FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
la judecata de apoi
Text postat de Florentin Sorescu
În fața lui Dumnezeu îți vine greu când ajungi.
Se uitã El și le vede pe toate, de nici tu nu le ma știi.
Uite, Mãria!
S-a uitat la sufletul ei, l-a întors pe toate fețele și i-a spus:
- Mãrie, la tine toate aratã bine! Musai te duci în rai.
Era, vezi bine, acolo o rãscruce cu indicator: sãgeata în sus însemna Raiul, săgeata în jos, Ducã-se pe pustii.
Cu Ioana lucrurile stãteau mai rãu: S-a uitat Doamne-Doamne la sufletul ei mai mult decât o fãcea de obicei, s-a scãrpinat în cap, l-a sucit pe toate pãrțile, dupã care i-a spus:
- Toate au fost cum se cade, dar vãd ceva tulbure acolo... Ceva la care nici nu vreau sã mã gândesc.
Sufletul Ioanei s-a roșit, l-au trecut toate apele... De, era ceva acolo care îl cam lua cu frig: Iubise, Ioana, și, aidoma Celui de Sus, nici ea nu mai voia sã știe...
- În Rai, tot în Rai îți este locul, îi spuse Dumnezeu surâzând blând.
Și sufletul Ioanei a luat-o dupã sãgeatã. Aia, de se ducea în sus, of corse.
Când a ajuns și Gheorghe la judecatã, jale!
- Ce-ai fãcut, Gheorghe, îi spuse Dumnezeu fãrã sã stea prea mult pe gânduri, ce-ai pãzit?
Gheorghe s-a scãrpinat în cap, a sucit-o pe toate părțile și i-a spus:
- Ce sã fac, Doamne? Am cam zbârcit-o. Știu bine cã am greșit. Da' ce era sã fac când ai trimis atâta frumusețe pe pãmânt?
Și, fãrã a mai aștepta vreun rãspuns, a luat-o frumușel dupã indicator.
- Tot greșit, Gheorghe, tot greșit? îi spuse atunci Dumnezeu. Dacã acolo tot în jos ai apucat, mãcar acum ia-te după lumina de sus. Drept care îi aratã săgeata ce duce în rai, bineînțeles.
Ion se gândi el, cumpăni lucrurile și o luă spre rai, nu foarte convins.
Și, pe seamă ce se lumina, nu știu cum se face, dar toate femeile pe care le iubise prinseră așa a cânta, de ziceai că nu mai sunt niște biete muieri, ci îngeri.

































Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  asta-i bun.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-04-07 18:31:51
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  am comentat ultra-scurt, cand, de fapt, textele matale meritau mai mult. Iertat sa fiu, dar am de lucru si nici literatura nu ma mai pasioneaza asa de tare.
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-04-07 13:14:30
         
 
  povestea are talcul sau! Putini ar recunoaste in personajul acela asa de ingaduitor, pe Dumnezeul cu care am fost obisnuiti din Vechiul Testament! numai christ aduce in lumina un alt fel de relatie intre divinitate si om, relatie bazata pe iubire si ingaduintza. Un singur lucru nu-i place Lui: c...l in doua luntri !. Ma bucur ca ai putut scrie un astfel de text, pe bune iti zic. Kostanie, calugar si dihanie.  
Postat de catre sters sters la data de 2016-04-07 13:13:20
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE