FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sub masca promovării valorilor naționale sau încercarea perversă de a deturna gloria acestora
Text postat de Emanuel Cristescu
Citesc și mă crucesc. Un sofism perfect și pervers prin profunzimea ideii subliminale pe care o induce. Eminescu și ceilalți sunt "colegi" fără să știe și fără să vrea cu niște aspiranți la glorie. Evident, împotriva "voinței lor de morți" par a transfera o parte din gloria lor, nu-i așa, colegilor lor de "Colegiu de redacție" Că doar știți, "spune-mi cu cine te te împrietenești ca să-ți spun cine ești!"

Cât privește acest "Colegiu de redacție" din care "fac parte acum" "Mihai Eminescu, Carmen Sylva, I.L. Caragiale, Pamfil Șeicaru, Nae Ionescu, Nicolae Iorga, Cezar Ivănescu", nu o să pot accepta în vecii vecilor un asemenea scrilegiu. A face parte dintr-un "Colegiu" este o opțiune personală! Poate Mihai Viteazul nu este de acord să fie coleg cu Valeriu Zgonea deși acesta se considereă colegul lui! Lui Eminescu se pare că-i place să fie "coleg" cu redactorii acestei publicații! Am dat acest exemplu spre a vă da seama de dimensiunea gestului. Care frizează, nu impietatea ci impostura.

Spuneți-le "spiritus rector" "personalități de onoare". "idolii noștri" "repere culturale", etc. Dar, pentru Dumnezeu, nu-i faceți membri într-un "Colegiu de redacție" de care ei, în niciun caz, nu au și nu pot avea cunoștință și pentru care nu au cum să-și dea acordul!

Pe mine ce mă oripilează este că puteți avea comilitoni în această idee. Oribil, absolut oribil. Se răsucește Eminescu în mormând maculându-i astfel numele. Nu vă imaginați cât rău vă faceți. Personalităților respective în niciun caz.

Dar, este treaba și opțiunea dumneavoastră. Eu mi-am făcut datoria de a vă semnala și de a mă disocia ferm de această practică. Pe care o RESPING cu toată fermitatea.

PS. Nu există nicio justificare pentru această încercare de furt de glorie. Poate numai dacă ilustrele personalități vor fi avut darul previziunii și vor fi lăsat, prin testament, acordul lor!

Textul de mai sus a fost scris ca reacție la situația de la link:

”Colegiul de redacție al revistei online „Certitudinea”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ion Corbu - Sub masca promovării valorilor naționale sau încercarea perversă de a deturna gloria acestora http://elenatomaxxl.blogspot.ro/2016/10/ion-corbu-sub-masca-promovarii_10.html  
Postat de catre Elena Toma la data de 2016-10-10 20:31:00
         
 
  in ce priveste resuscitarea valorilor nationale, intentia e nobila, sigur, dar solutia mi se pare comica spre sinistra. daca are adepti, ma rog, de gustibus.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-10-05 13:02:00
         
 
  Atacul meu nu este unul "la persoana" atata timp cat tinta nu e persoana ci dracu-stie-ce!


 
Postat de catre sters sters la data de 2016-10-05 10:47:11
         
 
  Delimitati-va cat doriti, adevarul ca acesti insi nu vor binele literaturii, ci doar folosul propriu, ramane. Iar eu nu pot sa tac si sa-i mangai pe crestet, necuym sa vorbesc indiferent despre oribila lor fapta. Ceea c e este si mai de condamnat este ca, DESI LE-ATI EXPLICAT SI DVS, DAR SI EU, UN MAI MIC SI MAI NEINSEMNAT SPECIMEN, TOT O TIN INTR-UNA CU "POPULARIZAREA"! Nu vor intelege niciodata de vorba buna, trebuie acoperiti de indicibil, altfel se vor balaci in continuare in aceasta mocirla a inconstientei crase. Auzi, la el, Miron Manega! Romanas, nu?
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-10-05 10:46:02
         
 
  Domnule Elena, nu vă mai amărîți cu cenaclul ăla închipuit, faceți-vă numărul care vă iese mereu: indignarea patriotardă pentru toate fleacurile.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-10-04 23:16:50
         
 
  Mă delimitez, domnule Kosta, de conceptul "alogen" din comentariile dumeavoastră precum și de toate referirile "la persoană"

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-10-04 12:22:23
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  virgula de dupa "viii" e o pauza de gandire, intercalasem, mental, ceva la care am renuntat. Fiind incorecta gramatical ma grabesc s-o reneg, nu de alta, dar ar putea genera confuzii.
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-10-04 12:18:00
         
 
  Iertat sa fiu, iertate fie-mi imprecatiile la limita decentei (RECUNOSC!) dar precum se pare ca v-ati aminti, si pe mine m-a oripilat pana mai antzartz pretentiunea inchipuitului patron de editura si cenaclu c-ar sta nas in ochi si gura-n...gura cu Rebreanu si alti morti. Poate pentru ca viii, nu-i mai acorda atentie?  
Postat de catre sters sters la data de 2016-10-04 12:16:25
         
 
  Daa, rosinanta domnului CTA e schioapa de un picior, rage si nici nu prea trage, caci in cotiga la care e inhamata, biata de ea, abia de mai incape inchipuirea de sine a domnului scutier de ocaziune. Pe mine ma mira ca n-a aparut inca lupisor, marele incropitor de mantocarii literarte, pe care cum vaz, nu-l mai incape biata Romanica si se duce adesea sa-i ilumineze literar cu farul de la carutza si pe cei din afara ei. El de ce nu v-o fi improscand? Sau si-a luat mai nou rolul de consilier de incropeli literaturistice? Brava lui, halal! Aferim! Sacaz! Siktir!
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-10-04 12:12:34
         
 
  CTA nu este, poate, de acord cu ei, dar este, cert, impotriva dumneavoastra! Ce vreti, are si coana Ioropeea "haterii" ei. si, la urma urmei, de ce n-ar avea? Banuiesc cu oarecare temei ca "hater" vine de la verbul "a urî" in engleza, deci, di ce n-ar fi si Europeea demna de a genera asemenea schioape sentimente? Tanara e, de nimeni nu depanda, e frumoasa, e curtata indelung, iar dac-o vrea jupan Dumitrache...eheeei! Lasa-ti-l in plata domnului pe dom' profesor de limba gimnastica, care e cea mai elastica, daca e sa ma esp[rim ashea, si, cine ar fi el sa-mi interzica??
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-10-04 12:05:36
         
 
  Capul rautatilor pare a fi un ins Miron Manega, dupa nume un alogen nefericit, caruia nu-i ajunge gloriola penibila culeasa din cine stie ce manopere, iar dupa el s-a luat si marele poet Pusca, nici nu latra, nici nu musca, nici nu trage, nici nu-mpusca, doar stiti ce polemici darze ducea aici ori de cate ori ii aratam care e Dumnezeu: el se incapatzana sa spuna ca e dracul. Ma rog, e buna si incrancenarea la ceva, daca are un tel pozitiv, dar asa, sa te incapatanezi ca animalul deja notoriu pentru asta, mi se pare o dovada de lipsa de tigle pe casa, iertat sa fiu. Ca n-are incredere in gustul si in echilibrul meu mintal, treaca-mearga, se poate ierta, dar s-o tii gaia-matzu cu ideea ca asta il promoveaza pe Eminescu sau pe Rebreanu, asta e deja doaga lipsa. Pacat de energie, de efort, de timp, si, nu in ultimul rand, de atata lupta DUSA IN ZADAR SI CARE AR FI MERITAT O CAUZA MAI DREAPTA. Parerea mea, vorba domnului ala, cum dreac' ii zicea? AAA, Votcaroiu!  
Postat de catre sters sters la data de 2016-10-04 11:59:48
         
 
  Pai, ce sa zic, credit moral zero, la acesti trăncălăi. Își trag cu forța peste capul lor coroana de printi ai literaturii apartinand unor adevarate valori nationale_ Ca sa ce? Ca sa se afle in treaba, sau, ca si cand Eminescu sau Rebreanu ar avea nevoie de promovarea lor schiopatanda si peltica. Nu poti decat sa faci semnul crucii si sa te rogi Marelui Mizantrop sa-i ierte si sa-i uite, sau, macar pe noi sa ne ajute sa-i ignoram, chiar daca ei se baga in treaba fix ca musca undeva, stiu ei unde...  
Postat de catre sters sters la data de 2016-10-04 11:54:29
         
 
  Pe dumneavoastră nu vă deranjează profanarea de valori?

Cum să spui că ești coleg, în calitate de colaborator, cu Eminescu & Co. care, morți fiind, chipurile, sunt în "Colegiul de redacție" al unei reviste care se editează la peste o sută de ani de la moartea lor? Mai ales că aceste valori fac parte din patrimoniul cultural național!

Că au readus în atenție cuvinte aproape dispărute, ispravnic, grainc, etc. poate constitui, în cadrul postmodernismului, un fel de dialog cu trecutul, având, poate, o conotație polemic-ironică, poate fi acceptat ca un procedeu valid. Dar să atribui calitatea de membru în "Colegiul de redacție" a unor valori dispărute și să te mai dai și colaborator al acestor personalități sugerând că ei, prin Colegiul redacțional te girează, depășește nivelul de, i-aș zice, "infracțiune culturală" imaginabilă!

M-am mai revoltat, aici, împotriva acestei practici. Speram că un minim de etică să fi determinat revenirea în coordonatele normalității. Acum niște ani, de asemenea, m-am revoltat și am protestat împotriva conceptului de "cenzori" utilizat în cadrul "Agonia.ro" Diriguitorii au înțeles gravitatea și periculozitatea, folosirii "instituționalizate" a termenului, în special pentru generația tânără, au renunțat la termen și l-au înlocuit cu acela de editor. Fapt lăudabil. La fel de periculoasă este și folosirea procedeului de, chipurile, aducere în actualitate, a unor mari valori românești prin "tragere de brăcinari" cu ele! De aceea am luat atitudine. Puteau, de exemplu să spună "Colegiul de redacție din cer" ori "din lumea umbrelor" etc.

Anul trecut, am luat cunoștință de un mod subtil, în care grupul soroșist condus de Alina Mungiu Pippidi, încerca o mare manipulare mediatică în legătură cu dihotomia "vot electronic" sau "vot prin corespondență" Proceduri neconstituționale. Am mers acolo, am luat atitudine, ma-m desolidarizat, și am atras atenția. Că societate românească nu este pregătită să înțeleagă monstruozitatea acestor proceduri și capacitatea lor de fraudare a alegerilor este o altă problemă. Eu am spus-o și mi-am făcut datoria civică.

Prin urmare, chiar dacă pare că mă lupt cu morile de vânt-prin modul în care mă interpelați faceți trimitere evidentă la Cavelerul Tristei Figuri- ei bine, trebuie să existe și astfel de persoane. Pentru ca lumea să nu o ia razna de tot. Pentru ca lumea să-și păstreze valorile.

Cum bine cunoașteți, se pare, mă lupt cu morile de vânt și în ceea ce privește conceptul de "ecoliteratură". Și, cu toate acestea, iată, el se încăpățânează să existe.

Așadar, dragul meu SP, sper că "vorba lui Ferdinand de Saussure, nu totul a fost lămurit dar nici nu a rămas nelămurit totul." Așadr iute, adu-mi lancea și scutul!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-04 04:26:42
         
 
  Ce vă cășună pe morile de vînt, Tristețea Voastră?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-10-04 00:05:23
         
 
  Acest text a fost postat pornind de la:

”Colegiul de redacție al revistei online „Certitudinea”
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-10-03 22:56:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE