FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Nimicuri
Text postat de Natașa Valentina Roman
În poemul acesta sunt mică și am genunchii strânși la piept

Nimicul rotund
Nimicul pe care nu-l aștept când mă deschid
E un abur care se plimbă iarna
Se strecoară pe gaura cheii și ți se strâmbă ca un copil răsfățat
(știi tu zâmbetul acela pe care mi-l întorci dând din gene)

Nimicul meu
Găsește o turtă pregătită să se rupă

Pe pagina albă fiecare rând e un nimic mai lung
Un ecou blând, dulce – amar pe care-l beau dimineața în loc de cafea

Sunt mai slabă de când port în buzunare nimicuri
Scriu cu nimicuri poeme –femei pentru ochii lor
Care mă respiră și mă îmbracă de toate câte vor fi

Eu sunt femeia care te ascunde în fiecare nimic al ei
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ce n-am înțeles este rezerva domniei voastre față de poem! Probabil v-a indus în eroare titlul! Care este o capcană hermeneutică! Autoarea vrând parcă să spună: iată, cu talent, fac din "nimicuri" un poem valoros!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-09-18 07:58:18
         
 
  Înțeles. Și filosofic și funcțional și operațional!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-09-18 07:54:57
         
 
  domnule Cristescu, asa e, din cauza slabiciunii de care vorbiti, sexul tare e numit de catre unii teoreticieni sexul tare slab. paradoxal insa, tocmai aceasta vulnerabilitate il intareste si il metamorfozeaza in sexul tare-tare, in anumite situatii limita, de care e mai rezonabil sa nu facem vorbire in prezenta sexului slab, dar tare in slabiciunea lui, daca m-ati inteles...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-09-17 20:01:14
         
 
  doamna/domnisoara,

in primul rand, nu sunt in masura sa dau sfaturi
in al doilea rand, chiar daca as fi Transtromer in persoana, nu vi le-as mai da, fiindca nu mi-ati raspuns la primul comentariu, preferand un schimb gratios de amabilitati cu doamna Elena, asa, ca de la suflet sensibil la suflet sensibil
opinia mi-am exprimat-o deja, va consumati in dulcegarii fara miza si fara mesaj, in texte castrate, suav-domestice, care se-nvartesc timid in jurul cozii
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-09-17 12:32:26
         
 
  Domnule Radu Stefanescu, mi-ati scris " talent consumat in poeme fara miza" Nu m-am suparat. Apoi, nu stiu din ce motiv, ati mai revenit dupa aproape doua ore inca o data asupra poemului meu si ati spus ca "scriitura ta imi pare timida, lipsita de energie, altfel, formula e ok". Nici de data aceasta nu m-am suparat. Sunt un om care doreste sa evolueze in timp. V-as fi fost recunoscatoare daca mi-ati fi dat niste sfaturi si mi-ati fi spus ce si unde sa mai modific. Dumneavoastra nu ati facut nici acest lucru.
Va doresc o zi frumoasa, domnule Radu Stefanescu!
 
Postat de catre Natașa Valentina Roman la data de 2016-09-17 11:16:23
         
 
  Domnule Ștefănescu, este cam vagă remarca dumneavostră în sensul impreciziei. Pentru că, se știe, sexul slab este mai tare decât sexul tare pentru că sexul tare are slăbiciune pentru sexul slab. De aceea spun că este oarecum relativă definiția. Și nu văd referențialul în intervenția dumneavoastră.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-09-16 23:47:31
         
 
  " doar o femeie inteligenta si sensibila putea intui atat de bine semnificatia versurilor mele!"

doamna/don'soara Natasa, ca nu raspunzi decat la comentariile elogioase e o impolitete curenta in zona, ne-am obisnuit, se iarta - dar ca nu-i dai sexului tare (si, prin natura lucrurilor, mai mult sau mai putin incisiv) sansa de a penetra jungla textuala in cautarea sensurilor ascunse, gingase (si prin natura lucrurilor, mai mult sau mai putin sperioase), asta se cheama discriminare, fudulie, deviationism.

seara buna...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-09-16 22:31:28
         
 
  Doamna Elena, doar o femeie inteligenta si sensibila putea intui atat de bine semnificatia versurilor mele! Mi-ati "citit" perfect sufletul si trairile si va multumesc pentru acest lucru! Fiecare "nimic" este o emotie puternica, perfecta ("nimicul rotund"), asa cum ati subliniat dumneavoastra.
Va multumesc foarte mult,
Natasa.
 
Postat de catre Natașa Valentina Roman la data de 2016-09-16 20:37:13
         
 
  Nimicul între neant și fleacuri sau arta de a scrie poeme bune
La o primă privire, poemul pare construit cu rigla și compasul. În sensul că, stilistic și ca scriitură nu i se poate reproșa nimic. Sau nu-i pot reproșa eu. Însă depășind acest stadiu, putem observa că textul este un poem bine structurat. Și valoros. Poemul are un story al devenirii subiectului textual. Care poate fi chiar subiectul auctorial. De la stadiul de „mică și [cu] genunchii strânși la piept” până la stadiul de femeie puternică, ocrotitoare, sugerată în text de sintagma „femeia care te ascunde în fiecare nimic al ei”. Construcția poetică balansază concepul „nimic” între două categoreme. Una filosofic㠄nimicul rotund” sugerând, din polisemantimul expresiei, „neantul perfect”. A doua, aparent, lipsită de importanță, adusă în zona, perceptibil, banală, a universului feminin, de „nimicuri”. Cu sensul de fleacuri, lucruri nesemnificative. Dar vai, aceste nimicuri - doar gențile doamnelor vor fi cunoscând fabuloasa lor poveste – uneori, de multe ori, sunt extrem de utile. Între aceste concepte are loc actul creativ. Destinat, declarativ, femeilor „pentru ochii lor/ care mă mă respiră și mă îmbracă de toate câte vor fi”. Și, tot între aceste dimensiuni are loc și devenirea de la stadiul de „Sunt mai slab㔠până la acela care relevă forța și puterea „sunt femeia care te ascunde în fiecare nimic al ei”. În această situație „nimicurile” luând ipostaze monadice. Conținând în ele un „te” aspirațional sau real. Ambiguizarea pare indusă textual. Și lăsată la latitudinea lectorului.
De remarcat:
„Nimicul rotund”
„Pe pagina albă fiecare rând e un nimic mai lung
Un ecou blând, dulce – amar pe care-l beau dimineața în loc de cafea”
„ochii lor
Care mă respiră și mă îmbracă de toate câte vor fi”
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-09-16 19:59:24
         
 
  inca doua vorbe, de fapt scriitura ta imi pare timida, lipsita de energie, altfel, formula e ok.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-09-07 10:11:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  talent consumat in poeme fara miza  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-09-07 08:33:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE