FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Insist
Text postat de Emanuel Cristescu
Site-ul Europeea este unul de literatură.

Vă rog să nu mai escaladați aici dezbaterile religioase. Sunt foarte multe site-uri specializate în acest domeniu. Acolo vă puteți manifesta în voie competențele religiose și, probabil, veți găsi și specialiști pe măsură.

Aici publicați texte și comentarii literare ori care au legătură cu literatura.

Vă mulțumesc și vă doresc, tuturor, mult succes.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  am înțeles, este un poet „partic” care aruncă săgeata din goana calului și se retrage!  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-10-26 19:37:53
         
 
  Nu dumneavoastră ați fost ținta vajnicului Wilhem Tell!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-26 19:13:56
         
 
  Ce-au de-a face Toma d Aquino sau venerabilul Beda cu democrația? Pe Platon sau pe măgărița lui Baalam? În fine, voi scrie cîndva textul dar nu e sigur că-l voi posta aici...imaginea lui Giordano Bruno transpare sub zelul acesta insipi!

d-le latunski,
Fiți gentil și indicați-mi și mie să nu par socratic de-a dreptu care dintre cele două texte postae de mine sunt „verze cu aromă politică”?
 
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-10-26 19:05:50
         
 
  "Baroane" era o chestie politică sau literatură? Da, strict materiale politice nu. Cândva, mea culpa, o mai făceam. Acum nu mai e nevoie. Există FB.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-26 19:00:13
         
 
  Sunteți nou pe site. Cu timpul veți afla că sunt un democrat convins.

Scrieți eseul. Nu lezați pe alții, religioși de diverse spețe, atei, etc. Eseul este literatură. Însă, probabil sunteți mai tânăr, există o măsură în toate. Niciun regulament din lume nu poate prevedea toate situațiile posibile.

Dumneavoastră îmi aduceți aminte de o poveste pildologică în care un băiețel fusese trimis să cumpere fulgi. I-a cumpărat i-a pus într-un coș pe care l-a pus pe cap și se îndrepta spre casă. O pală de vânt a luat toți fulgii. Ajuns acasă mama i-a spus: nu puteai să pui și tu niște pietre peste fulgi? Astfel vântul nu ar mai fi împrăștiat fulgii! Ai înțeles? Înțeles. Într-o altă zi, mama l-a trimis la târg să cumpere ouă. După ce le-a cumpărat le-a pus în coș. Coșul pe cap și amintindu-și sfatul a aruncat peste ouă câteva pietre. Și tot așa ... Și încă una. Gigele, nu mai chinui pisica pentru că tot ce-i faci tu pisicii o să-ți fac eu ție. O tragi tu de urechi te trag șie eu, o tragi tu de păr și eu o să te trag de păr! Dar dacă o trag de coadă? întrebă "candid" Gigel? Ei bine nu știu în ce categorie să vă plasez! Inul și cânepa, acul și barosul, fonta și oțelul?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-26 18:57:45
         
 
  Insist și eu! Europeea este o pagină de literatură, nu mai postați verze cu aromă politică!  
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-10-26 18:50:56
         
 
  p.s. Tocmai vroiam să scriu un eseu „ despre diavoli” împănat de citate teologice, inclusiv ale lui Toma D Aquino și sunt curios: îl veți cenzura? cutumiza? opri de la editare ca pe-o posibil㠄bomb㔠dundamentalistă, cu efect latent în conștiința cititorilor saitului europeea?  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-10-26 18:42:03
         
 
  Limpede ca cleștarul, domnule Cristescu dar, atunci specificați, în fontul paginii „ europeea atelier exclusiv literar ...beletristic sau liber de literatura teologică, teosofică...sau, mai simplu, de dragul cutumei, declarați-i pe dalde Swedenborg, Hume,Pleșu(cu a lui cărțoaie „ despre îngeri”) Kramer,Augustin din Hipona autori nongrata în spațiul europeic și ne-ați tăiat macaroana!  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-10-26 18:27:01
         
 
  Site-ul are funcția "căutare". Stilistic vorbind, am confirmat "conjectura" Mai reflectați! Nu am decis. Am subliniat.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-26 08:56:33
         
 
  Domnule Cristescu, usor si rebarbativ sa fie daca asa ati decis, dar chiar nu va inteleg.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-10-26 08:26:06
         
 
  Nene Fane, ușor rebarbativ gestul domniei voastre!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-26 01:30:33
         
 
  ce-o mai face Gheorghita Rechesan? nu stiu ce-mi veni...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-10-26 00:14:48
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Da, regulamentul nu interzice astfel de dezbateri. Cum nu interzice nici învățatul limbii chineze, cursurile de tâmplărie ori dezbaterile despre anticoncepționale. Și multe altele. Dar scrie că este un site literar, nu-i așa? Ori ce se poate înțelege de aici?

S-a instituit, de mai mult timp, un fel de cutumă în acest sens. Site-ul nu este unul de profil, adică dedicat dezbaterilor religioase. Care ar putea reuni persoane având convingeri similare. Ori, prin specificul aproape unic, acela de a permite utilizarea de pseudonime, aici se pot întâlni persoane aparținând oricăror religii, confesiuni sau curente religioase. Cum istoria ne învață că în cadrul acestora pot fi și mulți fundamentaliști, Europeea nu-și poate asuma rolul de Agora pentru astfel de dezbateri. Care nu au putut fi rezolvate de mii de ani și care nu întrevăd că vor putea fi rezolvate mulți ani de acum înainte.

În acțiunile noastre, gândul trebuie să preceadă fapta. Prin urmare, anticipând posibilitatea apariției unor stări tensiionate ori chiar conflictuale, am rugat userii să se abțină de la astfel de dezbateri aici. Și, până acum, nu au existat situații disconfortante. Sper că nici de acum înainte.

Voi fi fost oare clar?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-25 23:17:44
         
 
  D-le Cristescu, am citit cu atenție regulamentul sitului Europeea și nu am găsit niciunde vreo referire la interzicerea dezbaterilor pe teme religioase. Dacă pomenirea unor pasaje din Cartea lui Enoh, a comentariilor lui Augustin din Hipona sau a volumului „ Istoria începe la Sumer” vi se pare un gest bigot, excesiv și neadecvat, vă rog să primiți scuzele mele! Ce pot să mai spun în apărarea-mi? Că intenția mea era să-l conving pe d-l Lazar să își rescrie literar și convingător eboșa de exegeză? Sau că nicio clipă nu mi-a trecut prin minte că acele comentarii pot leza convingerile religioase ale altor membrii ai saitului? În lipsa unor argumente viabile și mie, ca unul implicat în „ dezbatere” gestul dumneavoastr㠄insistent” îmi miroase a cenzură!  
Postat de catre Daniel Petrescu la data de 2016-10-25 22:59:13
         
 
  Știința adevărată nu a fost, nu este și nu va fi niciodată a celor care spun ”crede și nu cerceta”. De aceea știința ateilor nu este știință, doar papagaliceală de lemn, de care suntem sătui, începând cu ”Capitalul” și terminând cu ”Perestroika”. Vreți Perestroika? O să vi-o băgăm pe gât, cu tot cu ”crede și nu cerceta” ce încearcă a ni se impune din ce în ce mai mult și mai agresiv. Eu cred, PENTRU CĂ AM CERCETAT! Voi nu credeți, fără a cerceta. Doar vă amăgiți sau ne amăgiți că ați cerceta ceva sau ați avea dovezi. Dar nu aveți decât... CENZURĂ, CENZURĂ, CENZURĂ!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-25 16:48:53
         
 
  Aveți totala libertate de a gândi. Păcat că nu faceți și uz de ea.

Știința înseamnă cercetare și reproductibilitatea faptului cercetat. Știința înseamnă dubiu permanent. Asupra oricăror spuse. Iar când cineva spune că știința ar fi "crede-mă și nu cerceta" ar putea fi vorba de ignoranță ori rea-credință. Și într-un caz și în celălalt a-l contrazice este pierdere de timp.

Când mai spune și enormități de tipul "să nu uităm, domnia voastră faceți parte din generația care ne-a adus comuniștii și tipul acesta de gândire." realizezi că nu mai este nimic de făcut.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-25 16:03:23
         
 
  Singurul lucru pe care îl voi escalada este libertatea de a gândi și de a spune ce gândesc. Că de atitudinea ateist㠔crede-mă și nu cerceta” sunt super sătul și de aceea am ieșit în stradă la Revoluție. Dar... să nu uităm, domnia voastră faceți parte din generația care ne-a adus comuniștii și tipul acesta de gândire.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-25 15:29:10
         
 
  Sunteți în totală eroare și judecata domniei voastre se bazează pe sofisme.

Ar fi o prea mare pierdere de timp să vă lămuresc.

Nu mă aștept să înțelegeți.

Ce pot face este că, dacă veți escalada dezbaterile pe teme religioase aici, să uzez de mijloacele informatice ale site-ului.

Succes și iluminare!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-25 14:23:31
         
 
  Si abia cand veti scoate Biblia lui Dosoftei din Istoria Literaturii Romane, veti putea face afirmatia ca o exegeza biblica nu este literatura sau nu are legatura cu literatura!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-25 13:49:27
         
 
  In plus, d-le Cristescu, incepeti tot mai mult sa semanati cu ungurii din Harghita si Covasna care, in plin centrul Romaniei, ne-au interzis limba romana! Comparativ cu cw au facut ei, cererea domniei voastre este doar o picatura, dar paharul este deja plin! Nu ma intereseaza cine va plateste sau va ameninta, eu raman crestin si ortodox chiar si cand ma sterg la fund, cu atat mai mult cand dau viata gandurilor mele. Inteleg sa mi se interzica prozelitismul religios, dar nu si exegeza teologica, indiferent de religie. Si daca va credeti indreptatit sa ne interziceti ortodoxia pentru ca cei care v-au ajutat sa dati viata acestui copil v-au platit cu bani de la atei, ganditi-va ca deja o mamaliga de trei milioane este gata sa explodeze... Iar daca va exploda, va fi o reactie in lant si toti bastarzii facuti cu lifte straine si dusmanoase credintei nationale, vor fi izbiti cu capul de piatra de capatai a romanului, care este Hristoa, si vor sucomba!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-25 13:42:48
         
 
  La postarea textelor, exista optiunea "exegeza". Asa ceva a fost postat, nicidecum vreun text religios.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-25 12:50:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE