă sunteti autorul volumului aceluia de 400 de pagini de așazisă critică literară, nu mă mai miră această atitudine. V-au desființat destui in revistele de specialitate. M-am ingrozit ce au putut să spună
Ca un bun samaritean, sper că nu sunteți..
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2016-12-22 21:42:27
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  D-le Petrescu, sau ce entitate de domn veți fi fiind, dacă citeam acest comentariu inainte de al citi pe cel de sub textul meu. altul ar fi fost și
raspunsul de acolo.
Mă acuzați ca am comentat neecoliterar. Adevărat. Dar, de ce vă faceți că nu ați observat motivul? Vi s-a părut foarte ecoliterar ca un user să pocească numele altui user, in lipsa acestuia, fără vreo provocare din partea acestuia.Și să facă niște afirmații care ar insulta și inteligența unei gorile. In limba vulgară cât și in termeni de specualitate, atitudinea d-vs se numește ipocrizie.
Am avut a face aici cu maeștri adevărați, pe lângă care d-vs, fără supărare, sunteți un ilustru necunoscut.
Despre activitatea mea literară nu ar fi trebuit să vă pronunțați, pentru că habar nu aveți de ea.
Iar morga de specialist care o purtați pe aici, nu vă prinde deloc!
Nu am timp de palavre,vă rog să evitați să mai faceți afirmații fără acoperire asupra mea sau textelor mele. Prietenește.
Întrebați-l pe latunski de ce...
Nu am nevoie de reclamă aici, deși, dacă aș vrea, in câteva zile bat toate recordurile.Că nu vreau, stă dovadă chiar faptul ca vă raspund așa cum vă răspund
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2016-12-22 21:28:31
         
 
  Domnule V.H. substitut sau ce entitate absconsă ați fi, întrebarea mea era retorică; fiindcă ați catadicsit să răspundeți, ca substitut am să vă explic și eu de ce am pus-o:
1. Din motivul evident că vasile hurmuzache a postat cîteva comentarii neliterare, ușor grobiene sub un text; putea să comenteze că nu-i place textul, că e prea personal, morbid, depășit
2. Tot evidența îmi arată că respectivul hurmuzache nu e un ins cu o „anvergur㔠(ca să folosim un termen la modă în zilele acestea)literară destul de solidă ca să funcționeze ca autoritate critică și să desfințeze un text(o opinie personală)
3. Din spirit europeic: ce are substitutul, entitate sau V.H. de împărțit cu postatorul latunski? ia-n să auzim și noi, europeicii că acesta e spiritul ecoliterar: dai în mine, mă-njuri , hai să facem zarvă, crește interesul, sare raitingul precum puricele lui Petre Ispirescu...
E drept, activitatea de pe saitul bleu trnează dar, stimate aubstitu de autor aveți puțintică răbdare, că de-abia trecu Ignatul, vine Crăciunul și Anul Nou, iar pînă își vede ursul coada și d-l Corbu saitul mai trec cîteva luni de hibernare literară!
3.
 
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-12-22 16:44:05
         
 
  D-le Daniel Petrescu, la modul cum ați formulat întrebarea, un om cu scaun la cap,nu poate răspunde.
Și,dacă de V. Hurmuzache ați întrebat,el nu vă poate răspunde. Aici a poposit doar un substitut al său.Despre el, dacă reformulați întrebarea, poate că aș putea povesti câte ceva.
Știu ce v-a intrigat, am citit și eu comentariile d-vs de pe aici, și vă spun că făceam cam același lucru pe care îl faceți acum. Adică,le spuneam unora tranșant adevărul.
Și fiindcă văd, cu mare părere de rău, că iar pare pustiu pe aici, unde era tare frumos cândva,voi reincepe să postez câte ceva, rugând și alți prieteni să o facă.
Respect!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2016-12-22 14:21:00
         
 
   
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2016-12-22 14:01:59
         
 
  Cine ești dumneata, Vasile Hurmuzache?  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-12-22 12:41:30
         
 
  Pe unde naiba umbli, că mi s-a făcut al naibii de dor să te... revăd...
Cine dracu' te pune să incerci să împungi, ciut fiind?
Doar o mică întrebare voiam să-ți mai pun: înafară de nesimțirea disproporționat de mare față de volumul cutiuței tale craniene, ce naiba ai mai adus tu pe Europeea?
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2016-12-21 20:00:38
         
 
  tintuitu-mi-am ... cu dragostea... daruindu-i, adica, zic si eu.. :) sau e intentionat 'daruindu-mi'? desi mi se pare ilogic..
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2016-12-21 04:33:06
         
 
  ,, ies din peșteră și urlu către univers"...
Ce vină au cititorii ?!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2016-12-21 02:30:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE