FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
De la vorbe la fapte
Text postat de Somesanu Silviu
Cu o liniște bântuită de teamă
prefer stresul oamenilor gălăgioși, bizari,
să mă arunc în conversații facile
despre schimbările politice fără efect
în traiul nostru zilnic
când totul pare o mascaradă pusă pe masă
în ochii săracului contribuabil.

În meditativul lăuntric
unde toți avem clipe de sinceritate și remușcare,
ne îndemnăm la posibila acțiune
care să miște mortul din loc,
să sperie pe toți fanfaronii nației
și fiecare mușcătură de promisiune
să-i doară când nu se îndeplinește.

Dar de la vorbe la fapte
cei mulți se complac să moară de foame.

Ce supărat a fost cerul după ce l-am neglijat,
de pietre și caldarâm în tălpi
drumurile mă lovesc ca pe un străin,
ca pe un animal de pradă,
ce stă noaptea la pândă
să-i cadă ceva bun în gheare.

Simt și îndrăzneală
și teamă
dar mai ales foamea
lovește de-a dreptul în interesul meu imediat,
să fiu măcar sătulul
care odihnește între vorbe.

Ce frumos am văzut cerul după ce m-am limpezit în el;
ce stele obraznice,
ce orizont limitat,
ce pietre și caldarâm sub tălpile goale
au început să fugă
din gândurile rupte din agonie.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Scrie, domnule, despre dragoste, despre femei, poate iese ceva mai acatarii"
(domnul Kosta Vianu adresandu-se poetului Someseanu Silviu)

Domnule Kosta,
Poetul Somesanu Siliviu nu are timp sa scrie despre dragoste cand reuseste sa puna laba pe femei. De ce? Din acelasi motive din care nici noi nu aveam timp de poezie cand cadea pe capul nostru o asemenea pleasca, in urma cu cincizeci de ani.
Sau ati uitat?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2015-07-22 09:44:10
         
 
  Acest poem (ma rog!) e o chestie chinuita, o strofocare inutila si abominabila, fara nicio valoare, nici stilistica, nici artistica, metaforele sunt vai mama lor, ideea abia razbate din noianul de vorbe: "f..-0 dracii de viatza, oricum, nu-i bignie", adica, vorba ardeleanului. Ce atata efort? Parturiunt montes, nascitur ridicullus mus...
Scrie, domnule, despre dragoste, despre femei, poate iese ceva mai acatarii. Da' nu prea crez!
PS: acesta nu este un atac, e o parere sincera, de care n-ar trebui sa te superi, nota mea!
 
Postat de catre sters sters la data de 2015-07-22 08:22:29
         
 
  ”vreti sa va vorbesc despre arhitectura poetica, despre lexic si stil? despre emotie?” Nu, nu aici și nu unor necunoscători ca noi! ”n-am rabdare.” Așa spunea și Sf. Augustin, că n-are timp și răbdare să explice toate contradicțiile din Biblie și nici noi n-ar trebui să avem, doar să-l credem pe cuvînt...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2015-07-20 06:30:09
         
 
  poate aveti dreptate, dar in lipsa eminentului autor, in general impermeabil la critici, eu unul continui sa cred ca in acest poem angajat ni se prezinta cosorul lui Moceanu. posibil, n-am viziune. merita sa ne suparam din asta? nu cred. noapte buna si dvs.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-07-19 23:48:59
         
 
  Reiau, "Un bun poem politic.
Abordare stilistică simplă fără tendințe calofile ori zorzoane de tip lest." Este constatarea pe care am făcut-o și pe care o mențin. Asta nu înseamnă entuziasm. Ci pur și simplu o constatare.

În rest, doar știți spiritul europeic, puteți avea, liber, orice altă opinie. Argumentată sau nu.

Prin urmare, vă sugerez, fiți calm și lăsați exasperarea deoparte.

Și am și eu o rugăminte: am un disconfort etic să lecturez texte din casa unde fluturilor li se pun aripi de plumb. Și, că li se pun, mai treacă-meargă, dar că ei încearcă să zboare cu astfel de aripi este de neînțeles. Ba, se mai și mândresc, unii, cu asta.

Pentru mine, după viață, care este valoarea umană supremă libertatea este cea mai importantă valoare. Așadar, dacă postați aici voi lectura cu plăcere, voi comenta sub textele dumneavoastră când va fi cazul și numai dacă îmi promiteți că nu vă mai ștergeți textele.

Până atunci, să auzim de bine.

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2015-07-19 21:44:40
         
 
  doamna, genul asta caznit de scriitura compromite orice idee. vreti sa va vorbesc despre arhitectura poetica, despre lexic si stil? despre emotie? n-am rabdare. daca pe dvs acest poem "politic" va entuziasmeaza, pe mine ma exaspereaza. cu exceptia cazurilor cand derapa in manea, peia era bun, nu stiu altul mai bun in zona. vreti sa scriu poezie militanta? nu cred in poezia militanta, nu prea scriu asa ceva, nu-s facut. iata totusi una: http://www.poezie.ro/index.php/poetry/13994296/breaking_news. as fi incantat sa nu va placa.
in fine, cititi una de referinta: http://www.poezie.ro/index.php/poetry/87091/de_veghe_%C3%AEn_triaj. comparati. indiferent ce-mi raspundeti aici, comparati.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-07-19 14:26:21
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ce vă face să presupuneți măcar, că din partea mea,ar fi "lipsă de seriozitate"? Din partea domniei voastre vă privește!

Este firesc să existe și lectori cărora să nu le placă acest text. Orice text. Dar simpla înșiruire a unor sintagme preluate din text nu înseamnă argumente.

Dacă insistați aș putea să vă explic de ce este un text politic bun. Însă cum văd că aveți o oarecare idiosincrasie față de acest text - "însăilarea" ca expresie a valorizării de tip axiologic spune totul- mă obișnuiesc cu gândul că nu va fi necesar.

PS. "Însăilați" dar nu la modul parodic ori pastișant, ci la modul original un astfel de text politic. O să observați ce dificil este să nu cădeți în imitarea unuia dintre multiple texte scrise în domeniu. Sau să evitați clișeele. Adică să scrieți original, poetic și politic. Încercați exercițiul.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2015-07-19 12:47:24
         
 
  sa fim serioase, doamna Stefan, insailarile astea pestrite si naive n-au tangenta cu poezia. "meditativul launtric" - dati-mi antonimul. "mușcătură de promisiune" ???? (aseara ti-am luat basma) "Dar de la vorbe la fapte cei mulți se complac să moară de foame" cum ar veni, sunt multumiti ca mor de foame - un fel de dharma mioritica, ok - dar ce ne facem cu replierea "foamea lovește de-a dreptul în interesul meu imediat", etc, pana la ultima strofa, unde n-am inteles daca agonia e a orizontului, a caldaramului, a poetului - inclin sa cred, a poeziei.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-07-19 12:27:26
         
 
  Un bun poem politic.
Abordare stilistică simplă fără tendințe calofile ori zorzoane de tip lest.

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2015-07-19 11:36:37
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE