FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
întrebări
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu


Un copil de trei luni a murit într-un sat (parcă din Vrancea). După aspectul clinic și o succintă analiză a sîngelui se suspectează că ar fi vorba de o intoxicare cu nitriți proveniți din apa poluată cu îngrășăminte azotice și insecticide.

Maria Romaniță, reporter la Realitatea tv, ne-a lămurit din teren că motivul decesului ar fi reducerea capacității hemoglobinei de a aduce sînge în organism. Imbecilitatea ziaristei era să mă omoare și pe mine. Am rezistat și vă întreb:

• de ce moderatorii emisiunii nici măcar n-au clipit și au înghițit neghiobia fără să le pese?
• de ce ziarista nu știa că hemoglobina transportă oxigenul de la plămîni la țesuturi?
• de ce nu știa că sîngele se găsește deja în organism, este pompat de inimă către țesuturi, unde transportă și oxigenul, și nutrienții necesari metabolismului?
• ce-și închipuia dînsa că ar putea fi hemoglobina?

Oricine poate auzi zilnic zeci de asemenea elucubrații. Mă minunez de fiecare dată și-mi dau seama că nu mai e nimic de făcut. Televiziunile plasează doze constante de informații asezonate cu ingredientele minții unor ființe aparent școlarizate. Absorbite în creierele și așa debile ale unor persoane care au încredere în cei ce populează ecranele. Ba chiar îi și idolatrizează.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sunt de acord că emisiunile tv promovează multe neghiobii, falsuri și antimodele... dar media, pe drept, a ajuns a patra putere în stat, e singura dimensiune care reacționează prompt la orice eveniment real... V-aș întreba, unde e vocea civică, a civilizației moderne, a poporului indignat, a cărui revoltă se mulțumește cu surogatele de tip media?... Poți critica personaje, evenimente, demersuri, orientări și valori. Dar de ce nu criticăm lipsa vocii dezinteresate a omului de rând, a celei mai obiective poziții din popor?!

Vocea elevului de cl a 12-a este grăitoare. Dar nu ajunge nici pe departe.
Ori ce facem pentru a apărea voci multiple și semnificative?

Eu, mai bine ascult Kevin Kern (https://www.youtube.com/watch?v=ijNYcNoP4NU) și mă compensez de frustrări ca și la cumpărături, unde pot alege ca și într-o libertate închipuită.
Recunosc, am mintea îngustă, sunt din popor, dar a venit vreun om credibil să-mi deschidă perspective multidimensionale în așa măsură, încât să mă încred în forța minții lui, în viabilitatea gândirii și acțiunii lui, care se deschide spre omul simplu și multiplu? Cine ne apără de fapt? Armata? supusă și ea... Parlamentul? compromis de atâtea ori... Guvernul? cu cei penali?... ori Judecătoria, cu duble și triple măsuri?

Dar intelectualii, cei care știu să explice totul cel mai clar, ce fac, înafară să se ascundă?
Dar muncitorii ce fac, înafară să se plângă? Ca și gospodinele sau funcționarii.
De unde așteaptă oare România salvarea, de la care clasă sau pătură? Din interior sau din exterior? Ori numai de la Dumnezeu, care nu ne bagă în traistă?
Eu zic că încă nu știm că degeaba schimbăm culorile dominante ale politicii, nu ne ajută cei suspuși de către noi, până nu le cerem socoteală – la fiecare pas, la fiecare greșeală.
Cuvânt, acțiune, feedback, corectare, evaluare, recunoașterea greșelilor, responsabilizare individuală, recorectare, aplicare, evoluție. Recunoaștere. Motivație. Determinare.
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2015-07-26 19:18:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  eu le citesc pe net. sunt si aici analfabeti, dar macar scap de reclame, si mai ales de vocea baiatului care-mi relateaza gafaind in exclusivitate cum a aparut Delia pe plaja, cum a castigat Tamas cursa de 1000 m coniac canoe, sau unde va cadea cometa.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-07-20 17:35:12
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE