FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
la telejurnal
Text postat de Florentin Sorescu

De ce plângi, Micã, o întrebam, "Da' cum sã nu plâng, maicã, zicea ea, ștergându-și cu dosul mânecii lacrimile, "Nu vezi bãiatul ãla cât de tânãr era?", "Pãi vãd, cum sã nu vãd, da' de când am deschis eu ochii e tot așa, israelienii se bat cu palestinienii, doar n-o fi sã-i bocim pe toți, ei cu ale lor, noi, cu ale noastre, "Da, maicã, zicea ea încercând sã-și ascundã fața, dar prea a murit de tânãr, o fi având și el nevastã, copii, cã la mãicuța lui nici nu pot sã mã gândesc, e peste puterile mele", așa era Mica, când începea jurnalul de știri, adicã Telejurnalul, cã era pe vremea cealaltã, a lui Rãposatu, imposibil sã nu verse o lacrimã, tot timpul se întâmpla câte ceva, ba vreun rãzboi, ba un cataclism, de, lumea asta e mare, iar necazurile, multe, "Prea îi plângi și matale pe toți", spuneam eu, neînțelegând neam cum poate fi așa afectatã, în definitiv era o emisiune de știri și atâta tot, te uiți la dramele altora ca la film, parcã și moartea e altfel, își pierde vigoare, te aștepți sã moarã într-o emisiune și sã învieze în cealaltã, ca în Sfintele Sãrbãtori de Paști, pentru Mica problema se arãta însã altfel, ea vedea lucrurile ca și cum s-ar fi petrecut chiar la noi, în sat, când cu inundațiile alea mari, din '75, ce jale a mai fost, las la o parte cã au luat-o la vale casele furate de șuvoaie, așa cum erau ele, cu luminile aprinse cu tot, de ziceai cã sunt ditamai bărcile, dar s-a întâmplat sã disparã și nebunul satului, fãcu el ce fãcu și pleosc, în apã, ce l-am mai cãutat cu toții, dar nimic-nimic, n-a fost chip să-l mai găsim nici viu, nici mort, peste câteva luni, când s-a umflat Gangele, iar în fața televizorului, iar la știri, când o vãd pe Mica punând brusc degetul pe ecran, "Ãla din mijlocul vâltorii n-o fi Gheorghe al nostru, maicã?", zice ea cu vocea tremurând, " Care Gheorghe", întreb nedumerit, "Gheorghe al Mariei, nebunul!... Nu vezi? prea seamãnã cu el... Ãl de l-au furat apele de mai an."




































Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE