FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Traian, băsismul și România
Text postat de Amelia Cojocaru
În ultimul timp am citit o idee care se repetă în câteva comentarii, pe europeea. De ce apare numele băsescu pe un site literar, dedesubtul unor poezii, în locuri aparent străine de politică, întreabă naivii comentatori. De ce amestecăm borcanele?


Este o idee perversă. Și voi demonstra mai jos de ce, pe scurt.

Totul, dar absolut totul – politica, literatura, trăirea, opiniile, sentimentele, țin de mentalitățile lumii noastre, de cum vedem sau ne dorim să vedem lumea. Traian Băsescu și postacii de pe hotnews au adus cu ei, în ei, câteva concepții care ridică mingea la fileul urii sociale și naționale.

Bugetarii leneși asistați vs corporatiștii.

Prostimea înțepenită vs elita.

Cretinismul patriotului autohton vs deschiderea transfugului deștept.

Îngustimea pupătorului public de icoane vs noblețea celui ce vede religia ca un ceva privat. A spune că sunt aici și vreau să fiu aici, și admir aici-ul și nu vreau să fiu altfel mă aruncă din start în groapa de gunoi a contemporanității. Ruperea gâtului atunci când spui, timid că iubești țara asta și nu vrei să pleci De ce? De-aia!

Patapievieci vs Breban. Păunescu vs Cărtărescu.

România e praf. UE-ul e salvare. Muzica occidentală e mare dar nu ca valoare în sine ci ca oponent al micimii compoziției autohtone. Tudor Gheorghe pute a prostime, și-a rupt demult gâtul. Patriotard.


Cine a făcut craterul ăsta? Postmodernismul în literatură, vulgaritatea, acneismul pubertin alb se întrevăd printr-o ceață portocalie. Forma fără fond, finuții fără granițe, dreptacii de carton. Disprețul față de Cuvântul rostit cu voce tare. Nu omul Traian Băsescu ci stilul Băsescu. Iar perversitatea celor care se fac a nu înțelege devine deranjantă. Nu am vizionat niciodată Antena 3. Nu am televizor și nu vreau sa am. Și stop!

De ce băsiști? Priviți în jur opiniile străzii europeice și veți înțelege.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Felicitari, Amelia Cojocaru! Un text pertinent, la obiect, analiza fina, la sange, a societatii romanesti in ansamblul ei. Nu pareti sa fi omis nimic, iar partea cu "nu omul... ci stilul" atinge apogeul. Exact in asta traim, intr-o mocirla globalista, aneantizatoare, uniformizanta, care ne taie pe toti cu aceeasi falsa masura procustiana, un alt fel de incercare de a comuniza lumea, de a-i considera pe toti "egali, in plm", vorba stiu eu cui. N-am fost eu totdeauna in deplin acord cu dvs, dar acum sunt si nu mi-e rusine. KV  
Postat de catre sters sters la data de 2015-06-09 09:33:12
         
 
  Mr. Ștefănescu e din ce în ce mai sastisit, precum Maestru', care, mai nou, s-a dat deoparte. Cred ca nu-l mai ține ficatul. Osânza acumulată în atâtea regimuri își spune cuvântul și intră în hibernare, ca urșii.

Din fericire pt mr. Ștefănescu nu se pune, ofcors, problema osânzii. El a preluat doar sastiseala, lucru firesc. Nu poți să-i capeți Maestrului osânza sorbindu-l din priviri. O doză de bun simț comun, de înțelepciune sfătoasă de om așezat, fără idealuri, care-și chivernisește grijuliu acareturile și trăirile, Maestrul îți transmite de fiecare dată. Devii serios, nu-ți mai plac exaltații, critica trebuie să fie constructivă, să ducă la progres. Literatura e o îndelednicire serioasă, rezervată provesioniștilor și, vai! politica e atât de josnică...

Așa-i în interregn! Nimfele s-au ascuns, conducători nu mai avem, e grea viața! Acum e momentul să suferim de amoru artei!

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=49018

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2015-05-14 20:39:49
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Băsismul este cea tumoarea malignă a deceniului pervers, în care România, incredibil, a fost ținută în ghearele unui impostor. O pată urâtă pe istora ei. Care nu va ieși ușor.

Literatura sau măcar o parte a ei, pe lângă dimensiunea estetică și creativă, are ori ar trebui să aibă și o componentă formativă, atitudinală, etică. Iar europeicii nu puteau rămâne în afară.

Referitor la conotația trextuală majoră a textului spun că, în contextul geopolitic în care se află, România nu are soluția neutralității. Imediat ce și-ar asuma un asemenea statut, unul dintre cele dopuă imperii între care se află ar înghiți-o. Și nici unul dintre ele nu este Imperiul Îngerilor! Prin urmare, a trebuit să facă o alegere bazată pe compromis. Știu cî avionul malaezian doborât deasupra Ucrainei nu a fost acțiunea rușilor, știu că războiul din Ucraina nu se va sfârși până nu vor fi scosse trupele americane camuflate de acolo. Dar mai știu că 50 de ani,aici, în România, un text ca acesta nu ar fi putut fi scris. Și mai știu că dacă te apropiai de Ruse erai suspect, interceptat și dădeai cu subsemnatul. Și mai știu că Directiva NKVD a funcționat cu vârf și îndesat. Nu pot să nu constat că Noam Chomsky a surprins perfect simetria acestei directive în tehnicile manipulatorii. De asemenea nu pot să nu fiu îngrijorat de faptul că atunci tehnolșogiile nu permiteau ascultarea și înregistrarea tuturor connvorbirilor telefonice. Acum permit. Nu numai pe cele telefonice. Ci pe toate.

Așadar ce este de făcut? Trăim în cea mai frumoasă dintre lumile posibuile, nu-i așa? Și deja văd cu ochii minții zâmbetul disprețuitor de pe buzele lui Voltaire!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-05-13 17:28:44
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE