FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Nea Oiță
Text postat de Florentin Sorescu
Nea Oiță stătea peste gârlă, avea o căruță cu cai roșii de mai mare frumusețea, asta pe mine mă punea la grea cumpănă, "Uite, zicea, vorbește cu tac-tu să facem schimb, eu îți dau ție căruța, tu îmi dai mașina, deși, dacă mă gândesc mai bine, nu-mi convine, e clar, ies în pierdere", "De ce, nea Oiță?", îl întrebam eu cu inima cât un purice de teamă să nu care cumva să se răzgândească, mi se părea nemaipomenit de frumos să ai o căruță trasă de cai și să te plimbi cât e ziulica de lungă sub cerul senin, ghicise, el, că mie mi-ar fi venit la socoteală schimbul, avea o psihologie a lui care nu dădea niciodată greș, "Uite, de-aia, zicea, păi tu crezi că sunt prost? căruța mea merge singură, pot să și dorm, căluții știu singuri drumul către casă, și-apoi, când am chef, mă așez pe spate și privesc la stele, cel mai frumos strălucesc vara, zici că sunt stropite cu apă, așa se văd de limpezi și mari, ca atunci când pescuiești cu alăul și ți se pare că le prinzi în plasă, dar tu ce te faci cu mașina ta, că, dacă nu ții de volan, adio și-un praz verde, drept în șanț te duci", avea, nea Oiță, un dar de a povesti, de vedeai totul zugrăvit ca și când ar fi fost în fața ta, ce mai, ți se făcea necaz, oricât te-ai fi străduit nu le vedeai așa bine ca el, "Da' dacă vorbești cu tac-tu și e de acord, pân la urmă ți-o dau, facem schimbul, să nu zici că sunt al dracului, da' mă mai plimbi și pe mine din când în când, că mi se face dor de căluții mei, cel mai frumos se vede cerul când stai întins în fân și căruța merge agale", "Te iau, nea Oiță, cum să nu, da' și matale mă mai plimbi cu mașina, că până la Pitești e departe și căruța ta merge încet", "Bine, atunci, batem palma", spunea el într-un final după multe negocieri, avea o băncuță în fața porții pe care stătea până seara târziu, când apunea soarele toată curtea lui se făcea roșie ca roibii, de la o vreme am început să-l văd mai rar, odată m-am trezit întrebând-o pe bunică-mea, "Unde e, Mică, nea Oiță, că nu l-am mai văzut demult", "De, maică, zice ea, ce să facă, a plecat cu căruța, știi bine cât de mult îi plăcea să se plimbe, da' nu cred să se mai întoarcă, zic unii prin sat că s-a depărtat prea mult de casă și, cine știe? poate o fi adormit, iar caii lui cei sângerii ca apusul au uitat drumul."




























Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  bine!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-06-18 22:17:39
         
 
  Stau și cuget.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2015-06-18 19:36:26
         
 
  maestre Florentin, te comentara 3 titani ai criticii contemporane, si dupa 8 zile de aspra cugetare, matale nu dadusi macar un semn de bagare (in seama), ca de plecaciune ce sa mai zic...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-06-18 18:27:12
         
 
  un prozopoem nostalgic, cu miez frumos, ca toate prozopoemele nostalgice cu miez frumos; corecteaza aici "avea, nea Oiță, un dar de a povesti" unde dupa modesta mea parere, sunt virgule in plus; si aici "zic unii prin sat că s-a prea prea mult de casă" si incearca sa eviti poetizarile ieftine gen "ca atunci când pescuiești cu alăul și ți se pare că le prinzi în plasă" sau "caii lui cei sângerii ca apusul au uitat drumul" - mai ales ultima, pusa in gura unui personaj care se pretinde veridic, suna ca dracu. as scoate-o de tot. "poate o fi adormit" mi se pare un final mai bun. fireste, vot.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-06-10 20:16:41
         
 
  Pai, ce sa zic? Cam asa! Sau, mai bine, "exact asa"!
ai vana de prozator, lasa-te de avocatzeala, apuca-te de literatura-vura...
(domnul Kosta Vianu adresandu-se domnului Florentin Sorescu)

Domnule avocat Florentin Sorescu,
Parerea mea este ca, dandu-va acest sfat, domnul Kosta Vianu nu vrea altceva decat sa va vada muritor de foame!

p.s.
Si mie mi-a placut bucatica.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2015-06-10 13:59:44
         
 
  "apuca-te", evident! Au, acuma, ce se bucura detractorii mei, da' le dau o veste proasta: e din tacstatura, mie imi vine greu sa scriu altfel decat pe hartie, ma invatz greu cu noutatile, semn de batranetze.  
Postat de catre sters sters la data de 2015-06-10 09:25:58
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Pai, ce sa zic? Cam asa! Sau, mai bine, "exact asa"!
ai vana de prozator, lasa-te de avocatzeala, apucate de literatura-vura, ca e cam tot pe-acolea, iti spune unu' care stie!Acuma, serios, are de toate, e cam scurtutza, da, vorba aluia, cine mai are rabdare in ziua de azi? Asadar, iertat esti pentru toate postarile de pe fatza de buca (unde tii cu ursu', sa moara caii mei care te minte, da acuma ai sters cu buretele) tine-o tot asa si nu vei regreta, daca mai ai de-astea pune-le la un loc si scrie-le pe hartie buna, curata, la tipografie. Nu-ti vreau raul. Kostanie, a mai naspa dihanie.
 
Postat de catre sters sters la data de 2015-06-10 09:23:58
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE