FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
A dor de...
Text postat de Sanda Nicucie
Mi-ador de tine nu știu cum,
mi-ador de tine nu știu unde.
Sunt gândurile moi, rotunde
prin coșul minții-mi iese fum.

Și cha cha cha și bum bum bum!
în miezul verii-aud colinde,
Și mă visez că m-aș cuprinde
într-o zăpadă verde scrum.

Ce of, ce jale și ce drum
nepietruit cu jurăminte.
Mă joc c-o mână de cuvinte
a dor de tine. Ca și cum…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Calin Vlasie e...shit! Pe ce ma bazez? Pai pe faptul ca a infiintat o poiata literara plina cu gaini9 asemenea lui, niste curci plouate care scriu ca si cand ar cotcodaci, si vai de cel care le-ar trage de...pene pe kestia asta! Va dati seama ca nici eu n-am scapat de banare pe pagina qpoem, la cat sunt de scarbos, dar mie cel putin nici nu mi-a acceptat logarea, pe moft ca terfelisem outul literar facut de o closca de-a lui, bogheata, motata, dracu stie! Asa ca, hai pa cu de-alde afaceristii literari! PS: O)are citeste Vlasie aberatiunile noastre? De parca mi-ar pasa!
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-08-22 16:09:21
         
 
  mai ia o pauză, Sorescule, stai liniștit, Vlasie a citit, a apreciat...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-08-03 10:09:56
         
 
  Radule, las-o moartã în pãpușoi! Te-am rugat sã-mi spui concret în ce ar consta pupincurismul, nu ai fost în stare. Și nici nu vei avea cum, întrucât nu a existat. Nu sunt nici genul, nu aș fi avut nici motive.
În schimb, tu ai dat o mostrã chiar acum, aici.
În realitate, motivul real al supãrãrii tale pe Qpoem este cel pe care l-am indicat mai devreme. Cum te-am înscris în acest grup (cum, de altfel, am fãcut-o cu toți din lista de prieteni care știam cã au tangențe cu literatura), cum ai început sã te comporți ca un taliban, lãsând sã se întrevadã supãrãri mai vechi. Tu și cu prietenul tãu amorez.
După care ai luat poziția damei ultragiate. Avea dreptate Peia când îți spunea ce îți spunea, iar eu nu puteam pricepe neam.
Gaspadin Latunski, am spus ce am avut de spus inclusiv în acel grup, nu doar aici. Deocamdatã nu am fost nici exclus, nici blocat și, de câte ori mi s-a pãrut cã lucrurile au luat-o razna, mi-am exprimat dezacordul public. Așa cum am fãcut-o și în cazul tãu.
Cât o privește pe Sanda Nicucie, perfect de acord! Nu are nicio vinã în toatã tevatura asta.
Hai, pa!
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-03 08:59:57
         
 
  maestre Latunski, subscriu la ideea cu noul topic, deși cu toții iubim offtopicul, corectez "pupatul în dos" - scăpat probabil într-un moment de rătăcire, cu "pupatul în windows", și te asigur că pe domnia ta nu te-acuz nici măcar de ăsta, cât despre Linux ce să mai vorbim.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-08-03 08:08:31
         
 
  Pentru că observ cum e vorba și despre mine în propoziție și mai ales în lipsa mea, țin să vin cu minime precizări, pentru că mie nu-mi place să vorbesc mult:
- nu comentez refuzul de a-i acorda cuvîntul domnului Corbu la lansarea volumașului meu, pentru că găsesc argumente pro și contra din partea ambelor părți;
- consider că pentru o discuție privind „fenomenul qpoem” ar trebui invitat și proprietarul editurii, Călin Vlasie. Invitația o poate face Florentin Sorescu, abia după refuzul său de a participa am putea discuta fără prejudecăți. Eu nu pot lansa această invitație pentru că am fost exclus din ambele grupuri, qpoem și qproză, probabil pentru „-nghesuiala la pupatul in dos”.
- am fost și sînt și eu nemulțumit de proiect, de latura lui comercială, dar mai alae de ideea de „comunitate solidară”. Cum și de selecția impusă, cum și de intervenția pe texte. Dar aceasta este nemulțumirea mea, nu vreau să o exhibez public.
- și nu în ultimul rînd, pentru o discuție mai amplă, cu amendamentul din paragraful doi, ar trebui deschis un topic (ce-mi stau mie în gît cuvintele de împrumut, cîtă vreme le avem pe cele mioritice!) separat, nu în subsolul poemului Sandei Nicucie, pe care eu o stimez mult și o citesc cu plăcere. Howgt!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-08-03 04:22:38
         
 
  anvergurondus!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-08-03 01:13:08
         
 
  O lansare de carte nu este și nu trebuie să fie un eveniment de tip cazon. Rolul unei astfel de lansări trebuie să fie unul cultural. Se realizează ori se facilitează întâlnirea volumului-autorului cu potențiali lectori. Și ce bucurie mai mare decât interrelaționarea lectorilor cu volumul? Cu autorul?

În aceeași zi, la ora 11, la Cafeneaua literară, participasem la două lansări una în calitate de coautor. După prezentările de rigoare s-a înfiripat un dialog cu asistența. Ca de la anvergură la anvergură cum, ironic, s-ar putea exprima homo anvergorondus! A fost o plăcere.


PS.

1. V-ați mutat în Baden-Baden, domnule, Sorescu?

2. Nu m-am supărat, nu sunt supărat și nu mă voi supăra. Nedumerit? Sigur că sunt. Din cauza cinismului care părea mercantil al amfitrionului și din cauza artificialității și lucrativității evenimentului. În defavoarea culturalității sale!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-08-03 01:11:58
         
 
  Poate nu i-a cunoscut anvergura.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-02 23:41:08
         
 
  Poate nu i-a cunoscut anvergura.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-02 23:16:37
         
 
  Ce naiba se întâmplã de se posteazã un comentariu de mai multe ori? Cã eu doar o datã l-am trimis.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-02 23:01:44
         
 
  Poate nu i-a cunoscut anvergura.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-02 23:00:12
         
 
  Poate nu i-a cunoscut anvergura.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-02 22:32:48
         
 
  Poate nu i-a cunoscut anvergura.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-02 22:26:40
         
 
  orice s-ar zice, sa cenzurezi un om de asemenea anvergura culturala, profesor universitar, proprietarul unuia dintre cele mai vechi site-uri literare virtuale, ramane un gest de maxima mitocanie.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-08-02 20:25:07
         
 
  Supãrarea dvs., domnule Cristescu, nu mi se pare întemeiatã.
Lansãrile au fost fäcute dupã un format prestabilit, cu moderatori anume desemnați în acest sens. Într-um mod profesionist, aș adãuga.
Prezentãrile de carte au fost fãcute de Al. Cistelecan, Felix Nicolau și Cãlin Vlasie, Ioan Es Pop lecturând textul care i-a plãcut cel mai mult din fiecare volum.
Imaginați-vã cã s-ar fi trezit fiecare cum cã are și el ceva de spus - ce-ar mai fi ieșit.
Eu cred cã trebuie fãcutã o deosebire între ce face cineva bun și ce face rãu, ci nu etichetat prin prisma unor lucruri care nu ne convin mai ales când ne afecteazã personal.
Dacă v-am evalua pe dvs. prin prisma proiectelor anunțate cu pompã și iremediabil abandonate, cam ce-ar ieși?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-02 12:47:21
         
 
  Aș putea băga și eu un băț prin gard și aș spune "și unde nu trebuie". dar, democrat cum mă știți, nu mă formalizez. Și cred că este mult mai util dacă se rezolvă problema decât unde se rezolvă.

Să vă spun și eu întâmplarea mea cu distinsul domn Vlasie. Știind că urma să fie prezentat volumul colegului nostru Latunski, înainte să înceapă momentul l-am abordat și mi-am exprimat dorința de a spune și eu câteva cuvinte despre volum. Parcă i-aș fi cerut secretul bombei atomice. Deși am insistat nu a vrut sub nicio formă. Că nu-i permite programul, că nu-l lasă formatul, că nu s-a mai întâmplat la nimeni, etc. Realizați că am renunțat. Am rămas și l-am ascultat, pe el și pe Cistelecan.

În altă ordine de idei, dacă s-a stins conflictul dintre domniile voastre, conflict care, se pare, de fapt, nici nu a existat, nu ar fi mai bine să treceți la texte și comentarii literare?

PS. Să trag concluzia, din comentariile domniilor voastre, că personajul bovin invocat mai jos este ușor de devoalat? Ori mai trebuie niște hinturi?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-08-02 01:12:51
         
 
  Da, și eu am sentimentul cã am vorbit mai mult decât suficient. Și cu cine nu trebuie. Asemenea, toate cele bune!  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-02 00:47:02
         
 
  sentimentul ca am vorbit mai mult decat suficient. toate bune...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-08-02 00:25:22
         
 
  Dacă mi-ai da și un exemplu - unul singur - în care "ai pupat sfintele buci", ți-aș fi recunoscãtor. În caz contrar, cum te-aș putea califica?
P.S. 1 În condițiile în care, din varii pricini, te apucã cine știe ce amnezie, rog pe oricine ar putea semnala un atare gest sã-l numeascã și-i voi fi, de asemenea, recunoscãtor.
P.S. 2. Tot nu mi-ai rãspuns, ce a fost atât de personal încât, fäcut public, devine o impolitețe?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 23:53:34
         
 
  Dacă mi-ai da și un exemplu - unul singur - în care "ai pupat sfintele buci", ți-aș fi recunoscãtor. În caz contrar, cum te-aș putea califica?
P.S. 1 În condițiile în care, din varii pricini, te apucã cine știe ce amnezie, rog pe oricine ar putea semnala un atare gest sã-l numeascã și-i voi fi, de asemenea, recunoscãtor.
P.S. 2. Tot nu mi-ai rãspuns, ce a fost atât de personal încât, fäcut public, devine o impolitețe?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 23:43:31
         
 
  ok - de curand m-ai intrebat pe FB daca sunt suparat pe tine, ti-am raspuns sincer ca nu, parea ca te-ai linistit, ar fi bine sa revezi conversatia. nu am nimic de adaugat privind chestiunea cu paralela 45, pe care eu unul, fara sa am ceva rusinos sau criminal de ascuns, am considerat-o privata. in fine, tu ai decis ca nu e privata, asta e, omul cat traieste invata.

acu sper ca nu comit vreo indiscretie, daca zic cate ceva despre continuarea telenovelei qpoem, subiect de FB, deci public. daca mai tii minte, am ajuns in qpoem inscris de tine. ma rog, cand am vazut ce emulatie, freamat de codru si-nghesuiala la pupatul in dos e acolo, am iesit. din pacate, m-am trezit inscris la loc de insusi Vlasie, ocazie cu care am stat un pic de vorba in privat, cu explicatiuni (neavand acordul lui, nu pot sa-ti redau continutul conversatiei - doar ca i-am spus cu maxima politete ca nu cred in maretul proiect, fapt care banuiesc, i-a provocat puternice dureri de cot, chestiunea ramanand ca-n tren).

well, intr-o zi faceam misto cu Adrian Suciu si altii din directia 9 pe FB despre Vlasie si qpoem, si am pus pariu ca cineva din gasca lui de pupincuristi o sa-i aduca la cunostinta ce si cum, si ca in maxim 5 min o sa ma excluda din grup, ceea ce s-a si intamplat, pierzand astfel ocazia de a ma acoperi de glorie participand la cel mai generos fecund si etc proiect literar al istoriei recente, dar castigand un kil de vin, ceea ce in final s-a dovedit ok.

cam asta. repet, nu sunt suparat pe tine pt chestia cu Vlasie. tu ai fost un om cumsecade care a vrut sa ajute. in ce priveste entuziasmul cu care ai pupat (o vreme) sfintele buci, alaturi de alti papagali, pana te-ai prins ce si cum, nimeni nu-i perfect, te-am iertat.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-08-01 23:09:05
         
 
  Ce ar fi atât de personal ca sã nu poatã fi exprimat public?  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 22:10:30
         
 
  Cum vrei. Nu aștept neapãrat un rãspuns. Mi-am exprimat nedumerirea și atâta tot.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 22:07:43
         
 
  inteleg. ti-ai exprimat in public o nedumerire privind o chestiune personala, la care, logic, nu astepti raspuns. te-ai usurat, ca sa zic asa. viril si onest. iti raspund aici, dupa ce o sa ajung la un computer.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-08-01 21:56:09
         
 
  Cum vrei. Nu aștept neapãrat un rãspuns. Mi-am exprimat nedumerirea și atâta tot.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 21:55:14
         
 
  Cum vrei. Nu aștept neapãrat un rãspuns. Mi-am exprimat nedumerirea și atâta tot.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 21:43:12
         
 
  sa-ti raspund aici?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-08-01 21:23:16
         
 
  Enervat, e mult spus, dar intrigat, da! Și hai sã-ți spun de ce, Radule:
Mai contactat la un moment dat sã mã întrebi dacã cunosc pe cineva de la editura X și dacã îți pot da un nr. de telefon.
Ți-am spus cä îl cunosc chiar pe directorul acelei edituri, dar cã nu am vorbit de ani de zile cu el întrucât nu a fost corect într-o chestiune care mã privea.
Ți-am fãcut, totuși, rost de numãrul lui de telefon, atenționându-te sã fii cu bãgare de seamã. Textual ți-am spus așa: "Nu știu cum o fi acum, dar cu ani în urmã nu era ok. E genul care cautã sã scoatã bani și din piatrã seacã".
Dupã câteva zile (poate douã-trei sãptãmâni) m-ai sunat fericit și mi-ai spus cã tipul este super ok, cã vrea sã-ți publice volumul de traduceri, cã te-a inclus deja în planul editorial, etc, etc, cã "Sunt dator de cinste, unul din primele volume ție ți-l dau cu aitograf".
Recunosc, m-am mirat. "Se mai schimbã omul, mi/ți-am zis".
Dupã ceva timp m-ai întrebat supãrat dacã mai știu ceva cã nu-ți mai rãspunde.
Ți-am reamintit ce ți-am spus de la bun început, ai replicat cã n-ai fost atent.
Dupã care, nu știu prin ce alchimie, ai ínceput sã mã asociezi cu el, de parcã aș fi fost de vinã cu ceva. Din acest motiv te-am și întrebat, nu demult, dacã ești în vreun fel supãrat.
Nu știu dacã ți-am spus pânã acum, dar, dupã ce am vãzut cã ți s-au înecat corãbiile, am contactat și o altã editurã. Redactorul de acolo, mult mai cinstit, mi-a spus cã nu-i intereseazã întrucât sunt mult prea multe traduceri din marele Will.
Cam asta, pe scurt. Tragi ce concluzii vrei.
P.S. De ce crezi tu cã am preferat sã public la "Brumar" când am ditamai editura în cartier?
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 20:25:14
         
 
  D-le Kosta Vianu, în ce mă privește recunosc că sunt un scriitor prost dar, în ceea ce te privește, nu știu nici măcar dacă ești scriitor. Poate ai fost cândva dar, în ultima vreme, excelezi în bârfe și nu în a crea ceva cât de cât valoros.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-08-01 17:42:53
         
 
  Tataie Radu Stefanescu? vecine, vezi fii mai atent, nu te lua cu el de piept ca nu stii cum sfarsesti! Ei bine, o sa vedem ce-o fi, in fine!  
Postat de catre sters sters la data de 2016-08-01 16:34:04
         
 
  Pam-pam!  
Postat de catre sters sters la data de 2016-08-01 16:04:57
         
 
  Rondel, pastel, ce-o fi sa fie, da io lu' Sanda Nicucie nu-i scriu nimica, nicidecum. Pai cum, ma nene? Scoate fum, ii face inima bum-bum, si vede in zapada scrum? Si se viseaza tot pe drum nepietruit cu juraminte, si da cu mana prin cuvinte ei, bine, nu, e ca si cum, mi-as da io singur foc la minte. Si nici macar nu stiu colinde...  
Postat de catre sters sters la data de 2016-08-01 15:58:53
         
 
  A-micului(?) Radu Ștefănescu, după familarul apelativ: "Băi nene" (multe mulțumiri pentru primirea entuziastă):


Săriiiți, voi membri Iuropeea
Și mă salvați de-acest tataie
Ce sare iute la bătaie,
Fiind gelos pe Dulcineea.

Și-a luat halatu și-un papuc,
Corega i-a lipit proteza,
Și, întărit ca maioneza,
Se dă la mine bașbuzuc.

Când văd cum a sărit cu clanța
S-o apere pe madmoazela,
Eu l-aș asemui cu-acela
Ce-i călărit de Sancho Panza.
 
Postat de catre Nicu Sandulie la data de 2016-08-01 14:50:35
         
 
  Intime?  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 11:14:00
         
 
  Intime?  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 10:46:50
         
 
  În regulă. Și, pe viitor, este recomandabil să ne rezumăm la text. Sunt zone în care nu se intră.

Vă aștept cu un text bun. Și mai bun.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-08-01 10:31:07
         
 
  Nu-mi imaginez înșelatul altfel decât "printre picãturi". Altminteri, noroc cu hermeneute iscusite ca dvs. Poate așa înțelege și autorul ce-a vrut sã spunã...  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 09:50:10
         
 
  Neatent ca de obicei. Am scris acolo, expresis verbis, "printre picături" Din păcate, constat, vă lispește semnificația detaliului iar la poezie, se pare, nu vă pricepeți. A lectura un text ține de o cu totul și cu totul de altă secvență comportamentală.

PS. V-ați mai luminat cu privire la textul colegei noastre? Ați înțeles cum este cu tranzitivarea realității în artă poetică? Și cu intertextualizarea text lector?

Succes.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-08-01 09:41:20
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Doamna Elena, dacă ați reușit sã vã înșelați nevasta cu Hans în timpul mesei, trebuie cã sunteți o damã nespus de simpaticã...  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-08-01 09:02:46
         
 
  Distinse domn Ștefănescu,

Eu am apelat, aici, la competența dumneavoastră de specialist în limba marelui Will. Atât. Comentariul este, cum rezultă și din adresare, pentru distinsul omonim al celerrului autor al volumului de parodii "Singur printre poeți"

Cât privește textul colegei noastre eu rămân la părea mea. Este unul foarte bun. Și, da, știu că a mai scris multe foarte bune. De ce aș merge pe FB când le am aici?

FB m-a ajutat să diminuez, aici, intervențiile mele în domeniul politicii. Însă, bănuiesc, nu aveți cum să știți din cauză că v-ați retras dintre prietenii mei.

Succes.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-08-01 07:05:14
         
 
  distinsa doamna Elena Stefan:

"Pentru că, așa cum am spus-o de nenumărate ori, actul artistic perceptiv-interpretativ al receptării unui text se consumă asemenea unui dans în doi. Face textul un pas, face și lectorul unul."

ati uitat sa mentionati ce trebuie sa faca lectorul in cazul in care textul se moaie de glezne, da ochii peste cap si-i cade lectorului in brate. poate lectorul, profitand de ocazie, sa-i puna mana pe partile moi din spate? textului, zic.

"Ați ales o replică ricoșeu. Adică să decredibilizați indirect "observațiile critice" încercând, nereușit, să decredibilizați textul!"

onorabila doamna, cum ar putea un critic de ocazie ca mine sa decredibilizeze (de-abia am reusit sa scriu termenul asta infam, care incepe ca "decretei", continua cu "debil" si sfarseste cu "lezeze") observatiunile critice ale unei ditai hermeneute? in calitate de cititor fidel al Sandei, eu doar am opinat ca textul de fata nu-i printre cele mai bune. vreti sa va convingeti? intrati pe profilul ei de FB - unde nu prea v-am vazut, nici cu like, nici cu comentarii.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-08-01 06:51:27
         
 
  Am scris direct în casetă și la prima mână. Sunt multe typo în comentariu. Dacă vă uitați "tâta" (mi-a plăcut la ce vă duce gândul) a fost corectată. Era vorba de "atâta" care nu presupune, neobligatoriu, sutien!

Am mai văzut "ghiață" și poate mâine o să mai văd și altele. Nu trageți în ...comentator!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-08-01 05:12:08
         
 
  „...sau nu va lasa fratele Vlasie sa miscati pe qpoem si venisi sa-ti versi amarul.”
Dincolo de animozitățile noastre permanente, Radu Ștefănescu rămîne un fin observator al virtualului poetic. Că doar nu degeaba a mușcat el din toate fructele „siteurilor”, parol...
„Trebuie observată, tâta (țîța) doar, observată sintagma "miezul verii". Doamna Elena, eu am observat ambele sintagme, parol...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2016-08-01 04:58:21
         
 
  "te-ai așta să găsești" - te-ai aștepta să găsești
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-08-01 03:07:38
         
 
  PPS. Am văzut invocat aici "Boul" O fi vorba de Boul Apis?  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-08-01 02:59:18
         
 
  "Nu cad în gra lectorială" - Nu cad în gura lectorială  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-08-01 02:55:42
         
 
  Erată:

" însă valoarea " - între valoarea
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-08-01 02:52:16
         
 
  Uneori, între lipsa valorii și valoare, de vină nu este textul

Poezia în vers clasic, orice poezie scrisă astfel, presupune un compromis, necompromițător însă valoarea ideatică, de fond și valoarea prozodică respectiv alegerea rimelor. Ori, în acest context "forțarea rimelor" este mai mult o calitate decât un defect. Iată o superbă forțare a rimei

"Când înflorește liliacul
Atunci lasă și Lili acul!" (George Ranetti parcă)

Însă aici, chiar nu văd care rimă să fi fost forțată. Toate vin firesc, par a fi "de acolo" nu se simte niciun "scrâșnet de rimă" ba chiar - te-ai așta să găsești o oarecare facilitate - nici aceea nu există.

Contrapunerea "Și cha cha cha și bum bum bum!" - "colinde" face trimitere clară și evidentă la contextul general existențial actual. Am fost câteva zile la Slănic Prahova. Muzică ritmată pe melodii simple, repetabile ;i interminabile, în care "cha cha cha și bum bum bum" abundă. Și, dacă nu stai bine cu nerviii te pot exaspera. Ei bine, în acest context, a asculta "colinde" nu este numai un mod de a te autoproteja ci este o problemă de axiologie. Pe care autoarea o spune inteligent. Este adevărat, spunere nevizibilă epidermic.

Apoi obișnuitul și tocitul "verde crud", nu contest, poate și din necesități prozodice, este înlocuit cu șocantul "verde scrum". Care, se pare, în contextr, unora le poate crea probleme. Să le dăm hintul necesar: Cheia? Trebuie observată, tâta doar, observată sintagma "miezul verii". Care presupune doar o lectură atentă. Care este conotația esențială a acestei sintagme? Nu cumva canicula? Cum s-ar putea salva cineva în aceste condiții? Tehnologia modernă ne duce cu mintea direct la aer condiționat. Pe vremuri și nu numai, umbra pădurii, răcoarea unei ape sau chiar ghiața, consevată cu grijă mult înainte, ar fi fost soluția. Însă aici, nu ne aflăm în planul realității pragmatice. Ne aflăm într-o realitate imaginată, sugerată, virtuală, poetică. Ce soluție stilistică ne propune autoarea? Ei bine, una utopică însă stilistic, frumos spusă. "zăpada". O zăpadă proaspătă "verde scrum". Un verde "recent, proaspăt" un verde final. Acesta este modul inteligent în care se tranzitivează valorile din plan pragmatic, aspirațional, în plan poetic respectiv stilistic. Acuma, că va fi scris strofa dintr-o suflare ori în urma șlefuirii ei de-a lungul unei mai lungi ori mai scurte perioade de timp, ține de harul, de talentul și de munca autoarei. Important aspect, privit prin prisma unei analize biografiste însă, nerelevant, din punctul de vedere al finalității, al rezultatului creației.

Și celelalte două strofe au originalitaea și clou-ul lor. Nu cad în gra lectorială precum perele mălăiețe! Trebuie, pentru cine nu are organul intuitiv-perceptiv bine dezvoltat, un mic efort intelectual. Nu prea mare dar trebuie. Pentru că, așa cum am spus-o de nenumărate ori, actul artistic perceptiv-interpretativ al receptării unui text se consumă asemenea unui dans în doi. Face textul un pas, face și lectorul unul. Sigur uneori, de exemplu când paradigma textuală este, să spunem, Maia Plisețkaia, sincronizarea nu este facil de realizat. Dacă partenerul este, cumva, și supraponderal compehensiv, adică se comportă excesiv inerțial, ori, și mai garv, suferă de cecitate hermeneutică, sincronizare devine ori este imposibilă.

Mai amintesc originalitatea titlului, premeditat ușor ambiguizant. Și de asemeni erotismul de calitate sugerat textual.

Pornind de la aceste aspecte am considerat și continui să consider textul unul foarte bun și de aceea l-am înstelat. Asumându-mi riscul unei posibile, în anumite contexte și medii, decredibilizării. Și având, probabil, statulul psihopatului care am fost astăzi printre cele câteva mii de turiști aflați la Baia Verde din Slănic Prahova. Eu fiind singrrul care, printre picături, lecturam din "hans"-ul lui Mățăuanu și, după ce l-am terminat din Serge Doubrovsky. Cărți pe care, spre disperarea soției, le-am luat cu mine și la resturant, la ora mesei! Reproduc din Liviu Mățăuanu:

"[...] amintirile copilăriei așteptau/
să fie declarate deformat/ eronat/ foarte aproape de
realitatea amintită"

Asemenea, aș spune eu, textului Sandei Nicucie. Care în timp, va deveni "o amintire" Sper eu literară și europeică.

PS.
1. Am apreciat replica de tip "passing shot" (am scris corect, domnule, Ștefănescu? Vă întreb fiindcă vă văd prin zonă!) Întrebarea mea viza "observațiile critice" pe care le-ați incriminat. Ați ales o replică ricoșeu. Adică să decredibilizați indirect "observațiile critice" încercând, nereușit, să decredibilizați textul!

2. Niciodată nu înstelez un text nemeritat. Oricând pot justifica gestul. Cred că totuși pe baza backroundului critic de până acum îmi puteți acorda oarece credit. Iar când aveți dubii, ca acum, help și SMURD-ul europeic apare. Textul acesta, domnule Sorescu, ar merita un comentariu aplicat. Nu știu dacă timpul îmi va permite să-l fac însă, repet, îl merită!

3. Nu știu dacă a fost lămurit totul dar, cu siguranță, nu a rămas nelămurit totul. Aceasta a fost intervenția mea. Vă invit, pentru pledoaria dumneavoastră, domnule coleg la ...bara criticii!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-08-01 02:50:53
         
 
  N-am nimic cu ea, nici cu poezia ei, ci cu aceastã poezie. Cã despre ea vorbim, nu?
În rest, numai de bine!
P.S.Fac parte din tagma celor care spun ce au de spus, nu te-ai prins pânã acum? Fie cã e vorba de Cãlin Vlasie, fie cã vorbim de Sanda Nicucie. Da' tu vãz cã faci pe eroul dupã ce ți-a tras-o ditamai boul.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-07-31 20:15:30
         
 
  nu mi-a tras-o nimeni, frate. doar o deziluzie, si nici aia prea mare - cu cat trec anii, deziluziile sunt din ce in mai mici, daca ai observat. oricum, nu te enerva, pana la urma a iesit bine. cat despre boi, mai vorbim.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-07-31 20:15:26
         
 
  N-am nimic cu ea, nici cu poezia ei, ci cu aceastã poezie. Cã despre ea vorbim, nu?
În rest, numai de bine!
P.S.Fac parte din tagma celor care spun ce au de spus, nu te-ai prins pânã acum? Fie cã e vorba de Cãlin Vlasie, fie cã vorbim de Sanda Nicucie. Da' tu vãz cã faci pe eroul dupã ce ți-a tras-o ditamai boul.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-07-31 19:47:03
         
 
  frate Sorescule, am spus-o, poezia Sandei e un joc. exista perspective din care poti trece pe langa, si altele din care poti gasi esteticul, te poti lasa uneori furat de frazare si cantec, te pot enerva niste mici clisee, te pot amuza sau nu niste chestii mai ieftine, dar pana la urma vine versul ala care te lamureste, nu ma lua in serios, mai, ca nu ma iau nici eu - eu Sanda ma joc, cu mine, cu tine, de-a poezia. Sanda e un puzzle de stari muzicale, timide, fragile; de ezitari, de chestii incepute si niciodata duse la capat. la urma urmei, Sanda e o femeie rara, anume aia care are suficient bun simt ca sa nu se ia in serios. pentru mine unul, asta inseamna destul ca s-o iau in serios. e plin virtualul de gospodine agresive, catastrofale dpdv poetic care imi insulta simtul estetic, atata cat am eu simt estetic. tie nu? la urma urmei ce-ai cu ea? sau nu va lasa fratele Vlasie sa miscati pe qpoem si venisi sa-ti versi amarul.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-07-31 19:25:01
         
 
  "Premierea" unor texte îndoielnice ca valoare reprezintă un risc atât pentru critic, cât și pentru autor. Criticul va sfârși prin a nu mai fi luat în serios, iar autorul va avea tendința să se raporteze la false valori.
Am spus despre acest text că este forțat întrucât este vizibilă încercarea autorului de a epata prin asocieri pretins inedite, forțarea rimei fiind cea care primează în detrimentul unor imagini cu adevărat reușite.
Bunăoară, nu văd ce ar putea semnifica zăpada verde scrum (de ce "verde" și de ce "scrum"?) altfel decât dorința autorului de a o face să rimeze cu "bum bum bum".
Aș putea înțelege de ce aude în miezul verii colinde, ținând cont de faptul că este îndrăgostit-ă, dar cum duce această stare la gândurile "moi, rotunde", iar nu pricep dat fiind faptul că nu văd ce semnificație ar putea avea aceste epitete și cum ar putea sensibiliza mai ales puse în relație cu interjecțiile "cha cha cha și bum bum bum", acestea din urmă indicând mișcare, agitație, zbatere, caracteristici incompatibile atât cu colindele, cât și cu moliciunea gândurilor.
Că "mă joc c-o mână de cuvinte" cum ține să ne lămurească în final, da, înțeleg.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-07-31 11:50:23
         
 
  e limpede ca nu-i unul dintre textele cele mai reusite ale Sandei, dar nici de aruncat nu-i. din pacate, Sanda a ramas captiva in manierismul formelor fixe, al jocurilor de cuvinte si tehnicilor de versificatie ca scop in sine. dar vana de poet se simte. eu unul as cumpara oricand o carte cu poezici jucause din astea si chiar as citi-o cap-coada. si chiar m-as simti bine citind-o. pe langa "cha cha cha și bum bum bum", "zapada verde scrum" e alt exemplu de aiureala dictata de rigoarea rimei in "um". Sanda e asa de inversunata in ale ei incat nici macar nu face concesii rimei sonore. erau o gramada de vorbe terminate in "un".  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-07-31 09:41:14
         
 
  "În concordanță cu el sunt observațiile critice"

Adică, observațiile critice sunt "Un text chinuit, forțat, lipsit de vlagă, încercând să ascundă locurile comune cu cha-cha-cha și bum-bum-bum."

Domnule, Florentin Sorescu, aveți tot dreptul să vă expuneți gusturile proprii în raport cu orice text. Însă, nu uitați, scriind ne descriem.

Pentru a fi, eventual, luat în serios ar trebui să depășiți stadiul emoțional propriu, adică strict subiectiv și să și argumentați. Altfel spusele dumneavoastră pot fi percepute ca resentimentare și în afara subiectului.

Prin urmare vă aștept argumentația. Care trebuie să depășească stadiul "îmi place-nu îmi place" la care oricine are dreptul.

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-07-31 05:22:03
         
 
  Un text chinuit, forțat, lipsit de vlagă, încercând să ascundă locurile comune cu cha-cha-cha și bum-bum-bum.
În concordanță cu el sunt observațiile critice și stelele de carton poleit care nu știu de unde au răsărit.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2016-07-31 00:59:42
         
 
  amicului Nicu Săndulie

băi nene, dacă-ți trag un pumn
prinzi proteveul din Yaounde
și la retur - legat cu funde
te urc în pod și te afum

îți face inimioara bum
și slipul nu te mai cuprinde?
te bubui pân-auzi colinde
în suedeză din Khartoum

amice, cât ai trage-un fum
îți scot măselele de minte
cum arătai - cu luare-aminte
'n-acest rondel-pastel-haibun...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-07-30 22:43:32
         
 
  Ce mai,Yin si Yang, adica si-a gasit lelea beleaua.  
Postat de catre Camila Petrescu la data de 2016-07-30 16:49:57
         
 
  Să dau de tine, nu știu cum,
te-am mai avut dar nu știu unde.
Văd două sfere moi, rotunde
cu ochiul minții, ca prin fum.

Și ce-aș fi vrut să te... bum bum!
Frisoane-ncep să mă colinde,
și mă visez că te-aș cuprinde...
Dar amintirile sunt scrum.

Eu mi-aș dori să-mi văd de drum
dar mintea mea îți jur că minte.
Mă joc c-o mână. N-am cuvinte
să-ți spun ce-aș face, unde, cum…
 
Postat de catre Nicu Sandulie la data de 2016-07-28 12:27:45
         
 
  Fulgurații poetice. Poemul pare un fluture textual care lovește cu aripile zona emoțională a lectorului.

Cui oare să nu-i fi fost ori să nu-i fie dor?

"Mă joc c-o mână de cuvinte
a dor de tine. Ca și cum…"

Am lecturat textul ca și cum...

Felicitări.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-07-27 21:31:33
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE