FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pledoarie pentru toleranță
Text postat de Elena Stefan
Textele își au soarta lor. Și lectorii lor. Nu degeaba latinii spuneau "de gustibus et coloribus non disputandum".

Cred că este exagerată insistența unora care, uneori, poate lua forme paroxistice, în a încerca demolarea unui text sau a altuia. Este, în opinia mea, suficient să vă spuneți civilizat părerea, sau să ignorați un text. Nu trebuie făcută o obsesie din negarea justificată sau nu, a unui text. Se poate crea senzația că există alte criterii de evalzuare decât cele literar-estetice, mai ales, când în dezbatere sunt aduse acuzații de tipul argumentum ad hominem! În această situație autorii se pot victimiza și dezbaterea este deturnată de la valoarea textual-literară, de la valoarea estetcă, spre, le-aș spune, criterii colaterale. Sigur, într-o abordare critică extinsă, biografismul ne poate fi de folos în hermeneutica textuală. Dar pornind de la un text sau un comentariu și a face trimiteri la comportamente patopoetice, patogenetice ori, pur și smplu, patologice, cred că este exagerat și contraproductiv.

Apoi este neeficient să tragi cu rachete Tomahawk în fluturi. Pentru că fluturii, în toate formele lor de tranzitivare, chiar dacă mulți nu le înțelegem existența, au rolul lor filogenetic. Sigur, o exagerată înmulțire a fluturilor poate conduce la măsuri preventive ori de tratamen însă repet, aceasta se face în cazul exagerării. Ori, aici, pe site-ul nostru, nu pare să se manifeste astfel de exagerări.

Să mai amintesc faptul că o firească toleranță reciprocă s-ar impune. Adevărat nu o toleranță laxă, pasivă ci una evaluativ-exigentă însă intoleranța, în niciun caz, nu trebuie să aibă manifestări obsesiv-compulsive. Este, cu toții o știm, destul loc sub soare. Inclusiv în spațiul bleu, europeic.

Scrisul are multiple și variate motivații lăuntrice. Un minim respect față de oricine scrie cred că se impune. Îmi veți putea, unii, replica: îndemnul lui Heliade, "scrieți băieți, orice, numai scrieți" și-a pierdut actualitatea. Literatura română este deja o literatură matură cu acumulări extraordinare. Cu opere care sunt piloni, capodopere. La acestea trebuie să ne raportăm. De la acestea trebuie continuat sau plecat. Așa este. Însă în judecățile de valoare pe care le facem trebuie să existe o anumită proporționalitate atitudinală. În drept există un principiu: mai bine să scape 100 de vinovați decât să fie condamnat un nevinovat. Mutatis mutandis am putea spune, mai bine să publice o suttă de netalentați ori mai puțin talentați decât să fie persecutat un adevărat talent. Ori o exigență exagerată, prigonitoare poate speria pe alții să mai publice aici.

Să nu uităm, totuși, că ne aflăm într-un spațiu de lucru. În care putem învăța unii de la alții, în care ne putem evalua și singuri creațiile. Cred că sunt, aici, suficiente modele de texte valoroase. Inclusiv modele de percepție, interpretare și hermeneutică a textului. Și eu mă străduiesc să mențin un anumit standard valoric pe site. Însă, cum vă spuneam și altă dată, pentru scoaterea la lumină a unui bulgăre de aur este necesară procesarea a tone și tone de steril.

Și, în pledoaria mea pentru "toleranța exigentă" aș mai aminti un argument: spațiul europeic este practic infinit. Așa că nu este nevoie să aplicați, aici, principii din Mein Kampf. Pentru că spațiul vital-estetic al fiecăruia, practic, nu este afectat,

În final, fac un apel și la aceia care publică aici. Că vreți ori nu, odată ce ați ieșit în spațiul public, vă asumați atât posibilitatea unor intervenții laudative cât și riscul comentariilor negative. Prin urmare, evaluați dacă aveți suficientă forță și încredere în creațiile dumneavoastră pentru a putea rezista în astfel de condiții. Și, mai amintesc, intr-un pionier al literaturii noastre "eterna bolții lăcrămare/ În loc s-o surpe, o susține"!

Și, în sfârșit să ne amintim și de celebra "Pax vobiscum". Așa să ne ajute ... spțiul bleu!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Stiti care este regretul meu? Ca, din pacate, in loc sa ramana alde Munteanu, Rechesan, Bordas etc etc, raman de-alde trif, de-alde lili, de-alde buricea. Intelegeti, sper ce vreau io sa esprim aicea, nuh? Ca n-ar fi o pierdere de-as pleca io, am inteles, dar din afara, de dincolo de zidul fabricii Europeea, asa se vede, ca pleaca valorosii si raman (printre altii, sa nu fim nedrepti!) puchinosii. Ofi bine, o fi rau, stie Bunul Dumnezeu...  
Postat de catre sters sters la data de 2016-02-08 16:22:08
         
 
  Stimata doamna Elena, Onorate si distinse domnule Cristescu, alias Corbu, sau viceversa,
Treburi marunte si sacaitoare m-au lipsit de placerea de a vedea comm-ul dvs. Nu vreau sa va jignesc, asa e, a sarit calul, uneori chiar impotriva dvs, dar nu de asta a plecat, ci doar datorita contrelor cu exultescu, cu cioaca et comp. cu solariu, care e dubios rau de tot, manipulator si rau-voitor ab initio, ba si din cauza mandriei sale, de om care se stie cu oarece valoare si se vede atacat tocmai in ceea ce credea ca are bun. Evident, si eu voi fi contribuit, desi discutiile mele cu el pe Europeea n-au degenerat niciodata in invective, cum s-a intamplat cu alte persoane, deoarece, spre deosebire de altii, eu, unde vad o farama de talent, ma opresc si imi exprim pretuirea si respectul, atata cat sunt ele. Marturie imi stau comentariile. nu este nevoie sa-mi demonstrati nimic, eu v-am atacat adesea si am putut astfel sa aflu ca aveti un caracter inatacabil, din punct de vedere etic, nu aici e buba. Diferentele de opinii dintre noi sunt la alt capitol, si sunt ireconciliabile, precum vaz: nu gasesc la trif si lili decat puchinaturi, migaleli aproximative, uneori ridicole, in marea majoritate a textelor, iar daca vor fi avand si ceva valoros, nu zic, asta nu-i face mai demni sa castige fie si susaneaua de la Mezil. Evident, suparat cum sunteti, ofensat chiar, aveti voie sa nu ma mai considerati prieten, desi eu nu va consider dusman. am vazut si alte ori la dumneavoastra tendinta de a ma considera personaj negativ, autor fara valoare, insignifiant, etc, dar fiindca nu sunteti singurul, nu v-am purtat pica, mai ales ca n-ati facut-o niciodata la modul direct, declarativ. Eu ii detest doar pe cei care ma injura explicit, si, slava ...Cui vreti dvs, au fost din acestia destui, unii chiar din cei pe care ii indragisem, pentru talentul lor sclipitor. Asadar, s-auzim de drumuri bune, c-alea rele nu sa pune...
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-02-08 16:18:24
         
 
  Acuma, după logica dumneavoastră, l-am sancționat pe distinsul domn Buricea pentru că a sărit calul la mine? Nici vorbă distinse domn. Nici vorbă. A încălcat regulamentul. De aceea, după un avertisment, i-am reduzs nivelul.
(Emanuel Cristescu)

Domnule profesor,
Trebuie sa va marturisesc ca eu am anumite dubii in legatura ca afirmatia dumneavoastra de mai sus motiv pentru care imi permit sa va pun urmatoarea intrebare: nu cumva l-ati pedepsit pe poetul Buricea pentru ca vorba folosita de domnia sa in poem va aminteste de Traian Basescu?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-02-06 10:05:44
         
 
  Domnule Ștefănescu, Ce îmi spuneți este migălos și complicat. Poate dar, din păcate, fugit irreparabile tempus. Că tot vrea mintosul de la educație să scaotă latina din școală! Vom deveni mai săraci cu un Imperiu...  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-02-05 21:20:57
         
 
  "sarind calul rau de tot, uneori chiar impotriva distinsului patron al acestei cinstite pagini"

Aceasta, domnule coleg este o afirmație PERFIDĂ. Se încearcă a se lansa conotația că pentru că ar fi sărit calul împotriva mea l-aș fi sancționat. Urât și fals. A fost sncționat pentru limbaj vulgar inimaginabil. Oricum, în toate cercurile în care am trăit sau pe care le-am frecventat, de-a lungul vieții, nu am auzit așa ceva. Pentru acele lucruri mizerabile l-am sancționat. Și nu de la început. L-am atenționat, am așteptat. A continuat și a veni cu limbaj, indicibil, cum spuneți domnia voastră. M-a obligat să o fac. Acuma, după logica dumneavoastră, l-am sancționat pe distinsul domn Buricea pentru că a sărit calul la mine? Nici vorbă distinse domn. Nici vorbă. A încălcat regulamentul. De aceea, după un avertisment, i-am reduzs nivelul.

Însă raționamentul dumneavoastră mă și ofensează într-un fel. Vezi doamne valoarea, câtă o fi și dacă o fi, a textelor mele ar sta în poziția mea de proprietar al paginii. Calitate în care dacă sunt atacat, prevalându-mă de ea, de această poziție, m-aș răzbuna. De aceea vă spun că mă ofensează, oarecum, dar trec peste gest pentru că eu știu că nu procedez așa. De altfel, sunt nenumărate chiar atacuri la adresa mea pe site. Multe, dacă nu toate, în raport cu setul meu de principii și valori, nedrepte. Și sunt, și stau acolo. Unora, ca acestuia din comentariul dumneavoastră le răspund. Pe altele, cu serenitate și înțelepciune le ignor. Principiul meu: când se aruncă în tine cu noroi tu luminează și el se va preface în praf pe care îl va spulbera vântul. L-am învățat de undeva dar, vorba unui amic, c'est tres loin de l'ecole. Nu mai știu de la cine. Maiorescu să fi fost? Călinescu?

Apoi pot fi eu așa de slab și de laș să nu fac față unor polemici? Și să-mi scot adversarul din ring pe ușa din dos? Nici vorbă domnule coleg. Testați-mă. Atacați-mă. Dar faceți-o în limbaj ecoliterar. Fie veți primi replici, pe măsură, fie vă voi ignora dacă veți fi total și, evident, nedrept. Însă dacă veți veni cu limbaj vulgar ori expresii "ca la ușa cortului", cu toată dragostea, veți suporta consecințelor prevederilor regulamentului.

În plus, mie îmi plăceau contrele distinsului domn cel puțin din două considerente. Puteam practica un fel de maieutică pe site, ca studiu de caz, și ofeream și altora răspunsuri, modele, valori, etc. Al doilea, am mai spus-o, invocând o celebră fabulă a lui Marțial "prietenele tale o Fabula sunt toate...." oricine putea compara textele și putea trage concluziile după sagacitatea și putirința sa. Îmi amintesc de modul catastrofal de a se apropia de poezie al distinsului. Și, așa, prin antiteză, vrând nevrând, îmi punea în evidență valoarea reală a textelor mele. Prin urmare, și din punct de vedere pragmatic, nu aș fi avut motive să-l alung și să-l victimizez. Însă ce să fac. Poate sunt om de modă veche. Eu cred în principii și valori. Cum aș mai fi putut publica aici? Când eu veghez de atâta amar de ani respectarea regulamentului de către oricine când distinsu l-a încălcat asumat, sfidător cinic? Spune și bine spune latinul "Fiat Justitia, pereat mundus!"

Revenind și la subiectul nostru, cu regret, cu toate explicațiile pe care am putut să le postez, probabil, nu am reușit să mă fac înțeles. Mai fac o încercare. Spuneți "Si cam care ar fi paguba,...." Păi ar fi vreo două. Alungarea lor ar însemna o prigonire și i-ar speria și pe alții! Alții, adică noi. Nu dintre cei care au mai publicat aici. Aceasta înseamnă "mai bine să scape o sută de vinovați decât să fie condamnat un nevinovat"! Apoi eu îmi amintesc, și sigur nu mă înșel, că am citit cel puțin un poem bun al distinsei doamne. Pe care l-am și comentat. Ei bine, fie și pentru acel poem, merită suportate alte poeme de tip "steril" În plus, un un autor alungat de pe site înseamnă și un potențial cititor în minus. În viziunea mea numai cei care nu cred în valoarea textelor lor au rezerve în a fi în același mediu cu alții ale căror creații, cred ei, sunt nevaloroase. Mă întreb, strălucirea aurului ar fi diferită pe un cristal de gheață ori pe o bucată de cărbune?

Ceva ceva dreptate aveți și dumneavoastră. Însă din păcate buba nu este aici în literatura online. Ci în faptul că "Revista Europeea" cealaltă secțiune a site-ului, nu știu din ce motive, ba în mare le știu, nu a avut succesul Atelierului. Modul sofisticat pe care l-au conceput informaticienii ne-a îndepărtat probabil, de această secțiune. Știu, iar va exulta prietenul nostru din Baskerville, dar aceasta este realitatea.

S-auzim de lucruri fine, Mandarini și mandarine!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-02-05 21:19:05
         
 
  Aolică, băă...

Iar a luat-o razna minunăția de site.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-02-05 12:21:25
         
 
  @ domnule Cristescu, textul e imortalizat, fireste, pe net. orice fin iubitor de cultura si ecoliteratura se poate delecta cu el aici, pana cand fie distinsul nostru coleg Buricea, fie google vor considera ca e cazu sa-l stearga, adica la pastele cailor:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:P3QlVREfgxUJ:www.europeea.ro/atelierliterar/index.php%3Fafiseaza_articol_nelogat%3D49521%26id_comentariu%3D237282+&cd=2&hl=ro&ct=clnk&gl=ro

de pe site poate deveni inaccesibil lecturii in timp real doar daca invalidati toate comentariile de sub el. recunosc, e migalos, dar daca considerati ca merita, puteti ruga un editor mai harnic, mai competent, mai etc
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-02-05 11:38:57
         
 
  Daca mergem pe ideea (pe care mi se pare ca ati acredita-o) si anume, "sa fie si manele ca e cantece si ele", cuma ar veni, se duce dracului giudetzul, vorba neichii Caragiale! La ce bun sa acreditam non-valorile, numai de dragul corectitudinii politice? Asa ne-am trezit si cu homalaii pe strazi, defiland cu nerusinare, caci, nu-i asa, au si ei dreptul, si cu lesbienele, si, in general, cu toti cei "alaturea cu drumul", caci e democratie si e libertate. Sau libertinaj, ca-mi scapa nuantza...? Domnule Cristescu, alias Elena Stefan, alias ce veti mai fi fiind (va respect, taman de aceea ma stradui!) asa a patit si Merkaleasa cu ciuhapii, fix ashea: dand ordine, in secret, politiei berlineze, sa fie miloasa cu infractorii ciuhapi, ca "e si ei oameni si e refugiati din calea razboiului, nu?". Intolerantza fata de agramati, promovarea exclusiva a talentelor reale, asta ar ajuta cu adevarat Europeea sa redevina "ce a fost, ba, chiar mai mult de-atat". Restul e tacere vinovata si lasa, promovarea dulcelui principiu romanesc, arhicunoscut: las-o ma, ca merge-asa, da-o dreacu' da purcea! Nu mananca? Nu-i mai da! Taie-o da-o-n....etc etc etc. S-auzim de lucruri fine si de tot ce ne convine.  
Postat de catre sters sters la data de 2016-02-05 09:36:21
         
 
  Si cam care ar fi paguba, cinstita doamna Stefan, daca, spre pilda, lili si trif, sau ilustrul buricea (duce-s-ar pe pustii d'aicea!) ar inceta, speriati de bombe, sa mai pu(b)lice pe-aici? Zero! Nula, nada! Caci, asa precum am putut cu totii constata, cei valorosi au cam plecat. Lasa ca erau cam incomozi, precum cel de trista aducere aminte, Peia, care nu prea suporta sa fie luat in raspar, sarind calul rau de tot, uneori chiar impotriva distinsului patron al acestei cinstite pagini, dar talent cu carul, aveau. Si Rechesan, si Peia, si altii, pre care las a-i mai pomeni. Pagina era IMPODOBITA CU TEXTE CARE MAI DE CARE. Ce avem acum? Se lafaie imburicatul buricea, mai da cu clontzul lui agramat Cioaca, mai pune de o manipulare de constiintze rasfugitul, si cam atat. Numai Radu Stefanescu ce mai bajbaie si el p-acilea, da' nu crez ca pentru multa vreme. Rezultatul tolerantei fata de agramati si lipsitii de talent e evident. Nonvalorile se coalizeaza. Cei constienti de valoarea lor nu pot asista indolenti la terfelirea reputatiei paginii cu cantecele de doi lei, premiate pe la concursuri-susanea, cu piscoterii marca Pusca si adsumistii lui, grainicii si cuvantarii, cu scarboseniile lui buricea, duca-se pe pustii d'aicea. Cam asta. Incolo, toate bune, iar la vara, cald. Mult prea cald. Parerea mea.  
Postat de catre sters sters la data de 2016-02-05 09:25:14
         
 
 
Este adevărat link-ul pe care mi lați dat duce la acel text.


Site-ul are buba, dispare textul din prima pagină, dar nu și comentariile. Cred că e incurabil.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-02-05 08:27:51
         
 
  Domnule Milea, mutatis mutandis, ce valoare acordați manelelor? Eu le acord zero. Dar ele există. Nu le putem interzice. Numai gustul cultivat le poate ignora. Am luat o situație extremă. Revenind la situația de pe site. Credeți că dacă am interzice aici publicarea de texte care respectă regulamentul, ar ajuta cuiva? Și apoi ar încălca una dintre valorile europeice. Și anume, dreptul la liberă exprimare prevalează valorii textuale. Care ar fi subtextul? postând aici oamenii învață, se cultivă, își perfecționează gustul. Dacă i-am alunga ce am câștiga? Am exacerba oarecum vanitatea elitistă și orgoliul din noi. Și atât. Iar cei alungați s-ar victimiza și ar pierde o șansă. Cred că trebuie să meditați un pic - și nu numai domnia voastră- la exercițiul umilinței. Arta, marea artă, se percepe antitetic și cuantificat. Iar artiștii sunt ori ar trebui să fie monumente de altruism și generozitate. OK. v-ați spus punctul de vedere. Au mai făcut-o și alții. Cine are ochi de văzut să vadă. Cine are urechi de auzit să audă. Însă domnia voastră, am impresia, instigați la un fel de "viol etetic". Lăsați oamenii să se exprime. Treceți relaxat, detașat și nonșalant peste ce nu vă place. Și, contrapunctic, prin antiteză, veți gusta și mai mult din plăcerea textelor valoroase.

Sigur, nu totul a fost lămurit dar nici nu a rămas nelămurit totul!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-02-05 00:34:38
         
 
  Îmi pare rău, domnule Ștefănescu, l-am invalidat de atunci. Intrați în editură și îl găsiți, primul, la invalidatr.

Este adevărat link-ul pe care mi lați dat duce la acel text. Dar cred că duce la acela invalidat. O fi o copie cache. Spuneti-mi unde se află în pagina publică? Ce se află înainte și după acel text? Eu nu-l găsesc. Dar știu perfect că, atunci când am citit și am întâlnit cuvântul buclucaș, nu am mai continuat. În loc de bleu am văzut roșu în fața ochilor, am intrat val-vârtej în editură și l-am invalidat. După atâția ani, după atâtea, cum le ziceți dumneavoastră, "maziliri" după atâtea dezbateri să vină cineva și să posteze o astfel de vulgaritate, ca și cum ar fi ceva firesc aici, așa ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic a fost peste puterile mele de toleranță:

Reveniți cu detalii dacă textul incriminat apare în spațiul public. Deși nu văd și nu înțeleg cum ar fi posibil!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-02-05 00:21:57
         
 
  dna Elena, acum de 1 minut am postat un text, sper sa mi se publice, o mostra de creatie lipsita de valoare literara, scrisa in 15 minute, fara prea mult efort. Am scris incercand sa patrund mintea celor 2 poeti de mana a doua (cel putin) , am transmis cam ce simt ca transmit ei, adica dulcegarii care jignesc bunul-simt literar.  
Postat de catre Dan Milea la data de 2016-02-04 19:09:48
         
 
  domnule Cristescu, probabil absorbit de aceasta pledoarie, de acest apel la milosardie, toleranta si respect pentru fratele nostru mai napastuit intru arta, ati uitat sa barbieriti textul distinsului nostru coleg Buricea (cel pentru care a fost recent mazilit pana la primul cantat de cuc). aveti link mai jos.
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=49521&id_comentariu=237282
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-02-04 17:23:11
         
 
  Ați citat trunchiat distinse coleg. Asta v-a făcut ca în loc de un silogism să aveți un sofism. Pentru lămurire vă ofer, contra una bucată "Pietroasele" citatul integral:

"Mutatis mutandis am putea spune, mai bine să publice o suttă de netalentați ori mai puțin talentați decât să fie persecutat un adevărat talent. Ori o exigență exagerată, prigonitoare poate speria pe alții să mai publice aici."

Nu-i așa că ați prins sensul?
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-02-04 15:11:19
         
 
  Aveți o logică antilogică! De unde până unde ați tras concluzia? Sunteți prea pornit pe distinsul nostru coleg Buricea și ați scăpat manșa. De ce nu înțelegeți firesc așa ca tot omul: mai bine publică aici 100 de netalentați (rămâne la latitudinea domniei voastre să-i axiologizați) decât să sperii un posibil talent. Care, speriat, n-ar mai publica aici. Și care își face loc printre tonele de steril. Așa precum distinsul nostru nou coleg căruia i-am înstelat textele! Și care scrie foarte bine! Da, nuuuu! Domnia voastră, că-i lae că-i bălae, că una că alta, numai să-mi puneți mie în gură cuvinte pe care nu le-am rostit! Dreptu-i?

S-auzim de aspartan și s-o punem de-un chilhan!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-02-04 15:02:49
         
 
  V.C. am o premonitie, ca nu mai ai prea mult de asteptat, natura exclude pe scortosi, impartaseste-te !  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2016-02-04 14:57:50
         
 
  "Mutatis mutandis am putea spune, mai bine să publice o suttă de netalentați ori mai puțin talentați decât să fie persecutat un adevărat talent."
lili si trif? Talent? Haida-de, doamna Elena, "tolerantza exigenta", inteleg, dar nici chiar ashea! Sa ramanem in limitele logicii si ale bunului-simt artistic. Fie el hermeneutul chior, sau orb, sau surd si mut/da' sa laude de-aiestea, io zic, zau, n-ar fi putut! S-auzim de pietre mate si "poiete" talentate.
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-02-04 14:48:28
         
 
  Din doua, una: ori "valoroasa" sa contributie teoretica in domeniul IT (de care pomenea mai deunazi)nu-i aduce suficienta satisfactie, fie ea si intelectuala ( desi, cu intelectualismul dumnealui, ne-am cam lamurit) fie, chinuit cum e de muza pastorala din satul sau natal, imasul pe unde pastea odinioara gastele, il imboldeste asa de tare cu nostalgii pubere, incat nu se poate abtine. Si, din pacate, pentru asemenea tip de incontinentza nu se afla remediu in poticarii (farmacii, pre taraneste). Il provoc pe marele IT-ist sa raspunda macar la una din intrebarile absolut elementare din domeniul informaticii pe care i le-am adresat, agasat cum ma simteam de pretentiile sale de universitar sadea, nu sacaz. Mai astept.  
Postat de catre sters sters la data de 2016-02-04 14:40:51
         
 
  Messire Buricea, ejusdem farinae (pentru el acelasi aluat) cu poiata liliana si amicul ei de zburdaciuni literar-amoroase, vesnicul amorez trif, se simte, iata, dupa dojana dumneavoastra, indreptatit sa scoatza coltzul din gura si sa latre la comentatorii care au infierat nu atat productiunile cuplului matusalemic, ci prosteala de doi lei pe care o reprezinta acea mantzocarie numita asa de pompos "Concursul international" romeo si julita lui la Mezil, o facatura de care ar rade si curcile si caii, daca ar sti de asemenea intamplari. Asadar, toleranta dvs si apelul la toleranta pe care ni-l adresati, il incita sa se adauge haitei, el stiind cu sigurantza de care parte se afla. Nulitatile se coaguleaza, in pofida oricaror evidentze, ca sa sustina ca, nu-i asa, ceilalti sunt intoleranti cu ei, marii creatori de facaturi literare de basse extraction et mauvaise qualite. Incurajati-l, si veti vedea ca e in stare de mai mult, dar nu in domeniul literar, pe acest domeniu a aratat ca nu sloboade decat indicibile.  
Postat de catre sters sters la data de 2016-02-04 14:34:14
         
 
  O pledoarie corecta si de bun simt. Intolerantii, dupa parerea mea, sunt oameni imaturi, frustrati, insuficienjt de educati. Se considera elite fara sa demonstreze nimic din ceea ce i-ar propulsa in grupul elitelor...
Felicitari doamna Elena Stefan!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2016-02-04 12:34:55
         
 
  Sînteți un excelent propagandist. Îmi place că știți cum s-o întoarceți de fiecare dată cînd site-ul șubred se dezechilibrează periculos. De la vestitul crah se tîrîie mereu tîrîndu-și beteșugurile.

În editură se află un comentariu cu un link postat de către un membru Europeea și care a destabilizat structura primei pagini.

De ce nu-l demascați pe individul dușmănos?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-02-04 09:54:37
         
 
  Pentru cei care ați putea avea nedumeriri în legătură cu numărul de comentarii afișate la statistici și situația din pagină.

În editură se află un comentariu cu un link postat de către un membru Europeea și care a destabilizat structura primei pagini. Am postat mai multe comentarii aici și la încă un text pe care apoi le-am invalidat. Pentru a scoate din prima pagină de la invalidate comentariul buclucaș.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-02-04 07:23:46
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Realizați ce dramă, ce taifun interior se poate petrece în sufletul unui creator care aspiră la glorie? Pentru care nimic nu are valoare în afară de versurile sale? Pentru o rimă? Pentru un apus de soare?

"Nu-i vorba de parale! Un suflet de poet,
Cum e ațel pe care îl port eu sub jachet,
Țe cu aripi de vulturi spre țeruri se repede,
Disprețuieste banul! Meschinele monede
De nichel sau d'aramă, de aur sau d'ardzint,
De-al căror drag atâția înseală, fură, mint,
S-ajung cu nebunia ades'chiar pân’la crimă.
Le-as da, papa, pe toate, pentr-o sonoră rimă,
Pentru o stea, un flutur, o roză, pentr-un vis,
Pentr-un apus de soare le-as da, papa!... am zis."
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-02-04 07:14:01
         
 
  O întrebare pentru cititorul-comentator, Dan Milea

Nu ai niciun text publicat aici. Ai doar comentarii care, se pare, nu vizează decât doi autori! Acesta ar putea indica o oarecare obsesie comentatorială! Mă înșel?
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-02-04 04:08:46
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE