FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Copilul și anotimpurile
Text postat de Suzana Deac
Minu, un copil cu multă imaginație, ajunse săracul, la cei cinci anișori ai săi, să confunde lumea reală cu poveștile din cărți sau din capul lui visător. Atâta a născocit până a ajuns un povestitor în sunete și culori, recunoscut de familie și de piticii de la grădiniță. Deși meșteșugul scrisului urma să-l stăpânească abia peste doi ani, el se socotea deja un mare povestitor, care îi făcea concurență chiar și lui Pinocchio.
Inventa tot felul de lucruri, unele mai iscusite ca altele sau chiar mai năstrușnice. Pentru el povestea avea suflet care se strecura sub cămașă, dar și aripi, cu care putea zbura.
Venind de la grădiniță, pe drumul bine marcat care tăia în lungime parcul orașului, zări mai multe grămezi de frunze uscate, de castan, stejar sau fag, poate chiar și de salcâm.
-Uitați-vă la acești fulgi de nea! – striga în gura mare, cu lumina aprinsă în ochi, în timp ce se rostogolea printre frunze, cu entuziasmul unui copil, având deja o lume cucerită în interiorul său, apoi ridica câte-un braț de frunze deasupra capului, dându-le drumul în avalanșă, ca să arate trecătorilor cum ninge de-adevăratelea.
-Măi copile, îl corectau oamenii mari, cum să fie fulgi de nea? Tu nu vezi că sunt frunze care au căzut tocmai acum, fiind toamnă, când se îngălbenesc și se desprind de crengi, odihnindu-se pe creștetul pământului? Că așa vorbesc adulții, jumătate pe limba copiilor iar restul, adresându-se lor înșiși, ca semn de îndoială ori convingere ulterioară.
-Nu-i adevărat! se revolta Minu. Să știți că frunzele au fost cândva fulgi de nea, acolo sus, apoi au coborât și au coborât, până au dat de zâna primăverii, iar ea le atinsese cu brațul fermecat, transformându-le în frunze verzi… pe urmă, ele au coborât tot mai mult, întâlnind prințesa verilor în plină câmpie, care avea o rochie lungă, foșnitoare, împodobită cu spic de grău, și dansa ca un vis, cu aceste frunze pline de viață… Dar frunzele trebuia să coboare și mai mult că vântul nu dormea tot timpul. De ce? Nu știu nici eu, poate e secretul anotimpurilor, care nu se opresc din mers dar nici nu se lasă unul de celălalt.




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE