FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Veriga
Text postat de latunski criticul
n-am car, n-am oiște, telegari,
- cum n-ai nici tu, prin vremuri, n-ai...

(?) unde-i verga lipsă și veriga ruptă
în lumea ce din mine se înfruptă(?)

simplus librorum, libidorum, valahus,
Caius și Tiberius - nemotei ai lui Graccus...

veriga ruptă și veriga lipsă
e-atunci cînd faci din cerc - elipsă

și-o întinzi peste flacăra vie,
și-o înfășori în steag – ce prostie !
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Latunski, ai pornit iar pe un drum cu multe gropi...și, de data aceasta, am să te ajut...  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2015-11-19 01:05:16
         
 
  Vițea la tuns chi, avea dragul de peia o vorbă deșteaptă: ,, ești mai prost decât tine"...  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2015-11-19 01:01:57
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Eudoxius Vasilakis Hurmuzackis, răzbelul meu era cu Ștefan Rădulescu (alias Radu Ștefănescu), dar tu nu pricepi nema, ești precum caracuda de la Junimea. chiar, ce cauți tu p acilea? versificator de duzină. chiar vrei să-ți crape o venă?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2015-11-16 22:58:34
         
 
  Stimată doamnă, mie mi s-a părut mult mai interesant comentariul d-lui latunski, adresat d-lui Dumitru Ciocă: ,, comentează, fiule, noi nu avem urmași din scursură de testicole...''
Credeam că la el vă referiți cu afirmațiile: ,, Ingenios poem. O viziune defetist-acuzatoare despre unui eu, se pare, inadaptabil lumii și valorilor sale.''
Nu de altceva, decât pentru faptul că este foarte ecoliterar, evident, comentariul preacuviosului domn latunski...
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2015-10-04 02:06:49
         
 
  Ingenios poem. O viziune defetist-acuzatoare despre unui eu, se pare, inadaptat lumii și valorilor sale. Dintr-un fel de perspectivă asumată ca deșertăciune a acționalului.

O parafrază a unui celebru joc ori concurs în care se urmărește depistarea slăbiciunii și a lipsei de spontaneitate dintre mai mulți competitori.

În cazul nostru, verdictul, apoftegmatic expus, constă într-un fel de transgresare a unei secvențe de realitate într-o alta oarecum forțat. (transformarea unui cerc într-o elipsă se pate realiza printr-o forță de elongație aplicată axial cercului) Prin urmare, în această situație, slăbiciunea constă în acțiunea însăși.

"veriga ruptă și veriga lipsă
e-atunci cînd faci din cerc - elipsă"

Pe fond și semnificanțe textul îmi place. Unde cred eu că poemul ar mai trebui lucrat? În zona stilistică. În principiu poemul pare un fel de bijuterie, ușor ludică, a rostirii. Ori pornind de la această așteptare (am rezistat cu greu să nu folosec expresia "așteptanță", mult mai potrivită)cele câteva sincope ori poticneli stilistice deranjează, prozodic vorbind. Versurile incriminate sunt 5-6 și 9-10.

O posibilă variantă care ar elimina sincopele ar putea suna, în viziunea mea, cam așa:

"simplus librorum, libidorum, vlahus,
Caius, Tiberius - nemotei ai lui Gracchus...

veriga ruptă și veriga lipsă
e-atunci cînd faci din cerc - elipsă

și o întinzi pe flacăra cea vie,
și-o înfășori în steaguri – ce prostie!"

Evident pot fi multe alte variante prozodice care să rezolve problema.

Și o ultimă remarcă: "nemotei" să fie o invenție textuală prin care cei doi frați, ai celebrei soții, parcă, a lui Scipio, sunt perceptibili ca un fel de entități efemere de tip entomologic? Iar reformele lor să fi reprezentat deșertăciunea transformării cercului în elipsă?
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2015-09-25 09:37:00
         
 
  sau te-oi fi taiat la deget...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-09-20 19:20:00
         
 
  acu serios vorbind, nene georgica, ai putea jura ca alea au fost secretii? poate doar ti-a curs nasul.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-09-20 19:19:39
         
 
  (?) unde-i verga lipsă și veriga ruptă
în lumea ce din mine se înfruptă(?)
........
și-o întinzi peste flacăra vie,
și-o înfășori în steag – ce prostie !

Comentez doar aceste versuri care mi se par un fel de ghicitoare cu substrat.
În toate există verigi lipsă și verigi rupte, și în interiorul omului și în exteriorul său. Depinde foarte mult de noi dacă le găsim, dacă le identificăm, dacă ne aliniem lor sau încercăm să le contrazicem sau să le învingem ori să le facem un aliat al nostru.
Formele existențiale se schimbă după viziunea fiecăruia, dar să le înfășori în simțământul unui steag cu inimă de națiune, ar fi o mare eroare.
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2015-09-20 19:09:21
         
 
  desigur fiule,cum zici tu, noi nu avem urmași din scursură de testicole...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2015-09-20 18:31:55
         
 
  Mie mi-a placut; chiar mult! De asta o sa incerc o prelucrare mai pe intelesul lumii dupa ea.  
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2015-09-20 17:58:40
         
 
  simplu, taica: n-avem car, ne luam carut de butelii si cu veriga rupta, da-i si lupta.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-09-20 17:47:53
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE