FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Lecții de pedagogie -1, Șoricelul Cristi
Text postat de Suzana Deac


Toți suntem geniali, spunea Albert Einstein. Dar dacă judecăm peștele, cât de bine se știe cățăra pe copac, el toată viața va crede că e idiot.

Copilul special învățase primele cinci litere din viața lui. În clasa a cincea. E genial, dacă e
să-l compar cu el însuși, din clasele primare, prin care a trecut ca peștele în apă.
N-am voie să-l pocnesc doar să-l provoc, o zdruncinătură nu asigură nici pe departe reașezarea creierului pe un făgaș productiv. Nici dacă, acușica reproduce fără cusur litera m dar t-ul îl identifică ca fiind a. Să nu știi care e a!! Dar ce să le zici celorlalte genii care întreabă insistent: Cum a ajuns Cristi în clasa a cincea, fără să cunoască literele?!
Nu-mi pot permite un asemenea răspuns: Dar voi, cum sărăcie lucie, ați ajuns la școala specială? Habar nu aveți de ce nu știți!
Nici noi.
Toți suntem exclusiviști. Doar muzica, ce ne place. Teme, care merg și prind rădăcini.
Cei care știu să rezolve probleme cu o operație și se încumetă și la cele, cu două necunoscute, sunt exclusiviști.
Ce naiba caută șoricelul Cristi în școala lor? I-am liniștit. La anul, veți fi repartizați într-o clasă numai cu șobolani isteți.
-Și noi unde vom fi?
-În clasa celor buni, of course, măi, exclusiviștilor.
Până atunci, Cristi recunoaște litera m, și luni, și marți, și miercuri, la n are oarecare ezitare, la a zice câteodată că e t și dă peste cap toate metodele logice. N-ai decât să iei de la capăt dacă vrei. Dacă nu, zici că nu se poate recupera un asemenea copil.

N-am cum să-l pocnesc că la rubrica profesori preferați, îi va desemna pe cel de muzică și de desen. Niciunul nu-i va cere niciodată să recunoască vreo literă.
Dar eu am de gând să-l recuperez... până la gazon, ori flori... că până la coroana brazilor e cale lungă.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE