FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Atitudine
Text postat de Somesanu Silviu
Se învârte în cercul creatorilor de invidie,
plutește cu nasul pe sus în propria admirație.

Orgoliile și mândria păunului de sticlă
locuiesc în cutele memoriei și dorm la amiază
pe un pat de fluturi vegheat de păsări,
clipele zboară din aripă-n aripă
unde gândurile se-nveselesc singure...

Despre oglinzi se spune că nu visează ci reflectă,
sunt nedrepte, nu ascund nimic
din ceea ce se vede liber cu ochiul de către alții.

De sărbători sparge paharele băute
și din altele vin nu mai bea.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ce s-ar putea spune, doamna Stefan, decat truismul ca uneori interpretarile sunt, daca nu mai placute ochiului poeticesc, macar mai coerente, mai veridice, decat textul care le-a generat? asta fiind, sa zicem, un compliment. doar ca as schimba "haloul sugerativ" (exprimare cu vagi conotatii nonecoliterare, prietenii stiu de ce) cu altceva de genul sugestiv, aluziv, etc si "esențializarea textuală a statutului eului creativ" cu altceva, cu orice altceva...

nu mai detaliati!
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-06-18 22:12:21
         
 
  ”ce vazurati "esentializat" in aceasta compunere, doamna Stefan?”

Să înțeleg că domnia voastră nu vede nimic ”esențialoizat” în acest poem căruia, ușor pejorativ, îi spuneți ”compunere”? Confirmați-mi că este așa și vă explic. Dar eu cred că pur și simplu mă provocați.

Eu constat, cu mare bucurie, progresele deosebite pe care domnul Somesanu Silviu le-a făcut. Iar poemul de mai sus, cu excepția formulării ”cu ochiul de alții.” este departe de a fi o simpl㠔compunere” ci, în viziunea mea atinge statutul de poem.

Hint. Creatorul, în turnul lui de sticlă își admiră, analizează, savurează creațiile, operele, oglinzile, care reflectă, nu fotografiază, gândurile sale. Care, deși se înveselesc singure, îl aduc în prag de sărbătoare ”să strângă în mână un pahar” și, parafrazând un celebru cântec, nimeni să nu știe că a fost ”mai vesel ca oricând” Acest text, despre creator, creație, suferință, orgoliu, condiția creatorului printre creatori ”în cercul creatorilor de invidie” cu vanitățile sale în pariul cu eternitatea reprezintă esențializarea textuală a statutului eului creativ. Și aceasta este o cheie de lectură sustenabilă și validabilă pe fondul textual dat. Nu singura.

Și, extrem de important, haloul sugerativ nu este agresiv, sentențios, biunivoc. Adică este poezie și nu act comunicațional jurnalistic, respectiv, mesaj de tip știre, informație.

Dacă ce am scris mai sus vă este cumva nefolositor, beep și detaliez.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2015-06-18 19:20:24
         
 
  de la Huygens incoace oglinzile reflecta, ok, si nu ascund nimic, observatia e valida. confirm !

"din ceea ce se vede liber cu ochiul de alții" nu ar fi mai pe romaneste "din ceea ce altii vad cu ochiul liber"?

"orgolii si mandria"? nu e totuna? nu era mai bine "trufia" intr-o singura vorba?

etc

altfel, ce vazurati "esentializat" in aceasta compunere, doamna Stefan?



 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-06-18 18:19:56
         
 
  "pe un pat de fluturi vegheat de păsări"

Dar păsările ar hali fluturii, așa că metafora cu fluturii vegheați de păsări e neplauzibilă.

"plutește cu nasul pe sus în propria admirație"

Ca un pisoi pe care-l pui cu nasul în propria murdărie?

"Despre oglinzi se spune că nu visează"

N-am auzit să spună românii așa o zicală. Românii se bucură ca uitatul în oglindă e pe gratis, că încă n-a pus Ponta taxa și pe asta, așa că profită cât mai e free și se admiră cu nasul pe sus cât de creativi sunt, cât de geniali.

"De sărbători sparge paharele băute"

Doamne ferește, cum să bea paharele? Am auzit de un indian care mănâncă sticlă și cuie, dar românii n-au ajuns încă așa de sărăciți de politicieni încât să-și bea paharele pentru niște minerale, acolo!
 
Postat de catre Septimiu Zugravescu la data de 2015-06-17 21:23:18
         
 
  Esențializat.

De remarcat: ”creatorilor de invidie@, @zboară din aripă-n aripă”.

”din ceea ce se vede liber cu ochiul de alții.” Cred că ar trebui ”de către alții”
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2015-06-17 14:24:51
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE