FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Chagdud Tulku - reîncarnarea pixului și calul troian
Text postat de Marian Tudorel Lazar
Știu, sunt răutăcios. Dar sunt furios, extrem de furios. Despre cine este domnul de mai sus, oricine poate citi, cu o simplă căutare pe Wikipedia. Până acum o zi, nici nu știam că există și nici n-aș fi știut, dacă niște admiratori ai filozofiei hinduse nu ar fi postat pe facebook un citat ”înțelept” al preaminunatului de mai sus. Cum sună citatul? „Dacă un om are nevoie de religie pentru a fi mai bun, atunci acel om nu e bun, e doar un câine dresat”. Toate bune și frumoase și, la prima vedere, citatul sună „beton”. Ce ai putea să mai spui în fața unei asemenea mostre de deșteptăciune budistă decât să te înclini cu respect... Aceasta dacă nu cumva ești de altă părere, deoarece ai meditat deja asupra acestui lucru. Ceea ce este și cazul meu. Deci, am postat un răspuns pe FB, la postarea respectivă, spunând că nenea acesta cam bate câmpii. N-am știut însă ce cuib de viespi am lovit! Prima înțepătura mi-a dat-o cel care postase maxima respectică, un cunoscut al meu pe care îl consideram și îl consider încă posibil viitor prieten. Tocmai de aceea s-a limitat doar la o mică înțepătură. Atacul furibund a venit însă de la un amic al amicului meu care mai, mai că m-ar fi înghițit cu fulgi cu tot. Fapt care m-a lăsat fără aer inițial, neînțelegând cum de am putut să supăr așa de tare pe unii care propăvăduiesc iubirea eternă și naturală din ei... Dar nu contează aceasta. Contează că, în final, m-a determinat să caut să aflu și eu cine este acest Tulku și de unde puii mei a răsărit. Și aici vine marea surpriză!!!
Că este călugăr budist, bănuiam, că maxima era scrisă peste o poză de-a lui, îmbrăcat în deja mult cunoscuta haină roșie, portocalie, vișinie, porfirie, stacojie, căcănie și alte nuanțe sângerii. Dar nu mă așteptam în nici un caz să aflu că este de fapt ”reîncarnarea precedentului Chagdud Tulku” și că a supt religie budistă din pântecele mamei și din coapsa (să nu zic pixul...) tatălui său. Deci, această marionetă budistă, programată budistă, născută budistă și cu semn pe mână și frunte că se va tot reîncarna budist la nesfârșit, vine și ne învață pe noi ortodocșii că... nu avem nevoie de religie.
Păi, măi Chagdud, dacă nu aș fi aflat până acum povestea calului troian și dacă nu aș ști că nici o sămânță nu poate fi semănată într-o pădure bimilenară decât dacă dai foc pădurii mai întâi și defrișezi terenul cu boii ploii, atunci chiar te-aș crede. Dar așa, ateu sau credincios, prefer să rămân ortodox! Și sper că și voi mă înțelegeți de ce fac această alegere și de ce trag un semnal de alarmă împotriva „ateilor” și ”iluminaților” budiști...
Cât privește afirmația în sine, chiar nu minte nenișorul acesta și întradevăr nu este nevoie de religie pentru ca oamenii să fie buni, din fire, că din fire toți sunt făcuți după chipul și asemănarea lui Dumnezeu. Dar este nevoie de religie ca să îl cunoști pe Dumnezeu, să fii conectat la El și, prin El, să te conectezi la toți oamenii. Abia atunci poți să spui că ești bun cu adevărat. Dar, dacă ai iubi toată lumea și urăști un singur om, atunci nu ești decât o coardă ruptă și o trompetă stricată și nu iubești pe nimeni, doar te amăgești. Deci, goarna aceasta budistă portocalie, nici măcar nu are dreptate și nici budist nu cred că este. De ce nu cred că este? Pentru că Buddha a lăsat palatul ca să trăiască în sărăcie, iar toți gurușii aceștia lasă sărăcia, ca să trăiască în palate. Deci sunt cel mult antibudiști. Dar eu sunt creștin și cred că obligația oricărui creștin este ”cercetați toate lucrurile și rețineți ce este bun”, nu să cad pe burtă sau pe spate la orice vorbă aparentă de duh. Și sper că nu sunt singurul care voi face astfel...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Să nu aducem dezbaterile de tip credinţe religioase pe Europeea. Sunt site-uri specializate.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-06-19 08:59:21
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE